Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank jullie voor de lieve reacties. Ik ga zeker genieten. En ook ga ik mij weer aanmelden voor moeders voor moeders. Heb ik al 2 keer eerder gedaan en zo draag ik ook weer een steentje bij voor andere die dit geluk ook verdienen.

Ik ga me verplaatsen op de andere topic.

Ik blijf voor iedereen duimen hoor.

Liefs Linda

• Reacties 377
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda, van harte meid, geniet er maar lekker van!

marietje, wat lees ik nu toch zeg, wat een )(*&^%$#arts zeg, ik mag hopen dat je die toch vervloekt hebt!!

Wel bizar want je bent wel het een en ander kwijt geraakt....wachten op de uitslag dus, maar wel super nieuws hihi

Sasje, Ik heb gelijk moeders voor moeders gebelt toen ik positief teste en mocht gelijk meedoen!

Ze kwam met een test en die strepen sprongen er zo helder in!

maar je kan gewoon beginnen, zwanger is zwanger en dan heb je altijd het hcg hormoon in je urine!

Geplaatst

Marietje,

Heb je verhaal met ongeloof net gelezen op een ander topic. Dit geloof je toch niet!!! Lijkt me basiskennis van een gyn/ fertiliteitsarts; de baarmoeder. Ben erg blij voor je en hoop dat alles verder goed gaat!

Welk zh was dit trouwens?

Neel

Geplaatst

O, ja Zonnetje

hoe zet je zo'n schema onderin met het aantal weken dat je zwanger bent? Vind het er leuk uitzien.

Neel

Geplaatst

Oh nee, verlies ik net helder rood bloed..... hoop dat het niet doorzet, want was zo blij vanochtend. Kan nu alleen maar afwachten. Ik heb gebeld, maar ze kunnen nu ook weinig doen. Als het erger wordt moet ik terugbellen. Zucht....

Groetjes, Linda

Geplaatst

joh meid...is het veel of heel weinig? Dit is wel een rotmaand wat bloedingen etc betreft zeg...!!!

Ik hoop zo voor je dat het niet doorzet! Sterkte hoor!

liefs esther

Geplaatst

Hoi Esther,

Het lijkt altijd meer dan dat het is, maar ik weet het nu niet. Moet afwachten. Je kan er toch geen pijl op trekken. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjs, Linda

Geplaatst

linda ik duim voor je dat het niks betekent en dat je gewoon over 9 maanden een kleine vasthoud!!!

sterkte

Geplaatst

Linda, ik hoop dat het niet doorzet meid!

Ik kan mij ook aansluiten bij de februari-club. Ik heb op 17 juni een positieve bloedtest gehad en heb helaas ook gelijk een week in het ziekenhuis gelegen vanwege overstimulatie. Maar goed,ik ben vandaag weer thuis gekomen en uit de bloedtest van vandaag bleek dat ik nog steeds zwanger ben, vijf weken nu, en de uitgerekende datum zou dan 23 februari moeten zijn. Ik kan het nog steeds niet geloven....!

Geplaatst

Linda; hopelijk betekent het niks! Het schijnt wel vaker voor te komen dat je wat bloed verliest op het moment dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden. Dus hou moed!

En Laika: gefeliciteerd!!! Weet jij vanaf welke datum je moet tellen als je wil weten hoe lang je zwanger bent? Ik dacht gewoon vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie. Of is dat in ons geval anders?

Groetjes

Neel

Geplaatst

Hey meiden gefeliciteerd en welkom bij de club!!!!

@Linda, hou moed, ik weet alles van bloedverlies!! Heel vervelend en heel onzeker!!

@Laika fijn dat je weer bent opgeknapt! Was wel even schriken zeker??

@Neel, mij werd verteld te tellen van punctie, twee weken eraf is datum laatste menstuatie. Niet eigen menstruatie, omdat cyclus plat heeft gelegen door hormonen. Bij mij vond de terugplaatsing 3 dagen na punctie, een cryo is altijd iets ouder. Hoeveel je daarvoor moet rekenen weet ik niet precies. Ik dacht wel eens gelezen te hebben 2 dagen, dan komt je volgens mij uit op 20 februari. (datum terugplaatsing min 14-3-2 dagen) Gelukkig heb je volgende week echo, dan kunnen ze het misschien wel zien!!

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2010:

Marietje 31 januari -> 8 juli nekplooimeting, bloed prikken combitest

Zonnetje 6 februari --> 6 juli 1e echo

Lonki 8 februari --> 2 juli 1e echo

Dinky 8 februari --> 2 juli 1e echo

Hoi meiden, ik ben een paar dagen niet actief geweest en ben een beetje het overzicht kwijt. Vullen julie het even aan???

Geplaatst

Hoi Marietje

Ja, ben wel benieuwd. Denk zelf dat ik vandaag 6 weken zwanger ben. Mijn punctie was toevallig 15 dagen na mijn eerste menstruatiedag. Dus wat dat betreft hetzelfde als bij een 'natuurlijke' zwangerschap.

Vind het wel erg spannend die eerste 12 weken! Maar daar kun jij natuurlijk over meepraten. Heb jij al last van 'kwaaltjes'?

Neel

Geplaatst

Laika 23 februari--> ?

Linda 28 februari--> 13 juli 1e echo

Ik heb me er toch bij gezet.

En Laika, nogmaals gefeliciteerd. Had ik in een andere topic ook gedaan. Heb je er alvast tussen gezet. Staat toch wat gezelliger. Hoe meer hoe beter.

Liefs, Linda

Geplaatst

Neel 16 februari --> 30 juni 1e echo

Geplaatst

Laika 23 februari--> ?

Hey meiden kwamen twee lijstjes tegelijk door!!! Heb ze even samengevoegd!

Geplaatst

sasje 20 februari -- in de week van 6 juli 1e echo

Laika 23 februari--> ?

heb mezelf er ook even bij gezet

laika welkom en gefeliciteerd gezellig hoor het wordt steeds drukker hier

Geplaatst

Hoi allemaal,

Fijn dat ik er nu ook bij hoor! En hopen dat het zo blijft...

Ik heb aanstaande maandag een echo om te kijken of er nog vocht in mijn buik zit vanwege de overstimulatie, ik denk dat er dan ook wel een afspraak zal worden gemaakt voor de eerste échte echo, dus dan kan ik het lijstje verder aanvullen.

Marietje, Neel, ik ben bij mijn uitgerekende datum inderdaad uitgegaan van twee weken voor de punctie als eerste menstruatiedag. Lijkt het jullie niet ook geweldig om met de feestdagen te kunnen pronken met je mooie dikke buik? Daar moest ik ineens aan denken net...oh, ik hoop zo dat alles goed blijft gaan!

Geplaatst

OOh Sasje wat is dat nou weer

in ieder geval heel veel sterkte de komende dagen

Gelukkig heb ik volgende week eindelijk mijn echo

ik word gek omdat ik niet met iedereen er openlijk over kan praten want ja je weet maar nooit en dan weet ik ook waar ik aan toe ben

heb geen last van krampen gelukkig ben alleen errug moe en heb zere tepels al moet ik wel zeggen dat het al een stuk minder is geworden

Geplaatst

O Sasje, dat meen je niet!! Wat een nachtmerrie. Krijg er echt kippevel van. Ik kan je alleen maar sterkte wensen nu.

Neel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden