Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Helaas kunnen we ons er niet te verzetten en hoort aankomen bij zwanger zijn, gelukkig doen we het voor een goed doel, namelijk voor ons aankomende baby,s.

Wat is een beetje normaal om in het 2e gedeelte aan te komen, dus tussen 3 en 6 maanden?

En hoe lang zijn jullie zwanger en hoeveel zijn jullie aangekomen?

En hoe ziet en normale dag er bij jullie uit, graag zie ik jullie eetschema,s

ben gewoon onwijs benieuwd.

Ik ben zelf 14 weken zwanger en ben 1.5 kilo aangekomen, heb al een beetje een heel klein buikje.

Verder eet ik rond de 4 boterhammen, en vaak ook 2 stuks fruit en een tussen doortje zoals evergreen of ontbijtkoek.

En dan mijn avond eten.

Na mijn avond eten eet ik vaak bijna niks meer, soms nog wel eens halve volle kwark of sultana koekjes bij de thee....

In het weekend probeer ik ook gezond te doen, maar dan eet ik nog wel eens koekjes en ijsjes en chips hahah...

Posted

Mijn baby, ik ben 18 weken zwanger en ben vanaf de eerste spuit puregon 11 kilo aangekomen, maar ik zit helemaal niet met mijn gewicht.

Ik ben 1.69 en heb de laatste jaren 50 a 51 kilo gewogen vanwege de vele operaties die ik gehad heb.

Ik ben dus super blij dat er wat bij komt en hoop vooral dat er wat blijft zitten na de bevalling.

Verder let ik ook niet zo op eten, ja dat het gezond is op z´n tijd, maar verder ben ik volgens mij net een vuilnisbak.

Vooral de magnums, winegums, aardbeien, sperziebonen en pasta producten gaan er goed in..

Na het eten standaard een koekje bij de koffie en daarna komen de zakken nootjes en chips tevoorschijn en dan zelfs nog wakker worden in de nacht van de honger en dan eet ik nog een paar sultana´s.

Schema:

1 glas goedemorgen voordat ik de deur uit ga

Op het werk gelijk om half 8 sultana's

rond 10 uur een boterham beleg of pasta

Om 12:30 een bak soep, 3 boterhammen beleg, toetje en fruit

rond 3 uur sultana's

(en de hele dag door staat er een snoeppot voor mijn neus)

Avond eten gewoon normaal

Na avondeten een koekje bij de koffie

daarna chips of nootjes of ijsje

Ben benieuwd hoeveel het uiteindelijk zal gaan worden...

Posted

hallo

ik ben nu pas 6 weken maar bij mijn andere twee kids ben ik bij mijn dochter totaal 8 kilo en bij mijn zoontje 10 kilo aangekomen.

mijn schema is

ik begin met 2 boterhammen hartig beleg en een glas soja melk.

tussendoor fruit of koekje.

smiddags weer 2 boterhamen vaak met hartig beleg soms zoet. glas soja melk

tussendoor fruit of koekje.

gewoon avondmaal

rond acht uur nog een bakje vla.

ik merk nu wel dat mijn smaak heel erg aan het veranderen is.

ik ben normaal ee echte zoetekauwer maar nu heb ik alleen de behoefte aan hartig.

heb heel erg behoefte aan tomaat en olijven.

groetjes svenja

Posted

Ik ben nu bijna 14wk en ben nog niet echt veel aangekomen. Doordat wij in het begin een maandje in Australië zijn geweest en je daar een ander eetpatroon hebt en het klimaat anders is, ben ik nu pas terug op het gewicht als toen we weggingen. Ben nu nog maar 63.3 kg, nadat ik terug was woog ik maar 62.2kg.

Verder eet ik heel regelmatig:

's morgens rond 0700-0730 een schaal special K choc met halfvole melk

rond 1000 2 plakjes ontbijtkoek met boter

ergens tussen 1200-1300 3 bruine boterhammen met vlees, kaas 20+ en iets waar ik zin in het....meestal zoetigheid

dan rond 1500 meestal nog een appel of peer

avond eten gewoon normaal, althans probeer ik. Want zit nu steeds heel snel vol en kan ik echt niks meer eten.

Dan na het eten nog een toetje.

Voordat ik naar bed ga probeer ik niks meer te eten.

Hebben jullie dat ook, snel vol zitten en dan 2 uur later weer honger hebben??? Zoals mn lunch doe ik echt een uur over. Kan het niet achtermekaar naar binnen krijgen.

Guest Dani
Posted

Ik ben inmiddels 6 kilo aangekomen maar dat ligt niet aan mijn eetgewoonten, ik eet 'smorgens en 'smiddags gewoon brood, tussendoor cup a soup of een een plak ontbijtkoek of iets dergelijks en wat fruit. Ook echt trek in lekkers heb ik niet, ik zit gewoon heel snel vol. Wel heb ik inmiddels de ''rare'' gewoonte om 's avonds nog lekker een bakje vla of een ijsje te eten, maar dat is meer omdat het toetje er na het avondeten niet in gaat en ik gek ben op toetjes hihi.

• 1 month later...
Posted

Ow jee..... ik ben morgen 13 weken zwanger en ik ben bijna 4 kg aangekomen. Ik weet waar het aan ligt hoor, want ik snoep teveel. Ik weet het....ik moet iets minder snoepen, want teveel aankomen is ook niet goed. Intussen wel al met vakantie geweest en daar heb ik echt nergens op gelet en omdat ik niet wist wat ik kon eten, heb ik ongeveer 28 x frites gegeten in 14 dagen. Ik kan geen frites meer zien!!!!

Succes met de zwangerschap en de voeding!

Posted

Hahah Renee, geen paniek hoor.

Ik ben inmiddels al 15 kilo aangekomen...

Ik woog zelf maar 50 kilo voor de zwangerschap vanwege de vele operaties, maar nu komt het er allemaal bij en ik vindt het helemaal geen probleem en hoop zelfs dat er iets blijft hangen na mijn zwangerschap...

Groetjes van Daan

Posted

Oei, dan doe ik het toch wel erg netjes.

Ik ben door alle IUI en IVF hormonen 10 kilo aangekomen.

Sinds dat ik zwanger ben pas 1.5 kilo (en dan ben ik ook al met vakantie geweest!!).

De VK zegt dat dit geen probleem is. Ik ben 10 kilo aangekomen in het hele traject en de baby 'eet' nu mijn reserves op!!

Guest Dani
Posted

Ik ben sinds vorige maand nog twee kilo aangekomen, dus in totaal 8 kilo nu, weeg nu 58 kilo. Wat Daan zegt herken ik dan ook wel, er mag bij mij ook wel iets van blijven plakken want nu kun je zien dat ik wel degelijk een achterwerk heb hihi.

Posted

GRappig hoe iedereen anders met het gewicht zit.

Ik ben tot nu toe eigenlijk pas 1 kg aangekomen. Eerst wel aangekomen toen weer afgevallen, weer een beetje erbij, weer iets eraf enzo...Dus totaal zit ik pas net op 1kg wat erbij gekomen is. Al heb ik het gevoel dat ik 10 kg erbij heb gekregen haha.

Maar dat komt mss doordat mn borsten en buik zo gegroeid zijn.

Dani: dat is wel heel erg mooi hoor 8kg pas. Wat er niet aan komt hoeft er straks ook niet meer af :icon_flower:

Posted

Hallo Meiden,

Ik ben inmiddels 8,5 kilo aangekomen. Ik was voor de behandeling ongv. 60 kilo wat niet overdreven veel is bij mijn lengte van 1,78. Als ik net zo groei als bij mijn dochter dan komen daar nog wel 12,5 kilo bij . OOk ik hoop dat er wat blijft hangen van die kilo's maar na de geboorte van mijn dochter vlogen de kilo's eraf. Wie weet hoe dat nu gaat... we zullen zien

Als je gewoon gevarieerd eet moet zo nu en dan een patatje of pizza geen probleem zijn toch?

Snoeske

Posted

Nou ja, ik was vorig jaar 55 kg. met een lengte van 1,64m. Ik ben vorig jaar juli gestopt met roken en hierna heb ik een baarmoederoperatie gehad, waardoor ik 6 weken thuis ben komen te zitten en dit ging gepaard met lekker eten ;-). Na de operatie wat medicijnen en hormonen toegediend gekregen en in februari begonnen met IVF met opnieuw hormonen! Ik was toen ik zwanger werd 64,5kg en nu ben ik al 68kg, dus er zal een HOOP afmoeten na zwangerschap, maar ik weet dat dit me wel lukt hoor. Ik geniet gewoon van mijn zwangerschap en wat hierna komt zien we wel weer. Ik vind mezelf er in ieder geval nog leuk uitzien alleen moet het wel zo blijven

:-).

Liefs

Posted

hallo,

Ik ben nog niks aangekomen. en alleen maar afgevallen. blijf op mijn 73 kg steken.

misschien komt het straks nog.

dus voor nu nog geen kilo's wel een buikje.

liefs

Desiree

Posted

Ik heb een slanke bouw en ben vrij klein (1.60) woog voor mijn zwangerschap 51 en weeg nu 56, ben 5 kilo aangekomen maar ik kan het prima hebben, ondanks we toch al weer tegen de 20 weken zwanger aan lopen, kan nog LANG niet iedereen zien dat ik zwanger ben haha en als ik zeg dat ik bijna 20 weken ben schrikken ze zich rot, dus ik vindt het best!!

Posted

Hai Dames,

ik ben maandag 20 weken zwanger. En tot deze week was ik 3,5 kg bijgekomen maar nu ben ik deze week 1 kg afgevallen. Waar dat nu ineens vandaan komt weet ik niet. Mijn eetpatroon is niet anders dan de andere weken. Ik heb wel het idee dat de kilos die erbij zitten meer bij mn kont en billen zitten en niet bij mn buik. Ik probeer zsm even een foto van mn buik erop te zetten. Maar zo'n mooie zoals jullie allemaal al hebben die heb ik nog niet. Ik had verwacht erg snel te groeien omdat ik flink stevig van mezelf ben. Ik ben maar 1,65 en weeg vandaag 88,6 kg

Posted

Heej dames,

Ik ben bijna 31 weken zwanger en ben 8 kilo aangekomen. Ben er erg blij mee, want ik kom nogal snel aan :-D

Liefs Elke

Posted

Afgelopen maandag heb ik me weer bij de gyn gewogen.

Tot nu toe ben ik 5 kg aangekomen. Ik vind dat nog meevallen...

Ik denk dat het met 2 ukkies in mijn buikje nog wel meer gaat worden... ;)

Posted

Met 2 van die ukkies gaat het denk ik nog extra hard haha.

Hier valt het gelukkig nog steeds mee, donderdag was in 65.2 kg. Wordt elke week gewogen bij het sporten en zelfs daar waren ze verbaasd toen ik zei dat ik bijna 20 wk was. Ik kom ongeveer 400gr per week aan en dat is goed zeiden ze. Moet wel zeggen heb de afgelopen week veel gesnoept. Chipje hier, luxe broodjes, doos negerzoenen enzo enzo. Dus dat helpt natuurlijk ook niet echt.

• 1 month later...
Posted

Hoi meiden,

Ben vandaag precies 29 weken zwanger, t gaat zo snel. In het ziekenhuis wordt ik nooit gewogen dus ik hou het zelf bij. Ben nu in totaal 11 kilo aangekomen. En daar kan ik best happy mee zijn. Wel merk ik dat ik de laatste weken meer aankom maar da's ook wel logisch. Ik kom nu gemiddeld per week zo'n 700 á 800 gram aan.

En jullie?

Liefs Jane

Posted

Hello,

Ik ben vandaag 29w+1d en ben net bij de vk geweest. Heb weer even op de weegschaal gestaan en ben nu zo'n 6.5 kg aangekomen. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik in totaal 12 kg aangekomen, dus dat was prima... Ik merk ook dat het de laatste paar weken wat harder gaat. Kan me ook wat moeilijker inhouden met lekkere dingen (heb het weekend echt heeeeeel veel soesjes gegeten, hmmm).

Grusse!

Michelle

Posted

Ik ben al 9 kilo aangekomen en ik ben pas op de helft. Mijn moeder was ook tijdens de z-schappen ca. 18 kilo aangekomen en ik reken hier gewoon op.

Ik ben zo blij met dit wonder!! Dat ik me eigenlijk niet zo druk maak om de kilo's. Ik had nooit verwacht ooit nog moeder te worden en dat me dit overkomt is zo geweldig en we genieten er daarom extra van!

Liefs

Posted

Ik ben 27 weken zwanger en ben nu ook zo een 9 kilo aangekomen, ik heb in de zomer periode echt veel gesnoept en lekker gek gedaan.... Ik moet zeggen ik kan het makkelijk hebben, hoef nog maar 13 weken en ben de afgelopen weken niet aangekomen, probeer nu wel weer iets meer op te letten wat ik eet.... Ik ben echt een gezond freak maar in de vakantie periode had ik even overal lak aan hahaha....

Posted

Toevallig had ik het net ook al bij een ander topic geschreven...

Ik ben nu iets meer dan 29 weken zwanger en ben 8,5 kg aangekomen.

Ik kom nu ongeveer 600 gram per week aan...nog 8 weken te gaan...dan komen we best goed uit ;).

Nee hoor...het maakt me niet uit...als die kleintjes maar goed groeien!