Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Aafke, inderdaad probeer je niet té ver vooruit te kijken, maar het is toch wel fijn dat we weten dat er aan de behandeling langzaam een einde komt!

@Arzu, wat spannend dat jullie nu weten wanneer je kan gaan beginnen, dan leef je ook echt ergens naar toe...het duurt nog eventjes maar jij ook alvast heel veel succes!

Hier nou vandaag de 3de dag van de Gonal-F en langzaam komen de blauwe plekjes tevoorschijn, haha!

Ik heb hier wel minder last van, alleen een opgeblazen buik, maar die was al behoorlijk stevig dus daar merkt niemand niks van,

niet dat er dadelijk iemand vraagt of ik in verwachting ben :-o

Van de Deca nog steeds erg moe...maar ja dat ben ik nu wel gewend!

Fijn weekend voor iedereen!

x

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

krisje meis, drink wel genoeg ivm overstimulatie.

Als je buik te veel opzwelt, dat heb ik van meerdere meiden met ervaring gehoord.

Dat je daar goed op moet letten!

xxx

Geplaatst

@ Arzu, thanks voor de tip, maar ik drink altijd al 2 liter water per dag!

Jij nog 2 weekjes wachten en dan mag je beginnen...spannend!

Kun je het wachten nog een beetje volhouden!?

x

Geplaatst

Hopelijk de laatste week spuiten! Oh gelukkig zeg, heb het zo gehad met die spuiten!

Morgen weer terug naar het ziekenhuis voor de echo, om te kijken hoe de follikels groeien, zit nu 1 week aan de Gonal-F.

Als alles volgens het boekje loopt heb ik a.s. zaterdag de punctie.

Ik merk dat als ik eraan denk er nu al een beetje zenuwachtig voor ben, maar ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen...adem in...adem uit!

En vanaf zaterdag heb ik 3 weken vakantie, heb al een half jaar geen vakantie meer gehad, dus ben er echt aan toe!

Heerlijk...hopen dat het weer droog blijft!

x

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de 2de echo gehad na 8 dagen gebruik van Gonal-F.

Het zier er allemaal goed uit, de meeste follikels waren rond de 12mm, en eentje zelfs al 16mm, die is al overrijp en gaan ze niet meer aanprikken.

Ik heb er nu rond de 14 in verschillende groottes.

Ik krijg donderdag weer een echo, waarschijnlijk is de punctie zaterdag óf zondag. Dat krijgen we donderdag te horen.

Ik ben wel superblij dat er een einde zit te komen aan het prikken, want ik heb het even helemaal gehad.

Zit niet lekker in mijn vel, beetje troubles op mijn werk enz.

Ik ben blij als ik zaterdag vakantie krijg!

Ik ga maar weer eens mijn medicijntjes klaarmaken!

x

Geplaatst

hey meis , wat goed de puncie komt steeds korterbij!!

Dat werk ook soms heh!Ik ben er soms echt ook bang voor bij ons.

Mijn baas weet van niks en als hij het wist zou hij mij ontslaan zeer zeker.

Geniet lekker van je vakantie!

xxx

Geplaatst

hoi krisje

ik heb net een beetje heel het form op me gemak door gelezen en nou las ik dat jullie al weer even bezig zijn met de behandeling van icsi

nou wij hebben alle voor onderzoeken ook al gehad en zijn er ook achter gekomen dat we een icsi behandeling moeten gaan doen.

wel allemaal spannend hoor.

nou heb ik net gebeld voor een intake gesprek bij de verpleegkundige.

wij moeten 29sep om 8.00uur daar zijn.

nou wou ik vragen of jij ons kon vertellen wat ons allemaal te wachten stond.

want het leukste is dat wij ook in het catarinaziekehuis in eindhoven in behandeling staan vandaar die vraag voor jou.

ik hoop dat je ons meer kan vertellen

en datwe welkom zijn op dit form.

ik wens jou in iedergeval heel veel sterkte met de rest van de behandeling want jij bent er bijna spannend......:D

Geplaatst

@Arzu, wat vervelend dat je al weet dat je baas vervelend gaat doen, maar hoe los je dat dan op als je dadelijk net voor punctie vaak naar het ziekenhuis moet voor de echo's?

Ik ben nl deze week al 2 keer geweest en moet zaterdag nog een keer (voor mij ook een werkdag)

Je kunt je natuurlijk ook niet telkens ziekmelden!

Maar ik voel me al iets beter vandaag, nu ik weet dat alles goed zit...en...de zon schijnt, ook niet geheel onbelangrijk!

x

@Renaatje, hoi meid, welkom op het forum!

Natuurlijk is het spannend en zeker als je nog niet precies weet hoe het in zijn werk gaat.

Wat leuk dat je ook in Ehv onder behandeling bent, tot nu toe niets meer dan lof, maar dat kan ook persoonlijk zijn.

Welke gyn heb je? Ik van Dop, erg aardige man!

Hebben jullie de voorlichtingsavond al bezocht? Wel echt doen hoor.

Met het intake gesprek krijg je te horen hoe heel de behandeling in elkaar steekt, je krijgt een schema mee waar alles in stappen uitgelegd staat.

Heel toevallig was de dag van het intake gesrpek ook de dag dat ik mocht beginnen met femodeen (pil, totaal 3 weken slikken=1strip)

Na 2 weken pil start je met de Decapeptyl, en na 3 weken Deca start je met de Gonal-F, als alles er tenminste goed uitziet, en om dat te bekijken krijg je na 3 weken deca een inwendige echo.

Dan na 8 dagen Gonal-F krijg je iedere 2 dagen een echo om te kijken hoe de follikels groeien, en aan de hand daarvan beslissen ze wanneer de punctie is. Dat heb ik nog niet meegemaakt, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is wat jullie nu allemaal gaan meemaken, spannend hoor!

Vraag gerust als je iets wil weten! En succes alvast voor de 29ste!

x

Vandaag heb ik de 2de echo gehad, en het zag er allemaal goed uit.

Bij de vorige echo schreef ik hier dat ik ong. zo'n 14 follikels had, en dat klopte ook, alleen de gyn van vandaag vertelde dat zei alleen de follikels benoemd die bruikbaar zijn, anders raakte we in de war, zei ze.

En dat zijn er 9 van 12mm of groter, een goede score voor nu zei de gyn.

Zaterdag krijg ik als het goed is de laatste echo, en de gyn van vandaag zei dat we erop moeten rekenen dat maandag de punctie is.

Hartstikke spannend dus!

Ik hou jullie op de hoogte!!!

x

Geplaatst

hey Krisje, spannend!

Fijn dat je weer even een duidelijke dag hebt om naar toe te leven. Nog even volhouden! Kan me voorstellen dat je het gehad hebt met dat geprik, ik ben nog maar een week bezig maar het voelt al wel als langer ;)

Groetjes, Aafke

Geplaatst

hoi krisje

wij zijn al naar de info avond geweest en daar krijg je echt heel veel info maar ze hadden ons al gezegt dat we niet alles hoefde te onthouden omdat je toch alles stap voor stap krijgt te horen hoe het allemaal gaat lopen.

wij hebben bij ons 1ste gesprek ook dokter dop gehad, maar dat komt omdat onze eigen gyne afwezig was maar wij hebben nou elke x dokter lammers gekregen ook een kei fijne gynecoloog. legt alles op der gemak uit en heeft ook gewoon tijd voor je als je met vragen zit.

maar ben wel benieuwd wanneer wij kunnen gaan beginnen.

maar wij hebben niet zoon geluk als jullie want zaterdag komt :devil2:...

dus voor ons begint het dan pas bij de volgende :devil2: denk ik

maar ben wel blij als wij ook kunnen beginnen hoor, het word zo echt heel moeilijk voor ons.

die zus van mij is vorige week bevallen die zus van mijn man is vorige maand bevallen en een vriendin van ons is nou 6 maanden zwanger dus dat is allemaal best zwaar zo voor ons.

maar ik denk maar zo ooit komt er voor ons ook een dag dat wij zo trots kunnen zijn.

maar ben wel blij dat ik hier toch even lekker mee kan praten.

ik kan ook wel met mijn man praten maar dit is toch weer anders zo kan je ook de menigen en ervaringen van andere horen.

dus hoop dat ik nog lang mee kan praten met jullie allemaal op dit form.

xxxx

Geplaatst

Nou krisje tja ik moet een oplossing zien te vinden hahah.

Nu worden mijn uren steeds minder op het moment , niet alleen van mi van meerderen.

Tja wilde eigenlijk een gesprek aangaan dat mijn uren te weinig worden, maar ja wat tijdens de icsi dadelijk mmmm.

Ik ben me dus aan het bedenken wat ik moet doen.

Maar ik weet als ik iets ga zeggen dat ik mijn ontslag krijg.

krisje het komt steeds korterbij erg spannend hoor!

renate , ik heb alleen maar een uitleg gehad van een verpleegster en dat was het .

Geen infoavond of zo.

Heb alles op papier staan dus het zal wel goed komen.

wat spannend voor jullie!

xxx

Geplaatst

Hoi Krisje, wat fijn dat je je weer wat beter voelt! Bijna vakantie... En superspannend, maandag waarschijnlijk de punctie. Klinkt goed hoor, allemaal!

Ik zal voor je duimen, meid!

Geplaatst

JOEHOE.....VAKANTIE ! ! !

Ohhh...wat ben ik daar aan toe!

Vanochtend de derde en laatste inwendige echo gehad...de kogel is door de kerk, a.s. dinsdag hebben wij de punctie!!!

Het staat vast er kan niks meer tussen komen, ik heb de ovitrelle al in mijn bezit.

Met sowieso 12 goede follikels gaan wij positief en vol goede moed de punctie in.

Heb de valium, paracetamol en naproxen ook al in huis, dus ben goed voorbereid!

@EDR, ik zie gelukkig niet op tegen de punctie (nog niet), het moet toch, kan er niet omheen, en ik bedenk me maar goed waar we het voor doen.

Ik kan me voor nu in ieder geval erg rustig houden...gelukkig!

@Aafke, morgen dus definitief de laatste prik, heerlijk! Ben ik daar hopelijk even vanaf! En nu inderdaad toeleven naar dinsdag, spannend hoor!

@Renaatje, je kunt ook niet alles onthouden, het is zoveel informatie!

Wij hadden afgesproken met de IVF verpleegkundige dat als de rode duivels zouden arriveren voordat het intake-gesprek was dan moest ik bellen en mocht ik al met de femodeen beginnen, misschien kun je dat is navragen?! Zou zonde zijn als blijkt dat je al had mogen beginnen!

Lastig is het als iedereen om je heen zwanger is of net is bevallen, maar houd goede moed, dat houd je sterk tijdens de behandeling, mij in ieder geval!

Lekker hier blijven mee kletsen en even bellen naar de poli (zou ik echt doen) ;-)

@Arzu, hoe zit het dan met je contract, als je namelijk een vast contract hebt dan kun je niet zomaar ontslagen worden hoor. Lastige situatie voor je! Ik hoop dat je toch een oplossing kunt vinden, succes!

@Marmira, dinsdag dus de punctie, erg spannend maar ik maak me er nu absoluut nog niet druk over!

Hoe gaat het bij jullie, als iets wijzer over hoe lang jullie nog moeten wachten? Ik zal ook voor jou duimen!!!

Fijn weekend!

Liefs x

Geplaatst

Hee Krisje,

Geniet van je vakantie!

En wat lekker dat het einde van het prikken er is...

Nu de punctie nog, duimen voor goeie emmies!!

Wel apart het verschil in medicijnen voor de punctie zeg, in Utrecht krijg ik alleen paracetamol en diclofenac dacht ik...

maar goed zo ver ben ik nog niet, maandag eerst maar eens de eerste spuit zetten, heb er wel "zin" in, laat het nu maar beginnen!

Nou meid heel veel succes dinsdag!

Groetjes Heather

Geplaatst

Hoi Heather,

Wat spannend dat jij nu ook bijna mag beginnen!

Ik denk dat ieder ziekenhuis weer een ander protocol volgt wat betreft pijnbestrijding bij de punctie, dit is het maximum wat ze bij ons geven.

Jij heel veel succes met het prikken en ik ken het gevoel van er 'zin' in hebben, dat had ik ook!

Positief blijven en vooral goede moed houden, dat heeft mij geholpen!

Toi, toi, toi!

x

Geplaatst
Hoi Heather,

Wat spannend dat jij nu ook bijna mag beginnen!

Ik denk dat ieder ziekenhuis weer een ander protocol volgt wat betreft pijnbestrijding bij de punctie, dit is het maximum wat ze bij ons geven.

Jij heel veel succes met het prikken en ik ken het gevoel van er 'zin' in hebben, dat had ik ook!

Positief blijven en vooral goede moed houden, dat heeft mij geholpen!

Toi, toi, toi!

x

krisje, wat fijn dat er 12 follikels zijn gevonden. Dat geeft moed niet, wat ze nog wel moeten onderzoeken op het lab of deze 12 ook daadwereklijk eitjes bevatten. Het is dus nog afwachten of ze bruikbaar zijn. Wist je dat? groet Joy1

Geplaatst

Krisje...super zeg...eindelijk de punctie! succes ermee.

Heather...ik loop ook in utrecht (AMC) en krijg ook idd alleen diclofenac en pcm vooraf (zetpil) maar vijf minuten voor de punctie krijg je een flinke plaatselijke verdoving (waar je overigens niks van voelt als ze die inspuiten) waar je oren van gaan suizen enzo. Ik vind het prima te doen op deze manier.

liefs esther

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

@Joy, ja dat wist ik, eigenlijk zou morgen de punctie zijn, maar omdat er drie follikels nog maar een klein beetje hoeven te groeien om mee te doen met de punctie hebben ze het een dag later gepland. Zodat ze zoveel mogelijk follikels hebben, en dus ook meer kans op meerdere eitjes.

Maar toch bedankt voor de waarschuwing!

@EDR, super spannend inderdaad! Die plaatselijke verdoving krijgen we bij ons in het ziekenhuis niet.

Maar ik vertrouw volledig op de medicatie die ik nu heb gekregen!

Die moet ik s'ochtends vroeg om 08.00 innemen en dan is om 09.00 de punctie!

Voor iedereen een fijne zonnige zondag toegewenst ! ! !

x

Geplaatst

hey krisje wat goed!!!

dinsdag echt heel spannend.

Ik heb helaas geen vastcontract, dus daarom weet ik dat hij mij zou ontslaan.

Bij ons in het ziekenhuis is de medicatie voor de punctie nog anders.

een verdovingspuit in de baarmoederhals, en een licht roesje zelfs.

Geplaatst

Hoi Arzu,

Ik denk dat in ieder ziekenhuis weer andere medicatie staat voor de verdoving bij de punctie, disndag kan ik je vertellen hoe ik het heb ervaren, haha!

Wat een vervelende situatie met je baas, ik hoop dat je een oplossing vind, succes!

Nog even iets kwijt wat ik zelf erg bijzonder vind:

Mijn vader is op 9 oktober 1958 geboren, en helaas is hij op 9 oktober 2006 overleden aan de gevolgen van leverkanker.

Mijn vader en ik waren 2 handen op 1 buik, maatjes, beste vrienden!

Aanstaande dinsdag heb ik de punctie, 22 september. Vrijdag hopelijk de terugplaatsing, 25 september.

2 wachtweken en dan kom ik als testdatum uit op vrijdag 9 oktober!

Hoe bijzonder, of niet?

Dat wilde ik even kwijt!

x

Geplaatst

goh krisje dat is idd heel erg speciaal.

wat erg dat je vader zo jong is overleden aan die kl* te ziekte!

Vind het altijd zo erg om te horen .

heeeeel veel succes alvast voor de punctie!

Geplaatst

Hey Esther,

O ja, de plaatselijke verdoving was ik nog even vergeten...

Ik weet verder nog helemaal wat ik er van moet verwachten, dus ga er maar zo blanco mogelijk in...het moet eerst nog zo ver komen!

Ben jij al weer begonnen, ik las dat je ergens schreef dat je misschien gelijk op zou lopen met Krisje?

Liefs Heather

Geplaatst

Even off topic...

Heather...ik heb morgen een tp als er bevruchting is. spannend. Ik vond de 1e poging het prettigst omdat ik niet wist wat er zou komen. Je kunt er idd blanco instappen. De volgende twee keer is dat lastiger.

Sterkte meid!

Krisje...bijzonder hoor die testdatum. Sterkte!

Geplaatst

Krisje, Tjonge zeg!Dat is inderdaad erg bijzonder. het zal toch ergens een betekenis moeten hebben he? Ik denk dat je vader je met alle liefde een kindje zou willen sturen. Daar geloof ik heilig in. joy

ps. Ik heb dat namelijk zo ervaren met mijn moeder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden