Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chablis, spannend weer, ik hoop dat je zo goed nieuws krijgt!

Marmira, hoe is het met jou afgelopen? Heb je het ziekenhuis nog gebeld?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb ook net mijn 3e fm gehad en moet morgen de pregnyl spuiten.

De terugplaatsing is dan zondag de 27e.

Chablis ben jij dan net een dag eerder?

Laat even weten hoe het gegaan is.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hallo Rachel,

Ja bij mij zou het dan de 26ste worden. Konden ze bij jou dan al met zekerheid aangeven dat het definitief doorgaat en niet vanwege drukte misschien niet?

Ik wacht nu nog steeds op een telefoontje. We zouden tussen 1-3 gebeld worden vandaag.

Geplaatst

Hai Chablis,

En heb je een telefoontje gehad?

Bij mij kon ze het niet met zekerheid zeggen of het doorgaat zelfs als ik de pregnyl heb gespoten, kan het nog afgezegd worden.

Ze kunnen nu nog niet zeggen hoe druk het ging worden.

Ze zei aangezien ik zo oud ben ik grote kans heb, dat ik wel door mag, alleen mensen waarbij het al eerder is afgezegd gaan voor.

Ze dacht dat het wel doorging, ik hoop bij jou ook.

Laat even weten

liefs

Rachel

Geplaatst

Hoihoi,

Ja ik ben inderdaad nog gebeld. Ik moet vanavond tussen 21.00-23.00 uur Pregnyl spuiten. En ik moet dan op 26 december in de ochtend bellen of de embryo's goed ontdooid zijn. Zo ja, dan hoor ik dan hoe laat later op de dag de terugplaatsing plaats zal vinden.

Geplaatst

Succes Chablis!

Bedankt voor de reacties, dames! Ik ben wel wat geruster nu - het bloedverlies is bijna opgehouden. Ik heb niet meer gebeld vrijdag, omdat ik hoopte dat het weer op zou houden, en anders maandag wel zou bellen. Nu is dat denk ik niet nodig. Nu maar hopen dat ik over twee weken wél gewoon ongesteld word...

Geplaatst

meiden,

ik duim voor jullie!

Misschien een domme vraag, maar waarom plaatsen ze zo laat pas de cryo terug?

sorry ben hier nog een leek in.

Maar vroeg me dat af/

groetjes

Geplaatst

Arzu, dat weet ik ook niet precies, in ieder geval is de eisprong dan geweest en dan zal het wel het meest op het natuurlijke proces lijken.

Chablis fijn dat het bij jou doorgaat omdat het vorige keer ook al niet doorging vanwege koorts toch?

Laat jij er een of twee terugplaatsen en per hoeveel zijn jou cryo's verpakt?

Bij mij per twee, maar ik durf er geen 2 te laten terugplaatsen omdat we echt geen 2 kindjes tegelijk willen.

Bij mijn zoontje heb ik het toen wel gedaan.

Heb je geen vaste tijd gekregen om te spuiten?

Ik vind het zo ruim tussn 9 en 11 uur.

succes

Rachel

Geplaatst

Ik kreeg ook te horen dat ik tussen 21.00-23.00 moest spuiten. Geen precieze tijd dus.

Ik laat er wel 2 terugplaatsen. Lijkt me wel handig gezien mijn leeftijd.

Geplaatst

Goed nieuws Chablis, nu weer duimen voor een goede ontdooiing.

Arzu, de dag van terugplaatsing kan per ziekenhuis verschillen en is afhankelijk van de 'leeftijd' van de cryo. Als de tp 6 dagen na de pregnyl injectie is, dan wordt dat als volgt berekend; uit de verse poging wordt gekeken welke embryo's geschikt zijn voor invriezing. Dit moeten embryo's zijn die op dag vier na de bevruchting nog in leven zijn en doordelen. Deze embryo's worden dus op dag vier ingevroren. Bij een cryo poging worden de ze dag voor de terugplaating ontdooid en als de cryo doordeelt de volgende dag teruggeplaatst. De cryo is dan al zes dagen oud. Omdat ze willen dat de innestelling op een zo natuurlijk mogelijke manier gebeurt, plaatsen ze het liefst terug op het moment dat je in de cylcus ook dus op dag vijf/zes na je eisprong zit. Daarom wordt er zo laat teruggeplaatst.

Soms wordt er eerder teruggeplaatst (zit verschilt dus per ziekenhuis), dit is wanneer de embryo uit de verse poging niet op dag vier maar eerder is ingevroren. Het voordeel hiervan is dat je hiermee vaak meer cryo's kunt invriezen (hoe korter de embryo hoeft door te groeien, hoe meer kans je hebt dat ie nog leeft). Het nadeel kan zijn dat die cryo's dan wel weer van mindere kwaliteit zijn dan de die-hards die al een of twee dagen ouder waren toen ze werden ingevroren.

Geplaatst

Van t wachtbankje weer naar dit wachtbankje.

Kan maandag 4 dec. komen voor en FM. Dan is t CD 18 voor mij en betekent dat ik waarschijnlijk net tegen de 17 mm aan zit en mag spuiten.

Vorige keren op cd 19 en 20 moeten spuiten. Timing (mede dankzij extra pregnyl ondersteuning) dat ik nog net meteen de volgende maand weer mee kan doen.

Succes Chablis de 26ste !

Geplaatst

Layka dank je wel voor je uitleg, nu snap ik het beter .

Onze cryo zal dan 6 dagen na punctie zijn ingevroren, er werd normaal 5 dagen na pu een teruggeplaatst maar dat kon niet doorgaan door de overstimulatie.

Dus dan zal het ongeveer 6 a 7 dagen na de eisprong zijn neem ik aan:wink:.

Erg spannend allemaal

Geplaatst

Chablis, hoe is het gegaan vandaag?

Zij er twee teruggeplaatst en hoe was de kwaliteit.

Ik ga heel hard voor je duimen.

liefs

Rachel

Geplaatst

chablis ben erg benieuwd.

En rachel jij morgen!!!

Heb de afgelopen week vaak aan jullie gedacht!

Ik duim voor jullie!!

Geplaatst

bij Chablis is vandaag 1 cryo teruggeplaatst!!!

zei heeft geen internet op t moment, en heeft mij gevraagd het hier even te plaatsen, vandaar.

liefs en nog een prettige kerst allemaal XX

Geplaatst

Ik heb besloten dat ik een maand wacht voor de volgende cryopoging. Ben nog steeds ongesteld, 8 dagen. Om nu direct weer door te gaan voor de fm. vind ik nu zo snel.

Dan maar een maandje later.

Manon, we treffen elkaar dus niet.....joy1

Geplaatst

Hallo,

Ik kan inmiddels weer online .... Thanks voor het plaatsen van mijn berichtje Poppie145 :heppie:

Gisteren heb ik dus de terugplaatsing gehad van 1 embryo van topkwaliteit (samensmelting van de cellen heeft al plaatsgevonden). Van de 3 embryo's in 1 rietje was er helaas maar 1 goed ontdooit. 7 januari mag ik weer naar het VU om te testen ....

@Rachel,

Hoe laat heb jij de terugplaatsing? En als er al teruggeplaatst is hoe is het gegaan?

Geplaatst
Ik heb besloten dat ik een maand wacht voor de volgende cryopoging. Ben nog steeds ongesteld, 8 dagen. Om nu direct weer door te gaan voor de fm. vind ik nu zo snel.

Dan maar een maandje later.

Manon, we treffen elkaar dus niet.....joy1

Joy1,

Ook wij gaan in januari voor een cryo tp dus ik sluit mij graag bij dit lijstje aan als dat Mag:)

dames die een TP hebben gehadheel veel succes op het wachtbankje en hopelijk gaan jullie goed 2010 in.

Groet Chantal

Geplaatst

Hier is de tp datum ook officieel:openpresents: 3 januari is normaal de tp.

Willen jullie aub duimen dat de cryo's goed ontdooien.

Wauw wat is dit spannend, was al blij toen ze vandaag bij de echo zeiden dat alles er prima uitzag , maar nu nog meer.

Zondagmorgen bellen ze dan hoelaat ze de tp gaan doen.

En zegt ze dan hoort u of ze goed ontdooien.

Daar had ik nog niet zo over nagedacht.

rachel vandaag is de beurt aan jou, ik duim !!!

Chablis wanneer is je testdatum??

liefs Elif

Geplaatst

Hoi Arzu, zeker weer spannend!

Chablis, dat klinkt mooi! Op naar 7 januari....

Ik heb vandaag weer mijn eerste fm gehad. Mijn follikel is 15 mm en mijn bms is 7 mm, alles keurig op schema dus. Morgen nog een fm en dan morgenavond of dinsdagavond de pregnyl. En dan dus zondag 3 of maandag 4 de tp, als de ontdooining lukt.

Ben wel veel minder gespannen dan vorige keer, dat is wel fijn!

Geplaatst

Zo nu gaan we allemaal bijna tegelijk beginnen.

Elif ik hoop voor je dat er goed wordt ontdooid.

Chablis fijn dat je er weer bent en vasthouden de cryo.

Bij mij is er ook 1 teruggeplaatst ook topkwaliteit de andere was niet doorgedeeld.

Ik mag 8 januari alweer komen voor de test.

erg spannend weer.

Morgen lekker een beauty dag heerlijk ontspannen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hoi

Hier komt ook de datum van een tp in zicht.

Ik ban op 22 dec (eindelijk) ongi geworden. Doordat ik een weekje te laat was komt het nu wel precies mooi uit.

Mijn eisprong zal na de sluitingen van de zh plaat vinden. Ik moet nu vanaf wd 11 zelf ovulatie testen gaan doen. Als ik dan een positieve test heb gehad moet ik op 4 jan bellen in de ochtend of bij geen pos test moet ik om 16.00 u komen voor een echo.

Ik heb nog geen ervaring met die ovul testen dus ben benieuwd hoe dat is.

Hoe lang na de eisprong doen ze dan meestal weer een tp? Heb geen idee omdat dit mijn 1e poging is. En als het goed gaat hoef ik ws ook niets te spuiten denk ik. Ze hadden het erover om het helemaal in mijn eigen cyclus te doen.

Meiden ik ga duimen draaien voor jullie ontdooing! Doen jullie dit ook voor mij??????

Ben daar nog zenuwachtiger over dan de 1e ivf zelf.

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana ,

Ik doe de tp ook in natuurlijke cyclus (behalve de laatste keer pregnyl ondersteuning gekregen na de tp)..ik moet alleen een prgnyl of ovitrelle spuit zetten als de follikel zón min. 17 mm is. Dan zijn ze zeker van een eisprong en kunnen ze de timing beter berekenen. 36 uur na de spuit is dan de eisprong...4 dagen later de tp.

Ligt er ook aan op welke dag ze jouw emmys hebben ingevroren.

Misschien gaan wij een beetje gelijk op dit keer. Ik moet ook maandag de 4de als ze weer open gaan komen voor de eerste echo. Ik zit dan ook zowat aan de eisprong.

(cd 18 voor mij...ben altijd laat met eisprong..laatste keren spuiten op de 19/20/21 dag)

Succes deze ronde!

groetjes Manon.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden