Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahaha, dat gezeul inderdaad.......................................

Wij hebben de easywalker en daar konden we de maxicosis op klikken. Dus nooit de reiswiegen aangeschaft. Omdat we weinig konden wandelen en we de reiswiegen niet konden meenemen in de auto hebben we ze nooit gekocht!

In onze vorige auto kon de kinderwagen er net in maar nu hebben we een station en gaat het wat makkelijker maar als ik een paar dagen naar mijn ouders ben geweest en ik moet ook nog boodschappen meenemen moet ik nog steeds puzzelen om alles mee te krijgen!!! Laastst grapten we ook al dat we nooit op vakantie kunnen met de auto want dat past gewoonweg niet!

Met het CB heb ik niet zoveel, ja voor het wegen en meten maar verder......................... Hopelijk heb jij er betere ervaringen mee!

Hier al de hele dag een huilirig ventje en geen idee wat er aan de hand is maar zal blij zijn als het bedtijd is!!!

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb toen de babies net geboren waren een Kangoo aangeschaft... Reed een heerlijke Swift maar ja, dat paste niet, met dat kleine kofferbakje. Drie kids achterin ging nog wel maar dan konden we de wagen niet meenemen. Ik lachte vroeger een vriendin uit die zo'n auto had en nu heb ik er zelf eentje :-)

Voordeel dat ze zo klein zijn nog is inderdaad slapen in de reiswiegen, maar dan moet dus die grote kar mee als nadeel. Nu heb ik een tweelingbuggy gekocht en dat scheelt de helft maar moeten er weer campingbedjes mee!! Dus alles bij elkaar zit de auto bijna net zo vol haha!

Voor uitstapjes en vakanties is het erg fijn wanneer ze niet meer hoeven te slapen overdag maar voor thuis zo lang mogelijk nog hoor!

Geplaatst

Op de Bugaboo kunnen de maxicosi's ook alleen ze zijn nog te klein om daar goed in te zitten. Daarbij wordt de wagen dan een stukje breder waardoor sommige deuren een opgave worden. Ach zo hebben we altijd wel wat te zeuren he :-)

Ik vond het ook altijd zo overdreven, van die gezinnen met 2 kids die dan een halve bus rijden maar nu begrijp ik ze helemaal! Ik heb mn mooie Twingo ingeruild voor een Scenic en had nu gewild dat ik een Grand Scenic had genomen haha! Ach wie weet ooit... Voordeel is wel dat ze nog geen beenruimte nodig hebben, kan ik daar mooi wat troep wegstouwen ;-)

Geplaatst

Hier slapen ze nog zeker 2 uur in de middag! Heerlijk, even wat dingen doen waar ik geen hulp bij wil (lees: strijken, administratie, etc..)

Laatst hebben ze met z'n 2en in een 2pesoonsbed geslapen! Na enig huilen zijn ze toch in slaap gevallen. Ze hebben ook weleens in de easywalker geslapen, die kun je helemaal platklappen, ging ook goed! Hebben ook getwijfeld om een andere buggy te kopen maar doen het toch niet. Wij zijn allebei lang en als we gaan wandelen is het vaak voor langere stukken (omdat je met een schip meestal ergens achteraf ligt).

hahaha, die beenruyimte die ze nu nog niet gebruiken, gebruik ik voor de boodschappen!!!! Kan daar 4 tassen kwijt!!! En tussen hun in kan ook nog een tas met daar bovenop wat speelgoed!

Geplaatst

Tussenin zit bij mij nog een 8-jarige...

Ik heb een buggy op Marktplaats gescoord voor 20 euro, heel blij mee maar echt niet geschikt voor langere stukken dus alleen om mee te nemen in de auto. Voor de rest gewoon in de stevige Koelstra! Heb trouwens laatst ontdekt dat ik ook twee van die stangen heb die erbij horen, dacht eerst die heb ik niet nodig maar sinds een paar dagen wil Bram de hele tijd naar voren zitten. Nu kan hij er nog niet af door de voetenzak maar in het voorjaar ga ik ze er zeker op zetten...

Ik heb nog twee losse buggy's trouwens, nog van de oudste, had ik allebei uitgeleend en onlangs eentje terug gekregen. Dus als we met zijn allen weg gaan kunnen ze allebei in een eigen buggy. Alleen jammer dat onze reservebuggy geen kap heeft, dus moet eens kijken wat we doen als we op vakantie gaan.

Geplaatst

Ik zei op facebook dat ik dacht weinig nachtrust te krijgen en dat is inderdaad gelukt. Verder dan twee uur doezelen met baby op de borst ben ik niet gekomen :-( Meisje ligt er nu weer, zodra ik haar terugleg gaat ze huilen. Ook in t voedingskussen dus geeb idee wat ze heeft. Begonnen om 24u en nu nog 'last', als ze al ergens last van heeft..? Straks cb en denk dat ik ze dan even probeer te slijten aan mn schoonouders. Krijg een kort lontje van zo weinig slaap. Niet dat ik mn kids iets zou doen maar meer dat ik geen geduld heb. Ook niet met de rest van de wereld ;-).

Enniewee ik vind t wel leuk om te lezen hoe jullie alles regelen met jullie kids. Kan ik weer van leren :-)

Geplaatst

Sorpresa, succes op het CB straks en hopelijk kun je je kids even "dumpen" en zelf even lekker slapen! Ik kan ook erg slecht tegen weinig slaap! Nu mag ik niet mopperen want normaal slapen ze bij ons de hele nacht maar vanmorgen om 05.30 uur huilde onze dame heel hard dus bij ons in bed gelegd. Natuurlijk werd ons mannetje ook wakker, dus ook in bed! Zelf moesten we er om 06.00 uur uit om het schip te verhalen dus ben benieuwd tot hoe lang ze het volhouden want ze hebben niet meer geslapen! Vanavond maar proberen op tijd naar bed te gaan!

Geplaatst

Wij hebben een Grande Scenic!! geweldige auto..past zooooveel in!! Ons ABC zoom onderstel kan er makkelijk in met de zitjes. Ook is het een 7 zitter dus als we een keer wegwillen met opa en oma erbij dan kan dat.

Sorpresa idd even afzetten bij opa en oma en zelf even bijslapen want anders zit je er straks zelf doorheen. Fijn he die steun van schoon en ouders.

Wij hebben ongeveer een maandje geleden de fietszitjes voorop gezet en gaan nu regelmatig met ze fietsen, vinden ze zoooo leuk. En wij ook trouwens. Over twee weekjes zijn ze jarig en dan krijgen ze van mijn schoonouders ieders een Swimmtrainer en dan gaan we op zondagochtend lekker naar het zwembad, nu al zin in..vind het steeds leuker worden!

Sorpresa, als je haar in de reiswieg legt en naast je bed zet dan hoorte ze je ademhaling ..misschien wil ze dan wel slapen? Deden wij met Sofia als ze veel huilde, maar weet niet of het bij jullie werkt natuurlijk

Geplaatst

Jullie mazzelaars met ouders en schoonouders in de buurt! Maak er lekker gebruik van zou ik zeggen...

Ik heb ook van die zwembanden met zo'n kruis waar ze in hangen gekregen, bedoel je die? Lijkt me ook leuk maar is er noh niet van gekomen. Wil ook gaan babyzwemmen en dan om en om twee vriendinnen mee vragen. Maar ik wacht nog even tot zelf stevig kunnen zitten, dat is iets makkelijker...

Geplaatst

Stiertje, wij hebben deze banden ook en helaas maar kort gebruikt! Kregen in een duits zwembad het advies om ze niet meer te gebruiken wanneer ze er mee kunnen staan want dan duikelen ze heel snel voorover met de band!Je hebt ook banden waar ze in kunnen zitten, die lijken me ook heel handig..................

Hier was het vsanmorgen om 05.30 uur feest en om 10.00 uur waren ze niet genieten dus naar bed gedaan. Nu is ons meneertje al weer wakker maar ons dametje slaapt nog heerlijk!

Geplaatst

Mamavan2 ik heb juist alleen maar veel lovende kritieken gelezen over deze banden en ze kunnen ze lang gebruiken!! Maar misschien vinden ze het in duitsland anders dan hier. Ik denk dat je gewoon goed moet opletten dat ze stevig kunnen stappen voordat je ze loslaat gaan. Ik ga het uitproberen.

Caro deze zijn met een tuigje en dat is superhandig.

Geplaatst

Stiertje, wij gingen niet zo vaak zwemmen, helaas! Maar toen ze konden gaan staan hebben wij het uitgeprobeerd en ze tuimelen erg makkelijk voorover! Maar als je ze nu al gaat gebruiken en je wilt regelamtig gaan zwemmen dan heb je er in ieder geval veel plezier van! Was alleen een tip! Toenb ze klein waren vond ik ze wel fijn want ze liggen op hun buik in het het water (soort zwemhouding!) en dat vonden ze wel lekker!

Geplaatst

Mamavan2 bedankt voor de tip ik ga het uitproberen en zodra ze gaan lopen zal ik ze extra in de gaten houden maar denk dat het nog een tijdje gaat duren haha.

Sorpresa hoe gaat ie?

Geplaatst

Wat een grappige zwembandjes zeg! Hebben jullie ook babyzwemmen gedaan? Of hoe heet dat, moeder en kind zwemmen? Vraag me af of dat leuk is en vanaf welke leeftijd. Zou sowieso een vrijwilliger moeten zoeken want met twee babies en 1 mama gaat het niet werken natuurlijk...

Ik ben erachter waarom ons popje zo moest huilen! Ze had moeite met poepen. Ik vond gisteren twee luiers achter elkaar een keutel, das een bekend probleem bij haar. Ik zei daar wat van op het cb en toen zei de arts dat haar zenuwstelsel waarschijnlijk nog niet goed communiceert wanneer de sluitspier open moet. Dan perst zo'n uk zich gek en dat doet enorm zeer. De arts zei dat ik niet mocht 'helpen' met een thermometer want dan kun je de weefsels beschadigen. Maar ja als je kindje zo krijst denk je daar wel anders over natuurlijk. Heb dus haar anus gemasseerd met mijn vinger en een beetje vaseline maar dat hielp niet zo goed dus toch thermometer gepakt. Jullie willen niet weten wat er allemaal uit kwam! Daar had ze ruim twee luiers mee kunnen vullen! En je zag dat bekkie helemaal ontspannen. Daarna lekker de fles erin en geslapen als een roosje. Ze sliep zelfs nog toen ik om zes uur kwam met de fles. Kun je nagaan wat ze heeft doorstaan de afgelopen dagen. Ik wil het niet te vaak doen want wil niks beschadigen maar ben heel blij dat ik nu weet wat er was. Echt ze gílde gewoon, niet huilen maar gillen, zo zielig! Dus ik ben een blije mama met een blije dochter nu en niet te vergeten een goede nachtrust :-)

Geplaatst

Heerlijk is dat he, als je een reden weet waarom... vind ik ook altijd.

Babyzwemmen is superleuk! Ik heb het met de oudste gedaan vanaf een maand of 11 tot ze 4 jaar was. Ik wil nu ook graag weer maar inderdaad: twee. De zwemjuf riep toen ik nog zwanger was: oh, geen probleem, dan neem ik er wel eentje! Maar ten eerste is dat niet handig voor haar want ze moet steeds dingen pakken en voordoen en ten tweede zit je dan toch in je eentje met aan- en uitkleden...

Ik wil even kijken of P vrij blijft houden op maandag dat heeft ie officieel maar vaak werkt ie toch. En dan twee vriendinnen vragen als back up... Zal binnenkort aan die twee eens hun weekschema vragen. Eentje heeft de derde en laatste dochter die nu naar de basisschool gaat dus je zou zeggen ze heeft meer tijd maar volgens mij heeft ze de hele week alweer volgepland...

Geplaatst

Leuk een tweeling topic!!

Sopressa, ons meisje had in het begin ook moeite met poepen. Van nutrilon heb je daar speciale voeding voor die ik gebruikte bij haar. Werkte ook goed, en hoef je niet met een thermometer of wat dan ook aan de gang. Na een aantal maanden heb ik het rustig afgebouwd en gaat het prima nu!

Geplaatst

Haha Spuit elf ontdek je dat nu pas? :-)

Bij de oudste hadden we datzelfde probleem, ik heb regelmatig zelf een drol uit haar kontje moeten knijpen terwijl ze lag te huilen, zo zielig! Maar toen was ze al wel een paar maanden ouder. Ze poepte wel eens 8 dagen niet maar er werd gezegd dat dat aan borstvoeding lag? Nou blijkbaar niet dus!

Geplaatst

Ik lees eerst een poepverhaal en daarna " spuit elf" ..haha je wil niet weten welke associaties er bij me op kwamen!!

Sorpresa wat fijn dat ze heerlijk twee luiers volgepoept heeft zeg, arm meissie zat gewoon helemaal vol! Wij hebben dat in het begin ook gewoon gedaan hoor met die thermometer en dat hielp goed. Nu hebben we giada een drankje voor het poepen want ze heeft er heel veel moeite mee.

Ja dat zwemmen heb ik ook echt zin in. Wij gaan op zondagochtend. Er is dan een familiekaart te koop en voor 13 euro kunnen 5 personen zwemmen dus kan oma ook nog mee. Is er bij jullie in het zwem bad niet zoiets? Op zondagochtend kunnen veel mensen vaak wel.

Sorpresa ik heb bewust gewacht met zwemmen tot hun 1e jaar want dan is hun weerstand wat groter en kunnen ze meer prikkels aan maar dat is mijn persoonlijke mening hoor, ik vind dat babies zoveel " moeten" als ze zo klein zijn..zwemmen, massage, yoga en weet ik wat allemaal haha!!

Geplaatst

Haha zo had ik het nog niet bekeken!!

Ja zondagochtend ik geloof dat zaterdag zelfs kan misschien eens kijken maar ik ben altijd zo blij dat we in het weekend niks hoeven...

Geplaatst
Haha zo had ik het nog niet bekeken!!Ja zondagochtend ik geloof dat zaterdag zelfs kan misschien eens kijken maar ik ben altijd zo blij dat we in het weekend niks hoeven...
Ja dat snap ik maar misschien wel een gezellig uitje met z'n vijven zwemmen toch? Of is jouw mannetje niet van het nat worden?
Geplaatst

Stiertje Haha ja babies moeten al vanalles inderdaad! Wil het ook niet op korte termijn doen hoor, sowieso in 'ons' zwembad mag t pas na de vaccinaties maar dan nog vind ik t vroeg. Rustig opbouwen met de activiteiten aangezien een wandeling al heel wat voor ze is.

Lianne, gezellig dat je mee schrijft! We hebben al Nutrilon Omneo, olijfolie, extra water... Volgende week hebben we een afspraak bij de kinderarts, vervolgcontrole na de ziekenhuisopname. Het cb raadde aan om het dan even te overleggen want ze wilden er niet tussen gaan zitten. Sja... En die sluitspier kun je moeilijk sneller laten ontwikkelen natuurlijk! Heb ook het idee dat daardoor de ontlasting verhardt want toen ik 'hielp' (ok vies verhaal he) kwam er eerst een gele keutel en daarna steeds zachtere en minder gele poep en daarna een soort diarree in meerdere kleuren. Ik had er een jaren '70 huis mee kunnen stylen, dat kleurenpallet haha! Dus sja ik ga t maar overleggen volgende week!

Zometeen ons eerste echte kraambezoek! Eindelijk mn babies in levenden lijve showen. Alleen wel lastig, het is een vriendin van net 40 die al vijf jaar in de MMM zit en nog steeds met lege handen staat. Net de vierde of vijfde IVF poging gehad en daarvan is ze zes weken zwanger geweest :-(. Vind het wel heel dapper dat ze wil komen! Ik vermeed kraamvisite toch het liefst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden