Ga naar inhoud

thuis of in het ziekenhuis bevallen

thuis of in het ziekenhuis bevallen  

112 leden hebben gestemd

1. 1. thuis of in het ziekenhuis bevallen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet ook van mn oma, die hadden vroeger een rottweiler/ boevier. Die hebben ze toen ook meteen bij de baby gelaten en die waakte altijd over de baby. De hond ging altijd onder het bedje liggen en niemand die in de buurt hoefde te komen hoor. Alleen mn oma, opa en de bedienden mochten dan bij mn tante in de buurt komen. De hond deed de baby niks, ook niet als ze op de grond zat ofzo.

Btw dat was in de tijd nog in Indonesië, vandaar de bedienden hoor.

Het blijft altijd uitkijken met dieren en babies, maar denk dat als je het dier vertrouwd komt het wel goed.

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik had dit keer de keuze, met 8 cm naar het ziekenhuis of thuis blijven. Ben toch naar het ziekenhuis gegaan. thuis voelde gewoon niet goed. Ik kan me dan niet echt ontspannen, heb t gevoel dat ik dingen moet wijzen voor de vk ofzo. en ook voor de baby dat als er iets is... Verder lag nu mijn zoontje 2 deuren verder en aangezien ik vorige keer ook ontzettend veel pijn heb gehad leek het me handiger dat hij dat niet zou horen en daar had ik ook gelijk in;) ik denk dat hij wel wakker zou zijn geworden en hoe zou hij dan hebben gereageerd?

ik kwam om half 12 in t ziekenhuis, om 1:08 Mats geboren en rond half 4 waren we weer thuis. We mochten dus gewoon snachts naar huis en ook hadden we mogen blijven en als je dan je kindje bij je wilt houden halen ze m alleen weg als ze denken dat er iets is.

Ik had mn eigen vk bij me en het voelde voor mij heel comfortabel dat we een grote kamer hadden met alles erop en eraan en toch de intimiteit van de vk en mn hub. Ik vond het heel goed zo.

Lis

Geplaatst

ziekenhuis: 1 ik wilde het zelf en 2 ik moest naderhand wel want ik lag al in het ziekenhuis vanwege vanalles en toen braken daar mijn vliezen.

Volgende keer, mochten we zo gelukkig zijn, dan moet ik in het zh bevallen vanwege redelijk ernstige complicaties.

Geplaatst
Hoi Claudia,

Ik werk in R'dam in de poli-apotheek van het SFG. Heel veel sterkte morgen. Hoop dat jullie snel kunnen starten met de behandeling. Wat is trouwens precies een BMS-meting? zegt mij niet zoveel eigenlijk.

Liefs, Linda

@Hoi Linda

Ik ken het daar wel heb van de week de microgynon daar maar gelijk opgehaald wel zo makkelijk.

Ben door marokaanse geholpen.

En voorheen als ik een recept kreeg in het SFG neem ik het ook altijd daar gelijk mee.

Dus misschien heb je me weleens geholpen.

- BMS is baarmoederslijmvlies met de echostaaf gaan ze dan vaginaal even kijken op de echo.

@Vonnie

Ik kan me er ook niet zo veel bijvoorstellen hoor de placenta aan de hond geven.

Ws word het ook alleen bij grote honden weleens gedaan.

Liefs Claudia

Geplaatst

Ik ben zelf een hondenfreak (zit al jaren in het bestuur van een grote hondenclub) en de meningen over het opeten van de placenta zijn verdeeld.

Zelf vind ik het onzin. Mijn man neemt straks uit het ziekenhuis wat mee waar mijn geur en dat van ons kindje aan zit. Ik (roedelleider) neem ons kind mee naar huis en ik bepaal dus dat het kindje bij onze "roedel" hoort.

Laat honden ook rustig bij je kindje kijken (natuurlijk alleen mits je je hond 100% kent (vertrouwt). Wegduwen heeft alleen een averechts effect.

Zorg dat je kind altijd hoger in rang is dan de hond. Kijk dus ook altijd uit als je kindje gaat kruipen. Hoe reageert je hond hierop? Als je je hond naar een andere ruimte/buiten doet omdat je dit even veiliger voor je kindje vind maak hier dan iets leuks van voor de hond. Hij ervaart dit dan als iets leuks en niet als "straf".

Bij mij thuis is de kinderkamer verboden terrein (deze is namelijk op de begane grond) maar deze kamer is nu al verboden terrein voor de honden. Mijn honden krijgen straks de tijd van hun leven want we kunnen heerlijk gaan wandelen met z'n allen. Dit deed ik vroeger ook wel met mijn nichtjes. Wat natuurlijk nooit kwaad kan is alvast te oefenen met de kinderwagen en de honden erbij (ik heb twee Bouviers dus die zijn best groot en sterk). Zo kun je de honden op je gemak leren waar ze moeten lopen als je met de kinderwagen loopt en wat voor gedrag je van ze verwacht.

Ach, ik kan hier nog wel uren over doorgaan maar het belangrijkste advies dat echt iedere hondenbezitter ter harte moet nemen is;

Laat nooit je kind alleen met je hond!

Geplaatst

Ik heb altijd gezegt dat ik een thuisbevalling zou willen, maar nu denk ik er toch anders over. Het ziekenhuis is hier zo dichtbij dat ik toch gewoon in het ziekenhuis wil bevallen. Geen geklieder hier in huis haha. Alle rommel blijft daar en dan kan er een mooie schone baby mee naar huis.

Helaas is dit voor ons nog niet aan de orde, maar hopelijk in de toekomst wel!!!!!!!!!!!!!!

Sandra

Geplaatst

hallo allemaal

ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en ze heeft alle onzekerheid bij me weg gehaald. ik ga weer thuis bevallen en niet zomaar ik ga een waterbevalling doen.

groetjes svenja

Geplaatst

Een waterbevalling?!?! Daar wil ik de verhalen wel van horen achteraf ;-)

Ik wist altijd zeker dat ik in het zh wilde bevallen, tot ik zwanger was. Toen begon ik te twijfelen en heb het open gelaten tot tijdens de bevalling. Uiteindelijk moesten wij 's nachts alsnog naar het ziekenhuis ivm niet vorderende ontsluiting (viel achteraf wel mee; ik ben 7 uur na het breken van de vliezen en het beginnen van de weeen bevallen). Ik vond het super in het ziekenhuis, heel relaxt. Geen inloop van andere mensen en ik had echt een klik met de manlijke versloskundige (die mijn man ook nog eens halve colleges gaf mbt bevallen aangezien mijn man medicijnen studeert. Was een prima bliksemafleider ;-). Ik ben om 7.43 bevallen en om 9.15 uur was ik gedoucht en al weer thuis.

Wil nu bij de tweede wel thuis bevallen (als er geen medische noodzaak is natuurlijk). Lijkt me makkelijk met mijn dochter, anders moeten we toch nog wat gaan regelen met de buren of zo. Maar ook hier zien we wel weer hoe het loopt...

Michelle

Geplaatst

Ik had ook graag een waterbevalling willen doen.

Maar helaas, door mijn diabetes gaat dit gewoonweg niet......

Ik moet in het ziekenhuis bevallen.

Gelukkig hoorde ik van een vriendin dat er wel een bad op de verloskamer van het ziekenhuis is.

A.s. dinsdag krijgen wij voorlichting en ik denk dat we dan ook de verloskamer mogen zien.

Geplaatst

Ik heb ook aan een badbevalling zitten denken, lijkt mee heel erg rustgevend.

Ik ga de volgende keer bij de vk er maar eens naar vragen.

Geplaatst

Wat leuk om de verschillende reacties te lezen.

Zelf durf ik niet thuis te bevallen, heel stom misschien, maar voel me wat vertrouwder in het ZH.

Ben zo onwijs bang dat er iets mis zal gaan of dat we met spoed toch nog weg moeten.

Zit echt tussen de oren hahaha

Ik lees wat dingen over de honden in huis, wij hebben een kater hier rond lopen die er dominant is en van niemand anders dan ons wat moet hebben.

Zodra er kinderen over de vloer komen is hij weg of blaast ernaar zodra ze te dicht in de buurt komen.

Wij laten de beebkamer deur nu af en toe open staan zodat hij telkens even kan snuffelen aan de spulletjes en een beetje rond kan kijken.

Vandaag ga ik de box schoonmaken en in elkaar zetten, ben benieuwd binnen hoeveel tijd hij erin zit...

Geplaatst

hallo maatje

met katten moet je altijd opletten ook als ze lief zijn tegen kinderen. leer je kat dat hij absoluut niet in de box gaat. katten hebben de gewoonte om op de baby te gaan liggen en als ze op het hoofdje liggen kan het kindje stikken. dus ook nooit de deur van de kamer open laten staan als je kindje ligt te slapen.

groetjes svenja

Geplaatst

Thanx Svenja!!!

Goed om te weten.

Gelukkig kan het ook anders gaan, de oudste zoon van mijn man heeft iedere nacht met de kat geslapen en gelukkig nooit problemen gehad.

Ik hou onze kat zeker in de gaten omdat ik weet dat hij het er niet zo op heeft.

Hij slaapt vaak in onze slaapkamer, op ons bed, maar het wiegje wat in onze kamer staat negeert hij volkomen....

Zodra de kleine er is zal de deur van de slaapkamer pot dicht zitten hahha

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Maatje,

Had alles wel gelezen dus kom even hier kijken en las van jullie kater. Wij hebben er ook 1 en toen mijn dochter was geboren moest hij er niks van hebben. Hij snuffelde wat aan de box (ze willen altijd snuffelen aan wat nieuw is he) maar hij negeerde haar verder volkomen. Nu ze ouder is geeft ie wel kopjes en laat zich aaien enzo maar hij gaat toch zijn eigen gang. Als er iemand komt spelen of als het te druk is in huis gaat ie naar boven. Ik heb toen ze klein was wel voor de zekerheid de kamerdeur dicht gelaten, omdat ik ook dat verhaal van Svenja wel eens gehoord had. Ach, het wijst zich straks vanzelf!

Caroline

Geplaatst

He Sab,

Waarom staat dit bericht nou ineens bovenaan? Heb ik 20 juli al geschreven en er staat nu dat ik dat vandaag heb gedaan...

Caroline

Geplaatst

gebeurt hele tijd met enquete topics...er zwerft nog zo'n topic hier die een hele poos elke keer bovenaan kwam te staan terwijl de reactie al veel eerder geplaatst was. Vaag hé!

Geplaatst

ziekenhuis! wil, net als daan, liever geen risico lopen. zit inderdaad tussen de oren, maar we hebben hier genoeg moeite voor moeten doen en we hebben allebei een goed gevoel bij ons ziekenhuis. dus waarom zouden we ons zorgen maken als we daar meer op ons gemak zijn. mocht er iets gebeuren, waar ik niet vanuit ga, dan is alle medische hulp in ieder geval om de hoek!

en wat katten en honden betreft. onze hond zullen we echt in de gaten moeten houden. hij is geweldig met kinderen, maar ook iets (zeg maar boel) te enthousiast. hij denkt namelijk dat ie een klein schoothondje is, maar heeft het formaat herder. de tips gaan mee, thanx vanes!

onze twee katten zullen het probleem niet zijn, die wennen overal snel aan. maar inderdaad, niet in de box (ballonnen aan de box vastmaken als ie staat en als ze er dan in willen springen, een ballon lekprikken, na een paar keer schrikken doen ze 't niet meer). maar ook niet in het kamertje, wat best lullig is, want wat hier de babykamer zal worden is nu "kattenkamer". maar goed, dat is een kwestie van wennen.

en ze niet alleen bij je kindje laten, want inderdaad, ze willen graag bij (lees: op) ze liggen. en wij hebben twee forse noorse bosklitten, dus dat risico nemen we zeker niet...

Geplaatst

Wij hadden ook een hondje. (een jack russell). Altijd al een pittig hondje geweest. In het begin ging het heel goed. We hebben haar meteen laten snuffelen aan de baby(Len) en aan spullen van Len. En ook bewust aandacht besteed aan het hondje, lekker spelen en wandelen, ook al is er een babietje bij gekomen.

Beide (kindje en hond) gingen ook niet aan elkaars speelgoed/speeltjes.

(Daarvoor hadden wij bewust gekozen)

Het ging prima, tot op het moment dat Len ging lopen.

Ik denk zelf dat het komt doordat hij toen "hoger" (groter) was dan de hond.

Ik heb gehoord dat een hond onderdanig is als hij kleiner is. En Len wasaltijd kleiner, maar "opeens" was hij groter.

Onze hond ging toen happen naar Len. (als waarschuwing?)

Toen hebben we hem (de hond hé!) weg gedaan (naar mijn broer).

Vond het heel erg, maar wilde echt geen enkel risico lopen met Len en de hond. Kinderen hebben er geen idee van en willen spelen, maar ze kunnen ook eens knijpen ...

Misschien kunnen we beter een apart topic maken, baby's/kindjes en huisdieren !

Geplaatst

Vaak is een te verwachten reactie van de hond gerelateerd aan het soort ras van de hond. Ook is vaak (achteraf) eigenlijk al duidelijk in het gedrag van de hond voor de komst van de baby dat het eventueel een probleem zou kunnen opleveren, risicocalculatie. Ook kan een hond niet wensend gedrag gaan vertonen door 1 of meerdere verkeerde reacties van de baas. Daarom vind ik dat je bij de minste of geringste twijfel een gedragsdeskundige moet raadplegen.

Geplaatst

Onze hond heeft nooit een probleem gemaakt van ons neefje. We moeten denk ik alleen zelf goed in de gaten houden dat we de aandacht verdelen.

Gelukkig hebben wij al vanaf het begin de hond het commando 'zachtjes' geleerd. Als we dat zeggen weet hij dat hij rustig moet doen. Meestal krijgen we dan alleen een aantal kusjes erbij haha.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Even dit topic weer naar boven gehaald omdat ik vandaag op nu.nl het volgende berichtje las:

'Onrust bij vrouwen over thuisbevallingen'

Uitgegeven:10 december 2009 07:36Laatst gewijzigd:10 december 2009 07:35

UTRECHT - Er is veel ongerustheid ontstaan bij zwangere vrouwen door uitspraken van gynaecologen op televisie dat het Nederlands systeem van thuisbevallingen leidt tot onnodige sterfte onder baby's.

Dat zegt onderzoeker Marianne Nieuwenhuijze van de vakgroep Verloskunde (Midwifery Science) van de Academie Verloskunde Maastricht.

De verloskundigen houden donderdag een congres in Utrecht waar ze willen benadrukken dat de thuisbevallingen wel veilig zijn.

Ze zeggen zich te baseren op wetenschappelijke onderzoeken.

© ANP

----------------------------------------------------------------------

Ik wil graag in het ziekenhuis (of kraamhotel) bevallen, maar dat is meer omdat ik mezelf daar zekerder bij voel. Ik vind het prettig te weten dat als er iets mis mocht gaan, ik bijna op de plek ben waar men dat het beste kan verhelpen. Ik hoor ook te vaak verhalen van vrouwen die een probleemloze thuisbevalling hebben, totdat de baby geboren is en dan moeten ze alsnog naar het ziekenhuis voor het een of ander. Dat lijkt me een nachtmerrie.

Ik ben nog wel serieus aan het nadenken over het Kraamhotel. Zijn hier vrouwen die daar ervaring mee hebben?

Geplaatst

Ook ik ga voor een ziekenhuisbevalling. Een kraamhotel is nog niet bij ons in de buurt dus daar hoef/kan ik niet over nadenken. Ik heb er ook een beter gevoel bij om in het ziekenhuis te bevallen, vandaar deze keuze.

Groetjes Dorine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden