Ga naar inhoud

Erop of eronder: onze 3e (en laatste?) icsi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Henne,

We lopen een beetje gelijk deze poging. Ik ben 4 juni begonnen met Menopur en heb ook morgen de 1e FM.

En ik ga nu ook naar acupunctuur. De vorige keer heb ik veel buikpijn gehad en ik hoop nu op wat meer rust in de buik met ondersteuning van acupunctuur.

Sterkte morgen! Hopelijk komen we beide met positieve berichten.

Groetjes

• Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Jootje, benieuwd hoe de acupunctuur gaat bevallen. Voor mij is het echt een 'redding'. Gisteren was ik zo beroerd, maar na de behandeling was het gelijk al beter en vandaag heb ik echt heel weinig last gehad. En dat ondanks een heel kort nachtje want vanacht is ons nichtje geboren. Wij werden dus om half vier uit ons bed gebeld om twee kleine neefjes op te vangen, gaaaap! Maar wel leuk, ons eerste nichtje na drie neefjes. Hopelijk vanavond nog even gaan kijken. Vind dat tijdens een behandeling altijd minder moeilijk, dan heb je zelf zoveel hoop.

Ben zelf ook erg benieuwd naar de meting morgen. Heb wel het idee dat ik af en toe al wat voel met plassen, bukken e.d. Afwachten maar hoe het ervoor staat.

Kijk ook uit naar mijn weekje vrij. We hebben geen vakantie ofzo, ik heb bewust een paar dagen vrij gepland na de punctie. Ik moet daar toch altijd wel even van bijkomen. Kan me natuurlijk ziek melden, maar dat legt wel weer best een druk op me. Ik zit net in een nieuwe baan en dan ga ik toch mail checken en nadenken over wat er allemaal moet enzo. Voor mijn eigen rust heb ik er dus voor gekozen een week vrij te nemen. Gelukkig heb ik bij deze werkgever idioot veel vakantiedagen, dus het kan ook makkelijk. En op basis van compensatieuren kan ik de week daarna waarschijnlijk nog halve dagen doen, dus echt lekker relaxed door de wachtweken heen.

So far so good meiden en morgen zien we wel weer verder ;-)

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik wil je even heel veel succes wensen met deze poging!

Hopelijk gaat het goed met de eitjes en gaat jullie wens in vervulling!!

Ik hoop het echt voor je!

Geplaatst

Henne vandaag jouw eerste FM, heel veel succes, ik duim voor een mooi resultaat.

Liefs Dani.

Geplaatst

Ha meiden,

Wilde al eerder een berichtje achterlaten, maar wist m'n inlog niet meer en zat op mijn werk. Maar het ziet er dus goed uit.

Zowel links als rechts een aantal (weet niet hoeveel) van 15 mm. en nog wat kleinere. Voor mij heel belangrijk dat er niet één of twee voor de muziek uit lopen en dat lijkt nu niet het geval. Vrijdag moet ik terugkomen. Op zijn vroegst zondag de punctie. Dat zou dan weer op dag 10 zijn, dus dat vind ik zelf eigenlijk te vroeg. Ga zo even in ons dossier kijken hoe groot ze de vorige keer op dag 6 waren. Wel makkelijk dat ik nu zelf kan vergelijken. Follikels groeien zo'n 1 á 2 mm. per dag, dus op zich zouden ze zondag wel 20mm. kunnen zijn....

Voel ondertussen mijn eierstokken best wel. Vooral bij opstaan en als ik nodig moet plassen. Gelukkig nog maar een halve dag werken en dan tot en met volgende week vrij.

Ja en verder gaat het eigenlijk gewoon goed, fysiek af en toe wat moeilijk (misselijk vooral) maar mentaal heel erg goed. Ik blijf erbij dat dit 'm gaat worden :-)

Henne

Geplaatst

Henne wat fijn dat het er voor nu in ieder geval uit ziet en fijn dat het op zich ook mentaal zo goed met je gaat, ik ga er samen met jou vanuit dat het deze keer gewoon gaat lukken :D

Geplaatst

Beste Henne,

Ik wens je veel sterkte toe de komende dagen en hopelijk zal deze 3e behandeling wel slagen. Ik zal voor je duimen.

groetjes Huanne

Geplaatst

Hai allemaal!

Bedankt weer voor de lieve reacties, dat doet echt zo goed.

Vandaag de 2e FM gehad. We hadden ons gisteravond gedegen voorbereid en aan de hand van ons dossier zelf bepaald wat de voorwaarden zouden zijn voor een punctie. We kwamen erachter dat follikels van onder de 18mm. bij mij geen rijpe eitjes op lijken te leveren. Onze voorwaarde was dus minimaal drie van 18 mm.

Links is het vrij rustig met één grotere en wat kleintjes, recht blijkt echt helemaal vol te zitten. In totaal heb ik vijf tot zeven 'kanshebbers', waarvan er op dit moment drie rond de 17-18 mm. zijn en de rest ca. 15 mm. Om die ook nog wat gelegenheid te geven om te groeien is de punctie nu maandag (zou normaalgesproken voor zondag worden ingepland).

Langer wilden ze niet wachten omdat er behoorlijk wat kleinere zitten en ik dan kans heb op overstimulatie. En ook omdat de grotere dan toch spontaan kunnen springen.

Maar op basis van onze eigen 'analyse' kunnen we ons hier prima in vinden. Het is wel heel bizar dat we nu een terugplaatsing hebben op de dag van de second opninion! (als we natuurlijk een tp hebben, maar daar gaan we wel vanuit).

Ben eigenlijk best wel blij met dit resultaat. Natuurlijk, het moet allemaal nog maar blijken, maar zo hoopvol als nu heeft het er de vorige keren niet uitgezien.

Ondertussen wordt het fysiek zwaarder voor me. Die rechter eierstok voel ik de hele tijd en ik ben bij vlagen erg misselijk. Ik ga het veel drinken regime maar weer oppakken, dat hielp de vorige keer erg goed. En verder gewoon lekker rustig aan, beetje in de zon zitten of lekker op de bank met boek of dvd. Huishouden e.d. komt later allemaal wel weer ;-)

Lieve groeten,

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Fijn dat je inderdaad groeiende Fm hebt nu! En dat je voor je gevoel nu een acceptabele datum van punctie hebt! Doe lekker rustig aan!

Geplaatst

Goed nieuws dus Henne! Fijn dat de samenwerking met het ziekenhuis prettig verloopt en dat je er vertrouwen in hebt. Doe inderdaad maar rustig aan en zorg goed voor jezelf (en laat goed voor je zorgen!)

Geplaatst

Henne, klinkt goed allemaal! Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen met jou! You go girl!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hallo Henne,

Was hier gisteren voor 't eerst in tijden weer eens lang genoeg om uitgebreid rond te lezen én her en der te reageren. Vond echter dat ik vandaag nog eens moest kijken of ik er achter kon komen 'waar jij uithing' en hoe ver je nu bent met je 3e behandeling. Was héél benieuwd!

Fijn dat het er goed uitziet tot op heden.

Maandag wrsch. punctie; meid, dat de hele eiervoorraad maar rijp mag zijn... Ik hoop zo met jullie mee!

Doe het rustig aan de komende weken; enne, een beter excuus om je huishouding wat te laten versloffen is er niet, toch?!

Geplaatst

Hai Moon, vreemd toch he hoe je de meiden waarmee je op het wachtbankje hebt gezeten blijft volgen. Ik lees ook nog mee bij de pauzemeisjes én de meiden die in februari wel zwanger zijn geraakt. Blijf jou dus ook volgen hoor!

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Heel veel sterkte maandag bij de punctie. Hopelijk zitten er rijpe eitjes!

Mijn 2e FM was ook niet zo positief, de follikels waren niet goed gegroeit.

Maar bij de 1e behandeling heb ik 10 dagen Menopur gespoten tot aan de 1e meting en in totaal 14 dagen. Nu had ik bij de 1e meting 6 dagen gespoten en bij de 2e meting 8 dagen. Maandag heb ik weer een meting en ik hoop dan toch op een goed resultaat en een datum voor de punctie.

Ik duim voor je!

Geplaatst

Jootje dat is balen zeg. Maar als het de vorige keer ook zo lang duurde, dan is het misschien inderdaad nog te vroeg om iets van te zeggen. Bij mij gaat het altijd juist heel snel. Ik heb nu op dag 11 de punctie, in totaal 7 dagen Gonal-f gespoten.

Vandaag heerlijk niet meer prikken. Gisteravond om elf uur de Ovitrelle gezet. Dat vind ik altijd zo'n opluchting, die laatste prik. Het wordt nu wel spannend voor morgen. De vorige keer deed de punctie behoorlijk pijn en heb ik na die tijd een soort hyperventilatie-achtige toeval gehad. Tien minuten liggen trillen, kon mijn spieren niet onder controle krijgen. Waarschijnlijk van de spanning en toch niet helemaal goed ademen. Het trok wel snel bij, maar leuk is anders en ik zit er niet op te wachten dat het weer gebeurt. Wat natuurlijk eerder zo is als ik de zenuwen heb, dan wanneer ik rustig ben :-)

Ben op moment ook weer beetje bang dat ik toch spontaan een eisprong krijg. Weet dat dit echt maar zelden gebeurt, maar heb behoorlijk last van slijmverlies wat ik voor mijn ovulatie ook altijd heb. Maar dat had ik geloof ik de vorige icsis ook voor de punctie... En de vraag of er morgen wel zaad zal zijn. Hoewel ik nog steeds positief ben, vind ik dit toch wel heel moeilijke dagen. Er kan nu zo vreselijk veel mis gaan waardoor we niet eens een tp zouden hebben. Zal blij zijn als er morgen eitjes en zaad gevonden zijn. Weer een stap op weg naar ons ukkie.

Krijg morgen trouwens dormicum ipv diazepam. Iemand daar ervaring mee?

Henne (die nu een beeeeetje de zenuwen begint te krijgen)

Geplaatst

Henne, heel veel succes morgen met de punctie! Maak je niet teveel zorgen (proberen dan he), het gaat best goed komen. Ik duim voor je!

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden