Jump to content

Hoeveel utrogestan???

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik heb 2x2 bolletjes utrogestan voorgeschreven gekregen. Maar ik lees ook 3x2. Ik heb gevraagd in ons zh waarom dat was en het antwoord kwam er op neer dat dat nu eenmaal het protocol is...Maar ik vraag me natuurlijk af of degenen met 3x2 bolletjes meer kans hebben op zwangerschap dan 2x2. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Neel

Posted

Hoi Neel,

Ik begrijp ook dat ieder zh er anders over denkt hoe lang je ze moet gebruiken! Ik gebruik 3 x 2 en de 1e behandeling is het mis gegaan. Nu zit ik in de laatste wachtweek!

Posted

Ik heb de 1 ste keer 3x2 gebruikt, zwanger geworden maar helaas snel (5 wk) miskraam gehad!

2de keer ook 3x2 gebruikt, niet zwanger geworden.

Nu weet ik nog niet hoeveel ik straks moet gaan gebruiken, ben nu in een kliniek in behandeling, nog even afwachten.

Succes !!!

Liefs Claudia

Posted

Hoi Neel,

Elke gynaecoloog heeft daar een eigen mening over. Ik moet twee maal daags drie bolletjes utrogestan... Volgens zh heeft het te maken met hoe dik je baarmoederslijmvlies is op het moment van TP. Zit nu in de laatste wachtweek, dus kan ook nog niet zeggen of het nut heeft gehad...

Ik moet er ook mee doorgaan sowieso tot na de bloedtest...

Groetjes Wendy

Posted

Ik moet ze 12 dagen gebruiken! Ik heb niks gehoord over doorgaan bij een evt. zwangerschap maar met 12 dagen heb ik w.s. nog niet getest!

Posted

Ik moet 3x daags 2 bolletjes inbrengen

En heb vanmorgen positief getest

heb hetg zh gebeld om te vragen wat te doen met de bolletjes stoppemof doorgaan en er werd mij verteld dat ik ze moest gebruiken tot ze op zijn dus dat is 20 dagen

Guest Dani
Posted

Ik moest ook 3 maal daags 2 bolletjes gebruiken tot en met de 12de dag na de TP, grappig want volgens mij liep ik in hetzelfde ziekenhuis als Lonki ( Enschede ) dus dan zou het inderdaad zelfs per arts verschillen.

Posted

Hoi allemaal,

Ik gebruik 2 x daags 2 bolletjes voorlopig tot de testdatum en als ik (hopelijk) zwanger ben dan door gebruiken tot 13 weken. Morgen de testdatum, ben nu toch wel zenuwachtig hoor!! Veel succes allemaal.....

Dinky

Posted

Ik gebruikte de eerste keer 3x2 per dag vanaf avond na de punctie tot ik meen 12 dagen erna. De tweede keer 3x2 per dag vanaf de ochtend van de terugplaatsing tot ook weer 12 dagen na de punctie.

Voor de derde keer heb ik langer progesteron gevraagd en na veel zeuren gekregen voor 15 dagen vanaf de terugplaatsing (ook weer 3x2).

Dit verschilt echt enorm, meer dan de rest van de behandeling. Net als de testdatum en manier van testen. Mijn conclusie: vanaf de terugplaatsing weten ze het eigenlijk zelf ook niet zo goed :-) Over een jaar of tien zal het misschien wel veel meer hetzelfde zijn. En dan is er weer wat anders wat ze in het ene ziekenhuis wel en het andere niet doen. Zo ontwikkeld de behandeling zich. In die zin zijn we allemaal toch een beetje proefkonijnen hoor.

Posted

Ik gebruik nog steeds Utogestan, 3 x 200mg per dag (600mg) Je hebt bolletjes van 100mg en bolletjes van 200mg. Ik moet 3 x 1 gebruiken omdat ik 200mg bolletjes heb. Ik moet ze blijven gebruiken tot 12 weken zwangerschap. Zo zie je maar....overal verschillend.

Renee

Guest SJSL
Posted

Ik gebruik 3 keer per dag 2 bolletjes, vanaf de middag na de punctie. Mag ermee stoppen nadat ik getest heb (op dag 15 na TP), ongeacht of ik wel of niet zwanger ben dan.

Posted

Hai allemaal,

Ik heb IVF gehad en heb 2x 2 utrogestan bolletjes per dag gebruikt, 2 weken zo ongeveer.

Volgens mij maakte mn lichaam zelf al behoorlijk wat aan door de hormooninjecties.

Zit nu na de eerste behandeling op 34 weken zwangerschap van een tweeling!

Beide eileiders heb ik niet meer, maar ben blijkbaar verder wel gewoon vruchtbaar genoeg geweest.

Oja, heb wel zwangerschapssuiker, ben behoorlijk aangekomen vanaf de injecties.

groetjes Many

Guest Miki
Posted

Hoi hoi, hier ook 2x 2 bolletjes (100 mg de stuk). Protocol van het AMC. De volgende keer dat ik hun spreek, ga ik zeker vragen waarom zij hiervoor kiezen. Laat ik nog weten!

Mijn gevoel zegt dat ze hiermee de bijwerkingen (als tegenhouden ongi) willen minimaliseren en dat ze % gezien niet meer zwangerschappen hebben gemeten indien de dosis hoger was. Eeuwig die acedemische antwoorden. ;-)

Succes allemaal! Liefs, -Miki

Posted

Hoi Miki,

Ja dat denk ik ook; op zich als het wetenschappelijk gezien niks uitmaakt, dan kan ik me daar wel bij neerleggen. En mijn verstand zegt ook dat de hoeveelheid niet uitmaakt, maar ik hoor net als jij bij de onbegrepen onvruchtbare stellen, dus bij alles ga ik vraagtekens zetten. Je lijf moet het op een gegeven moment toch echt zelf gaan doen. Of je nu na 2 weken of 12 weken stopt met die bolletjes.

Zit jij nu midden in een poging; kan het niet zo goed opmaken uit je onderschrift.

Neel

Guest Miki
Posted

Hoi Neel, jij hebt ook het nodige mee gemaakt lees ik in jouw onderschrift!

De mijne even aangepast. Hopelijk nu iets duidelijker?

Sterkte, ons lichaam kan het best. De vraag is alleen wanneer het juiste moment zich aandient!

Hou je taai, grtjs -M

Posted

Hi Neel (en anderen),

Ik gebruikte 2x2 bolletjes per dag tot de bloedtest conform het protocol van het AMC. Ben van de eerste IVF poging zwanger geworden.

Veel succes!!

Michelle

Posted

Gefeliciteerd Michelle! Dit soort berichten lees ik graag!

En Miki; wij hebben inderdaad het hele protocol doorlopen (daarvoor ook nog 8 maanden Clomid geslikt en daarna 6 x IUI, waarvan 3 x alleen Clomid en 3x met spuiten). Dat krijg je als ze niks kunnen vinden...

Ben wel nieuwsgierig waarom je een laparascopie hebt gehad. Dat is toch een soort kijkoperatie?

Ik zie dat je gisteren dus slecht nieuws hebt gehad. Sterkte! Ik weet hoe het voelt, maar zoals je schrijft, waarschijnlijk niet het moment. En in afwachting van een eventuele cryo. Ga je dat met of zonder hormonen doen?

Neel

Posted

Ik moet de bolletjes dus nemen tot 12 weken zwangerschap omdat door IVF hormonen je lichaam minder progesteron KAN aanmaken. Tot 12 weken is het gele lichaam verantwoordelijk voor het aanmaken van progesteron en na 12 weken neemt de placenta dit over. Ik denk dat dit de verklaring is waarvoor bij sommige ziekenhuizen gekozen word voor het nemen van de bolletjes tot 12 weken zwangerschap.

Liefs

Posted

Hoi Renee,

Natuurlijk eerst gefeliciteerd. Super!

Ik vind het toch vreemd dat er zo verschillende mee wordt omgegaan. Ik ga het toch nog eens navragen. Had jij 2x2 of ook 3x2? Ik heb trouwens nog een flinke voorraad liggen, dus ik kan ook 3x2 doen als ik dat wil. Maar dat vind ik dan wel weer vreemd om op eigen houtje te gaan 'dokteren'.

Neel

• 2 weeks later...
Posted

hoi allemaal,

ik moet 2x2 maal daags de utrogestan inbrengen in de ochtend en avond en dat totaal 15 dagen en dan is het klaar. tenminste dat vertelde ze me

ik vind het wel heel apart dat er zoveel verschil in zit maar ja het kan ook zijn dat ze het per persoon beoordelen ofzo geen idee misschien weten jullie dat?

groetjes faye

Posted

Hoi Faye,

Ik heb 60 bolletjes gekregen dus moet na de punctie 3x2 gebruiken tot ze op zijn dus 10 dagen. Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt, maar ook per persoon waarschijnlijk. Ik ga ook voor de eerste keer dus ben er nog niet zo in thuis. Heb vrijdag pas de eerste echo dus ben nog niet zo ver, maar heb de bolletjes en instructies natuurlijk al wel gekregen.

Groetjes,

Caroline

Posted

Hoi,

ik had 2x2 bolletjes gedurende 15 dagen vanaf de punctie. En ik ben nu zwanger! Was bang dat het te weinig zou zijn, omdat de meesten 3x2 gebruiken. Maar blijkbaar maakt het dus niks uit en is het afhankelijk van het beleid van het zh.

Neel

Posted

ow neel wat fijn om te horen

GEFELICITEERD joh

heb je al last van kwaaltjes? of valt het nog mee

weet je al wanneer je je 1e echo hebt

gr faye