Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat!!! Olatje wat een GE-WEL-DIG nieuws!

Wat bizar maar tegelijkertijd heerlijk voor jullie!

Heel erg gefeliciteerd met het goeie nieuws, weet je hoe ver je bent!?

Blijf je het hier nog wel een beetje volgen?

:bf_new: Super!

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Arzu, aangenaam...haha! Ik lees dat je het moet snuiven :-o dat lijkt mij dus véél enger dan spuiten, maar ik lees ook dat je de fostimon wel moet spuiten, hoe ga je dat dan doen?

Heel erg veel succes in ieder geval, en hou me op de hoogte!

x

Geplaatst

Hallo.

ja ik ben nu 5 weken ver, dus nog heel pril! Maar hoop dat alles goed blijft gaan. De kwaaltjes zetten zich goed door.....dus dat vind ik ergens wel fijn. Dan wordt het ook bevesting!

Ja ben SUPER blij, en idd wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Ik hoop dat het voor jullie ook niet lang meer duurd!

En ik kom zeker nog volgen! Ben natuurlijk wel benieuwd!

X

Geplaatst

nou krisje die laat ik mijn man zetten, want dat durf ik zelf echt niet!

oh dat snuiven vind ik niet griezelig het ziet ongeveer uit als neusspray.

Hoe gaat jou het spuiten af?

xxx

Geplaatst

Hoi Arzu,

Ik hoef het niet aan mijn man te vragen die valt al half flauw als hij het ziet haha!

Ik moet vanavond voor de derde keer spuiten en het gaat super goed, ik heb voor mezelf een fijne methode gevonden en dat gaat prima.

Ik haal heel diep adem en bij het uitblazen prik ik...easy as that!

Nergens geen last van!

Als het op neusspray lijkt valt het wel mee...!

Veel succes en we houden elkaar op de hoogte!

x

Geplaatst

Dank je Heather, dat vind ik leuk om te horen.

Spuiten gaat me idd goed af, het valt me 100% mee...gelukkig!

De 1ste keer is spannend, maar nu lukt het goed!

Bedankt voor je succeswensen...jij ook!

x

Geplaatst

Zijn...er...nog...meer...mensen...die...moe...werden....van...de...Decapeptyl...?

Ik ben zo ontzettend moe...ik ga s'avonds rond 23.00 naar bed en mijn hoofd hoeft het kussen nog niet te raken of ik slaap al, als dan om 7.00 de wekker gaat kom ik er met veel zuchten en steunen uit...klinkt dit bekend bij iemand??

x

Geplaatst

Even een update-je van mij.

Wij zitten nu in week 4 van de behandeling, en de behandeling duurt bij ons 8 weken, dus we zijn al bijna op de helft!!

Dit is de tweede week van het spuiten en dat gaat ook super goed, alleen eergisteren een adertje aangeprikt, dat was iets minder!

Ook heb ik gisteren mijn aller-aller-aller eerste opvlieger gehad...jeetje...zweten en puffen en in 1 keer is het over...gelukkig!

8 september moeten we weer naar het ziekenhuis voor een echo. Ook krijg ik dan uitleg over het gebruik van de Gonal-F pen, en ik moet dan ook mijn Cryo-overeenkomst meenemen.

Waarschijnlijk gaan we het dan ook hebben over de pijnbestrijding bij de punctie...ik ben heel benieuwd!

Dus stiekem komt het allemaal wel héél dichtbij, we moeten natuurlijk heel de behandling positief blijven, maar we houden ook in ons achterhoofd dat het mis kan gaan.

Onze huisarts gaf ons de tip om er van uit te gaan dat het de 1ste 2 keer niet lukt, maar ik vind dat we zeker wel positief moeten blijven en goede moed moeten houden!

Hou jullie op de hoogte!

x

Geplaatst

Hoi Krisje, ik wilde net gaan vragen hoe het met je ging! Je bent al een aardig eind op weg hè, fijn hoor!

Sterkte maar weer, de komende tijd!

Geplaatst

Hoi Krisje,

Hoe gaat ie nu? Is het bij die ene opvlieger gebleven?

En de vermoeidheid?

Spannend he, dat het nu zo snel gaat!!

Soms heb ik de neiging om die deca ook al uit de koelkast te pakken en te beginnen, maar dat slaat natuurlijk nergens op!

Ik moet nog 3 weekjes geduld hebben!!

Succes weer verder.

Groetjes Heather

Geplaatst

Hoi Krisje,

Hier even een berichtje van mij. Het is rustig in deze topic.

Ik wil even reageren op je bericht dat je zo moe bent. Dat had ik ook hoor! De eerste dagen heb je nog niet heel veel last maar naarmate de behandeling vordert werd ik steeds meer moe.

Ik ben half juli begonnen aan onze eerste icsi maar helaas had ik niet genoeg follikels dus die poging is een ecape iui geworden. Ik heb dus nog we 3 icsi pogingen tegoed. Wij gaan dus eind setember starten met onze eerste icsi poging. Heel spannend alemaal en ik hoop dat de groei van de follikels nu wel goed gaat.

Ik wil je, en alle andere meiden op dit forum heel veel succes wensen!!

Groetjes Syl

Geplaatst

@Heather, het is helaas niet bij die ene opvlieger gebleven...pfff zeg!

En ik ben ook nog steeds erg moe...maar ik merk wel dat ik daaraan moet toegeven anders wordt het alleen maar erger!

Die drie weekjes wachten nu duren het langst, als je eenmaal bezig bent dan vliegt de tijd! Althans dat vind ik.

Het scheelt ook dat ik momenteel erg veel moet werken!

Succes nog met het wachten, voor je het weet ben je aan de gang!

@Syllie, ik merk ook dat het moe worden niet minder wordt, eerder meer, net wat jij ook al zegt!

Wat jammer dat het de vorige keer niet van ICSI is gekomen.

Voor jou ook heel erg veel succes!

Nog even in het algemeen:

Afgelopen zaterdag heb ik nog bij de eerste hulp gezeten, ik had heel de week hartkloppingen, niet veel dus negeerde ik het maar.

Totdat het afgelopen zaterdag alleen maar erger werd totdat ik uiteindelijk ging hyperventileren van de spanning.

Nou zeiden ze in het ziekenhuis dat dat van de opvliegers zou kunnen komen, anders had de arts ook geen verklaring, nu ik weet dat het geen kwaad kan en mijn bloeddruk en hartslag goed is maak ik me minder druk en heb ik er dus ook minder last van! Gelukkig!

Heeft iemand hier dat ook meegemaakt, dat je van de Deca hartkloppingen kreeg??

Als het aanhoud bel ik de gyn of dat de dosis misschien aangepast moet worden, maar dan ben ik bang dat het niet genoeg werkt, of is dat een stomme gedachte?

x

Geplaatst

Hey krisje...

Je verhaal komt me bekend voor. Ik heb ook het afgelopen half jaar een keer of drie hartkloppingen i.c.m. hyperventilatie gehad. Ik dacht dat het van de spanning was. Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het ook van de deca kan komen. Daarna heb ik het nooit meer gehad hoor!

Sowieso zullen die hartkloppingen w.s. het gevolg zijn van hyperventilatie en niet andersom (aldus mijn huisarts). Als je het aan voelt komen wil het helpen om in een zakje te ademen! Sterkte meid!

groetjes esther

(p.s. we zullen w.s. gelijk oplopen deze behandeling)

Geplaatst

Goed om te horen dat het dus wel vaker voor kan komen, de arts dacht dat het van de Deca kwam, omdat opvliegers weer een bijwerking daarvan zijn, en van opvliegers zijn de bijwerkingen weer dat je hartkloppingen kunt krijgen, gelukkig niks om ze zorgen over te maken!

Ik zal een zakje in mijn tas bewaren haha!

Spannend dat we tegelijk lopen, dan kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden, ik ga nu week 5 in van de 8, dus ik ben al over de helft!

Succes!

x

Geplaatst

Ja idd weer wat dagen verder, morgen de laatste dag van week 5...jeetje wat gaat de tijd snel!

Geen last meer gehad van hyperventilatie...gelukkig!

Opvliegers en moeheid gaan niet weg...helaas, maar dat nemen we maar voor lief. Als dat het enige is!

Dinsdag de uitgangsecho en uitleg over de Gonal F - pen, ik ben benieuwd.

Nog een spuit erbij, ik wordt ze nu wel een beetje moe, die prikjes!

Maar alles voor het goede doel, dat zeggen ze toch altijd ;-)

Fijn weekend voor iedereen!

x

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Morgen mijn 1ste echo, spannend!

De uitgangsecho is toch wel gewoon een uitwendige echo, toch??

Nou moeten we morgen ook de cryo overeenkomst meenemen, maar ik kom er maar niet uit hoe ik dat in moet vullen, in die officiele taal, haha!

Morgen krijg ik ook uitleg van de Gonal-F pen en daar begin ik morgen ook meteen mee!

Week 5 zit er iig op, nog 3 weken te gaan! 5 down, 3 to go!

Als ik morgen tijd heb laat ik wel even weten hoe het gegaan is!

Fijne maandag voor iedereen,

x

Geplaatst

Hoi Krisje,

Ik wil je niet teleurstellen, maar die echo is dus een inwendige echo, anders kunnen ze het niet goed zien.

Succes morgen!!

Sandy

Geplaatst

Hee Krisje,

De echo is idd inwendig maar stelt niet voor hoor ik heb hem afgelopen donderdag gehad. En ik mocht toen ook beginnen met de gonal-f erbij. Hoe voel je je verder heb je nog ergens last van.

Veel succes

Sas

Geplaatst

Hoi hoi iedereen,

De echo was dus idd inwendig, maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht, haha!

Ik heb er vandaag niets van gevoeld.

Ik mag vanaf vandaag dus beginnen met de Gonal-F, en die is dus veel makkelijker te 'zetten' dan de Deca, vind ik!

Dinsdag weer terug komen voor de volgende echo, waarschijnlijk 2 dagen daarna weer, en als alles goed is dat weekend de punctie, dus erg spannend allemaal!

x

Geplaatst

Hey Krisje,

Da's goed nieuws, fijn voor je! Dan weet je weer even waar je (waarschijnlijk) aan toe bent. Ik zeg wel steeds tegen iedereen dat ik het maar stap voor stap bekijk, en dat is ook zo, maar stiekum ben je natuurlijk toch al vooruit aan het denken omdat je gewoon hoopt dat het allemaal goed gaat. In ieder geval heel veel succes!

Aafke

Geplaatst

ooh wat spannend meiden!

Hier gisteren ongi geworden, dat wil zeggen over 3 weken met de suprefact beginnen, en dan heb ik ook echt het gevoel dat we gaan beginnen!

krisje heeeeel veel succes hopenlijk is het snel de 19e

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden