Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

De punctie zit er gelukkig op, vond het wel heftig hoor... maar het was voor een goed doel, want er zijn 13 eitjes gevonden, waarvan 1 niet goed, dus 12 over!

Dr. Hazelbag heeft de punctie gedaan, de verzorging was prima, erg aardig en meelevend allemaal. Maar dat prikken deed wel pijn zeg, heb nadien ook nog een zetpil gekregen voor de pijn, voel het nu nog wel, steken in m'n onderbuik, maar ik neem aan dat dit normaal is?? Zwolle belt woensdag op en als alles goed gaat hebben we vrijdag de TP. Spannend, spannend....

Het lukt bij ons niet om spontaan zwanger te worden, omdat ik een veels te hoge FSH-waarde heb, ben dus al aan de beginnende overgang met m'n 30 jaar. Ik menstrueerde ook erg onregelmatig waardoor het onmogelijk was om m'n vruchtbare dagen te bepalen. Twee jaar geleden ben ik wel spontaan zwanger geraakt, maar dit eindigde helaas in een miskraam waar ze achter kwamen met de 12 weken echo. Het vruchtje was afgestorven met 9 weken werd me verteld, lig je dan op de behandelbank te denken dat je een hartje gaat horen kloppen....

Het wachtbankje is me inmiddels ook duidelijk, ik zal daar straks een rondneuzen en kijken of ik hier ga schrijven. Vind het namelijk niet handig om op meerdere onderwerpen bezig te zijn, want dan weet ik het niet meer, hahaha.....

Diaan, hoe ging het met de echo, hopelijk goed nieuws?

Maris, heb je nog een test gedaan vandaag? Morgen is de definitieve datum hè, spannend hoor, hopelijk toch nog een goed bericht morgen.

Je hebt ook gesolliciteerd las ik, hoe ging het gesprek?

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een goed resultaat 12 eitjes ik zal heel hard duimen dat ze allemaal bevrucht zijn.

Nu lekker uitrusten en bijkomen van die punctie. Het is inderdaad niet fijn maar met zo'n resultaat heb je die pijn toch voor een goed doel. Haselbach heeft nooit de punctie gedaan bij mij de eerste keer had ik Turnhout en de tweede miechelsen. Maar goed die pijn word vanzelf minder alleen kun je je eierstokken nog wel lang voelen.

Een vriendin van mij heeft ook een te hoog fsh en die heeft nu een gezonde zoon dus het gaat bij jou ook helemaal goed komen.

Ik heb vandaag niet meer getest omdat ik inderdaad een sollicitatie had en ik weet hoe ik reageer als het weer negatief is dan kan ik niet om 10 uur met een vrolijk gezicht bij een sollicitatie zitten.

Het ging wel goed krijg alleen pas over 6 weken te horen of het door gaat en dan kan ik in september pas beginnen. Maar dit is wel precies wat ik wil.

Geplaatst

Tjee... 6 weken da's wel lang zeg! Hopen dat het lukt als dit je ideale baan is die je graag wil....

Fijn te lezen dat je vriendin met een te hoog FSH inmiddels een gezonde zoon heeft, hopelijk gaat dit ons ook overkomen. Ik wens je alle succes voor morgen!!!

Geplaatst

hoi meiden

liesjuh

dus t was wel een heftige ervaring?

gelukkig niet te lang zo'n punctie he

maar goed je hebt idd een goed doel en dat een mooi wonder er voor terug te krijgen!

12 eitjes is toch super!!!dat gaat helemaal goed komen hoor met bevruchting!

gaan vast meerdere embryo's worden

ik ga heeeeel erg hard voor je duimen

maris

hopen dat je nu dus goed nieuws krijgt van deze sollicitatie

gaat vast goed komen

morgen wel testen?

kan me voorstellen dat je vandaag geen test meer gedaan hebt ivm je sollicitatie!

morgen vroeg gauw doen en je hebt zekerheid

ik duim nog steeds voor je en hoop dat dat beloond word met goed nieuws morgen

hier alles oke maar nog steeds in onzekerheid

vanmorgen ben ik vroeg naar t zh gegaan om een bloedtest te eisen

ik werd gelijk uit de droom geholpen doordat mij gezegd werd dat ik er niet te veel op moest rekenen dat de hcg gestegen is omdat t al gedaald was vorige week naar 348

dan zou ik een bijzonder iemand zijn of t zou gaan om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap(maar was al gezegd geworden dat ik dat niet had!)

mn hoop zakte dus letterlijk in mn schoenen ook toen ik nog trots melde dat ik geen bloedverlies meer heb sinds een paar dagen!

werd me gezegd dat ik dan waarschijnlijk schoongemaakt moest worden!

zei de assistent van de gyn!

maaar goed ,...om 15:00 weer terug naar t zh en ik kwam binnen bij mn gyn oosterhuis en die zei wat is t toch wat he!

ik zei ja ,...ik snap t niet meer en ben zo op van alles want ik word langzaam gesloopt!

hij vertelde gelijk dat ik t ook totaal niet kon begrijpen want hij snapt er al totaal niks van!

kom je verder mee he haha

maar goed toen vroeg ik gelijk of de bloedtest binnen was en hij zei ja dat maak!t t dus zo vreemd

je bent van 348 niet gaan dalen maar gestegen naar 900

ik dacht dat ik gek werd en hij ook van alles haha

hij zei je bent een medisch wonder als blijkt dat er nu ook op de echo te zien valt dat t echt in de baarmoeder zit en ja hoor!

hij deed de echo zelf en hij zei ,...echt een medisch wonder

je hcg is flink gestegen en je hebt t zakje in je baarmoeder!

helaas geen vruchtje te zien en hartactie maar dat kan makkelijk aangezien ik nog onder de 1000 hcg waarde zit!

ik werd weer naar huis gestuurd met t advies om te bellen als ik buikpijn krijg of wat dan ook!

vrijdag bloed te prikken

en ik moet maandag weer terug komen bij hem en krijg van hem weer de echo en de uitslag van t bloed!

al met al dus weer een dikke vette week in spanning zitten!

ik word er niet goed van!

wel heb ik gevraagd voor medicatie om t los te laten komen maar toen hij zei dat er nog steeds een goede kans is dat er volgende week wel wat kan te zien zijn en vooral als de hcg blijft stijgen heb ik die vraag maar terug genomen en ook voor een week opgeschoven!

hij zei dat t alle kanten nog op kan maar niet dat hij ervan overtuigd dat t mis gaat!

gewoon afwachten een week en je zult duidelijkheid hebben!

nou ik lees morgen graag weer jullie bedenkingen haha

trusten x

Geplaatst

Hoi dames hier weer een negatieve test dus deze ronde is over en uit.

We zijn er helemaal kapot van.

Diaan wat een onzekerheid, maar ik reageer hier later wel even op.

Geplaatst

Maris,

Wat ontzettend balen zeg, kan me voorstellen dat jullie er kapot van zijn!

Doe het rustig aan en denk goed aan jezelf. Neem de tijd om te overwegen of en wanneer jullie weer met een volgende behandeling zouden willen beginnen. Je schreef geloof ik dat je een pauze wilde inlassen, denk dat dit ook goed is. Ik wens jullie samen heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij!

Diaan,

Jij wordt ook wel op de proef gesteld zeg. Wat een onzekerheid allemaal, dat is toch ook nie fijn... zit je weer een week in onzekerheid! Als ik je reacties zo doorlees dan reageerd iedereen toch weer anders hè.... de assistentes lijken niet zo heel aardig te zijn geweest tegen je. Ik zou het inderdaad niet direct d.m.v. een medicijn proberen los te laten komen, want wie weet is de uitslag volgende week goed wat heel goed mogelijk is! Als je als een wonder bestempeld wordt dan gebeurd er volgende week misschien ook wel iets wonderbaarlijks en blijkt hopelijk dat je wel zwanger bent!!! Ik hoop het voor je en zal voor je blijven duimen!!!

Ik heb zelf nog steeds behoorlijke steken in m'n onderbuik, vraag me toch echt af of dit wel normaal is? Wil ook niet direct naar Enschede bellen... dan voel ik me ook weer zo'n pietlut. Rare vraag, maar hoe voelen jullie het dan als je last hebt van de eierstokken, hebben jullie dan ook erge steken?? Heb met m'n baas gebeld en gelukkig kan ik deze week bij huis blijven, zou zo ook niet kunnen werken moet ik zeggen.

Lieve meiden, doe het beide rustig aan!!

Geplaatst

maris

jeetje

ik had t zo gehoopt voor je!

dit is echt vet balen voor jullie

natuurlijk zijn jullie helemaal kapot hiervan!

is ook logisch,....geef t de tijd om t te verwerken en om t een plaatsje te geven voor zover je t kunt!

denk dat t echte plaatsje geven pas komt als jullie wel beloond worden met een lekker spruitje!

en ik geloof erin hoor dat het jullie mag overkomen!

ik wens jullie heel veel sterkte deze dagen die nu eerst t moeilijste zijn!

bah wat een tegenslag!

x

Geplaatst

Dank je wel dames. Het gaat ook even tijd nodig hebben ben ik bang om dit alweer te moeten verwerken, maar we komen er wel.

Mijn moeder heeft mij vanmorgen opgehaald om even te gaan shoppen hier net over de grens in Duitsland dus dat heeft wel even goed gedaan.

Wanneer we verder willen weten we nog niet, maar dat we verder gaan staat vast en of dat binnen kort is of over een jaar dat zien we nog wel.

Diaan jeetje wat een vreselijke onzekerheid. Ik had zo gehoopt voor jullie dat je antwoord kreeg gisteren. Nou zit je nog weer een week in onzekerheid. Maar het is niet per se fout dus het kan alle kanten nog op. Er gaat gewoon inderdaad een wonder gebeuren. Sterkte.

Lisette die pijn kan heel goed hoor dat is heel normaal. Ze hebben er toch in gesneden als het ware en je hebt nu allemaal wondjes. Ik heb dat ook wel gehad die pijn voor al bij het naar de wc gaan en bij het lopen.

Heel goed dat je vrij hebt genomen, want je moet nu vooral aan jezelf denken en niet aan anderen.

Rust lekker uit nu en ik zal duimen op goed nieuws morgen.

Geplaatst

liesjuh

sorry ,...late reactie naar jou terwijl ik maris al eerder gestuurd had maar kreeg visite terwijl ik jou wou berichten dus vandaar nu pas!

spannend nu voor je he!

morgen krijg je dus bericht en hoor je hoelaat je de terugplaatsing hebt vrijdag!

super joh!

maak je nog even een paar dagen niet druk om die pijn

dat is heel normaal dat je pijn hebt vooral met zoveel eitjes

hoe meer eitjes je hebt laten prikken hoe meer pijn je KUNT hebben!

mijn ervaring was dit keer minder pijn maar had ook maar 3 eitjes em die keren ervoor een paar jaar terug was een lange tijd pijn,want kon ik zelfs de terugplaatsing niet verdragen!

maar drink goed je water en hou lekker geregeld rust!

t beste kun je temperaturen want als je pijn aanhoud en je hebt verhoging moet je aan de bel trekken ivm kans op overstimulatie!

je moet niet vergeten dat je van onder veel oplawaaiers hebt gehad met t geprik dus heeft ook de tjd nodig!

idd,...t is niet leuk meer zo bij kij maar goed wie weet hebben we volgende week goed of toch slecht bericht!

in ieder geval krijgen we maandag zekerheid dus ff een weekje doorbijten

de assistent van de gyn had dit nooit mee gemaakt en bedoelde t goed dat ik met beide benen op de grond moest blijven staan!

dus ben er niet boos om hoor!

de gyn vond me ja ook een wonder haha

de gyn assistent in opleiding die vond ik niet zo netjes nee met dat hun wil opleggen en haar manier van doen maar ben heel wat gewend en ben ook niet zo fan van gyn in opleiding,aangezien ik daar veel negatieve ervaringen mee heb gehad!

1 werkt daar ook niet meer die mijn vertrouwen in de gyn in opleiding heeft ontnomen destijds al!

de rest doen t goed hoor!

niet iedereen is perfect maar ze moeten wel opletten en aan de vrouw denken om wie t gaat en niet aan hun eigen belang

niet te druk om maken want je hebt er meer goede tussen lopen dan die je niet kunt hebben haha

ben ook een geval apart denk ik zoals t nu gaat :hello2:

x

Geplaatst

Hey Diaan,

Hoef je toch geen sorry voor te zeggen, 't was me niet eens opgevallen, haha....

Gister belden ze me vanuit het ziekenhuis op om te vragen hoe het ging, was hier wel blij mee, omdat ik toch onzeker was. Heb alles uitgelegd en n.a.v. mijn klachten hoefde ik me geen zorgen te maken. Heb de hele dag in bed gelegen, veel water gedronken en het advies om paracetamols te slikken. Dit gedaan en voel me vandaag een stuk beter, vond het wel fijn dat ze me belden, zelf doe je dit niet zo snel. Als ik rust gaat 't goed en als ik in beweging ben heb ik iets meer last, dus ook wel logisch!

Nu zit ik op het telefoontje uit Zwolle te wachten... ben erg benieuwd hoeveel eitjes bevrucht zijn, we zullen het straks weten!

Maris,

Hoe is het met jou, voel je je inmiddels iets beter? Ben je alleen of heeft je man/vriend ook vrij en kunnen jullie samen door deze teleurstelling heen? Wens je nogmaals veel sterkte!!!

Geplaatst

Lisette bah dat wachten wat erg he. Ik hoop dta je zo snel een telefoontje krijgt met heel goed nieuws.

Hier gaat het nog niet zo ik heb net een telefoontje gekregen dat een hele goede kennis vannacht is overleden dus dat komt er ook nog even bij.

Gelukkig is inderdaad mijn vriend bij huis de rest van de week zodat we allebei niet alleen zijn. Ook ga ik zaterdag nog naar een uitverkoopdag van gaastra kan ik even lekker met geld smijten haha.

Toch wel fijn dat ze je gebeld hebben en dat je nu zekerheid hebt dat het erbij hoort die pijn. Rust lekker uit en laat je even weten als je van Zwolle wat gehoord hebt.

Geplaatst

hoi

liesjuh

dat is idd fijn dat ze je hebben gebeld!

hebben wij laatst ook gehad!

stelden ze je de vraag hoe je t ervaren hebt met deze manier van verdoven?

hopelijk ben je nu minder onzeker en komt t eerdaags weer voor elkaar dat de pijn weg is!

hoe laat word je gebeld vandaag door zwolle?

normaal krijg je toch een tijd mee?hadden wij in ieder geval wel!

ben zo benieuwd maar toch al overtuigd dat jullie vele embryo's hebben!

maris

gatver,....krijg je dat er ook nog bij!

gecondoleerd en natuurlijk veel sterkte gewenst deze dagen!

wel heel fijn dat je deze dagen samen met je partner mag doorbrengen en vrij zijn van t werk!

en groot gelijk hoor over zaterdag!

shop je gek ,...heb je wel verdiend

Geplaatst

Tjee Maris, krijg je dat er ook nog eens bij! Is het onverwachts gebeurd dan? Niet dat het veel uit maakt, want een overlijden is altijd vreselijk. Fijn dat je vriend ook bij huis is, zodat jullie dit samen kunnen verwerken!

En winkelen werkt altijd goed tegen verdriet, het is alleen jammer dat het zoveel geld kost.. haha....

Ik heb net het verlossende telefoontje gehad en ben superblij, er zijn 7 eitjes bevrucht! A.s. vrijdag om 13.30 uur is de TP. Heb gevraagd of ze de overige konden invriezen, maar dit konden ze nu nog niet zeggen, dit werd vrijdag bekend gemaakt. Hoop dat dit mogelijk is...

Geplaatst

Hey Diaan,

Ik had net het bericht verstuurd en zie dat jij ook net een reactie hebt geplaatst. Zoals je kunt lezen hebben we goed nieuws, maar liefst 7 eitjes bevrucht!!! We zijn weer een stap verder, zo zien wij het, stap voor stap... Zwolle heeft inderdaad wel een tijd doorgegeven, ze zouden om 12.00 uur bellen, werd dus 12.15 uur. Een kwartier wachten duurt al lang, kan me voorstellen dat je 2 weken moet wachten helemaal vreselijk is.. maar goed we zullen wel zien wat het wordt!

Hoe voel jij je vandaag, nog veranderingen??

Geplaatst

Dank je wel dames.

Lisette wat een goed nieuws 7 stuks daar zal toch echt jullie topper(s) wel tussen zitten. Succes vrijdag laat ook dat gewoon weer over je heen komen. Ik heb er nooit wat van gevoeld. Als ik jou was zou ik ook vragen om een echofoto want de ene doet het wel en de ander niet. Ik vond het elke keer wel bijzonder die foto.

Geplaatst

hoi liesje

helemaal geweldig nieuws joh

ja dat kwartier langer wachten duurt wel lang dan he

ze belden mij ook bijna een half uur later

ik zat helemaal te trillen van de zenuwen of ze me niet zouden vergeten haha

je bent idd weer een stap verder

en nog een paar daagjes en je loopt eigenlijk al genoemd zwanger t ziekenhuis uit!

vond ik toen al zo'n raar idee!

bij iui moet je zien zwanger te worden en bij ivf icsi behandelingen moet je na de terugplaatsing zien zwanger te blijven!

ze wachten idd tot de dag dat je tp hebt met t bekijken of ze kunnen worden ingevroren,dan weten ze de deling beter te bepalen of t t waard is!

maar heb wel goede hoop voor je!

je krijgt er nu 1? teruggeplaatst toch?

en gebruik je nu ook de bolletjes die je vaginaal moet inbrengen?

of moet je pregnyl naspuiten?

wat spannend allemaal weer hoor

ik duim voor je

maris

trek je t allemaal een beetje zo?

dubbel qua rotgevoel he!

denk aan je hoor

hier geen verandering hoor

hier sinds vrijdag nog geen bloeding meer gehad!

maar of dat een goed teken is weet ik niet aangezien we nog niks zagen zitten in t vruchtzakje!

voel me gesloopt nog steeds van de zenuwen!

was t maar maandag dan weten we zeker wat er aan de hand is!

Geplaatst

Dank je wel Diaan ik denk ook aan jou bah wat zit jij ook in een moeilijke situatie zeg zo onzeker. Ik duim hier heel hard nog voor je. Ik heb hier nog steeds 2 kaarsen staan voor mij is het nu even niet meer nodig maar ze branden nog voor jullie.

Lisette ik duim ook voor jou dat het allemaal goed gaat en dat het mooi innesteld.

Geplaatst

dank je maris

dat vind ik een mooie en vooral lieve gedachten van je

ondanks dat t voor jou weer niet heeft mogen zijn ,dat je toch voor een ander de kaarsjes laat branden

die onzekerheid dat is idd niet makkelijk

ik had liever gehoord dat t niks zou worden of dat t helemaal goed zat!

dan weet je waar je aan toe bent

maar dit is lekker maken vanaf t begin en je weet niet of t positief of nagatief eindigt

maar ja we gaan door tot we t weten he geen andere keus!

heb je al contact gehad met t zh om te zeggen dat je poging niet gelukt is?

en wat zeiden ze?

moet je nu een maand rust houden en dan gaan voor de cryo's?

Geplaatst

Dat kan ik me voorstellen dat je liever had dat ze zeiden dat het wel of niet goed was dan ben je van die onzekerheid af. Ik blijf hopen dat het goed nieuws is.

Nee ik heb het zh nog niet gebeld omdat ik wil wachten tot de ongi er is. Die komt als het goed is vannacht of morgen dus dan bel ik na het weekend.

Ik weet eigenlijk niet of je verplicht een maand rust moet, maar ik denk dat we de cryo's pas in september/oktober terug laten plaatsen. Ik wil nu voornamelijk rust en mij gaan richten op het zoeken van een baan en een aantal kilo afvallen.

We zien wel hoe het loopt misschien denk ik er volgende week wel anders over en wil ik wel binnenkort de cryo's terug laten plaatsen.

Geplaatst

ik snap dat je even de rust wilt nemen

is ook heel normaal want t is niet niks natuurlijk dit gedoe en al die spanning en dan de hormonen spuiten

je zit nu ook ff dubbel niet lekker in je vel natuurlijk en ziet t even niet zitten dus geef t de tijd en wie weet denk je idd over een aantal weken er wel anders over!

kwam/kom jij ook zo aan van die hormoonspuiten?

ik ben zelf ook voor deze behandeling gaan afvallen

ik ben in die 5 jaar dat we probeerden zwanger te raken(voor mn zoontje)

47 kilo aangekomen!

ik kon niet tegen die hormonen en kwam mega snel aan

ik moest nog 10 kilo afvallen om uit de gevarenzone te komen ivm gevaar voor mezelf in de zwangerschap en ben toen ik begon met deze ivf geen 10 maar 30 kilo afgevallen dus ze waren super trots op mij in t zh

en dat in 3 maand tijd!

Geplaatst

Ja ik ben nu in een half jaar en dus 3 behandelingen bijna 10 kilo aangekomen en ik was al iets te zwaar. Nou loop ik wel bij een dieetist sinds kort en ben toch ondanks alle hormonen en stress de laatste weken 1,5 kilo afgevallen, dat is nog lang niet genoeg, maar het viel me mee dat er niks bij was gekomen.

Mag ik vragen hoe jij zo snel zo veel afgevallen bent dan, want dat wil ik ook zo graag zoveel, maar ik ben bang dat het op deze manier nog heeeeeel lang gaat duren voordat ik zover ben.

Geplaatst

dus jij hebt t dus ook met aankomen door de hormoonspuiten

ik heb t cambridge dieet gedaan

dan gaat t heel erg hard

is puur shakes 3x

of 1x shake en 1x soepje en 1x reepje

en verder 2,5 liter water verplicht erbij drinken

wie weet een oplossing voor jou?

Geplaatst

Dank je ik zal eens kijken of ik info kan vinden.

Ja ik kom elke keer giga aan en ik was al niet de slankste dus daar gaan we eerst maar even aan werken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden