Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh meiden, ik heb weer wat....Ik heb deze cyclus opeens last van bruine afscheiding en ik begon me daar zorgen over te maken. Ik heb dit namelijk nooit maar ik heb in februari wel een afwijkend uitstrijkje gehad, namelijk pap 2 (onrustige cellen). Omdat we toen wilden beginnen met ivf hebben ze gelijk een colposcopie gedaan en een biopt genomen maar daar kwam niets onrustigs uit. Het advies was om in januari dan maar weer een nieuw uitstrijkje te laten maken, als ik dan nog niet zwanger zou zijn.

Maar goed nu dus opeens die bruine afscheiding, en vrijdag zouden we de tp hebben!

Ik heb dus vanochtend maar gebeld met de ivf-poli om te vragen wat ik nu moest doen en ze hebben net teruggebeld...tp is gecancelled en ik moet woensdag komen voor een uitstrijkje. Oh, ik ben zo kwaad en verdrietig! Niet op de poli hoor, maar op de hele situatie, waarom kan geen enkele poging nou eens gewoon lopen zoals het moet lopen??

Hopelijk is er niets aan de hand en kunnen we in december toch nog een poging wagen. Ik baal zo vreselijk!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shit Laika..kan me voorstellen dat je enorm baalt en verdrietig bent!!!

Tuurlijk gezondheid gaat boven alles en goed dat ze t zekere voor t onzekere nemen...maar de timing is klote ! Hoop voor je dat t loos alarm is en snel volgende maand er weer bij bent! Sterkte!!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Hey Natahlie,

Net ingelogd om te zien hoe t jou was vergaan met de cryo...was erg nieuwsgierig.

Las bij t wachtbankje dat t niet goed is gegaan. Meisie wat K** is dit!!!

Kan je nu wel meteen beginnen met de volgend IVF...geen wachtlijst weer?

Sterkte !!

groetjes Manon.

Geplaatst

He Manon, ik ga gelijk door hopelijk zet de ongesteldheid snel door dan kan ik beginnen met de decapeptyl. Had me er op ingesteld maar toch baal je als je het nieuws krijgt. Zeker nu ik lees dat veel cryootjes het goed doen en leiden tot een zwangerschap.

Bedankt voor jullie belangstelling meiden!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

hallo dames,

ik ben nieuw op deze site.. Woensdag heb ik een tp gehad van 1 top cryo. het is nu de 4e dag en zenuwen lopen door me hele lijf.. ppff.. Behalve hoofdpijn heb ik geen andere verschijnselen. Ook gebruik ik nog steeds 3x2 progynova en 3x2 utrogestan.

Zijn er nog meer dames die in de wachtperiode zitten? Ben wel erg benieuwd naar jullie ervaingen en of jullie wel al iets voelen?

xx Leuntje

Geplaatst

Hoi Leuntje, spannend he dat wachten!

Wij mogen volgende week weer voor een terugplaatsing. Zit nu aan 2x2 progynova en 3x2 utrogestan.

Vorige keer waren onze cryo's niet blijven zitten, voelde me ook helemaal niet zwanger, dus het was niet zo'n hele grote verrassing. Wel balen natuurlijk. Maar nu gaan we weer volop voor deze poging :o)

Succes met wachten!

Geplaatst

hoi Michelle,

Echt waar dat wachten maakt me echt helemaal gek!! Ik hoop dat het eindelijk mag lukken na 5 1/2 jaar proberen heb tot nu toe 4 iui's, 2 ivf, 2 icsi en 2 cryo behandelingen gehad dit is nu mijn 3e cryo behandeling. ben 1 x bij mijn 1e icsi heel kort (7 weekjes) zwanger geweest en daarna nooit meer..

nou jij ook heel veel succes meid!! Ik hoop ook voor jou het beste..

Geplaatst

Hallo iedereen.

Ik ben ook nieuw hier. Net mijn 3e icsi gehad en deze is ook mislukt. Maar ben wel heel blij dat we voor het eerst cryo's hebben. 6 stuks! Over ongeveer 2 weken beginnen we meteen met de terugplaatsing. We willen het per twee stuks doen, dus 3 keer 2. Hopelijk hebben we ze niet allemaal nodig. Ik moet nog even wegwijs worden op deze site. Vind het tot nu toe nog niet erg duidelijk.

Groet van Esther

Geplaatst
Hallo iedereen.

Ik ben ook nieuw hier. Net mijn 3e icsi gehad en deze is ook mislukt. Maar ben wel heel blij dat we voor het eerst cryo's hebben. 6 stuks! Over ongeveer 2 weken beginnen we meteen met de terugplaatsing. We willen het per twee stuks doen, dus 3 keer 2. Hopelijk hebben we ze niet allemaal nodig. Ik moet nog even wegwijs worden op deze site. Vind het tot nu toe nog niet erg duidelijk.

Groet van Esther

Hallo Esther,

Welkom!

In welk ziekenhuis wordt je behandeld?

Ik heb eind oktober mijn punctie gehad en mocht nu nog geen terugplaatsing doen, omdat ze willen dat er een maand rust tussen de punctie en de cryo behandeling zit.

Geplaatst

Leuntje> Welkom. Lees dat je ook al een heel traject hebt gehad..Ik heb geen bijverschijnselen..doe t in een natuurlijke cyclus.Wie veroorzaakt de hoofdpijn..de progynova?

Michelle> succe volgende week met de TP..hopelijk deze keer meer succes.

Esther> ook welkom. Gelukkig dat je cryo's hebt ..helemaal als je met de 3de poging bezig bent...erg fijn!!

Chablis> jammer he dat rustmaandje..tenminste ik wou meteen door...de ander vind t prettig even bij komen na de punctie.

Groetjes Manon

Geplaatst

Hallo dames,

Nou ik kan me eindelijk aanmelden onder dit bericht. Zit nu net op dag 4 van mijn 1e cryo-cyclus. Weet iemand op welke dag er gemiddeld wordt teruggeplaatst?

groetjes, Aafke

Geplaatst

Hallo meiden,

ik zou me graag bij jullie willen voegen als het mag.

Ik ben Arzu, 27 jaar , 27 oktober gingen mijn man en ik vol goede moed een tese-icsi tegenmoed.

Alleen verliep het allemaal niet zo goed als we gehoopt hadden.

De tese was onverwacht negatief , want de arts had er goed vertrouwen in na het rapport van zijn vorige tese, en 5 dagen na de punctie werd ik met zware overstimulatie opgenomen in het ziekenhuis.

Het was op 2 dagen zo verslechterd dat er zelfs geen bloed meer was te vinden.

De tp ging natuurlijk niet door.

Nu zijn we in afwachting van onze cryo-d.

Waarvan er 3 zijn.

Woensdag mag ik naar de gyn en krijg ik te horen wanneer de tp zal plaatsvinden.

Hopelijk best snel maar ja het is afwachten.

Hoop zo dat jullie iets van mij te weten zijn gekomen.

En allemaal veel succes!

Geplaatst
Chablis> jammer he dat rustmaandje..tenminste ik wou meteen door...de ander vind t prettig even bij komen na de punctie.

Groetjes Manon

Ja heel jammer! Ik stond ook te trappelen om meteen door te gaan. Maar helaas.... ik moet nu noodgedwongen tot mijn eerstvolgende cyclus wachten. Volgens mijn berekening zou er dan de week voor kerst een terugplaatsing plaats kunnen vinden....ach ja...misschien een leuk kerstkadootje :openpresents:

Geplaatst

Leuntje, Er is ook een wachtbankje november. Daar kun je op gaan zitten, meepraten. Daar zit iedereen die in de wachtweken zitten....Succes Joy1

Geplaatst

hoi taurus, als utrogestan het niet doet denk dat het progynova is, maar gelukkig vandaag geen last gehad..

joy thanx ga ff kijken..

• 2 weken later...
Geplaatst

gisteren hebben we een echo gehad en volgende week donderdag is de terugplaatsing

dit wordt voor ons de eerste cryo terugplaatsing,

we zijn onze duimen al warm aan het draaien haha

Geplaatst

t is even stil geweest op dit topic..maar het zit weer in de lift ;-)

Nirak ga jij voor op..mag jij alvast een plekje vrij houden op t wachtbankje.....

ben vandaag voor de 1ste FM geweest..was 13/14 mm, zondag weer een echo..denk niet dat hij dan al 17/18 is..zal wel maandag/dinsdag worden dat ik mag spuiten...misschien dan zaterdag/zondag een TP als ik t zo gok.

Luna ..ook jij gaat net iets voor mij uit. Zie dat jij ook 2 cryo's laat TP..doe ik dit keer ook voor de 1ste keer.

Chablis...nog even volhouden met wachten op je menstr....

Hoop dat t ons ook gaat lukken dit keer dames...we gaan er gewoon maar weer voor

he?!!!

groetjes Manon.

Geplaatst

Hoi,

Ben ook nieuw in dit topic. 1e IVF gehad en helaas mislukt. Nu moet ik op mijn 1e mentr dag het zh bellen. Ws kan ik dan niet in dec terecht voor de tp van onze cryo's ivm met sluiting rond de feestdagen. Wij hebben er 2 cryo's. Ik heb echt geen idee hoe dat in ze werk gaat. Ze zeiden tegen mij dat ze de tp in mijn natuurlijke cyclus willen doen. Moet je dan ook nog iets spuiten of kijken ze dan wanneer je eisprong is. Ben echt niet op de hoogte hiervan.

Denk uiteindelijk dat het pas in januari gaat worden. Best balen. Maken jullie vaak mee dat de ontdooing niet goed gaat? Lijkt me idd zenuwslopend dat afwachten. de ww vielen me nog mee moet ik zeggen, ik denk dat ik dit spannender gaat vinden.

Meiden Succes en op naar een hoop zwangerschappen.

Liefs

Diana

Geplaatst

Hey Diana,

Ik heb nu 2 keer een cryopoging gehad en ga nu voor de 3de..in natuurlijke cyclus.

Als je follikel zón minimaal. 17/18 mm is dan mag ik die dag Pregnyl of Ovitrelle spuiten om een eisprong op te wekken. Afhankelijk op welke dag de cryo is ingevroren 3/ 4 dagen meestal, spreken ze dan af wanneer je terug kan komen voor de TP. Ik heb altijd 6de dag na de Ovitrellespuit de TP. Dan afwachten verder niks.

Kan dan vanaf dag 12 /14 testen.

Ze ontdooien in dit ziekenhuis de dag voor de TP. Kunnen ze zien of de cryo's sterk genoeg zijn en zo niet hebben ze dan nog tijd om een volgende te ontdooien.

Beide keren hebben de cryo's t uiteindelijk opgegeven

De 1 na 1,5 dag..net voor de TP en de ander is de nacht niet goed door gekomen (was bij aankomst sóchtends al niet goed meer) Beide keren weer een nieuwe ontdooid..tja en dan is t maar afwachten of die t wel langer volhoud en aan slaat in de baarmoeder...

Succes met je 1ste cryopoging ..op naar een goede ontdooing straks!

Groetjes Manon

Geplaatst

He Diana,

Ik moest op de dag van mijn menstruatie bellen naar het ziekenhuis en kreeg toen een afspraak voor de 11de cyclusdag. Ze kijken dan mbv echo hoe groot je follikel dan is. Deze moet minimaal 17 cm zijn, en dan mag je Pregnyl spuiten (1 water, 1 poeder). 36 uur daarna krijg je een eisprong en bij het VU is het na de eisprong geteld, op de 4e dag de terugplaatsing.

Ik moet vanavond de Pregnyl spuiten. Maandag is dan de eisprong en vrijdag is dan de terugplaatsing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden