Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Krisje,

Bah.. wat kunnen artsen soms toch kort door de bocht zijn.

Ik vind het heel goed van je dat je het toch nog een keer bespreekbaar gaat maken. Er zijn toch genoeg technieken om ervoor te zorgen dat jij niet onnodig gestressed de 2e punctie in gaat.

Liefs! Keesje

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve lieve allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties, ik voel me vandaag al een heel stuk beter!

Heb me erbij neergelegd dat ik pas volgende week het gesprek zal hebben, meer kan ik toch niet doen.

Vanochtend op mijn werk nog wel even uitgejankt, ben nu een stuk emotioneler dan de 1ste keer!

En Joy, ik heb dat inderdaad ook, ik ben ook niet op m'n mondje gevallen, maar je bent gewoon overdonderd dat je gewoon niet meer weet wat je moet zeggen en achteraf kan je daar wel om janken, dan denk je waar is de 'echte' ik, die had er allang iets van gezegd!

Maar ik ben trots dat ik toch wel een beetje voor mezelf ben opgekomen nu de rest nog tot volgende week bewaren, haha!

Ik wil even zeggen dat ik het zo lief vind van al jullie reacties en daar haal ik echt steun uit...klinkt weer zo emo, maar ik meen het wel, bedankt, jullie zijn allemaal schatten!!

Liefs,

Krisje

Geplaatst

Hey Krisje,

Wat rot dat die afspraak zo liep zeg! Soms gaat het allemaal ook zo snel, en dan weet je pas achteraf wat je had moeten vragen. Maar ik begrijp uit je verhaal wel dat die vpk je uiteindelijk wel je verhaal liet doen en probeerde je te helpen? In ieder geval wel fijn dat je woensdag je 'eigen' gyn dan weer hebt. Ik hoop dat die je een beetje gerust kan stellen, zodat je minder tegen de punctie hoeft op te zien.

Het is trouwens heel normaal dat je juist bij die artsen eel emoties toont, denk ik. We zijn zo gewend om voor de buitenwereld de schijn op te houden en te doen alsof we het allemaal wel aankunnen en de moed niet verliezen. Maar als je dan tegenover de mensen zit die er hopelijk echt wat aan kunnen doen voel ook ik de emoties af en toe wel overstromen, hoor! Ik weet dat ik me vrij goed kon houden toen tp niet doorging en zo, maar bij de laatste controle op mijn bloedwaarden vanwege overstimulatie werd het ook mij even te veel en heb ik echt even uitgehuild bij de arts.

Je krijgt gewoon woensdag een goed gesprek, en te horen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de punctie en dat er al heel wat mooie follikeltjes aan het ontwikkelen zijn!!! (Lang leve de kracht van positief denken:icon_sunny:)

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoi Aafke,

De vpk liet me inderdaad wel mijn verhaal doen, vandaar dat ze het ook bij mijn dossier heeft neer gezet!

Tegen de buitenwereld zeg je inderdaad al gauw: Oh het gaat goed, en alles komt goed.

Maar als je dan daar zit dan ben je kwetsbaarder, maar ik voel me nu een stuk beter, en ik mag woensdag alweer naar het ziekenhuis.

Van de Gonal-F heb ik geen last, van de Deca nog steeds moe en hoofdpijntjes af en toe!

Woensdag zal ik weer even vertellen hoe het is gegaan!

x

Geplaatst

Dikke knuffel voor Krisje! Gelukkig voel je je alweer wat beter. Succes woensdag!

Ik herken het wel, ik ben ook voor de buitenwereld vrij 'stoer', maar ik moest na de punctie toch even huilen, van de pijn, de spanning, de hormonen?! Mijn vriend vond me trouwens ook stoer omdat ik geen kik had gegeven en doodstil was blijven liggen, maar ik vond het wel degelijk ontzettend pijn doen!

Ik had wel een superlieve arts en verpleegkundige trouwens die me erg lief en begripvol behandelden, niets dan lof.

Geplaatst

Krisje wat goed dat je alweer aan de 2e poging bezig bent.

ik hoop zo dat deze poging voor jullie lukt!!!

Jammer alleen dat je last hebt van de deca/

Ik hoop dat de dokter je serieus gaat nemen!!xxx

Geplaatst

Hallo lieve allemaa,

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor de allerste FM, en alles zag er goed uit, al 3 mooie van 15 mm! Vrijdag om 13.30 weer terug voor de 2de FM, hopelijk volgende week, midden van de week, de punctie! En wat betreft de punctie is de kogel ook door de kerk...ik krijg een narcose, de gyn vandaag was erg begripvol en ik heb tegen haar nogmaals heel het verhaal verteld, en gezegd waar ik nu zo bang voor ben, vervolgens heeft ze even overlegd met mijn eigen gyn en ik mag helemaal onder zeil, wat een opluchting was dat zeg!!!

Dus ik ben weer helemaal gerustgesteld, en ik heb er helemaal nieuwe energie van gekregen!!!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Wat een fijn nieuws, Krisje! Nou hoef je ook niet meer zo tegen die punctie op te zien. Goed om te horen! Nog even doorzetten en dan naast mij op het wachtbankje komen zitten, oké?

Geplaatst

Ik hoop dat ik snel weer aan mag schuiven, maar eerst nog maar eens even afwachten tot de punctie, maar daar ben ik nu een stuk geruster op!

x,

Kristel

Geplaatst

Hai Kristel

wat een goed nieuws zeg, ik geloof direct dat het een hele geruststelling voor je is en de punctie komt nu al behoorlijk in de buurt

heel veel succes!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hee Krisje,

Wat fijn dat het goed gegaan is gisteren!

Heerlijk helemaal onder zeil!!

Hopen dat het snel zo ver is en dat je weer op de wachtbank kan ploffen!

Liefs Heather

Geplaatst

ik voel t deze keer gaat het echt raak zijn

een kleintje is naar je onderweg en vanaf nu gaat alles zoals je wil

(als we er maar allemaal in geloven moet het toch lukken)

Geplaatst

Hoi Krisje,

Succes vandaag bij de FM, volgende week de punctie al en lekker helemaal onder zeil !!

liefs

Diane

Geplaatst

Hey Krisje, goed nieuws over je punctie, wat fijn zeg!

Ik hoop dat je fm vandaag nog meer moois opgeleverd heeft. Het blijft toch elke keer weer spanend, maar echt heel fijn dat je nu gerustgesteld bent over de narcose.

Ik vind de tijd nu ook weer snel gaan, we gaan straks idd weer redelijk gelijk op, super!!!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Even een update:

Ik heb afgelopen vrijdag de 2de FM gehad, die was op zich goed, maar er waren nog niet voldoende follikels groot genoeg om aan te prikken.

Toch hebben ze vrijdag een OK besproken voor de punctie a.s. dinsdag, voor de zekerheid, want afbellen kon altijd, maar als ze maandag nog een OK hadden moeten reserveren voor dinsdag was het te laat geweest.

Stiekem hoopte ik natuurlijk dat dinsdag de punctie zou zijn.

Vanochtend om 9.30 moest ik terugkomen voor de 3de FM, nou blijkt dat er 2 echt groot genoeg zijn, maar dat de rest een beetje achterblijft....dus helaas a.s. dinsdag geen punctie :-(

De dosis Gonal-F hebben ze opgeschroefd naar 225 IE i.p.v. 150 IE

Dinsdag moet ik terugkomen voor de 4(!)de FM, en hopelijk heb ik dan donderdag de punctie, maar ik hoop nergens meer op!

We wachten maar af, meer kan ik toch niet doen!

En...bedankt voor al jullie lieve reacties!

Fijne zondag allemaal,

x Kristel

Geplaatst

Gewoon nog even volhouden Krisje, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Wie weet wat voor wonderen die hogere dosering nog doet. En uitstel is natuurlijk wel teleurstellend, maar het is in ieder geval geen afstel! En als het tot een mooie zwangerschap leidt maakt het achteraf allemaal helemaal niet meer uit! Heel veel sterkte morgen met de 4e FM, ik hoop dat er nu meer gevonden wordt.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hee Krisje,

Balen he dat het zo lang duurt; bij mij duurde het ook lang hoor, 2x ophogen, maar uiteindelijk toch een terugplaatsing, dus houd moed!

Liefs Heather

Geplaatst

Krisje , Wat spannend nou toch weer zeg. Al dat wachten, je bent ook zo overgeleverd dan he? Succes meid! Groet Joy1 (Ik ben de grote van lettertypes aan het uitproberen, kijken hoe het overkomt.)

Geplaatst

Hoe was je FM vandaag, Krisje? Heeft de ophoging effect gehad? Je weet het hè, bij mij werd het ook opgehoogd, en met resultaat. Weliswaar geen grote aantallen, maar ik ging voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit, hihi.

Weet je al wanneer de punctie is? Ik volg je nog nauwlettend hoor!! Succes, meisje!

Geplaatst

Ik was ook al benieuwd naar je Krisje! Neem aan dat je je vanavond wel even meldt... Overigens moest ik ook 4 x voor een FM... en had ik er 24.

Caroline

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Sorry dat ik gisteren niet meer ben geweest, maar heb gewerkt tot 18.00 en had een diner om 19.00, maar goed nieuws:

De follikels waren mooi gegroeid, en a.s. vrijdag is de punctie!!!

Heel erg spannend dus, ik moet me om 07.00 melden en ga om 07.30 naar de OK! Ik weet niet precies hoeveel follikels er zijn, maar vogens mij rond de 10 á 11 van de goede grootte!

Ik ben nu weer helemaal gerustgesteld, en ik ga met frisse moed richting de punctie, morgen ben ik lekker vrij, dus lekker rustig aan doen en uitslapen, dat is weer te lang geleden!

Bedankt voor al jullie reacties, geeft me nog meer goede moed!

Liefs,

Kristel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden