Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Eve,

hopelijk goed nieuws dus voor jou in juni en dat jullie dan eindelijks mogen beginnen en ik hoop dat jullie snel het zelfde resultaat mogen hebben als Lisette en mij.

Bedankt voor de felicitatie we hebben vandaag weer mogen genieten van ons hummeltje en gelukkig is alles nog goed.

Wel moet ik zeggen dat ik niet meer in Enschede onder behandeling ben ben namelijk van daar door verwezen naar het UMC Utrecht ivm eiceldonatie en ik zou ook weer terug gaan naar enschede maar omdat ik niet in echede woon mag ik niet verder bij hun onder behandeling en moeten we naar het ziekenhuis hier in de stad ( trouwens ook wel een aardige gyn hoor maar wou liever naar enschede).

Nou meid ik hoop zo dat jullie snel aan de gang kunnen dus toi toi toi.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames

Wij zijn ook in Enschede met onze derde poging alweer. De eerste 2 keer hebben we met Zwolle gedaan, maar nu met Dusseldorf. Waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de punctie dus het is weer heel spannend.

Succes allemaal en gefeliciteerd wie zwanger zijn.

Geplaatst

hallo

ik ben diaan en sta ook onder enschede bij de gyn.

we hebben 2 jaar geleden een prachtige zoon gekregen door ivf(2e poging)

en nu zijn we weer begonnen met poging 1!

we zitten in de wachtweken.....eigenlijk de laatste wachtdagen!

vrijdag getest om te kijken of de pregnyl uit mn lichaam was en ja hoor,want kreeg een negatieve test en gisteren weer nieuwsgierig en had ik van de kruidvatmerk(2 voor 5 euro)een lichte positieve test!

vanmorgen ook.

ben zo onzeker of t wel of niet zo is maar moet echt nog wachten tot vrijdag!

dan mag ik officieel testen!

alle zwangeren hier in ieder geval een dikke proficiat met jullie wonder op komst!

groetjes diaan

Geplaatst

Dank jullie wel!

Diaan, was spannend zeg voor je! Hoop dat het allemaal goed gaat en de test steeds positiever zal worden!

Maris, Hoe gaat het met de metingen? Hopenlijk heb je een goede oogst eind deze week!

Mag ik vragen waarom jullie over zijn gestapt van Zwolle naar Dusseldorf?

Geplaatst

Dank je morgen de 4de en laatste meting en dan op naar de punctie.

Wij zijn overgestapt omdat wij assisted hatching wilden en omdat er in Zwolle bijna nooit ingevroren word Ik vind het zo jammer dat er elke keer een aantal emmy's weggegooid worden.

Nou raadde dr Turnhout het ook aan voor ons om naar DD heen te gaan, omdat het de laatste poging is wat vergoed word vandaar.

Vrienden van ons zijn ook zwanger geraakt via DD dus dat geeft ook altijd weer hoop.

Geplaatst

hoi eve

dank je wel!

we hopen zelf ook zo dat de testen maar donkerder mogen gaan worden!

mijn man is helemaal overtuigd dat t goed zit!

ik niet want ik heb nu totaal geen gevoel van misselijkheid of pijnlijke/gezwollen borsten en dat had ik bij mn zoontje toen wel!

nu helemaal niks!

ja wel veel moe,maar of dat nu komt van de hele behandeling en hormonen enz,..of zenuwen dat me sloopt!of toch de zwangerschap!

ik weet t niet!!!!

onder welke arts staan jullie in enschede als ik vragen mag?

ik sta onder oosterhuis!

toen voor de 1e wonder willen krijgen stonden we onder hazelbach

maris

heel veel succes morgen met de meting en als t je laatste meting is zit je bijna in de wachtbank!

laat je weten hoe t gegaan is morgen?

groetjes diaan

Geplaatst

Diaan dank je wel. Ik zal voor je duimen dat de test zo positief blijft.

Ja ik hoop zondag of maandag op het wachtbankje plaats te nemen en dan net zo'n test als jij te krijgen rond moederdag.

Wij staan onder behandeling van Haselbach en van Turnhout, maar ik heb in een aantal jaar bijna alle gyn. in Enschede al een keer gehad.

Geplaatst

Hoi dames

Vanmorgen mijn laatste fm gehad en vrijdag is de punctie. Hoe laat weet ik nog niet omdat ik straks daar even over moet bellen met DD.

Geplaatst

@ Maris

Vrijdag dus, spannend hoor!

Kan me er nog niets bij voorstellen hoe het is. Theoretisch wel(kan ik ondertussen wel dromen haha)..maar niet hoe het nou werkelijk voelt in de praktijk. De punctie, wachten op het nieuws, is het goed gegaan, hebben we nog Cryo's.....lijkt me zenuwslopend!!

Hoeveel follikels rekenen ze op?

@ Diaan

Heb je al weer een testje gedaan, of wacht je braaf tot vrijdag?

Ben erg nieuwsgierig.

Wij staan bij Oosterhuis onder behandeling 3 juni heb ik een afspraak bij hem op de poli. Hoop dat hij dan vind dat ik lang genoeg gewacht heb na de operatie, deze was in januari. Lijkt me wel, moet eerst weer aan de pil, spuiten, voordat je zover bent tot een TP ben je ook alweer 2 mnd verder!

Geplaatst

Er zitten ongeveer 8 a 9 grote follikels en een heleboel iets kleinere.

Nu hopen dat daar ook wat in zit.

Ik zal voor je duimen dat je zo snel mogelijk mag beginnen, want je bent inderdaad met pil en al wel zo'n 2 maanden verder met alles.

Geplaatst

hoi

maris,..

wat geweldig nieuws ja?

en ook nog een mooi aantal ook dus dat gaat wel goed komen!

dus vanavond de pregnyl gaan zetten?

ik denk aan je vrijdag hoor!

eve,..

dus jij ook bij oosterhuis?

leuke man he en zo netjes e relax haha!

jij moet dus 3 juni?

idd hopen dat je gauw mag gaan beginnen want idd je bent zo 2 mand verder met alles.

ik moet zelf 9 juni weer nar hem toe

hopelijk voor een zwangerschaps controle ipv hoe nu verder!

de bedoeling was vandaag en morgen niet te gaan testen maar toen ik vanmorgen wakker werd toch maar de urine opgevangen en mn moeder gebeld of ze heel even kon oppassen op mn zoontje(die was vanacht ziek geworden)

heb natuurlijk niet gezegd waarvoor ik ff gauw weg moest haha!

ben met badspulletjes voor mn zoontje teruggekomen haha en natuurlijk de verstopte kruidvattest(2 voor 5 euro)

toen ze weg was heb ik gauw die test gedaan met de ochtendurine maar kan niet zeggen dat er meer kleur op is gekomen,maar wel weer gewoon een duidelijk licht streepje!

wat moet ik hier nou mee?:sad11:

normaal verdubbeld t aantal hcg toch per 2 dagen?dan zou die nou toch een flink stuk donkerder moeten zijn?

als ik dan nu een test zou halen van de cleurbleu,....digitaal,zou die dan niet zwanger aan gaan geven?

of heeft dat er niks mee te maken?

word helemaal :cry2: ervan!

liefs diaantje

Geplaatst

Ik heb net met Dusseldorf gebeld en zij hebben liever zaterdag de punctie dus het word een dagje later. Nu kan ik zo eerst nog weer naar Enschede rijden om puregon te halen want dat was niet nodig zeiden ze vanmorgen. Maar ja het is niet anders.

Geplaatst

Maris:

Dus een dagje langer wachten...waarom als ik vragen mag? En hoe zit dat dan met die puregon? Snap ik niet helemaal, maar dat zal wel komen omdat ik daar nog niet aan toe ben gekomen..

Diaan:

positief is positief toch?!?! Weet niet of de clear een andere uitslag zal geven, heb ik nog nooit gebruikt. Nog nooit een reden gehad om ze te gebruiken dus.....Nog 2 dagen nagelsbijten en dan weet je het zeker!!

Oosterhuis is idd een aardige man, nog maar 1x gesproken maar kwam met een goed gevoel bij hem vandaan!

Weet je familie dat jullie bezig zijn, of hou je het stil?

btw alles goed met je zoontje, toch niet erg ziek mag ik hopen.?

Geplaatst

bah,..weer een dag uitgesteld!!

net iets waar je op zit te wachten he?

maar goed,..die punctie komt er,..dus houd je daar maar aan vast!

net zh gebeld om te vertellen van de testen!

zeggen ze dat t nog steeds de pregnyl kan zijn,want volgens hun zit dat 17 dagen in t bloed en kan t dus vals positief zijn!

heb 5000 gespoten van de pregnyl 2 dagen voor de punctie!

baal zo mega!

maar goed,..breng nu vrijdagochtend de urine weg naar t zh en laten ze daar maar lekker uitzoeken of t positief of nagatief is!

nog geen rust dus!

groetjes

Geplaatst

Eve in Dusseldorf kon ik alleen in de middag terecht vrijdag en dat leek dr Scholtes niet zo handig omdat ik nuchter moet komen ivm de narcose. Vandaar dat hij zei dat ik beter zaterdag kon komen. En de puregon en de deca had ik niet meer genoeg voor vanavond, omdat ik vanavond nog gewoon door moet spuiten en dan morgenavond om 12 uur de pregnyl mag spuiten.

Maar die ene dag maakt mij ook niet meer uit als er maar een punctie komt ben ik al tevreden.

Diaantje wat houd jij de spanning erin haha. Ik hoop zo dat die pregnyl je bloed al uit is en dat je gewoon lekker zwanger bent. Succes.

Geplaatst

Diaantje: een streepje is een streepje lijkt me. Voorzichtig gefeliciteerd.

Hoelang na de pregnyl zit je nu?? Ikzelf had 2 dagen voor ik officieel zou mogen testen ook een streepje op de test. En de kleur is niet duidelijk x2 zeg maar - dus 2x zoveel is niet per se 2x zoveel kleur op de test (en als je meer gedronken hebt gaat dat ook niet helemaal op - wel voor bloedwaardes).

Geplaatst

hoi

maris

dus in dusseldorf doen ze de punctie onder narcose?

dat wist ik niet!

ja dan kun je beter zaterdagmorgen gaan dan vrijdagmiddag!

wat eeb gedoe he dat klepperen naar t zh?

je bent er dan haast kind aan huis en dan t extra heen gaan voor de medicatie er weer bij!!

ik ga heel hard duimen dat je mooie embryo's gaat krijgen!!!

ja idd hou de spanning erin!

heb nog nooit gehoord over doe 17 dagen!

jullie wel?

hobbesje

ALLEREERST EEN DIKKE PROFICIAT MET JE ZWANGERSCHAP!!!

VOEL JE JE GOED?

ja lijkt mij ook een streepje is een streepje!

maar durf t niet te geloven zo!

zit vanavond op 17 dagen geleden en als ik de dag na de avond van t spuiten van pregnyl moet rekenen dan zit morgen 17e dag na pregnyl!

dus t kan best zijn dat de streep gewoon licht blijft en wel goed zwanger kan zijn?

heb ook geen kwaaltjes dus maakt me meer onzeker!!

groetjes

Geplaatst

ja ja

vandaag een test gedaan van de clear bleu!

en er stond zwanger(digitale test) 1a 2 stond erbij!

dus dat is wel vaag want morgen moet ik dan 4 weken zijn!

maar goed!

t zh gebeld en met een andere gesproken dan gisteren en die zei ja hoor dan mag je t geloven!

breng morgen hier de urine nog maar even voor een extra check en dan gaan we nu afspraken maken voor de 1e 2 echo's zei ze!

ma 3 mei echo 1 en ma 17 mei echo 2

spannend!

maar ben nog steeds niet zo echt overtuigd tot ik morgen de uitslag hoor van t zh haha

liefs

Geplaatst

Diaan: gefeliciteerd! 17 dagen na het zetten van de pregnyl ben je zelf idd aan het aanmaken. Super!

Hier gaat alles prima: de misselijkheidsfase ligt alweer achter me. Het gaat allemaal echt heel snel merk ik.

Geplaatst

Hallo Dames,

Dus je krijgt de punctie onder narcode maris, wist niet dat ze dat deden, doen ze in Enschede volgens mij niet toch?!

Diaan, wat super!!! Ben echt blij voor je, ik ga er nu dan ook helemaal vanuit dat morgen de urine ook helemaal positief is!!!

Hobbesje, jij ook gefeliciteerd!!

Geplaatst

Eve ja in Dusseldorf doen ze alleen maar onder narcose en in Enschede helemaal niet. Dat heb ik de vorige keer nagevraagd omdat de eerste punctie zo'n pijn deed dat ze eerder gestopt zijn met aan prikken omdat ik het niet meer kon hebben (en ik heb normaal een hele hoge pijngrens) ik heb ook heel erg gebloed na de tijd.

Gelukkig is de tweede punctie mij 100% meegevallen kwa pijn en ik heb bijna niet gebloed na die tijd.

Toch ondanks dat de vorige keer zo mee viel ben ik wel heel blij dat het deze keer wel onder narcose is.

Geplaatst

Och jee, wat vervelend dat de eerste zo pijnlijk is verlopen, gelukkig was de 2e beter lees ik!:sunny:

Ga me er nog niet druk om maken, eerst maar eens zorgen dat ik mag beginnen. Ben zo klaar met dat wachten, vandaag weer 20wkn echo's mogen bewonderen van een collega van mij....IK WIL OOK!!!!! Ben er vandaag een beetje emo van...

Geplaatst

Dat snap ik dat je zo graag zelf een keer wil dat heb ik. Mijn beste vriendin is nu ook 29 weken zwanger en sinds dat ze zelf zwanger is heeft ze alleen nog maar oog voor zichzelf en verder nergens voor. Ik heb nog niet eens een sms gehad sinds ik begonnen ben op 22 maart en nu heb ik overmorgen de punctie al, maar ja het is niet anders ik ben ook de babykamer nog niet wezen kijken.

Maar die punctie moet jij je ook nog helemaal niet druk over gaan maken dat komt vanzelf wel en bij iedereen is het anders dus als het zover is moet je je het toch gewoon over je heen laten komen.

Ik zal heel hard duimen dat je binnenkort een keer mag beginnen met alles.

Geplaatst

hoi dames

bedankt voor de felicitaties!

morgenvroeg wel naar t zh om nogmaals te testen maar ben zonet ook begonnen met bloeden!

heb de dienstdoende gyn gebeld en die zei,dat ik er vanuit moest gaan dat ik dus een hel vroege mk ga krijgen!

3 mei dan krijg ik wel de echo om te kijken of alles weer schoon is!

maris

ik snap wat je bedoelde met die pijn van de punctie daar in enschede

voor een paar jaar geleden waren die nog pijnlijker dan hoe ze t nu doen sinds t vrouw/kindcentrum er is!

vond t nu nog wel heftig maar beter te doen dan toen die tijd!

eve

je bent de pijn gauw vergeten en helemaal als je beloond word!

dus kop op en we gaan er vanuit dat je gauw mag gaan beginnen meid!

gr x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden