Ga naar inhoud

Erop of eronder: onze 3e (en laatste?) icsi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne wat vreselijk spannend weer, fijn dat je er in ieder geval toch wel zin in hebt. Ik ga in ieder geval keihard voor je duimen, het is je zo gegund.

Liefs Dani.

• Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Henne wat spannend weer, veel succes. Mijn duimen zullen overuren gaan draaien.

Ga ervoor!!!!

Liefs van Sandra

Geplaatst

Henne, heel veel succes!! Ik herken wat je schrijft, dat je er 'zin' in hebt. Ik krijg ook altijd een soort energy boost als ik weer kan beginnen.

Neel

Geplaatst

Fijn Henne, dat het weer gaat beginnen. Ik hoop echt dat het lukt dit keer, mijn duimen draaien voor je!

Groetjes,

Abc

Geplaatst

Uitgangsecho gehad en groen licht gekregen. Er liggen al heel wat follikelstjes klaar om te gaan groeien. Gisteren met m'n vriend afgesproken dat deze poging gewoon gaat lukken ;-) en volgens mijn arts moesten we ons dan maar aan die afspraak houden haha. Als het toch eens zo simpel was.

Pfff, zie een klein beetje tegen de eerste prik op. Vorige keer ging het heel moeizaam. Maar ga vandaag flink afleiding zoeken en er niet aan (proberen te) denken. Lekker in de tuin werken en genieten van de zon.

En wat ben ik enorm blij met dit forum en alle lieve reacties en positieve woorden. Dank jullie wel, dat helpt ENORM!!!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hey Henne,

Heel veel succes meid!! Gaat lukken, ik heb het goede gevoel en je weet das belangrijk!!!

You go girl!!!!!

Geplaatst

Heel veel succes Henne!! Goed dat jullie er weer positief instaan.

Hoop dat de 1e prik mee is gevallen.

Geplaatst

Hihi, ik was zo stoer bezig om maar snel te prikken dat ik was vergeten de pen uit te trekken nadat ik de dosering had ingesteld. Kon ik dus opnieuw prikken, domme doos... Maar de eerste dosis zit er weer in, hup follikeltjes hup :blob1: (oh nee, hup holland hup :occasion17:)

Geplaatst

Hahahahah das een goeie Henne en je zag er al zo tegenop hahahaha je had nu gelijk de vuurdoop, moest een keertje extra prikken!!!!! Sorry hoor, lach je niet uit, maar zulke dingen zijn zo herkenbaar!!! Ik wist met de menopur niet zeker of ik het wel in 1 ampul mocht oplossen enz, allemaal gekkigheid, want toen ik het navroeg in het ziekenhuis en ze zeiden dat dat wel kon dacht ik al bij mezelf zie je wel, maar door de zenuwen doe ik dan gewoon heel raar!!!! Nou succes meid!!

Geplaatst

Hoi Henne, Ik ben een tijdje weg geweest en ik besef nu pas dat het al zo ver voor jou! Meid ik wens je heel veel succes en ik ga je heel hard duimen!

Wat mij betreft dinsdag heb ik een kijkoperatie waarbij waarschijnlijk een eileider wordt weggehaald. Wij hopen dat na deze operatie de buikvocht niet meer terugkomt en de volgende poging in Augustus een grotere kans heeft

Geplaatst

heel veel succes Henne.

ennuh... deze gaat het idd gewoon worden.

Het "Hup Holland Hup"heeft tenslotte ook geholpen :icon_cheese:

Liefs

Daan

Geplaatst

De eerste spuit zit er weer in Henne!!!! De kop is eraf. Ik duim, hoop met je mee dat er veel mooie eicellen voor jullie gaan rijpen!!!

Sandra

Geplaatst

Hoi hoi,

Vandaag even moeilijk om positief te blijven, toch weer erge last van bijwerkingen van die *****hormonen. Gisteren al misselijk en koud en slap met zo'n rot gevoel in m'n spieren. Vanacht enorm liggen zweten en vanochtend dus hartstikke moe en misselijk. In de loop van de dag ging het gelukkig wel wat beter, op het moment heb ik alleen nog knallende koppijn.

Heb wel gelijk vanochtend acupunctuur gebeld en daar kan ik vanavond nog terecht. Hopen dat het morgen wat beter gaat. Nog 2,5 dag werken en dan neem ik een week vrij. Even doorbijten dus. Mentaal gaat het overigens wel prima, sta helemaal versteld van mezelf haha.

@Kris, ja ik heb de pauze meisjes alweer verlaten, het is wel wat stil in dat groepje. Veel meiden die echt een langere pauze nemen en wat afstand nemen. Ik vind het best raar om jullie 'achter te laten'. Veel succes en sterkte morgen!

Geplaatst

Henne...fijn dat je straks een weekje vrij hebt. Ik ben zo benieuwd hoe het je deze behandeling vergaat! Rot dat je nu alweer zo'n last hebt! Wat is dat bij iedereen toch verschillend hé! Sterkte en vergeet niet jezelf af en toe lekker te verwennen in deze spannende tijd!

liefs esther

Geplaatst

Vervelend dat je zo'n last hebt van de hormomen. Gelukkig voel je je verder sterk, dan ben je al een heel eind, denk ik! Succes de komende tijd, hopelijk worden de klachten snel wat minder en kun je in de vakantie lekker wat afleiding vinden.

Groetjes,

Abc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden