Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn om te lezen dat je het gevoel hebt dat je de hele wereld aan kan.

Dat is echt met goede moed beginnen aan deze poging!!

Prettig he om meteen een paar data te weten wanneer je met de Deca kan beginnen en de 1ste echo hebt.

Dan heb je meteen weer data om naar uit te kijken.

Hoe gaat het met de voorbereidingen van carnaval?

Ik heb maandag de 2de fm en dan hopelijk woensdag de punctie. Brrrr!

Lfs Wish

Geplaatst

Goedemorgen lieve allemaal,

@Babeth, de kwaaltjes waren hartstikke welkom, en ik heb daar ook maar 2 daagjes last van, dus dat neem ik dan maar voor lief!

@MarMira, een knuffel terug....

@Wish, Ik vind het ook fijn om ergens naar uit te kijken. En de voorbereidingen van carnaval gaan super, vrijdag ons 1ste optreden!

@Joy1, ik ga zeker proberen dit gevoel vast te houden, positief zijn!

Hier gaat alles goed, alleen last van een verkoudheidje, maar op tijd naar bed en dan komt dat ook allemaal weer goed!

Fijne zondag voor iedereen!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hey Krisje!

Ik ben al weer een hele tijd niet op het forum geweest (ik maakte mezelf anders helemaal gek met dat gewacht op start pogign 2), maar volgens mij gaan we inderdaad weer aardig gelijk op! Ik heb mezelf afgelopen vrijdag aangemeld en gisteren zou in ziekenhuis bepaald worden wie aan de beurt is deze maand. Ik heb een voorrangsindicatie gekregen, maar wacht nu nog steeds op het officiele telefoontje dat we weer starten mogen. In dat geval dus spuiten vanaf de 12 feb (dag 21). Jij mag al een week eerder aan de deca zie ik?

Het zal mij benieuwen. Ik hoop dat je verzekeringstechnisch inderdaad nog een schriftelijke bevestiging krijgt, zou mooi zijn. En dus op naar een geslaagde nieuwe poging!

groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoi Aafke,

Ik mag inderdaad volgende week vrijdag, de 5de, al aan de Deca.

Zit nu op dag 7 van de behandelig, van de 8 weken....dus ik heb nog even, haha!

Succes, en ik hoop dat je het verlossende telefoontje snel krijgt!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hoi Krisje,

Je hebt nog even te gaan, maar de tijd gaat vast sneller door alle carnavalsfestiviteiten. Veel plezier, en succes met de behandeling natuurlijk!

Liefs, MarMira

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben al een heel tijdje niet meer op dit forum geweest, ivm

een wachtlijst voor een 2e behandeling.

Ik had even behoefte aan een beetje afstand, je hoort dan zoveel

verhalen en je kunt zelf niet starten.

Ik moet nu afwachten wanneer ik ongesteld wordt, waarschijnlijk

aankomende week en dan kan ik starten met de pil en dan hoor

ik ook wanneer ik kan starten met decapeptyl.

Ik heb er in ieder geval wel weer zin in en we gaan er natuurlijk

weer helemaal voor!!

Ik zal jullie ook gaan volgen, maar ik moet er even weer in komen!

In ieder geval wens ik iedereen heel veel succes toe met de behandeling

of met wachten, tot snel!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Heel veel succes met je 2de behandeling.

Ik hoop dat je snel kunt beginnen, heel veel succes!

Groetjes,

Kristel

Geplaatst

Hey Krisje,

Was je optreden met de pronkzitting goed gegaan?

Ik zie dat er in je handtekening staat dat je 30-1 je eerste echo hebt, dit zal denk ik 30-2 moeten zijn of zit ik er naast?

Omdat je 5-2 mag starten met de Deca.

Je mag over een paar dagen weer 'echt' gaan beginnen!

Ik blijf je volgen om je via deze weg te steunen en voor je te duimen!

Lfs

Geplaatst

Hoi Wish,

Wat stom van mij, dat moet 22 feb. zijn. Dus hoe ik bij 30 jan. kom.....:-(

De optredens zijn alle drie goed gegaan en nu mag ik dit weekend nog 2 keer! Dan zit het er alweer op.

Ik kan niet wachten om inderdaad weer 'echt' te gaan beginnen, ben zo ongeduldig nu! Ik hou je op de hoogte.

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hee Kristel,

tof dat je weer kunt gaan beginnen!!!!

Was de zitting leuk?

Zal wel. Ook tof om weer je zinnen te kunnen verzetten.

Maar eh, ga je nu een alcohol arme carnaval tegemoet???

Heel veel succes er mee!

Geplaatst

Uhm, ik ben ook niet goed wakker geweest....

Als je echo op 30-2 zou zijn moest je wel erg lang die botte Deca spuiten. :happy8:

Je echo ook nog eens op je verjaardag, dat moet toch geluk gaan brengen!

Ik heb deze tp op de 60ste verjaardag van m'n moeder gehad.

En de testdatum is met valentijn.

Eigenlijk hebben we van het ziekenhuis als testdatum 15-2 meegekregen. (omdat 14 febr een zondag is, denk ik)

En de 15de hebben we 7 jaar een relatie.

Dus, als ik dan toch ergens in moet geloven wat positief uit kan pakken, dan doe mij al het bovenstaande maar!

Succes nog met de laatste optredens, geniet ervan!

Lfs

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

@Sabke, de zittingsavonden waren erg leuk...lekkere afleiding. De caranaval zal wel gevierd worden met minder pilsjes, maar dat heb ik er graag voor over! Met jou ook alles goed...!?

@Wish, dat zijn dus allemaal geluksdatums...dat moet toch goed gaan.

Met mij gaat alles prima, heb net de 6de spuit gezet en heb nergens last van...gelukkig! Heb lekker veel afleiding gehad, dat was heel erg fijn.

Aanstaande maandag gaan we lekker een midweekje weg naar Drenthe...het Hof van Saksen....even helemaal ontspannen en genieten van elkaar! Tot rust komen en dan weer knallen voor deze poging...deze keer gaat het helemaal goed komen...ik voel het...ach ja, goede moed en veel positiviteit zijn een vereiste als je met de behandeling bezig bent...dus dat hebben we dan maar!

Oh ja...nog een leuk berichtje gehad van mijn schoonzus...ik wordt voor de 1ste keer tante...was wel even slikken in het begin, maar ik gun het hun van harte...nu mag ik legaal naar de Prenatal...haha! Tante Kristel....klinkt wel leuk, als zeg ik het zelf!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Nou aanstaande tante Kristel, dubbel gevoel maar wel super leuk om tante te worden.

En ik kan het weten want ik ben al 2 keer trotse tante van 2 super leuke meiden.

(Van 4 en 1 jaar)

Heb m'n schoonzus (vrouw van mijn broer) mogen ondersteunen tijdens de bevallingen van beide dames.

Jee, wat een magisch moment, spannend, super, mooi, geweldig onbeschrijfelijk!

Hier gaat het wat minder, denk dat ik vandaag nog en anders morgen ongesteld ga worden.

Heb geen menstruatie pijntjes, voel helemaal niks op een erg rommelende buik/darmen na.

Heb geen witte afscheiding meer van de bolletjes maar de kleur is nu creme.

(snap ie)

Dat het dan maar gewoon door gaat zetten, dan is het nog een stomp in onze magen maar hebben we wel zekerheid.

We gaan in ieder geval wel 2 dagen carnavallen, de andere dagen moet ik werken.

Vind ik ook niet erg hoor, heb het denk ik nu na 2 dagen ook wel gezien dit jaar.

Lfs

Geplaatst

Hee Wish,

Waarom denk je dat je ongi gaat worden als je geen pijntjes hebt..? Ik hoop dat je het mis hebt! Veel succes nog!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Nou, de kleur van de afscheiding is aan het veranderen en dit was de vorige keer ook en toen ging het mis.

Heb tot nu toe geen echt bloed verlies maar ik denk toch echt dat dit nog gaat komen.

We wachten nog maar een dag af en dan zien we wel wat het ons gaat brengen.

Lfs

Geplaatst

Hoi Krisje,

hier alles prima hoor!

Blij te lezen dat jij er weer met volle moed tegenaan gaat!

Hee, het is toch niet de vriendin van je broer die zwanger is???

Goeie Carnaval!

Geplaatst

Hey Wish,

Shit zeg, ik weet niet wat ik moet zeggen. Je leek het aan te voelen maar dan is het nog altijd weer confronterend als je het bevestigd krijgt. Sterkte in ieder geval. Ik zie dat je meteen doorgaat voor poging 3?

Krisje, jij gaat alweer goed op zo met het gespuit, ik moet er weer erg aan wennen! Op hoop van zegen maar weer!

Aafke

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer: terug uit het Drentsche land, maar wat hebben we het fijn gehad! Heerlijk niks gedaan, nou ja, niet veel. Uitgeslapen, beetje gewandeld, naar de dierentuin geweest enz...

Ik voel me nog steeds buitengewoon goed, heb geen bijwerkingen van de Deca die ik de vorige keer wel had. Ben niet extra moe en heb ook geen Jantje lacht-Jantje huilt gevoel.

Ik voel me echt sterk en ben vastberaden dat alles goed komt....wel de juiste instelling toch?

Ik heb morgen mijn 1ste uitgangsecho alweer, gaat best snel die 8 weken, en dan hopelijk beginnnen met de Gonal-F en......morgen ben ik jarig! Jeuj...dan wordt ik 26...als dat geen goed voorteken is!

@Wish, wat naar voor je, je kent je lichaam zelf als geen ander, heel veel sterkte en hopelijk vind je snel weer de goede moed om door te gaan!

@MarMira, hoe is het met jou? ik ga dadelijk pas bijlezen dus zal het vanzelf wel lezen!

@Sabke, nee niet de vriendin van mijn broer, maar de oudste zus van mijn man is in verwachting! Alles goed met je?

@Aafke, Lukt het wennen een beetje? Ik heb pas 1 keer een echte botte gehad, iedere keer weer een ander plekje zoeken voor de spuit, maar het gaat me goed af deze keer. Veel Succes!

Ik weet niet of het lukt i.v.m. mijn verjaardag, maar ik probeer zo snel mogelijk te updaten over morgen!

Fijne zondag allemaal!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hoi Krisje

alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en op naar een mooie uitgangsecho.

Zlef vond ik met name de periode van stimuleren erg snel gaan, waarschijnlijk omdat er regelmatig controles zijn en je ziet de vooruitgang.

Nou meid, houd je positieve instelling vast en ik duim voor je!!!!

veel succes

groetjes

Babeth

Geplaatst

ik had mijn eerste echo (uitgangs echo ) 1 dag na mijn verjaardag en had gebak voor de hele afdeling mee genomen

vond dat een teken van goed karma

en opzich heeft het tot nu toe wel geholpen denk ik

iedereen doet echt heel erg zn best en is erg aardig voor me

hahahaha

ik voel me ook zo sterk en vol vertrouwen

maar ook voor jou al vast van harte met je verjaardag

dat je 26e een mooie mag worden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden