Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yes, CB plannen we gewoon en als het te ver rijden is verplaatsen we de afspraak. Moet heel eerlijk zeggen dat ik weinig met het CB heb. Zijn ook nog onder controle bij de ka (vanwege vroeggeboorte) en die afspraken vind ik belangrijker omdat ik daar echt duidelijke antwoorden krijg.

Sorpreasa, hopelijk gaan de hulpmiddeltjes snel werken en gaan de krampjes over. Hier heeft het ook een poosje geduurd voordat het over was. In het ziekenhuis deden ze nog weleens een warme hydrofiel luier om hun buikje. De ene keer werkte dit wel en de andere keer niet! En inderdaad elk slaapmomentje pakken hoor.

Wij hebben erg veel geluk gehad dat ze heel snel doorsliepen maar als ze nu afen en toe niet doorslapen ben ik meteen gaar! Dus respect voor je weinige uurtjes slaap!

En inderdaad als je straks gaat wandelen zijn de opmerkingen niet over hoor, integendeel! Lekker langs je heen laten gaan en genieten...........................................

Stiertje, ik heb je toegevoegd op fb maar kan nog niet op je pagina kijken (hebbenb al een paar dagen problemen met fb, ligt waarschijnlijk aan ons internet!)

Wij zijn bijna op de plaats van bestemming, nog even een plaatsje zoeken en hopelijk kunnen we dan vanmiddag even lekker naar de speeltuin. Het is hier ook niet geweldig weer maar dan zijn we er in ieder geval even uitgeweest.

Fijne zondag!

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

mamavan2 ..jaaaa ik heb je op fb.. owowow wat een mooie kindjes!! zo schattig. En wat een enorm schip zeg! Wel respect hoor voor jullie manier van leven/werken! Het geeft natuurlijk een enorme vrijheid maar je bent wel altijd onderweg! Maar volgens mij vinden de kids het wel leuk maar ja die zijn het natuurlijk zo gewend!

Jammer dat je nog niet op mijn fb kan kijken dan zou je mijn diva's ook ff kunnen bewonderen haha.

Sofia heeft iets nieuws..ze wijst naar eten en tikt dan met haar vingertje op haar mond..zo van .."dat moet daar in" haha lach me rot ..bijdehandje!

Giada is erg verkouden en hoest de hele tijd..ook stroomt het snot haar neus uit zo zielig!!

Sorpresa, hoe gaat het meid? is de ontlasting al wat makkelijker op gang? En bij slapen ..elk moment dat je kunt! Zodra er een beetje ritme in komt kun je misschien tezamen met de twins ff gaan liggen.

Geplaatst

Ik wil ook facebook!

Ff snel want lig in bed om nog wat uurtjes te pakken (ik heb 'nachtdienst' want man moet morgen een opdracht binnen halen) maar de poep is dunner dus yay! Maar Klaasje heeft gehuild van 17-20.30 en Truusje begint nu. We zitten op de tweede dag Infacol dus ik geef het nog even maar tis flink frustrerend!

Geplaatst

Stiertje, heb eindelijk je foto's kunnen bewonderen! Wat een schatjes!!!! Wel heel verschillend, volgens mij! hahaha zag ook een bumba stoeltje voorbij komen! Heb ik ook erg lang gebruikt, ook met in bad gaan, ideaal (hoewel er op staat dat het er niet geschikt voor is!). Mar als ik ze alleen in (biba)bad deed dan kon ik er eentje afdrogen en de ander kon lekker blijven zitten!

Ach, het varende bestaan went, hoewel ik zel niet van de binnenvaart kom maar liefde kent geen grenzen, toch! Hoewel het over het algeeen erg goed bevalt, speelt de economische crisis op dit moment een grote rol!!! Hopelijk gaan we snel weer de goede kant op.

Vanmorgen nog wat laatste dingetjes gehaald en vanmiddag gaan we even naar de speeltuin (die op 100 meter afstand is) want het is hier heerlijk weer!!! Lekker genieten van het zonnetje.

Misschien komer er morgen nog vrienden op bezoek omdat die door het hoge water op de Rijn niet naar huis kunnen, we wachten het af................

Sorpresa, even doorzetten en hopelijk gaan de krampjes snel over. Ik vond de infacol echt te smerig en gebruikte druppels van vsm (kinderen wilde de infacol niet slikken!). Vergeet niet te genieten van deze periode want de tijd gaat zo snel!!!

Elinorac, heb je een pb gestuurd!

Iedereen hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2013!!!

Geplaatst

Wij genieten volop hoor! Het is even vervelend met die krampjes maar tegelijkertijd zo fijn als je wurm zich piepend tegen je aan nestelt en dan in slaap valt... Ik heb sowieso het idee dat t iets mider erg wordt nu dus wie weet!

Ik zou hele verhalen willen typen maar ben echt doodop. Vandaag eerste dag alleen met de kleintjes na een nacht van amper 4 uur slaap dus ik hou t ff kort maar ik lees alles hoor ;-)

Allemaal hele fijne feestdagen gewenst!

Geplaatst

Wat leuk, een tweelingstukje! Ook ik heb een j/m tweeling van inmiddels ruim 5 maanden, en daarnaast nog een meid van 3 jaar. Druk gezinnetje dus, maar ook heel leuk.

geniet volop van de 3, maar soms,ook wel beetje schuldgevoel omdat je ze bojna nooit alleen aandacht kan geven. Er is er altijd minstens 1 die ook aandacht wil. Maar ja, komt wel goed.

Fijne kerstdagen, en ik kom regelmatig hier even kijken!

Geplaatst

Sorpresa, verhalen komen vanzelf weer. Nu eerst tijd voor jullie gezinnetje en natuurlijk die hoognodige slaapjes proberen te pakken!

Gezellig nog een tweelingmama erbij, welkom!Ook een aardige voorgeschiedenis maar nu oo keen mooi gezinnetje!

Wij hebben nu even rust, ze liggen heerlijk te slapen! De tafel staat feestelijk gedekt om straks met z'n 4tjes te gourmetten! Heerlijk burgerlijk maar als we dan toch alleen zijn dan maar lekker dit doen!

• 2 weken later...
Geplaatst

Stil hier! Hoe is het dames? Hier inmiddels baat bij de infacol en de zuurremmers die we inmiddels hebben tegen reflux. Zowaar wat uurtjes slaap gehad, mede dankzij opa's en oma's en voel me een ander mens :-))

Geplaatst

He goed dat je hier weer wat geschreven hebt!

Nadeeltje van tweeling ontdekt: is de ene net beter, wordt de ander ziek... Ze hoesten allebei al weken, Bram heeft een dag of 5 koorts gehad en is nu 3 dagen koortsvrij... dacht dat Kaat de dans ontsprongen was maar nee: vanochtend 38.2. Kon het me al niet voorstellen. Benieuwd wat de rest van de dag en vooral de nacht gaat brengen...

Geplaatst

Ah gossie wat sneu :-( Zo zielig altijd als kleintjes ziek zijn! En sja wat is beter/handiger... je aandacht moeten verdelen over twee zieke humpies of dat ze even wachten tot de ander beter is..? Het is gewoon nooit goed! Tweelingen mogen niet ziek worden ;-)

Beterschap voor je kleintjes!

Geplaatst

Het was even wat stiller maar daar zijn we weer!

Sorpresa, fijn om te horen dat het goed met de kleintjes en dat de medicijnen werken tegen de krampjes en reflux! En wat lekker slapen met een mens kan doen...................!

Elinorac, hopelijk knappen ze snel op! Inderdaad, vaak zijn ze na elkaar ziek....... of misschien doen ze het erom........................dat je de aandacht beter kunt verdelen!hahaha maar 2 zieken tegelijk is ook niet handig maar ach gelukkig zijn ze niet altijd ziek!

Wij zijn ondertussen ook weer in het land van internet (lagen met de fesstdagen net op de grens en we hebben wel duits internet maar geen frans en helaas pakte hij de fransman en dan kunne we hem ook niet overzetten).

Verder erg rustige feestdagen maar ou&nieuw met vrienden gevierd die bij ons opzij lagen. Hun zoontje is 2 dagen ouder dan de tweeling dus dat was erg bgezellig. 1 januari zijn we naar een groot pretpark geweest waar ook voor de dreumessen genoeg te doen was.

Nu zijn we weer over tot de orde van de dag en liggen we te laden voor Nederland.

Geplaatst

Klinkt gezellig zo, die feestdagen. Een vriendje erbij voor je kleintjes, lijkt me zo leuk om die interactie te zien! En lekker op stap met je kleintjes! Dat doen wij maar niet. Zo min mogelijk prikkels en rust & regelmaat momenteel. Een wandelingetje naar opa en oma brengt al een huilnacht met zich mee dus zolang het niet hoeft blijven wij lekker binnen! Het gaat ook nog vriezen en sneeuwen geloof ik dus dan voel ik al helemaal weinig voor een tripje.

Wel goed nieuws, ze hebben vannacht zes uur doorgeslapen! We hadden een wat grotere voeding gemaakt op hoop van zegen en dat ging goed. Eens kijken of ze daar vannacht weer zin in hebben want het scheelt zoveel of ik vijf uur slaap of drie uur!

Hoe is het met de ziekenboeg Elinorac?

Geplaatst

Scheelt zeker veel! En zo blijf je lekker aanklooien tot je het juiste recept hebt bereikt. Ach ze zijn nog maar zo klein, je kan nog niet veel van ze verwachten en volgens mij gaan jullie er heel relaxed mee om en dat is heel fijn!

Ziekenboeg hoest nog maar is koortsvrij, gelukkig... Weigerden vanmorgen te slapen dus er weer uit en fruit, boodschappen gedaan, gespeeld en net een boterham en naar bed. Hele schema dus weer in de war maar jammer dan, ze waren nu echt moe.

Geplaatst

Sorpresa, hier zijn ze natuurlijk ook al 2! Toen ze zo klein waren gingen we ook weinig weg hoor, al die prikkels. Wij waren toen ook pas net uit het ziekenhuis en ze pasten nauwelijks in de maxi cosis.

Maar nu proberen we af en toe toch wel weg te gaan. Of om vrienden te bezoeken. Vind het ook voor de kids erg belangrijk dat ze andere kindjes zien. Nu is het vooral nog op zichzelf en speelgoed afpakken maar ach het hoort erbij!

Gelukkig gaat het dus de goede kant op met de xziekenboeg!

Geplaatst

ik kom ook ff weer voorbij.

Sorpresa, heel goed dat jullie rust en regelemaat momenteel het belangerijkste vinden dat is voor de kindjes het beste. Je hebt tijd zat om overal met ze naar toe te gaan als ze wat ouder zijn. Wij gingen ook nooit weg hoor maar wel dagelijks even wandelen in de frisse lucht en dan uit de buurt van winkels enzo want mensen hangen om de haverklap ongevraagd boven de wagen!!

Mamavan 2, leuk een speelkameraadje voor de twins!. Die van jou zijn natuurlijk al ouder dan die van ons en ik vroeg me af aangezien je een jongen en een meid hebt wat echt de duidelijke verschillen zijn, spelen ze wel met hetzelfde speelgoed enzo? Er zijn veel j/m tweelingen maar ik zie en hoor niet zo vaak over twee van dezelfde smaak zoals wij hebben.

Hier twee zieke meisjes, alhoewel ze nu wel op beginnen te knappen gelukkig! Giada heeft een longontsteking en heeft antibiotica en Sofia heeft gewoon heeeeel veeeeel snot!! En ze hebben papa en mama ook aangestoken want nu zijn wij aan de beurt!!

Geplaatst

Zielig is dat als ze zo ziek zijn en dan ook nog papa en mama aansteken! Hier hebben we dat 2 maanden terug gehad! De twins allebei ziek en wij ook, erg gezellig hoor, not!

Hopelijk knappen jullie allemaal snel op!

Hier spelen ze wel vaak met hetzelfde maar dan op een andere manier! Het keukentje is erg populair. Iris speelt dan het liefst met kleine spulletjes (hebben een theepot met klein servies van hello kitty) en Tijs stopt alles in een bakje om het vervolgens ergens anders leeg te gooien!

Maar Iris speelt ook graag met auto's en Tijs met poppen!!! Maar toen laatst een vriendje hier was liep hij ook met de pop maar ja dat heeft hij thuis niet. Je merkt wel verschil in spelen maar weet niet of dit typisch jongen/meisje is.

Hier gaan ze mij nu steeds meer nadoen. Dus als ik aan het poetsen ben willen ze helpen. Dan krijgen ze allebei een poetsdoek. Ze hebben ook hun eigen stofzuigertje waar vooral Tijs heel veel meespeelt! hahahaha

Sorpesa, heb je vannacht weer lekker geslapen? Wij gingen ook bijna nooit weg toen ze zo klein waren. Waren ook erg van de rust en regelmaat. Straks krijg je nog kansen genoeg hoor!

Geplaatst

Hier hetzelfde! Gaan nog steeds niet veel weg maar wil dat wel meer gaan doen als ze goed lopen.

Ben dus ook benieuwd hoe zich dat met spelen ontwikkelt...

Geplaatst

Ik heb weer een prima nacht gehad! Na de voeding van 24 u kwamen ze om zes uur weer en toen om 11u. De tijd daartussen hebben we lekker geslapen!

Goed te horen dat jullie ook weinig weg gingen met de kleintjes. Ik zie zoveel foto's en verhalen van vriendinnen die met hun kind overal heen gaan, voel me net een kluizenaar. Of een overdreven moeder ofzo. Ik zie dat mijn kids er baat bij hebben maar wil er ook geen overgevoelige types van maken natuurlijk.

Mamavan2 wat grappig hoe die kleintjes spelen. Als mijn dochter op mij lijkt wil ze alleen maar blokken en dingen op wielen vrees ik. Ben heel benieuwd wie dan de pop zal pakken, of dat die een eenzaam bestaan gaat leiden onderin de speelgoedkist haha. Toekomstmuziek! Maar vind het leuk om erover te fantaseren :-)

Stiertje en Elinorac, sterkte met de ziekenboeg!

Trouwens een vraagje, als die van ons overstuur zijn (dus als ze even wat langer liggen te huilen dan normaal) hebben ze echt van die waterige oogjes. Is dat normaal met 4 weken?

Geplaatst

Volgens mij kwamen de echte tranen iets later? Maar het zou kunnen, ik weet wel dat ik bij de eerste echte traan zelf ook tranen in mijn ogen kreeg haha sentimentele muts!

Ja ik deed ook veel meer toen ik 1 baby had, ging vanaf dat ze 6 weken was best vaak de hort op maar dan nog altijd maar een paar uurtjes. Ik ben niet zo van het gesleep met die kids en nu met 2 is het gewoon heel onpraktisch.

We moeten de 20ste weer naar de verjaardag van de broer van P en dat is ruim anderhalf uur heen en ruim anderhalf uur terug en daar heb ik nu al geen zin in... Voor die paar uur daar de grote volksverhuizing... want ze zullen toch even moeten slapen dus campingbedjes en toebehoren moeten mee en misschien even wandelen dus buggy mee en... nou ja, we nemen voor een dag voor hun bijna net zo veel mee als voor een week Frankrijk! Wat dat betreft kan ik niet wachten tot ze groter zijn...

Geplaatst

Pff ik vind alleen de kinderwagen al enorm! Maar ja we hebben natuurlijk de reiswiegjes nog en die zijn nogal lomp. Voordeel is dat ze daarin slapen. Heb een Bugaboo Donkey en dat ding is echt reusachtig! Ik rij een Scenic en de kofferbak zit al bijna vol met alleen het onderstel! Maar die wagen is wel ideaal verder, niet te lomp en heel wendbaar.

Ik heb even gegoogled op de tranen en er zijn meer kleintjes die vroeg tranen huilen gelukkig. Morgen cb dus dan kan ik t ook nog even vragen. Heb echt zo geen zin om erheen te gaan! Maar ja tis wel fijn dat het bestaat natuurlijk, als nieuwbakken moeder weet je gewoon weinig. Lang leve internet!!

Ik ga weer even een kind uit bed plukken...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden