Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Even snel berichtje van mij. Heel druk op werk, dus niet heel actief op forum op dit moment!!! Maar bijna vakantie! Alles goed hier, alleen nog last van obstipatie, wat nu wel minder wordt hoor!! Verder heb ik weinig trek. Moet mezelf ertoe zetten iets te eten, gewoon simpelweg geen trek. Dus zonder dat ik er erg in heb kan ik een maaltijd overslaan, niet heel handig dus!!! Volgende week weer een echo voor nekplooimeting. Moet vandaag wel even kraamzorg regelen, anders zit ik er straks naast!!!

Nou succes allemaal meiden!!!!

Oh ja Welkom Kimentine!!!!

• Reacties 377
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

bedankt voor het warme welkom! Neel, wat toevallig; ik ben ook 19 feb uitgerekend! En ook ontzettend misselijk trouwens, nog veel meer dan ik was van mijn eerste zwangerschap! Nog even mijn verhaal in het kort; 32 jaar oud, kinderwens sinds 2003; twee jaar hormoonpomp, toen 9 iui's, en daarna IVF. Eerste IVF forse overstimulatie maar wel zwanger van mijn zoon die nu bijna 2 is! In januari weer gestart, helaas miskraam bij 7 weken. In april weer opnieuw, weer overstimulatie, en momenteel 9 weken zwanger!

Geplaatst

Hoi Kimenine,

We gaan inderdaad helemaal gelijk op! Vandaag precies 9 weken zwanger. Begin eindelijk een beetje te geloven dat het echt zo is. En mijn broeken zitten niet meer lekker; echt een beetje te strak. Heb gisteren besloten dat dat de laatste dag was dat ik een 'gewone' broek heb aangetrokken. Gelukkig heb ik veel jurkjes in de kast!

En Marietje; ik heb ook veel minder trek, waardoor ik mezelf moet dwingen iets te eten. Ben er nu wel achter dat ik iedere 2 uur moet eten om de misselijkheid een beetje voor te blijven. En ik ik alleen dingen die ik lekker vind. En wat ook wel apart is; ik heb alleen zin in gezonde dingen (veel fruit en b.v. helemaal geen trek in chocola). Wanneer ga je op vakantie en ga je ook nog weg? Ik was vorige week een week vrij, maar te beroerd om weg te gaan. Eind augustus nog 2 weken vakantie staan.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Hoi meiden

Nou donderdag is het toch echt gebeurd heb je een feestje denk je ooo lekker nog even je oude rokje aan te trekken maar ja de buik was ineens erg hard gegroeid dus niks rokje in paniek wat moet ik nu aan trekken gelukkig nog wat liggen van een vorige zwangerschap dus de oude meuk maar weer aangetrokken en gister met mijn mannetje snel even de stad in geweest om nieuwe kleren te halen dus loop er weer helemaal up to date bij haha heeft ook wel weer zijn voordelen zwanger zijn.

verder voel ik prima geen misselijkheid alleen moe moe en nog eens moe we zouden vanavond een feestje hebben maar die hebben we afgezegd ik heb de zin wel maar de energie niet.

Hoe gaat het jullie verder af is het hier een beetje rustig op de topic.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weinig te melden. Alles gaat zijn gangetje, kan mij zwangerschap absoluut niet verbergen, heb gewoon een enorme buik. Maar goed, morgen de 12 weken grens. Verloskundige heeft aangegeven dat er nog maar weinig kans is dat het fout gaat dus nu mag iedereen het weten. Hele leuke reacties en de kadootjes stromen binnen! Heerlijk gevoel die kleine kleertjes!!!

Verder druk met voorbereiden vakantie. Nog twee weken werken en dan drie weken vrij. Vertek heerlijk voor ruim twee weken naar Spanje met de sleurhut. Heb er zin n. Even helemaal niets doen, gezellig met vrienden en familie. Kan niet wachten!!!

Woensdag de nekplooimeting. Lekker weer naar de beeb gluren. Ben ook naar kraamhotel geweest van de week. Sfeer beviel me goed, dus aankomende week alles maar even vastzetten.

Succes alemaal!!!

Geplaatst

Hallo!

Begin ook al een buikje te krijgen! Ik krijg er zelfs al opmerkingen over. Nu had ik een platte buik, dus misschien dat het daardoor al snel zichtbaar is? Ik vind het in ieder geval niet meer prettig om mijn gewone broeken aan te hebben. Gelukkig heb ik veel jurkjes in de kast.

Marietje; klein vraagje: ik dacht dat een nekplooimeting pas bij 20 weken wordt gedaan?

Neel

Geplaatst

Hoi Neel,

De nekplooimeting is bij 12 weken. Alleen hadden ze hem bij mij op 10 weken al ingepland, dus extra echo gehad. Woensdag de echte nekplooimeting.

Verder alles goed Neel?? Zit even in een fase dat de tijd vliegt, vakantie komt eraan nog een hoop te regelen en oh ja, ik benzwanger, een beetje dat gevoel!!

Geplaatst

Hier ook alles goed. Afgelopen donderdag de eerste echo gehad en dat was zooo mooi! Vooral om het hartje te horen kloppen! Het is er trouwens 1tje en ben dan 2 mrt uitgerekend. Zit dus toch in de verkeerde groep hier, maar ja.

Ben alleen gisteravond flink de trap af gegleden. Echt zo stom! Ik val nooit de trap af en denk nog als ik bovenaan begin, oh als ik nu maar niet val.. Heel idioot!

Gelukkig alleen wat blauwe plekken en schrammen, verder gaat alles nog goed. VK toch maar even gebeld en het kan in dit stadium nog geen kwaad. pfieuw

Succes met de kleding! Hoop dat ik er gauw over mee kan praten, dik worden is nu alleen maar leuk ;-).

Groetjes

Geplaatst

Knoer: ik zou ook schrikken als ik nu zou vallen! Je bent natuurlijk extra voorzichtig!!

Knoer en Marietje; blijf maar gezellig hier hoor!! Wie weet komt de kleine 2 dagen eerder:-)

Marietje; waar ga je heen? Ik heb over 3 weken vakantie. Heb er heel veel zin in. We willen naar Italie, maar als ik nog misselijk ben vind ik dat eigenlijk zonde. Uit eten en zo heeft dan geen zin.

Verder alles goed hier: errug moe, maar heb ook een veel te druk weekend achter de rug! Dat moet ik toch echt niet meer doen geloof ik. Misselijk ben ik nog steeds, maar heb inmiddels door dat ik iedere 2 uur iets moet eten. Dan blijf ik de misselijkheid een beetje voor.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Hai allemaal!

Klinkt goed al die vakantieplannen, veel plezier alvast allemaal ! Wij gaan week 34 een weekje weg, ivm tekort aan vakantiedagen door de ivf.

Ook hier trouwens een erg dikke buik; veel dikker dan bij mijn eerste zwangerschap. Komt deels ook door de overstimulatie die ik had bij deze ivf; daardoor had ik eierstokken zo groot als druiventrossen en veel vrij vocht in de buik, dus toen al een enorm opgezette buik, dus geen buikspier meet over, zeker omdat ik weken bedrust moest houden. Zo'n dikke buik geeft best een lekker gevoel nu, maar ook moeilijk om t geheim te houden. Morgen heb ik weer een echo bij bijna tien weken, en hoewel ik in principe echt Wil wachten op de twaalf weken zit ik toch te overwegen dan aankomende week (week 11) de buik niet meer te verstoppen als die echo ook weer goed is, omdat het gewoon te moeilijk wordt. Hoe doen jullie dat? Toch echt tot exact twaalf weken wachten?

Geplaatst

Hey Neel,

Ik moet dan wel een dag later bevallen, dan val ik in de maand!!

De vakantie gaat lekker naar Spanje. Ik moet zeggen dat mijn kwaaltjes minder worden. De grootste kwaal (obstipatie) is onder controle zoalg ik mijn medicijnen maar innneem. Dus zie er erg naar uit. Lekker genieten!

@ Kimentine ik heb het eerder verteld aan mensen dicht in de buurt. Mijn kamergenoeten op het werk weten het ook, was gewoon niet geheim te houden. Lust na liters thee per dag ineens geen thee meer. Dat hou je niet verborgen hoor! Door alles wat er in het begin gebeurt is heb ik veel echo's gehad. Volgens de VK ziet het er gewoon goed uit. De kans dat het nu nog verkeerd gaat was heel klein. De groei is van dichtbij gevolgd natuurlijk. Het het nu dus ook tegen nichtje van 12 verteld. Die dikke buik was niet te verstoppen!!!

Maar krijg hele leuke reacties, heerlijk eindelijk te kunnen zeggen dat ik zwanger ben!!!

Geplaatst

Hoi Kimentine

Wij zijn tegen mensen die dicht bij staan heel open geweest al vanaf het voor traject dus ouders broers en collega's moet ook wel zeggen dat ik mijn mond moeilijk kan dicht houden en met 8 en halve week hebben we de echo gehad en daarna mocht eigenlijk iedereen het weten. kan het nu al helemaal niet meer verborgen houden met die buik die ik nu al heb.

Geplaatst

Hoi,

Ik ben het in de 8e week aan vrienden en collega's gaan vertellen. Ik ben zo misselijk en heb ook een paar dagen niet kunnen werken omdat ik echt heel beroerd was. Dus ik was blij dat iedereen het al wist, dan krijg je geen rare blikken. Ik lust ook geen koffie/ thee meer en krijg al echt een buikje. Zojuist kwam hier een oud collega binnen en die zag het meteen! En morgen ben ik pas 10 weken...Ik had hem al een hele tijd niet gezien. Hij keek meteen naar mijn buikje (die was ook altijd heel erg plat, maar dat is dus verleden tijd voorlopig!).

O, ja; Kimentine, heb jij vakantiedagen moeten opnemen voor IVF? Of is dat omdat je het niet durfde te vertellen? Ik heb namelijk alles onder werktijd kunnen doen en dus geen vrije tijd hoeve in te leveren.

Neel

Geplaatst

Hai allemaal,

Neel, ik heb een eigen bedrijf parttime dus ben redelijk flexibel, maar mijn man heeft veel vakantiedagen besteed aan meegaan naar afspraken in het ziekenhuis (hij wil er altijd bij zijn). Daarbij raakte ik ook nog overgestimuleerd waardoor ik weken bedrust moest houden, en met een peuter thuis (geen creche ofzo) betekent dat dat papa nog meer thuis moest zijn... Heeft wel wat zorgverlof gehad, maar zeer beperkt. Daardoor nu een beetje krap in de vrije dagen... Maar geeft niks hoor, we gaan lekker een week weg, en daar heb ik veel zin in!

Hoe is het verder met iedereen? Nog misselijk? Hier nog wel, maar is goed te doen de laatste week. Om de twee uur eten helpt echt vind ik. Heb vervroegd m'n derde controle-echo gehad omdat ik erg veel buikpijn had deze week, en was echt een heel mooie; hij/zij maakte het heel goed, sterk hartje, maar trappelde ook met beentjes en zwaaide met armpjes! Heel leuk om te zien, echt al een mensje nu! Zelfs mijn zoontje van bijna 2 zei meteen 'beebee' toen hij de echo zag, toch knap dat hij dat ziet! De buikpijn is trouwens niet helemaal verklaard, maar de vervelende dingen zijn uitgesloten, zoals urineweginfecties, eierstokken, etc... En bij mijn zoontje had ik er ook last van, wellicht dus gewoon de baarmoeder die heel gevoelig is, of de blaas. Dus we doen het er gewoon maar mee, als de baby het maar goed doet is alles relatief, toch!?

Groetjes!

Kimentine.

Geplaatst

Hey Marietje,

Ik was precies een jaar eerder als jou uitgeteld. Uiteindelijk is ons meisje wat langer blijven zitten.... Maar ze moest er toch eerder uit komen als dat ze zelf van plan was, omdat mijn bloeddruk te hoog werd... 7 Februari is ze uiteindelijk geboren. Ben benieuwd wanneer jouw kleintje komt!

Groetjessss

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb het idee dat de misselijkheid minder is geworden. In ieder geval niet meer de hele dag. Ik heb gelezen dat de 10e week het ergst is, omdat dat de hoeveelheid zwangerschapshormoon het hoogst is. Zit nu in de 11e week, dus dat kan wel kloppen. Morgenmiddag echo! Vind het best spannend!

Neel

Geplaatst

Mag ik mij aansluiten bij jullie?

Vandaag ben ik precies 10 weken zwanger van een eenling. Mijn vorige zwangerschap (IVF/ICSI) was van een tweeling die inmiddels 9 jaar oud zijn. Dus ik heb al 2 prachtige meiden, waarvan tot ons verdriet 1 dametje meervoudig gehandicapt is.

Nu hopen wij op een gezond kindje en een probleemloze zwangerschap.

Deze week wordt de combinatietest afgenomen en met 19 weken heb ik de GUO. Afhankelijk van de uitslag laten we nog een vruchtwaterpunctie doen.

Ik hoop hier dus gezellig mee te zwangeren met jullie.

Geplaatst

Welkom Knabbelspekje! Spannede week voor jou zo te lezen.

Vandaag 2e echo gehad. Alles was goed; de kleine lag lekker te spartelen met de armpjes en beentjes. Zo mooi! Ben trouwens iets eerder uitgerekend: 16 februari i.p.v. 19 februari. Dus morgen al weer 11 weken!

Buikje begint trouwens ook goed zichtbaar te worden. Ben zo blij met mijn buikje!! Ha!

Neel

Geplaatst

Hey Knabbelspekje,

Welkom hier. Zoals Neel zei spannende week voor je. Hier heel luchtig weekje, inpakken voor de vakantie!!!!

Geplaatst

Hey meiden

Het is hier wel errug rustig

Is iedereen met zijn zwangere gat op vakantie ofzo haha

lekker aan het genieten van het mooie weer

Hier is alles rustig ben ziek thuis heb een verkoudheidje te pakken en moest van de huisrts goed uitzieken dus dat doen we dan maar, heb mijn werkgever gebeld en mag de rest van de week thuis blijven. dus ook ik kan genieten van het mooie weer alleen van een andere zijde.

volgende week eindelijk mijn echo, ga ik toch hopelijk een keer het hartje horen (bij de 8 weken echo niet gehad).

verder weinig nieuws

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het is inderdaad heel rustig op febr. 2010....ik kon alleen de topic niet meer terug vinden, dus moest wachten totdat iemand weer schreef zoals vandaag! Het is leuk om te lezen dat het goed met je gaat Lonki, ben je ook zo nieuwsgierig naar je 14 weken echo want wij lopen gelijk weet je nog? Ik ben morgen aan de beurt voor de 13 weken echo en heb op youtube al voorbeelden opgezocht en dat is toch wel emotioneel hoor want tot op heden heb ik nog steeds een gevoel van onwerkelijkheid (oftewel te mooi om waar te zijn), mischien morgen gaat dat gevoel minderen en gaat het over op het geloven van het feit dat we "echt zwanger" zijn en de angst van verliezen verdwijnt!! Ze zeggen dat met 3 maanden de kans op verlies voor een deel verdwijnt. Ik heb wel inmiddels al een flink buikje, nu ze net op het werk nieuwe jurkjes op maat gaan laten maken pfffffttttt, zal me leuk staan met mijn dikkere achterwerk compleet met buikje! Morgen laat ik jullie weten hoe het met de 13 weken echo gegaan is en hopelijk snel daar achteraan de testen (triple screen ect). Alle februarie moeders veel genieten van de groeiende buikjes......

Groetjes Dinky

Geplaatst

Hoi!

Ik ben ook (nog) niet op vakantie!! Nog 1,5 weken werken en dan 2 weekjes vrij. Ik heb vorige week ook het hartje al gehoord bij de verloskundige. Dat was ook echt heel erg mooi. Je hoort 2 hartslagen; erg bijzonder.

En vandaag precies 12 weken zwanger; is toch wel een mijlpaal, vonden jullie niet?

Lonki& Dinky; veel plezier met de echo's!

Dinky; wat ga jij voor testen doen? Bedoel je de prenatale screening?

Ga zo slapen (wel vroeg!!) maar ben zo moe! Dus trusten al vast...

Neel

Geplaatst

Hey Dinky

Heel veel plezier en succes morgen bij je echo

Het is inderdaad nog een beetje een onwerkelijk helemaal omdat ik verder bijna geen kwaaltjes heb gelukkig maar, maar het maakt je ook wel een beetje onzeker omdat je je dan weer gaat afvragen of alles nog wel goed is.

Maar we gaan van het goede uit volgende week een termijn echo mijn zoontje van bijna 4 gaat ook mee hij wil graag weten hoe groot zijn brusje zal zijn hij is er heel druk mee weet ook precies in welke week ik zit en houdt de zwangerschapskalender helemaal bij.

Heb vorige week ook mijn kraamzorg geregeld dacht dat voor week 14 moest gebeuren zie ik op de site van de zorgverzekeraar staan dat dat kan tot 20 weken.

Nou ik ga stoppen er komt zo een chagerijnig mannetje thuis zijn cluppie is net uitgeschaleld voor de CL (Champions League)

welterusten alvast.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden