Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

cambridge is echt een heel goed dieet

het werkt goed en na 3 dagen kun je t helemaal aan

als je gaat smokkelen ga je de mist in en is t moeilijk weer opnieuw te beginnen!

ik ben op een gegeven moment ook gaan smokkelen(was een x de shake vergeten mee te nemen)

sinds die tijd was t zo moeilijk te doen!

ik viel wel af maar de vetverbranding ging minder snel en ja als ik echt doorgezet had dan had ik al wel 40 a 45 kwijt geweest!

in gronau zit een consulente en die is echt super

die is ook echt eerlijk en streng zoals t hoort!

daar ben ik geweest

kijk maar eens en wie weet wat je wilt gaan doen

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
hoi liesje

helemaal geweldig nieuws joh

ja dat kwartier langer wachten duurt wel lang dan he

ze belden mij ook bijna een half uur later

ik zat helemaal te trillen van de zenuwen of ze me niet zouden vergeten haha

je bent idd weer een stap verder

en nog een paar daagjes en je loopt eigenlijk al genoemd zwanger t ziekenhuis uit!

vond ik toen al zo'n raar idee!

bij iui moet je zien zwanger te worden en bij ivf icsi behandelingen moet je na de terugplaatsing zien zwanger te blijven!

ze wachten idd tot de dag dat je tp hebt met t bekijken of ze kunnen worden ingevroren,dan weten ze de deling beter te bepalen of t t waard is!

maar heb wel goede hoop voor je!

je krijgt er nu 1? teruggeplaatst toch?

en gebruik je nu ook de bolletjes die je vaginaal moet inbrengen?

of moet je pregnyl naspuiten?

wat spannend allemaal weer hoor

ik duim voor je

Hey meiden,

Morgen wordt er bij mij 1 embryo teruggeplaatst, dit schijnen ze altijd de 1e keer te doen. Verder ben ik inderdaad met de bolletjes begonnen, het is even wennen qua tijd 's middags, maar gaat goed!

Ik heb me inmiddels ook aangemeld op het wachtbankje, hoop dat ik hem straks iets groener kan maken...

Verder lees ik jullie verhalen over afvallen, ik ben zelf in een half jaar bijna 20 kilo afgevallen. In oktober 2009 zijn we getrouwd en ik was ook veels te zwaar, dus ik ben 1 mei begonnen met de Weight Watchers. Hier moet je punten tellen, dus caloriën bijhouden. Dit ging me erg goed af, elke maandag wegen, veel water drinken en sporten. Ik ging hiervoor niet naar de bijeenkomsten, maar heb dit zelf thuis gedaan via mijn zus die dit ook gedaan heeft. Maris, dit zou je ook nog kunnen gaan doen!

Geplaatst

Lisette dat klopt in Zwolle zeggen ze dat ze er 1 terug plaatsen zeiden ze bij ons ook. Tenzij ze niks hebben om in te vriezen dan doen ze er wel twee geloof ik. Tenminste ik heb er elke keer wel 2 terug gekregen in Zwolle.

Weight watchers heb ik inderdaad ook van gehoord, mijn tante heeft dat ook gedaan ik zal wel eens kijken wat ik doe, misschien probeer ik het eerst nog een tijdje zo met de dietist kijken hoe hard het gaat nu ik geen hormonen meer gebruik.

Is de pijn al wat minder geworden?

Geplaatst

De stekende pijn in m'n buik is afgezakt, heb nu continue zeurende pijn in m'n buik en onderrug, ook een zwaar gevoel in m'n benen. Zou dit van de bolletjes komen?? Denk dan weer dat ik ongesteld wordt door die buikpijn, vindt het nu allemaal wel erg spannend worden, zo onzeker allemaal....

Andere rare vraag, als ik naar de wc ga heb ik het gevoel dat er wat van die bolletjes mee komt met plassen, ben dan weer bang dat het niet goed is, hadden jullie dit ook??

Hoe is het verder met jou Maris?

Geplaatst

Als j ede bolletjes inbrengt en dan een half uurtje gaat liggen kunnen ze er niet uitvallen. Maar er komt altijd wel wat rommel van de bolletjes mee als je naar de wc gaat tenminste dat had ik.

Ik heb vandaag een slechte dag voel me echt zwaar k@#$%t. Mijn ongi is nog steeds niet begonnen terwijl het normaal gesproken vandaag moest beginnen en ik heb knallende hoofdpijn (dat het ik altijd als de ongi komt) dus ik weet dat het er aankomt.

Gelukkig zit het hele weekend vol zodat ik genoeg afleiding heb.

Geplaatst

Fijn te lezen dat het erbij hoort, ik ga namelijk ook een half uurtje liggen....

Wat kloten dat je je zo rot voelt, hopelijk komt het gauw op gang... gelukkig genoeg afleiding zoals je zegt. Wens je sterkte en doe het rustig aan!

Geplaatst

hoi dames

liesjuh

het idd normaal dat je wat van die bolletjes met t plassen wegplast

dat is de huls van de capsule,...de inhoud die blijft erwel in

heb ik destijds ook gevraagd maar je moet t gewoon zien als een capsule waarvan de buitenlaag los laat en t binnenste oplost in jou

morgen een spannende en bijzondere dag dus voor je en dan zit je "fijn"op t wachtbankje!

maris

niet zo fijn dat je je zo rot voeld(netjes gezegd)

ik hoop dat t gauw doorzet t ongi worden,want dan ben je einde behandeling zogezegd he!

wel fijn idd dat je veel afleiding hebt!

is t best om de eerste dagen zo door te komen ondanks t verdriet he!

xxx

Geplaatst

Lisette heel vele succes morgen. Ik vind het elke keer weer bijzonder.

Diaan dank je ik hoop ook echt dat het een keer doorzet dan heb ik dat maar weer gehad.

Hoe is het met jou dan trek je het nog een beetje die onzekerheid?

Geplaatst

Bedankt dames, vanaf vandaag 14.00 uur ben ik eindelijks zwanger, haha... en dan moeten we het nog zien te blijven. We zullen het allemaal meemaken, wel spannend....

Maris, ben je inmiddels al ongesteld geworden?

Diaan, fijn te horen dat het de capsules zijn die ik uitplas. Ik word er allemaal zo onzeker van, heel irritant, dan denk ik weer dat dat niet goed is.... maar schijnbaar hoort het er dus bij.

Hoe is het met jou, nog steeds in grote onzekerheid?

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben net terug uit Zwolle. Ze hebben 1 embryo teruggeplaatst, het was geen topper, maar wel een goede zeiden ze. Helaas waren de andere niet goed genoeg om ingevroren te worden.... De terugplaatsing verliep soepel, zat er gelijk goed in. Nu even rust houden en dan maar hopen....

Geplaatst

Lisette nu lekker broeden voor de komende negen maanden. Wat raar dat ze er dan maar 1 terug geplaatst hebben terwijl ze de rest weg gooien wij kregen er elke keer twee omdat er niks in te vriezen was.

Ja mijn ongesteldheid is vanmiddag doorgebroken. Ik was toen ter afleiding even naar mijn vriendin kijken bij het wk klootschieten hier maar ja dat is in elk geval wel een goede afleiding.

Geplaatst

Hey Maris,

Weet niet precies wat je bedoelt, het protocol is volgens mij dat ze bij de 1e poging altijd 1 embryo terugplaatsten. Aangezien dit wel een goeie was, hebben ze er 1 teruggeplaatst. De overige waren niet goed genoeg om in te vriezen, dus helaas, wel jammer, maar ja....

"Fijn" dat je inmiddels ongesteld bent geworden, anders zit je er ook maar tegen aan te hikken, afleiding is nu wel goed voor je, maar ja, je zult er toch de hele dag mee bezig blijven denk ik....

Geplaatst

Ik bedoelde dat ik nooit geen keus heb gehad in Zwolle er zou er bij mij ook maar 1 terug geplaatst worden ivm mijn leeftijd (toen 25) maar omdat ze niks konden invriezen elke keer hebben ze er 2 terug geplaatst omdat ze ze anders allemaal weg moesten gooien. Maar dan zal de kwaliteit bij jou wel net iets beter zijn geweest.

Maar goed hij zit lekker op z'n plek en daar blijft ie ook lekker een maand of 9 zitten. Heel veel succes.

Ja ik ben wel blij dat de ongi er is nu (alhoewel het nu ook wel weer weg mag nu ik het weet haha)

En ondanks de afleiding denk je er inderdaad bij alles aan als je een zwangere vrouw ziet, als je een kind ziet bij alles. Dat is niet altijd leuk vooral omdat ik nog steeds om het minste of geringste moet huilen en dat kan niet altijd in gezelschap, maar ja het heeft gewoon even tijd nodig om dit te verwerken.

Diaan hoe is het met jou? Kun je de zenuwen nog de baas?

Geplaatst

hoi hoi

liesjuh

nu zit je dus op t wachtbankje he

wat spannend allemaal

weet je ook hoeveel cellig je embryo was bij de tp?

jammer dat de anderen niet goed genoeg waren voor invriezen!

maar 1 embryo is goed genoeg he,....als t maar blijft zitten

daar gaan we maar vanuit he!

maris

dus eindelijk ongesteld geworden'

dan ben je nu dus gewoon weer op regel en kun je een einde sluiten aan de behandeling!

kan me voostellen dat t wel moeilijk is als je een baby ziet of een zwanger vrouw,en je ziet er meer als je de kinderwens hebt dan wanneer je er niet mee bezig bent

tenminste ,...mijn ervaring!

positief blijven en we gaan er van uit dat ook jij gewoon een mooi babytje in je armen mag gaan sluiten!

gisteravond ben ik toch nog even naar t zh geweest voor een echo

ik kon er nog even tussen komen maar op de verloskundigenafdeling!

eindelijk was vanavond een dooierzakje te zien dus ben niet zwanger van een windei waar ik bang voor was en t vruchtzakje zelf was ook flink gegroeit

en past goed bij deze week!ben zondag 7 weken!

misschien toch een latere innesteling geweest

wie weet heb ik dan geluk en mag t toch goed gaan komen

durf t niet te hopen maar wil t zo graag!

maandag weer terug voor bloedprikken en voor en echo!

groetjes diaan

Geplaatst

Diaan, dat klinkt goed zeg, ik denk dat je dan toch zwanger bent.

Hoezo kon je er tussen met een echo dan, of heb je dat gewoon gevraagd??

Ik heb goede hoop voor je, denk echt dat het gaat lukken! Dan duurt het wachten tot maandag ook nog wel lang hè, pfffff.... ik duim voor je!!!!

Geplaatst

hoi

dank je meiden

ja hoop dat t allemaal goed gaat en is!

wel was mn hcg van maandag 900 naar vrijdag 1540 gestegen!

is niet veel eigenlijk!niet eens helemaal verdubbeld in 4 dagen tijd!

dus dat vind ik wel zorgelijk!

maandag gewoon weer terug voor bloedprikken!

laat t nu wel allemaal op me af komen!

anders ga ik er kapot aan!

ik had gisteren gebeld en gevraagd of ze me er even tussendoor bij konden doen!

ik was gewoon naar van de zenuwen en buikpijngevoel!

dus zeiden ze om me gerust te stellen of er wel of niet wat was dat ik wel mocht komen voor een echo!

ik helemaal blij en natuurlijk nu helemaal dat er een dooierzak te zien was in t vruchtzakje!

t vruchtzakje was maandag 4 bij 5 mm en nu bijna 9 mm!

we weten nu in elk geval dat t geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is en nu op naar een kloppent hartje!

kijk uit naar maandag maar ben nu ff niet zo zenuwachtig mee!

hoe gaat t met jullie?

vandaag ben je toch wezen shoppen maris?

lekker uitbundig geweest met geld uitgeven?

liefs

Geplaatst

Gelukkig dat ze je toch iets gerust hebben kunnen stellen. Ik kna me wel indenken dat je het niet meer had van de zenuwen. Maar het gaat helemaal goed komen dat voel ik.

Ja ik had vandaag die uitverkoop dag van gaastra en mc gregor jeetje daar kun je je ei wel kwijt wat een kleren je weet niet wat je mee maakt. En leuke prijsjes natuurlijk ik heb nu een nieuwe zomer jas van €250 voor €50 euro dus dat scheelt wel wat.

Ik ben gelukkig ook helemaal geslaagd voor de bruiloft van de broer van mijn vriend over 4 weken voor ons beide dus ik vond het helemaal leuk vandaag. De perfecte afleiding geld uitgeven haha.

Nou morgen mijn vriendin nog even aanmoedigen bij het wk klootschieten hopen dat die wint dan hebben we daar ook weer een feestje van tegoed haha.

Geplaatst

hoi

dus je hebt je heerlijk uitgeleefd?

goed gedaan meid!

zo hoort t!

dus nu op naar een ander feestje wat hopelijk voor de boeg ligt haha

dan heb je mooi gedachten ergens anders he

ik hoop dat je gevoel naar mij goed zit!

brr ben zo gespannen!

dacht dat t nu wel meeviel maar toch nog niet!

nu de zenuwen weer naar morgen en hoop zo dat we dan wat meer zien bijvoorbeeld een kloppend hartje!

maar ja de tijd zal t leren!

fijne zondag

Geplaatst

Hey meiden,

Diaan, spannende dag vandaag, hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn?

Maris, wat fijn dat je zo goed geslaagd bent met shoppen en dan ook voor de bruiloft, is toch altijd lastig.... Hoe is het nu met je?

Zelf zit ik toch behoorlijk in spanning, had ik niet gedacht. Maar ik denk er elk moment aan en dan denk ik weer, niet teveel aan denken, maar ja, onbewust denk je er toch steeds aan! Haha, snappen jullie het nog? Heb ook steeds kleine steekjes aan de zijkanten van mijn onderbuik en last van de onderrug, hadden jullie dit ook?

Diaan, ik duim voor je en ik denk dat je straks goed nieuws te melden hebt, succes!!!

Geplaatst

Diaan hoe is het gegaan? Ik duim voor je op goed nieuws. :gekruiste vingers 1:duimen draaien:

Lisette het gaat de goede kant op hier ik heb nog wel momenten dat ik er even door heen zit, maar ik heb genoeg afleiding om er niet de hele dag bij stil te staan.

Vanavond en morgen een feest omdat mijn vriendin gisteren 3de van de wereld is geworden dus komt helemaal goed.

Dat jij er de hele dag aan denkt is heel normaal het is ook allemaal niet niks waar we mee bezig zijn. En omdat we al niet zo heel veel kansen hebben als bij een natuurlijke zwangerschap (tenzij je multi miljonair bent haha) ben je er gewoon constant mee bezig.

Maar het gaat helemaal goed komen die steekjes had ik ook wel dat hoort erbij denk ik. Het kan ook een goed teken zijn dat dat de innesteling is, maar dat weet ik niet omdat ik dat nooit gehad heb.

Doe lekker rustig aan.

Geplaatst

hoi

ik reageer later ff op jullie verhalen maar doe nu ff t mijne hier en ben weer weg!

moet alles ff een plaatsje gaan geven en met manlief om de tafel gaan zitten!

vandaag bloedprikken....uitslag is van 1540 naar 2000 gestegen!dus te weinig!

echo gehad om half 2....uitslag was geen goede echo en ze zou de echo's doormailen naar mn gyn!

gesprek gekregen met de gyn om 3uur,...uitslag is hij ziet t niet meer goedkomen net als wat ik telkens denk en voel!

met mn man overlegd(telefonisch) over medicatie om t los te laten komen....uitslag hij wil t niet hebben want hij voeld dat t goedkomt!

dat dus aan de gyn verteld....uitslag is krijg geen medicatie omdat hij niet wil dat mn man mij gaat verwijten dat ik een kindje heb laten weghalen terwijl hij nog hoop heeft!

nu vrijdag terug komen voor een echo en bloedprikken en ondertussen moet ik mn man maar overtuigen dat t niks word en dat hij mij moet verlossen met t antwoord t los te gaan laten!

ik ben bang dat als hij t niet wil,dat ik hem dan alles ga verwijten omdat ik zoveel verdriet heb van t zwanger zijn zonder gelukkig erbij te zijn!

ik wil mn rust en opnieuw beginnen!

en niet zo verder!

x

Geplaatst

Och jeetje Diaan wat moeilijk. Aan de ene kant heel erg omdat het toch geen goede zwangerschap is en aan de andere kant om met je man te praten. Ik weet even niet wat ik hierop moet zeggen. Wat dubbel.

Heel veel sterkte hiermee ik denk aan je.

Geplaatst

Pfff.... Diaan, je zou ook eens van die onzekerheid af zijn zeg! Meid, het wordt je allemaal niet makkelijk gemaakt, ik wens jullie samen veel sterkte met het nemen van de juiste beslissing! Ook ik denk aan jullie, dikke knuffel van mij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden