Ga naar inhoud

Erop of eronder: onze 3e (en laatste?) icsi

Aanbevolen Berichten

Gast Butterfly
Geplaatst

Veel succes morgen .. je verhaal klinkt positief, ik hoop dat het deze keer raak gaat zijn voor jullie !!!!

• Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veel succes morgen Henne! Ik hoop dat de punctie te doen is, op mooie eitjes, genoeg zaad en hele mooie embryootjes, waar je natuurlijk zwanger van wordt!

Geplaatst

Henne, vandaag de grote dag. Dat er maar een paar mooie eicellen en een hoop zaadcellen gevonden worden. Mijn duimen draaien overuren.

Succes ook voor je mannetje.

Sandra

Geplaatst

Henne wat een spannende dag voor je, het komt goed hoor meis! Er is hier een heel supportteam voor jullie aan het duimen vandaag :D

Kom vandaag zeker nog even een paar keer langs om te kijken hoe het is gegaan.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hai allemaal,

Nog een beetje gammel van de punctie dus een kort berichtje. Er zijn, voor zover ze nu kunnen zien, vijf goede eitjes gevonden. Of ze idd allemaal bevrucht kunnen worden en dan ook gaan delen moeten we nog afwachten, maar het lijkt in ieder geval positief. Zaad was ook voldoende om mee te werken.

Weet niet zo heel goed of ik nu blij of opgelucht ben. De vorige keer vielen we natuurlijk van tien eitjes terug naar één embryo dus ik vertrouw die vijf nog niet zo. Ergens lijkt het dan toch nog minder dan de vorige keer, terwijl vijf rijpe natuurlijk veel meer zou zijn. Nou ja, niet over na denken.

Ga lekker met een kruik op de bank, genieten van het feit dat het fysiek zware deel voorbij is.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Nou meid ik ga voor je duimen, ik duim voor 5 rijpe en een hoog bevruchtingspercentage. Ga lekker relaxen en geniet van een paar lekkere vrije dagen!!!

Succes meid!!!

Geplaatst

Je bent weer een stap verder Henne, er zijn eitjes en er is zaad! Wanneer hoor je of en hoeveel er bevrucht zijn? Rustig aan nu en niet teveel piekeren hoor, jouw werk zit er nu op. Tot nu toe ziet alles er gunstig uit, al blijft het vreselijk spannend natuurlijk.

Geplaatst

Henne

Spannend hoor, maar het gaat idd niet over de qantiteit maar de kwaliteit van de eitjes, dus houd moed!

Tot nu toe So Far so Good

Ik ga heel hard voor jullie duimen.....!!!!!

En kom lekker ff bij bij de punctie de rest van dag, doe rustig aan!

Liefs Claudia

Geplaatst

Henne dit stukje heb in ieder geval weer achter de rug, vijf rijpe eitjes klinkt hoopvol en het feit dat er voldoende zaadjes zijn is ook wel weer een gerust stelling. Nu ga ik nog even door met duimen dat ze ook allemaal bevrucht worden en goed gaan door delen. Wanneer krijg je hier meer over te horen?

Geplaatst

Hoi Henne,

Je kunt niks anders doen dan afwachten, volgens mij is 5 goeie niet slecht. Ik snap dat je gaat vergelijken met de vorige keren maar elke keer is natuurlijk anders. Doe rustig aan en ik blijf je volgen! (Ik ben er net maar volgens mij ben jij 1 van de actiefste vrouwen op dit forum).

Sterkte!!

Caroline

Geplaatst

He Henne,

Fijn dat je de punctie nu achter de rug hebt. Ik had de 2e behandeling maar liefst 35 folikels waaruit 18 eitjes kwamen. Van die 18 waren er 10 geschikt voor icsi. Hiervan hebben 4 doorgedeeld, waarvan 2 zijn teruggeplaatst, de andere 2 bleken niet goed genoeg om in te vriezen. Zo zie je maar: veel eitjes is beslist geen garantie voor veel emmy's. Beter 5 goeie dan 10 middelmatige. Ik blijf voor je duimen, het komt vast goed!!!

Snoeske

Geplaatst

Zo hehe, die dormicum is eindelijk uitgewerkt hihi. Was echt suf van dat spul. Gelukkig ook weinig napijn, net nog wel een paracetamol genomen maar kan me redelijk gewoon bewegen e.d.

@Caroline, vijf goeden is inderdaad helemaal niet slecht. Maar punt is dat wij steeds maar één of hooguit twee goede hebben ook als er zoals de vorige keer wel tien eitjes zijn gevonden. Het grooste deel is dan gewoon niet rijp. Als dat deze keer weer het geval is, kunnen we in dit ziekenhuis waarschijnlijk geen 4e poging krijgen. Als dat natuurlijk nodig is ...

@Snoeske, dat vinden wij ook! We hebben wél beide keren een embryo gehad. Dus we zien het probleem niet zo. Ja, natuurlijk gaat het er bij ivf om meerdere embryo's te hebben zodat er keuze is. Maar zo vaak blijft het alsnog bij alleen een terugplaatsing en geen cryo's. Dus dan ben je even ver als wij met ons ene embryo. Maar het ziekenhuis heeft toch als redenatie dat ivf/icsi weinig zin heeft als je telkens maar één of twee rijpe eitjes hebt. Dat wij daarmee al verder zijn dan spontaan is voor hen kennelijk niet belangrijk.

Maar goed, wie weet zijn het er nu dus wel meer. Dat zou echt geweldig zijn al is het alleen maar om een evt. vierde poging te kunnen doen. die we helemaal niet nodig gaan hebben, want deze gaat het gewoon worden :-)

Truste allemaal en bedankt weer voor de lieve support,

Henne

Geplaatst

Wat fijn dat de punctie erop zit Henne.

Dat vind ik toch wel het aller zwaarst van heel de behandeling.

Lekker op de bank met een kruikje, en laat je mannetje je maar lekker verwennen.

Op naar mooie embryo's

Geplaatst

Henne, leg dat kruikje maar op dat buikje!!! Dat is mijn motto de laatste week. Hier ergens gelezen dat warm houden van de buik een positieve bijdrage kan leveren bij innestelen. Dus doe die kruik op de buik hahahahahaha

Succes ik hoop op mooie bevruchtingen van jullie mooie eicellen.

Sandra

Geplaatst

Hoi Henne,

Hoe is het nu met je? Jij zit ook in het EMC toch? Had je dan ook de punctie in het Maasstad? Zo gaat het bij mij namelijk. Ik vind het heel onhandig dat je naar 2 verschillende ziekenhuizen moet, woon ook nog eens in Bergen op Zoom dus heel gedoe. Maar natuurlijk heb ik het er voor over!!!

Vraagje: Heb jij de puncties altijd 's ochtends vroeg gehad? Ik ben nu bezig met regelen van vervoer omdat ze zeiden dat ik zelf niet naar huis kan rijden na de punctie (heb een man zonder rijbewijs) maar ik kan het nog niet goed plannen omdat ik overmorgen pas de eerste echo/FM heb. Ik denk steeds dat ik dan ergens maandag tot en met woensdag de punctie zal hebben?

Succes met wachten!

Caroline

Geplaatst

Hai Caroline,

Ik zit 'helemaal' in het EMC. Dus niet in combinatie met een ander ziekenhuis. Wel zo makkelijk.

Je kunt na de punctie idd niet zelf rijden, vooral vanwege de medicatie (pijnstilling enzo). Ik vind het ook heel onhandig dat je pas een dag of twee vantevoren exact weet wanneer de punctie is. Bij mij was het de eerste keer dag 12, de tweede dag 10 en nu dag 11.

Is een taxi een optie? Ik zou ook de verzekering even bellen, misschien krijg je dat zelfs wel vergoed.

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

spannend zeg. We duimen voor je dat eruit alle 5 een mooi embryo ontstaat van superkwaliteit. Heb je nog veel last van de punctie? Ik wens je veel succes morgen. Hoop op een positief telefoontje voor jullie.

Groetjes, Linda

Geplaatst

Ha Linda,

Ik heb nog wel behoorijke last van mijn rechter eierstok. Die zat best vol en was voor de punctie al gevoelig en nu dus nog steeds. Vooral als ik moet plassen en bij opstaan en gaan zitten. Mijn buik is ook een beetje opgezet maar ik ben niet aangekomen, heb geen koorst en voel me verder ook wel oke. Dus gewoon maar veel drinken, rustig aan en dan zal het wel overgaan.

Morgenochtend bericht over de terugplaatsing. En morgen óók de second opinion in Voorburg. Best een spannend dagje dus!

Maar ik heb lekker vrij, de zon schijnt en heb er nog steeds een heel goed gevoel over. Wat willen we nog meer toch?

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik weet ook niet waarom het nou in 2 ziekenhuizen moet, zit zelfs in 3, want de echo's enzo mag ik hier doen. Blijkbaar is het gebruikelijk als je vanuit Bergen op Zoom IVF gaat doen. Dag 10 of 11 al de punctie? Ik heb vrijdag dus de eerste echo en dat is dag 10. Kan toch niet? Of had jij de eerste echo al veel eerder dan?

Een vriendin van ons (komt oorspronkelijk uit R'dam dus kent de weg goed, ze zal een paar keer op en neer moeten rijden) wil wel rijden en heeft al iets geregeld op haar werk voor maandag maar dinsdag kan ze absoluut niet. Woensdag en donderdag is ze vrij dus we hopen eigenlijk dat het niet precies dinsdag is! Stom he.

Ik heb trouwens nog steeds alleen een beetje hoofdpijn, voel niks in mijn buik dus ga me zelfs afvragen of er wel wat gebeurt? Moet wel door die hormonen maar ik vind het raar dat ik niks voel.

Lekker in het zonnetje!

Caroline

Geplaatst

Dat is inderdaad wel behoorlijk onhandig met drie ziekenhuizen. Zal wel met samenwerkingsverbanden enzo te maken hebben, of met belasting van het Erasmus, die kunnen natuurlijk ook maar een x aantal puncties per dag uitvoeren. Praktisch voor de patient is het dan weer niet.

Fijn dat je vriendin wil rijden, dat scheelt weer een zorg. Duimen maar dat het niet precies dinsdag is. Ik had een kort hormoonschema (in totaal acht dagen prikken) met de eerste echo op dag zes. Ik weet niet wat gemiddeld is in een schema met decapeptyl.

Dat je niks voelt wil niks zeggen hoor, gewoon 'rustig' afwachten tot de eerste echo. :whistling_girl:

Geplaatst

Ik heb net een vriendin op bezoek gehad met een geweldige zoon van bijna acht maanden: door de eerste ICSI poging. Dus dan weet je weer even waar je het voor doet.

Caroline

Geplaatst

Ha die Henne,

Punctie al lang en breed achter de rug intussen. Heerlijk idee!

Succes met de spannende dag die er aan zit te komen: secund opinion en tp.

Hopen op veel goede berichten voor jullie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden