Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lisette, wil je even heel veel sterkte wensen!

Nog 2 weken en dan ga ik van start, merk dat ik er slecht door in mn vel zit. het is al de 3e poging....

Ga nu ff lekker de stress van me af poetsen, krijg vanavond verjaardag visite!

Zal later eens weer alles doorlezen en reageren....

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eve, bedankt! Ben je jarig vandaag, Gefeliciteerd!!!

Logisch dat je stress hebt bij een derde poging.... hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten... en als poetsen helpt is dat toch helemaal ideaal, heb je gelijk je huisje schoon, hahaha....

Geplaatst

Heej dames,

Vandaag is eigenlijk onze testdag, moet zeggen dat ik er toch meer moeite mee heb dan ik had gedacht....

We hebben besloten dat ik eerst m'n diploma binnen wil hebben voordat we met een nieuwe poging beginnen. Hopelijk worden we spontaan zwanger en is dat hele traject niet nodig.... Sharon is ons voorbeeld hierin!

Hoe gaat het met jullie? Maris, ik las op hyves dat je een nieuwe baan hebt, waar en welke functie is het, vertel, vertel..... enne... super Gefeliciteerd natuurlijk!!!

Geplaatst

Lisette bedankt voor je felicitatie!

Heb vandaag mijn derde poging afgezegd. Zag het helemaal niet zitten om nu al aan mijn volgende poging te beginnen.

Het is eigenlijk veel te snel gegaan allemaal in het afgelopen jaar. merk dat we van de ene naar de andere behandeling rennen en elkaar uit het oog verliezen. Daarom besloten om dit jaar neit meer verder te gaan en de tijd voor onszelf nemen! Morgen ga ik kijken of ik 31 okt een weekje vrij kan krijgen en dan lekker een midweekje centerparcs boeken!

Vind het wel zwaar maar het is beter zo voorlopig.

Sorry dat ik niet overal op reageer maar het is me allemaal een beetje te veel aan het worden. Ga proberen wat afstand te nemen en te genieten van de andere dingen des levens...

Dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Eve, wat zul je het moeilijk hebben gehad om deze keuze te maken! Ik kan me voorstellen dat het je even teveel wordt allemaal, je hebt dit jaar ook al 2 keer een punctie gehad, dat is ook niet niks.... het is erg belangrijk dat je niet teveel spanningen hebt bij een poging, als jullie dit nu juist wel voelen dan heb je zeker de juiste keuze gemaakt. Een midweekje Center Parcs is natuurlijk altijd lekker... zijn wij ook geweest in augustus, hebben jullie al een park in gedachten? Wij zijn naar het Heijderbos geweest, is wel een aanrader!!!

Ik hoop dat je nu lekker kunt ontspannen en laat dit forum maar even voor wat het is, dat komt later wel weer als je eraan toe bent!!!

Wens je alvast heel veel plezier op vakantie!!!

Geplaatst

Jeetje Eve ik kan me indenken dat je het even te veel vind dat had ik vorig jaar ook.

Wij hebben toen 3 pogingen in een half jaar gedaan en dat brak ons op we hebben toen precies een jaar rust gehad en dat heeft ons wel goed gedaan nu hebben we weer een tijdje rust en dat is wel lekker hoor alhoewel ik niet kan wachten aan de ene kant om weer te beginnen maar het zit er even niet in.

We moeten eerst de onderzoeken afwachten en een paar kilo nog afvallen en ik moet eerst de fibromyalgie een plekje zien te geven want merk wel dat ik het zwaar vind maar dat komt ook wel weer. Wij zien volgend jaar wel weer verder.

Meid kom even lekker tot rust en we zien je vanzelf weer verschijnen

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties en begrip!

Hoop ook dat jullie droom uit mag komen! Heel veel succes en tot snel! :-)

Geplaatst

Wat knap van je Eve. ik weet dat mijn vriend ook vaak het idee had dat we een break moesten nemen, ik ging er vaak ook bijna aan onderdoor. Maar omdat je wens dan zo groot is, wil je het liefst zsm door elke keer. Ik was ook alleen hier mee bezig. Nu zie ik dus ook in dat een break je goed kan doen. Ik hoop dat jullie ook zoveel geluk mogen hebben als wij. Iniedergeval nooit de hoop opgeven. Heel veel succes en geniet van alle andere mooie dingen in het leven :) fijn weekend dames! Ik hoop dat jij je ook beter gaat voelen liesjuh! Dikke x

Geplaatst

Wat een stilte hier....

Hoe gaat het nu met jou Liesjuh?Heb je alweer een gesprek gehad bij het ziekenhuis?

Maris, ik las op je hyves dat je een nieuwe baan hebt, wat super. Gefeliciteerd! Wanneer kun je beginnen?

Bij mij is het rustig, gelukkig niet misselijk meer :) hopelijk kan het genieten nu echt gaan beginnen.

Geplaatst

Haha ik had gisteren al in de gedachten een keer hier wat neer te zetten maar het is er bij in geschoten ben echt zo druk op het moment niet normaal hihi

Hier gaat het redelijk het kon beter ik heb ontzettend veel last van mijn rug en mijn pols/hand dus morgen maar weer even naar de fysio.

Ja ik heb eindelijk een nieuwe baan wat ik kan combineren met het oppassen dus dat is helemaal mooi. Ik ga in een hotel in mijn geboortestad werken (misschien weten jullie wel waar ik vandaan kom hihi) ik ga daar van alles en nog wat doen de bediening, de keuken en schoonmaken dus heel afwisselend dus na bijna 10 jaar ga ik de horeca weer in haha. Morgen ga ik er heen en tekenen en waarschijnlijk kan ik 1 november beginnen maar hopelijk met een beetje geluk nog iets eerder.

Verder ben ik het weekend naar Utrecht geweest naar mijn oma en zaterdag hadden we een meeting met de dames van het 'wie start er in maart 2010' topic was erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar. Wij zijn met een clubje al 1,5 jaar aan het schrijven en we wilden elkaar wel eens in het echt zien dus vandaar en het was een succes.

Verder heb ik niet zoveel te melden haha.

Sharon fijn dat je niet meer misselijk bent en dat je nu lekker kunt genieten van je wonder.

Heb je al spulletjes uitgezocht?

Lisette hoe gaat het met jou?

Lukt de studie een beetje?

Geplaatst

Heej hoi,

Met mij gaat het wel weer beter hoor... ben nu volop aan het genieten van Isa die sinds gisteren kan kruipen!!! Ze kruipt nu alle kanten op, dus moet haar goed in de gaten houden. Ik ben vanmiddag naar het CB geweest en alles was prima in orde, da's wel fijn te horen.

Vanmorgen ben ik weer naar de opleiding geweest, het is wel behoorlijk pittig, maar erg leuk en interressant. Het is wel heel erg veel, maar het is maar voor 20 weken, dus dan moet het te doen zijn.

Op 7 oktober moeten we weer naar het ziekenhuis voor een gesprek, we hebben het er al over gehad om eerst de studie af te ronden en nadien weer een poging te gaan wagen, mits het niet op de spontane manier lukt..... daar hopen we nog zo op!!

Sharon, wat fijn dat je niet meer zo misselijk bent. Met welke voorbereidingen ben je nu bezig? Wat hebben jullie zoal in gedachten?

Maris, super voor je dat je een nieuwe baan hebt! Wat lijkt me dat spannend om zo'n meeting te hebben, zelf voel ik hier nooit zoveel voor, ik vind het schrijven hier erg prettig, maar een ontmoeting komt me iets te dichtbij. Als jij je hierbij goed voelt is het alleen maar fijn, zekers om je gevoelens te kunnen delen met "lotgenoten". Wel balen dat je zoveel lichamelijke klachten hebt, hopelijk helpt de fysio!!!

Geplaatst

Wat leuk dat isa al aan het kruipen is, daar ben je dan wel druk mee:). Mooi alles ontdekken.

Wij gaan binnenkort de "babykamer" schilderen. We hebben een mooie kamer gezien die we gaan bestellen en de kinderwagen zijn we ook wel over uit. Nu nog wachten op een mooie aanbieding. Ik vind alles van Nijntje ook zo leuk, grijs met wit. Zo willen we de kamer ook hebben. Leuk leuk! Haha

Hoe is het met de andere dames, nog nieuwtjes?

Lfs sharon

Geplaatst

Maris, Weet je al of je eerder met je nieuwe baan kunt beginnen? je pakketje is bijna onderweg hoor ;), ik heb het al klaarliggen maar moet nog even naar het postkantoor...Weet je al wanneer je weer gaat beginnen? hoe gaat het afvallen?

Hoe is het nu met jou Liesjuh? Lukt het een beetje met de opleiding? Succes vrijdag met je afspraak in het zh.

Hopelijk gaat het weer een beetje beter met jou Eve, weet ook niet of je dit leest maar sterkte iniedergeval!

Bijna weer weekend dames, jullie nog leuke dingen in de planning?

Geplaatst

Sharon, hoe is het met jou? Ben je al aan het schilderen? Welke kinderwagen hebben jullie op het oog? Verder nog bezig met leuke voorbereidingen? Hoe ver ben je inmiddels, binnenkort weer een echo of duurt dat nog veels te lang? Ben je goed te pas of nog moe, misselijk, etc....? Zoow... het vragenuurtje is weer voorbij, hahaha..... wil gewoon graag alles weten, hahaha... is zo'n leuke periode nu voor je!!!

Maris, hoe is het met jou? Vindt je het werk leuk en kun je het goed volhouden met je klachten? Ben ook wel benieuwd hoeveel kilo je er inmiddels af hebt.... hier komen de kilo's er alleen maar bij ipv af... pffff.... hahaha....

Morgen moeten we naar het zh voor een gesprek, eens kijken hoe we verder gaan!

De opleiding is erg leuk om te doen, wel veel leerwerk, maar krijg er wel energie van, dus da's alleen maar goed. Verder weinig nieuws hier, Isa heeft het kruipen helemaal ontdekt, 't gaat nu alle kanten op, erg leuk om te zien hoe ze de wereld aan het ontdekken is!

Geplaatst

Hoe is het gisteren gegaan Liesjuh? Had je een afspraak met dr Haselbach?

Wij zijn nog niet begonnen met schilderen, denk dat we dat binnenkort wel gaan doen voor de winter begint :(.

Waarschijnlijk gaan we de Joolz kinderwagen kopen, is ook erg fijn voor lange mensen. Die van Stokke is ook wel erg mooi, maar die vind mijn vriend wat minder mooi en hij moet er ook mee lopen he;). We hebben morgen een pretecho, wel erg spannend. Ik ben inmiddels bijna 17 weken. Ik heb verder nergens last van, alleen vliegen de kilo`s er wel aan maar gelukkig helemaal vd misselijkheid af! Ben jij toen veel aangekomen? en ook al in het begin?

Alle dames nog een fijn weekend!

Geplaatst

Hoi dames zo ik ben een tijdje hier niet geweest (schaam schaam hihi) ik had niet zoveel zin in reageren ben nogal druk op het moment.

Ik ben dus vanmorgen begonnen bij mijn nieuwe baan in het hotel erg leuk moet ik zeggen. Het is voornamelijk de huishouding, maar zoals volgende week zondag is het de hele dag bediening want dan is er een feest in het dorp en word het heel druk.

Verder gaat het redelijk goed heb wel heel veel last van de rug maar goed dat moet dan maar. Het afvallen gaat wle goed ben weer 4 kilo kwijt dus gaat lekker vrijdag moet ik weer naar de dietist dus ben benieuwd hoeveel het officieel is nu.

Wanneer we verder gaan weten we nog niet omdat ik eerst de hystroscopie moet hebben gehad voor we wat kunnen en ik wil eerst dus nog afvallen. Maar we zien het wel volgend jaar een keer wil ook eerst mijn draai zien te vinden bij het nieuwe werk is wel zo makkelijk vind ik.

Sharon fijn dat alles zo goed gaat en dat je nu echt kunt genieten.

Willen jullie weten wat het word? (sorry misschien heb je het ook al wel gezegd maar ben het vergeten)

Lisette wat goed dta ze kruipt haha nu moet je echt ogen voor en achter hebben

Eve hoe gaat het met jou?

Kom je een beetje tot rust?

Zo dat was het wel zo'n beetje fijn weekend dames ik krijg zo visite

Geplaatst

Hoi hoi,

We hadden inderdaad een gesprek met Dr. Haselbag, een erg fijn gesprek. Afgesproken dat we even een pauze inlassen ivm mijn studie, we gaan denk ik rond januari weer een poging wagen. We hebben nog 2 pogingen te goed, dus da's wel een fijn idee. Dacht zelf dat we er nog maar één hadden namelijk, maar na een "geslaagde" poging, begint de teller opnieuw bij 3. Verder heb ik nog weleens last van steken in de buik en duizeligheid, hierom werd mijn bloeddruk opgemeten en ze heeft nog een echo gemaakt, deze zag er prima uit. Was echt een relaxed rustig gesprek, ze had alle tijd voor ons, erg prettig!

Sharon, de Joolz wagen ken ik niet, de Stokke wel en eerlijk gezegd vond ik 'm ook niet zo mooi.... Wij hebben de bugaboo, een echte aanrader, bevalt ons prima! Ik ben niet zoveel aangekomen tijdens de zwangerschap, viel reuze mee.... eerlijk gezegd weet ik het niet eens, maar meer dan 13 kilo zal het zeker niet zijn geweest. Heel veel plezier morgen bij de pretecho, leuk, leuk!!!

Maris, fijn dat het werk je goed bevalt!

• 2 weken later...
Geplaatst

Heej dames,

Wat een rust hier, iedereen druk met van alles en nog wat?

Wil toch even graag van me afschrijven, aangezien ik het met niemand kan delen, behalve m'n man natuurlijk. Heel even dacht ik zwanger te zijn, was al helemaal happy, want was 4 dagen overtijd. Helaas kreeg ik toen hevige buikpijn en werd ik flink ongesteld, er zaten ook dikke stolsels bij die ik normaal niet heb tijdens de menstruatie. Zou dit toch het begin van een zwangerschap geweest zijn? Krijg nu wel meer hoop dat het misschien spontaan gaat lukken!

Hoe is het met jullie, Maris, volgens mij ben je druk met je werk, want ik zie je hier niet veel meer.... hahaha...

Sharon, hoe was de pretecho? Hoe voel je je nu en al met inkopen begonnen?

Geplaatst

Ja Lisette dat zou kunnen dat het een vroege miskraam is geweest zo had ik dat ook bij de laatste cryo poging. De buikpijn heb ik altijd wel maar de stolsels niet dus vandaar.

Meid gewoon lekker blijven proberen doen wij ook hihi je weet maar nooit kijk naar Diaan en Sharon

Hier gaat het wel goed maar heb niet zoveel zin om te schrijven elke keer maar lees wel trouw altijd mee.

Ik ben inderdaad ook druk met werken en nog heel veel dingen meer.

Zondag hebben we te horen gekregen dat de broer van mijn vriend en zijn vrouw een kleine krijgen en dat is heel hard aangekomen vooral ook omdat er nog nooit begrip voor ons is geweest en nu ook niet. Er word totaal niet over nagedacht hoe wij ons voelen en dat schijnt ook niet belangrijk te zijn dus we nemen even afstand van hen. Vooral ook omdat we nog heel veel feesten gaan krijgen met de familie in de periode dat ze nu zwanger is en dan zitten wij er weer tussen en kunnen we nog steeds niet mee praten.

Oh ja zij kenden elkaar nog niet eens toen waren wij al bezig dus dat maakt het ook zo moeilijk voor mij maar goed het is niet anders.

Sharon hoe gaat het met je hoe was de echo?

Geplaatst

Maris, wat vreselijk om te horen dat ze niet aan jullie gevoelens denken! Je gunt het een ander zekers wel, vooral je eigen broer, maar je verwacht wel medeleven en het lijkt me ook logisch om die te geven aan je eigen broer en schoonzus. Ik vond het toen vreselijk om te moeten vertellen aan m'n schoonzus die geen kinderen kan krijgen.... wij zijn naar hen toe geweest en hebben het verteld en er gelijk bij gezegd dat we zouden snappen dat ze niet zo blij waren, maar juist verdrietig, het is fijn om over je gevoelens te praten en dan kom je erachter hoe belangrijk dat is. Zo krijgen zij steun van ons en waren ze toch blij ondanks alles dat wij dit geschenk wel mochten krijgen! Een heel verhaal, maar ik kan me jullie situatie voorstellen, heel veel sterkte ermee!!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Dames,

Hoe is het nu met jullie?

Liesjuh wat vreselijk voor je, toch weer even hoop gehad, misschien toch echt een begin van een zwangerschap geweest.... maar niet opgeven, je weet maar nooit he.Wondertjes bestaan.;) Hoe voel je je nu verder? en hoe gaat het met je mooie dochtertje?

Maris, Hopelijk voel je je ook weer wat beter. ik hoop dat mijn Pb je een beetje heeft geholpen. Het zijn altijd hele lastige situaties, het is ook zo oneerlijk allemaal.... Maar jouw tijd komt echt, het moet gewoon! Hoe gaat het verder met je nieuwe baan en het afvallen?

Hier gaat alles goed, ik geniet heerlijk van mijn groeiende buik... De kilo`s vliegen er wel bij, dat is wel even wennen haha.... ik voel me net zo`n teletubbie.

Volgende week hebben we de 20 weken echo, Het blijft wel spannend! Je leeft eigenlijk steeds van echo naar echo. Het blijft toch een hele spannende tijd tot de geboorte denk ik.... juist omdat we er zoveel moeite voor hebben gedaan. Jij zal dat ook nog wel weten Liesjuh?

Ik hoop dat jullie allemaal een mooi weekend hebben, het wordt mooi weer dus geniet ervan!

lfs Sharon

Geplaatst

Hoi hoi,

'k Heb eindelijks weer verbinding.... de laptop was gecrasht..... wat kun je die dan vreselijk missen!!! Dan besef je pas hoeveel je erachter zit, maar goed..... hier ben ik weer!

Sharon, erg herkenbaar je onzekerheid, je bent echt niet de enige! Ik had er de gehele zwangerschap last van, heb daarom ook diverse echo's gehad... en tussendoor nog extra controle's op het observatorium. Wat fijn dat je je zo goed voelt en die kilo's moet je maar voor lief nemen, gaan er na de geboorte wel weer af.... hoop ik voor je... hahaha.... Wanneer heb je de echo? Moet je even laten weten hoe het was, ben benieuwd.... krijg je dan ook te horen of het een jongen of meisje is?

Hoe ver ben je met de voorbereiding, ben je al met het kamertje bezig en heb je alle spullen al binnen? Geniet lekker van deze tijd, ik vond het ook zó bijzonder om mee te mogen maken en dan geniet je dubbelop!!!

Met Isa gaat het prima, ze kruipt me het hele huis door, ik moet nu echt goed opletten, het is een echte ontdekker nu!!

Ze eet lekker met de pot mee en lust alles, heerlijk om te zien. Ze slaapt alleen overdag bijna niet, een uur is lang, dus dat is wel iets minder nu ik met de studie bezig ben, maar ja... ben allang blij dat ze 's nachts zo lekker doorslaapt!

Met mij gaat het redelijk, beetje wisselend, ben erg moe de laatste tijd, komt denk ik door het vele leren en Isa vergt ook wel de nodige energie nu! Met m'n studie gaat het super, afgelopen maandag toets gehad en ik had een 9,6 en een 8,6 geeft wel motivatie moet ik zeggen!

Maris, hoe is ie met jou?

Geplaatst

Wat fijn Lisette dat het zo goed gaat met leren en met Isa

Houden zo zou ik zeggen hihi

Sharon lijkt me logisch dat je onzeker bent.

Deze week de 20 weken echo maar alles zal vast goed zijn daar ben ik van overtuigd.

Succes

Zo ik ben er ook weer even heb het heel erg durk op het moment maar jammer genoeg zijn het niet alleen maar leuke dingen.

Mijn tante is vrijdag overleden op 56 jarige leeftijd (als jullie tubantia hebben hebben jullie haar misschien wel zien staan maandag in de krant heeft dezelfde achternaam als ik) en dat is erg hard aangekomen in de hele familie. Ze was al wel ziek maar het was toch nog onverwachts, maar gelukkig is haar een lijden bespaart gebleven.

Vanavond is de avondwake en dus ook een definitief afscheid voor ons ben er gisteren nog wel even geweest maar vanavond is het echt het laatste

Maar goed verder gaat het redelijk heb wel heel veel last van de rug maar goed dat is de reuma wat dan in stress situaties opspeelt.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Hey Maris,

Gecondoleerd met je tante, wens jullie veel sterkte met dit verlies. Volgens mij maken jullie veel te vaak dit verdriet mee.... heb het idee dat ik nog wel eens lees dat er iemand in je naaste omgeving is weggevallen..... nogmaals sterkte!

Ik lees in je handtekening dat je 27 oktober een hystroscopie hebt gehad? Mag ik vragen wat dit inhoudt en hoe het ging?

Misschien heb je het al wel eens verteld, sorry als dat zo is.... maar weet 't niet meer......

Geplaatst

Dank je wel Lisette ja het gebeurd veel te vaak hier jammer genoeg maar ja wat doe je eraan het is gewoon k^%&%t om elke keer weer afscheid te moeten nemen.

En dat van mijn tante heeft mij heel erg geraakt doordat ik daar kind aan huis altijd was.

Ja ik heb een hystroscopie gehad dan gaan ze met een camera in de baarmoeder kijken niet echt een fijn gevoel maar ik vond het wel goed te doen.

Alles zag er goed uit alleen is het wachten nu op de uitslag van het hapje wat ze genomen hebben uit de baarmoeder. dus ik ben benieuwd.

Hoe gata het verder met jullie allemaal?

Fijne dag allemaal ik ga zo weer richting de kermis hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden