Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geen idee waarom 2x prikken moet, ik doe maar gewoon wat ze zeggen. Weet het ook niet.

Mijn vader heeft een lange weg te gaan. Vervelende is dat na de bestralingen en de chemo die hij nu krijgt hij geopereerd moet worden. Die operatie staat tot nu toe tegelijk met mijn inleiden gepland. Geen fijne gedachte. Over een paar weken als de operatie definitief gepland staat maar eens overleggen met gyn of we er een mouw aan kunne passen.

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marietje wat een nare situatie.

Ik heb deze ziekte ook van dichtbij mee gemaakt dus ik kan mij een klein beetje inleven hoe je je voelt. Sterkte!

Uit onderzoek is gebleken dat je na twee inentingen het meest resistent bent tegen de mexicaanse griep. Er zijn percentage's voor maar die weet ik niet uit mijn hoofd.

Geplaatst

hallo dames.

renee: spannend hoor aankomende donderdag en wel een lekker gevoel dat je straks met de beeb in een schoon en opgeruimd huis komt. en ik denk over het inenten nog steeds het zelfde ik laat het dus ook niet doen.

marietje: wat vervelend dat de operatie rond dezelfde tijd als jou bevalling is gepland hopelijk is hier nog wat aan te veranderen.

vanessa: lekker hoor een weekendje weg geniet er maar van zolang je nog met z'n tweeen bent. zodra de beeb er is wordt het steed moeilijker om even met z'n tweeen weg te gaan.

liefs

Geplaatst

Nou meiden, heb net contact gehad met uwv. Ben afgeschreven!!!! Met andere woorden hoef niet meer te werken, zine ze iet zitten met de nog steeds te hoge suiker waardes en de harde buiken. MInder werken zien ze ook niet zitten omdat de reistijd te lang is. Was wel even een raar gevoel hoor. Dat je te horen krijg dat ze niet meer bellen en zeggen tot na verlof thuis! Beetje mislukt gevoel, maar goed alles voor de kleine!!!!!

Verder weer bericht van ziekenhuis. Insuline gaat weer omhoog!! Maar goed dan voel ik me weer beter!!

Succes allemaal!!

Geplaatst

Marietje, fijn voor je dat je nu aan jezelf en je baby kan denken. Volgens mij werk je normaal hard genoeg en voel je hierdoor dan ook niet schuldig!

Jij bepaalt niet zelf de hoeveelheid insuline? Dat lijkt mij erg lastig met je eten.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Vanessa,

Bedankt weet ook wel dat ik altijd hard werk, maar voelde in het begin toch als mislukking. Maar goed dat heb ik naast me neer kunnen leggen. Zeker ook omdat het vermoeden is dat ik waarschijnlijk toch al problemen met mijn suikerspiegel heb gehad voor dat ik zwanger werd. Het heeft ook even geduurd voordat de insulinemolen in gang werd gezet, maar goed dat loopt nu. De hoevelheid insuline wordt bepaald door het ziekenhuis. Over het algemeen eet ik per dag hetzelfde in aantal. Dus aantal boterhammen e.d. Alleen voor andere dingen spuit ik zelf bij, zoals gebakje, patat enz. Ik spuit ook helemaal niet veel. Maar net genoeg om de enorme pieken en dalen op te kunnen vangen. De internist denkt dat ik te traag reageer op de schommelingen. Dus na eten stijgt suiker te snel, vervolgens komt er een insulinegolf die te laat komt waardoor vervolgens er weer en veel te lage waard ontstaat. Zelf zie ik het als de thermostaat is gewoon kapot. Door nu zelf de insuline toe te voegen, voorkom ik de klappen en blijft hij constanter. Heb alleen iedere keer een klein beetje meer insuline nodig. Maar voel me in ieder geval stukken beter!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Ook bij mij word de hoeveelheid insuline bepaalt door het ziekenhuis. Deze week spuit ik 's middag 2 eenheden en 's avonds 3 eenheden. Ik moet een soort dagboekje bijhouden en aanstaande maandag gaan we dit bekijken. Ik merk dat ik in de avond nog te hoog uitkom alhoel ik toch 3 eenheden spuit. Waarschijnlijk zal dit maandag omhoog moeten. We gaan het meemaken. Dinsdag Mexicaanse griepprik halen en woensdag weer naar de gyn voor een echo.

Nog een nieuwtje!!! WE GAAN VERHUIZEN!!!! Het is zo'n prachtig huis en we zijn zoooooo blij. Het worden 3 stressige weken, want manlief wil weekend van 5/6 december 'over'. Ik kijk er enorm naar uit om in een ruim huis te wonen waar alles zijn plekje heeft. Zaaaaalig!

Vanessa, fijn weekend in Antwerpen!!!!!

Svenja, al een beetje de dingen op zijn plaats????? Doe rustig aan he?!

Liefs

Geplaatst

Dat is ook wat!!! Ik laat gisteren als laatste een bericht achter op dit forum en ik ben weer de eerste die een bericht typt!!! Hoezo korte nachten??? Ik ga nog wel even proberen te liggen, maar ik rolde nu net vanzelf mijn bed uit.....

Ik heb de hele nacht ons nieuwe huisje ingericht....Pfffff, daarna kwam er nog een droom bij over DE bevalling in 5 weken. Het is allemaal wat..hahahahaha

Ze schrijven vaak dat je minder beweging hebt in deze weken, maar ons meisje friemelt en woelt er nog op los in mijn buik. Ook komt mijn buik nu ECHT onder hoge spanning te staan. Mijn navel is er inmiddels 'uitgeplopt'en 's avonds doet mijn buik echt zeer rond de navel. Alsof het op scheuren staat. Ik denk dan ook dat de striae oftwel tijgervel niet heel lang nog op zich laten wachten. Vooralsnog geen streepje te zien, maar ja....nog 5 weken en dat is best lang.

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen!

Renee, ik kan mij voorstellen dat je slecht slaapt. Verhuizen en een kindje krijgen, dat is niet niks! Maar het is een gezonde spanning dus dat is niet zo erg. Gefeliciteerd met jullie huis! Helemaal te gek!

Ik slaap ook verschrikkelijk, om vijf uur dacht ik ik ga eruit en vast douchen maar ben toen toch nog in slaap gevallen. Wel met het gevolg dat toen de wekker om 6 uur afliep ik helemaal kapot was.

Nu twee nachtjes in een hotel slapen, ik denk dat ik maar een boek meeneem dat als ik wakker ben op de wc kan gaan zitten lezen.....

Wat spuiten jullie weinig! Ik heb net 26E gespoten voor een flinke schaal yoghurt met Cruesli, voor straks een plak ontbijtkoek en een stuk fruit.

Vanmiddag naar de voorlichting over bevallen in het zh en dan door naar Antwerpen!

Allemaal een heel fijn weekend en tot maandag!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hallo dames

renee: gefeliciteerd met je nieuwe huis spannend hoor allemaal.

nu maar hopen dat de baby lekker blijft zitten tot de geplande bevalling.

marietje: je moet je niet schuldig voelen je hebt nu gewoon lekker alle tijd en rust die je nodig hebt en dat is belangrijker en zo kan je mischien wat meer enerigie aan je ouders besteden. werken, zwanger zijn, diabetes en twee zieke ouders is een beetje teveel voor iemand dus niet meer werken is nu de beste oplossing.

vanessa: heel veel plezier dit weekend geniet er van.

hier komt alles langzaam op z'n plek ik heb de benedeverdieping en de kamers van de kids nu bijna helemaal uitgepakt.

ik ben nu met onze slaapkamer bezig. ik ga zondag aan de babykamer beginnen met uitpakken en alles wassen.

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Ben ik ff een ochteje niet online en jeetje gelijk een boel berichten!!!

Svenja: Fijn dat het zo voorspoedig verloopt. IK ga maandag alles wassen. Heb zondag eerst nog babyshower en kan nog niet ales te voorschijn halen voor de nieuwsgierige dames hahahaha.

Vanessa: Een heel fijn weekend en ik spuit minder hoor!!! Maar maakt dan ook nog wel insuline aan zelf. Daar zal het verschil wel zitten. Inieder geval fijn dat het onder controle is!!

Renee: Joepie jij hoeft je niet te vervelen de laatste weken hahahahaha. Gefeliciteerd en heel veel succes met verhuizen. Hier zie ik de navel ook nog gaan ploppen en inderdaad doet het zeer in dat gebied. Helemaal als ik per ongeluk met die dikke buik ergens tegenaan ga staan hahahaha.

Ik heb leuk weekend in vooruitzicht, verjaardag (sommige zijn leuk, deze dus wel), sportwedstrijdje bekijken van klein vriendinnetje en zondag babyshower. Lekker onder de mensen, want dat mis ik nu wel hoor. En even afleiding van al het andere!

Succes allemaal!!!

Geplaatst

Ow Marietje, wat fijn dat je een leuk weekend tegemoet gaat. Geniet er lekker van!! We horen graag hoe de babyshower is geweest. Fantastisch hoor!

Svenja, dat schiet al lekker op bij jullie. Doe je het wel rustig aan...? Ik zal straks ook op mijn tellen moeten passen. Ik had alle kleertjes al gewassen en gestreken.... Ik ga proberen dit niet allemaal opnieuw te moeten doen.

Vanessa, geniet van jullie weekend!! Ik zit iedere nacht wel een paar keer op het toilet met een boekje SUDOKO hahahahahaha. Je moet alleen oppassen dat je niet te lang blijft zitten want dan kan je last krijgen van aambeien omdat alles op dat punt rust en dat is nu een aardig gewicht aan het worden ;-). Ga maar lekker uit jullie dak!!!! IN hoeverre jou dat nu nog lukt.

Liefs

Geplaatst

Marietje, Hoe was de babyshower????? Veel gekregen??? Ik ben benieuwd...

Vanessa, Hoe was jullie weekendje Antwerpen? Jullie hebben wel niet echt geluk gehad met het weer of viel het wel mee? Ik hoop dat jullie genoten hebben van de stad en van elkaar.

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal!

Marietje ik ben benieuwd hoe de babyshower gegaan is, en welke kleur krijgt die ene muur in het babykamertje?

Renee, alles al aan het inpakken? Gaaf hoor!

Wij hebben een zalig weekend gehad, met het weer viel het gelukkig enorm mee. Heerlijk even tijd voor ons beidjes! Op weg naar huis werd manlief al weer treurig.... Hij heeft ook een eigen bedrijf, samen met zijn ouders en zus en dat gaat helemaal niet goed. Ze houden het nog een week of 5 vol als er niets gebeurd. En het is geen klein bedrijfje..... Een vreselijke tijd is dit.

Straks dan valt de geboorte van ons kindje samen met de ondergang van een vreselijk mooi bedrijf.

En hoe is het met de andere meiden?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey meiden,

He he ben versleten!!! Maar was superleuk. Gewoon klein kluppie onder elkaar, ze hadden de boel versierd, Paar spelletjes bedacht (ruiken wat er in de poepluier zat, beschuitjes smeren in bepaalde tijd en de gasten moesten een touwtje afknippen op de lengte van de omtrek van van buik, hahahahah sommige kon ik 2x in!!!) omder elkaar hadden ze een mand gemaakt met alerlei dingetjes die ik nog wilde hebben, ben goed verwend. Al met al superdag! Heel leuk weekend eigenlijk, toch wel fijn na al die dingen die er tegen hebben gezeten!!!

Nu begonnen met alles te wassen enz, wordt inens erg onrustig, buik en rug zeuren enz. Mijn gevoel zegt dat ik alles in orde moet gaan maken. Dus de echte laatste dingen vanmiddag gaan halen!!!!

Vanessa ben ook benieuwd hoe het weekend was!!!!

En Renee, in gedachten al 10 keer verhuisd hahahahaha???

Geplaatst

Sorry Vanessa zag net dat ik lang bezig was over mijn tekst en jij al gereageerd had!

Fijndat het een leuk weekend was, super vervlend die economie! Drukt toch een negatieve stempel op zoveel dingen!!!! Sterkte en ik hoop dat de ommekeer op tijd komt!

Geplaatst

Vanessa

Ben je jarig geweest?

Wat een leuk kado van je man, een weekendje naar antwerpen, heerlijk

Fijn dat jullie het fijn hebben gehad!

Nog even met zijn twee nog lekker weg voordat je bevalt!

Wat naar de het bedrijf niet goed loopt nu door de recessie.

Geeft ws veel stress pffff

Liefs claudia

Geplaatst

Jeetje Vanessa, wat een rotbericht zeg! Dat was zeker ook de stress waar je het laatst over hebt gehad. Ontzettend naar bericht. Echt ontzettend KL.... voor jullie. Ik hoop dat het jouw bedrijf wel 'lekker' gaat. Heel veel sterkte in ieder geval. Wel heel fijn dat jullie het samen zo leuk hebben gehad in Antwerpen.

Ja, welke kleur Marietje????? hihi... Ik hoor wel weer dat je lekker verwend bent afgelopen weekend. Ik ben jaloers! Geniet lekker van alle spulletjes.

Liefs

Geplaatst

O ja, net terug van zhuis en moet nu in de avond wat meer insuline spuiten, 5 eenheden ipv 3.

Nog maar 4,5 week.....zucht.....

Geplaatst

hallo dames:

marietje: geweldig dat je babyshower leuk was en dat je lekker verwend bent heb je wel verdiend dacht ik zo.

vanessa: goed dat je een leuk weekend hebt gehad. hopelijk komt het met het bedrijf ook goed zeker nu is het zo belangrijk dat het geld binnen blijft komen.

ik heb me gisteren vlink vertild met een doos kan nu nog amper lopen. heb gisteren tussen het halen van de kids uit school alleen maar plat gelegen. het gaat nu wel weer beter dus ga zo weer rustig aan de slag. ik heb alle kleertjes gewassen en ga ze vandaag strijken.

groetjes svenja

Geplaatst

Potverdorie Svenja! Doe je aub voorzichtig! Het is helemaal niet goed om te tillen in onze situatie. O o o..... Nou ja, gelukkig gaat het weer ietsje beter, maar doe het een beetje rustig aan. Ik moet me ook inhouden om niet van alles aan te pakken hoor. Ik hou me nu maar bezig met adreswijzigingen, zodat dat allemaal in 1 x de deur uit kan. Vandaag neemt manlief dozen mee en dan kunnen we aan de slag. Morgen beginnen we met pakken. Ik start met de glazen en ik laat mij hulpje de boekenkast uitruimen en inpakken. Het kan maar vast gedaan zijn.

Vannacht een goede nacht gehad. 's Avond kom ik alleen moeilijk in slaap want dan doet het zeer als ik op mijn zij ga liggen. Het lijkt wel of het meisje dan helemaal gaat 'hangen' ofzo..... Ik leg er wel een kussen onder maar mijn buik trekt dan enorm. Ach, die kwaaltjes verdwijnen vanzelf over 4 weken en 2 dagen hihi

Liefs

Geplaatst

Svenja!!! Ik weet dat het moeilijk is om niet te tillen maar het is echt niet goed voor ons. Ik liep gisteren ook met een krat met boodschappen en dat ging ook niet.

Renee, ik heb de laatste twee nachten weer iets beter geslapen maar ik ben gewoon moe. Gisteravond naar Guus Meeuwis geweest en was eigenlijk ook weer te laat. En dan wel weer vroeg eruit....

Dus net een heerlijk tukkie op de bank gedaan.

Ik slaap met een voedingskussen, misschien ook iets voor jou?

Slaap jij het liefst op je rug?

Ik ben eigenlijk een echte platte buikslaapster en moet het nu doen met mijn rechterzij, links ligt niet lekker en wordt ook afgekeurd door de kleine. Zodra ik even op mijn rug lig wordt ik wakker om me weer naar mijn zij te draaien. Ongelooflijk!

Als het allemaal volgens planning verloopt dan moet ik nog 5 weekjes.

Vrijdagmiddag naar de eerste van de twee zwangerschapscursus. Ben benieuwd hoe dat is.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ow wat spannend om naar een cursus te gaan. Laat even weten hoe het is geweest. Ik ben benieuwd! Was Guus leuk? Wel heel vermoeiend lijkt me, maar wel gaaf! Heeft de kleine ook genoten of heb je het niet gevoeld?

Ik heb ook een voedingskussen, maar ik vind dat ding een beetje groot en onhandig. Ik slaap op mijn zij en ik rol van rechts naar links, maar soms protesteert die kleine inderdaad en dan doet het een pijn. Soms zie je gewoon een bult aan een kant van mijn buik. Het is echt bizar. Het is gewoon al een heel mensje wat in onze buik zit!

Liefs

Geplaatst

Ik kan het eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven. Dat er inderdaad al een echt minimensje in mijn buik zit.

Qua gedrag in mijn buik zou je zeggen dat het een jongetje is, rustig en voorspelbaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden