Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo Arzu

Ik ben ook met de Suprefact bezig...ons Lokale ziekenhuis had de gegevens mbt. bloeduitslagen op tijd teruggefaxt naar brussel maar ik hoorde maar niets vande patienten monitoring..

Om 18.00 uur zelf gebeld, kreeg ik een bandje, vervolgens heb ik ze gemaild met het verzoek of ze vandaag asap iets zouden kunnen laten weten .

(ik was inmiddels gisteravond al zelf begonnen met de S.) en ik was totaal verbaasd toen om 21.30 uur de monitoring belde!!! alles was goed en vanavond start ik met de menopur....

Jij ook alvast heel veel succes gewenst!

groetjes

meiske74

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiske,

Je lichaam kan je in tijden aardig voor de gek houden inderdaad.

Heb het in je eigen topic ook al gezegd, maar bij deze nog een keer dan maar, heel veel succes met de behandeling!

x

Geplaatst

Hier vandaag de eerste suprefact.

was heeeel erg nerveus kon niet wachten hahahah.

Maar het begin is er!

krisje hoe voel jij je vandaag meis?

xxx

Geplaatst

Hee Azru,

Eindelijk hè?! Dat begin...dat voelt goed, eindelijk aan de slag!

Hoop dat het je meevalt.

Ik moet zeggen dat het nog steeds goed gaat, misschien wat moeier dan normaal maar niet erg...ik was bang dat ik in een heks zou veranderen, dat heb ik namelijk altijd als ik ongesteld wordt, haha, maar vooralsnog voel ik me juist beter dan ooit omdat we eindelijk begonnen zijn.

Nogmaals, ik hoop dat het je goed vergaat en dat we snel Krisje achterna kunnen op het wachtbankje.

Met Krisje alles okee?

Liefs Heather

Geplaatst

Hoi Heather,

Hier niet alles oke, heb vandaag in bed gelegen met een warme kruik en een boek.

Ben misselijk, zo'n gevoel dat je heel de tijd een brok in je keel moet wegslikken, en ook heel erg moe.

En ik heb een weeiig gevoel in mijn buik, maar van de andere kant 'wil' je al die kwaaltjes, omdat je dan toch heel heel stiekem aan een zwangerschap gaat denken.

Ik weet het niet, ik luister naar mijn lichaam, ik hou rust als mijn lichaam daar naar vraagt, en dat is voor nu het belangrijkste, ga nu zo weer lekker onder de wol, met mijn thriller boek....spannend ! !

Hoe vergaat het jou met je behandeling, ik was ook erg moe tijdens het spuiten! Good Luck!

x

Geplaatst

ik dacht het toen ik de pagina opende!

Wat een prachtige foto krisje!!

Echt heeeeeeel mooi!

Hier geen thrillers kijken of lezen want dat is niet goed voor me hahahah ik ben er veeeeeeeeeeeeel te bang voor.

erg heh

xxxx

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou bedankt voor de complimentjes, wordt er haast verlegen van!

Ik voel me vandaag alweer een stuk beter, nog nergens last van gehad.

Ben me nu aan het voorbereiden op een weekendje Italië...heerlijk!

Ben nog niet op vakantie geweest dus ben er erg aan toe.

Net nog even wat nieuwe kleding geshopt, doet ook altijd goed voor de vrouw! Ben helemaal fan van DIDI, dus ook daar weer geslaagd!

Ben nu onze koffertjes aan het inpakken en dan morgen lekker vliegen, we gaan met 17 personen, dus genoeg afleiding iig!

x

Geplaatst

ooooo wat heerlijk!!!!! Geniet er van! Je komt zo lekker....het zal ik het zeggen, zo niet nerveus over, heerlijk, ik wilde dat ik dat kon zeggen ;)

Heel veel plezier in Italie!

Geplaatst

Dat hoor ik wel vaker, zo ben ik ook als persoon, ik heb ook mijn mindere dagen, maar ik ben een positief mens!

En met de nervositeit valt het inderdaad ook wel mee.

x

Geplaatst

Heee Krisje

geniet van je weekendje in Bella Italia, heerlijk! de afleiding zal je ook vast goed doen en na terugkomst ga je alweer de 2de wachtweek in!!!

Arzu, hoe gaat het met jou met de Suprefact?

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hey Krisje,

Geniet van je vakantie! Hoop dat je emmies mooi groeien en bloeien in Italie.

Erg herkenbaar trouwens dat van die kwaaltjes, terwijl ik zelfs nog geen punctie heb gehad!

Ik zei begin van de week in de auto nog tegen mezelf: "Als ze me zouden vertellen dat ik zwanger was en ik last had van ochtendmisselijkheid dan zou ik het direct geloven!"

Arzu, fijn dat je nu ook begonnen bent! Jij ook heel veel succes!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

hey meiske hier wel alles goed met de suprefact.

Heb jij echt bijwerkingen.

Hier nog niks te merken, heb wel soms bruinverlies sinds gisteren maar dat was mogelijk zei karen toen.

aafke dank je wel

Geplaatst

Bon Giorno,

Hier weer terug van een heerlijk weekendje Italië, om precies te zijn aan het Grada meer in Tremosine...mooi weer, beneden aan het meer was het ong. 25 graden, beter dan hier.

Lekker gegeten maar niet gedronken, haha, geen druppel alcohol!

Nog geen ongi, ook niet echt benoemingswaardige klachten, ik zie het wel. Dit is de tweede wachtweek, en ik merk aan mezelf dat ik die wel spannender vind.

Wat als het niet lukt, dat zinnetje spookt steeds vaker door m'n hoofd!

Maar we blijven positief!

Hier ook alles goed?

x

Geplaatst

Nog iets vergeten te vertellen, gisteren toen we thuis kwamen lag er een brief in de brievenbus van het ziekenhuis.

De overgebleven embryo's waren niet geschikt om in te vriezen...helaas!

Erg jammer, maar voor nu heb ik nog 2 emmy's lekker warm in m'n buik zitten...blijf maar lekker zitten!

x

Geplaatst

Hai Krisje

goed om te horen dat alles nog goed gaat!!! wel jammer natuurlijk dat er geen cryo's zijn maar je hebt 2 mooitjes bij je nu!

was er een speciale reden eigenlijk dat ze er 2 hebben teruggeplaatst? ik dacht dat men dat in NL niet snel doet bij een eerste poging en gezien je leeftijd,

In ieder geval zitten ze er lekker en je bent al op de helft van je wachtweken!!

succes

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi meiske,

Wij hebben dit in overleg met het ziekenhuis besloten, bij een topembryo zouden ze die terugplaatsen en was die er niet dan zouden ze de 2 mooiste terug plaatsen, dus vandaar!

x

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Ik ben even heel verdrietig, net naar het toilet geweest en bij het afvegen een beetje bruinig bloed op het wc papiertje.

Net het ziekenhuis gebeld, maar nog niks om me zorgen over te maken zeggen ze, ik moet alleen morgen wel het spreekuur van de IVF poli bellen!

Zie het even heel somber in...

x

Geplaatst

hai Krisje

hoe lastig het ook zal zijn, wel de moed erin houden hoor meid, je hoort het wel eens vaker en dan blijkt het toch oke te zijn!!!!

Ik duim voor je dat het loos alarm is

liefs

Meiske74

Geplaatst

Ik ga morgen inderdaad bellen, maar helaas kan dat bij ons pas vanaf 10.30uur. Heb het even kunnen laten zakken, en het kan nog alle kanten op! Maar heb wel wat minder positieve vibes als ik heel eerlijk ben.

Maar vooralsnog: Geen bloed, geeft moed....

x

Geplaatst

Hoi Krisje,

Ik weet nog dat jij je aanmeldde eind mei en toen dacht ik: wat heeft die een lange weg te gaan! Moet je zien hoe snel de tijd gaat, nu mag je al bijna testen! Jammer dat je geen cryo's hebt, ik weet hoe dat voelt... Ik heb ingezien dat het eigenlijk heel bijzonder is als je ze wel hebt. Maar alles is nog niet verloren, houd moed!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden