Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heej Eve,

Wat lief dat je eraan denkt!

De meting ging goed, heb 12 follikels, elke kant 6. Vrijdag moet ik terugkomen voor een 2e meting en ik heb dan maandag w.s. de punctie. Wel weer erg spannend allemaal! Zelf dacht ik dat ik overstimulatie zou hebben, omdat ik niet kan uitplassen, heb de hele dag/nacht drang, maar er komt dan weinig. Hazelbag zag dat ik een volle blaas had, terwijl ik daarvoor net naar de wc was geweest, urine is nu op kweek en ik kan vanmiddag bellen voor de uitslag.

Hoe is het met jou, heb je je schema al binnen?

Sharon en Maris, met jullie ook alles goed?

Geplaatst

Wat mooi Liesjuh, mooie oogst straks ;) hopelijk heb je geen blaasontsteking. Hoe voel je je verder? laat je even weten wat de uitslag is?

Ik moet zo voor de eerste afspraak bij de VK, geen idee wat ik erbij voor moet stellen. verder gaat het wel goed, weinig last van kwaaltjes de laatste dagen, hoop dat alles goed is. Afwachten maar weer!

Geplaatst

Lisette, wat een mooi aantal! Hoop dat ze lekker doorgroeien en je idd de punctie maandag hebt! Balen dat je zo slecht kan plassen zeg. Eventjes afwachten wat de uitslag van de kweek is, hoop dat het snel overgaat.

Hier nog geen nieuws, heb mn schema nog niet thuis. Is ook nog maar een weekje geleden dat ik mijn afspr met Oosterhuis had dus moet nog eventjes geduld hebben haha

Sharon, hoe is het bij de VK gegaan?

Geplaatst

Eve, ik heb nooit zoveel geduld namelijk.... hahahaha....

Sharon, hoe was het bij de vk?

Uitslag van de urine is goed, maar de klachten blijven... rotgevoel! Zal het er vrijdag nog eens met haar over hebben, ben allang blij dat ik geen ontsteking heb zo vlak voor de punctie!

Geplaatst

Lisette mooi aantal zeg ga zo door hihi

Ik heb dat ook al een hele tijd dat het net is of je constant naar de wc moet dacht dat dat aan mij lag hihi

Ik zal straks wel even meer reageren zit in de wachtkamer van de psycholoog

Geplaatst

Heb de afspraak gehad bij de vk van het ziekenhuis, mag nu over na de " normale" verloskundige. Geen ziekenhuis bezoekjes meer!! Pfff wat fijn.

Wat vervelend liesjuh, misschien spanning?

Hoe is het met jou maris?

Eve, wanneer zou je je schema krijgen? Mij waren ze nl een keer vergeten .

Geplaatst

Sharon wat fijn je bent gewoon eindelijk van het zh af.

Fijn dat alles zo goed gaat.

Eve ik zou ook gewoon even bellen hoor heb ik ook een keer gedaan en toen kon ik zomaar daardoor een maand eerder beginnen gewoon omdat ze mij toch aan de lijn had hihi.

Lisette ik heb ook altijd dat als ik op het zh kom dat ik naar de toilet ga en dat zodra ik in de stoel lig het lijkt alsof ik helemaal niet geweest ben zo raar als ik weer eens bij de ha kom zal ik het eens vragen.

Met mij gaat het verder goed ik heb deze week nog vakantie en dan mag ik maandag eindelijk weer beginnen haha ik heb er gewoon zin in.

Ben wel heel erg moe op het moment en merk dat ik toe leef naar dinsdag dan krijg ik de uitslag van de mri van de pols. Ik heb er zoveel last van dat ik nu wel eens wil weten wat dat is. En dat ze er zo snel mogelijk een keer wat aan doen want ik kan echt bepaalde dingen niet doen van de pijn.

Maar verder voel ik me eigenlijk heel goed ik ben op de goede weg met afvallen en mijn koelkast is bijna gevuld voor de volgende poging. Er is een heel lief persoon hier op het forum waarvan ik volgende week heel erg veel groente over kan nemen zodat we denk ik heel erg in de buurt komen. Zeker weten doe ik het natuurlijk nooit omdat ik vrij hoog moet spuiten om in elk geval een paar mooie eitjes te willen hebben maar ik ben hier zo blij mee. Nuis het nog 10kg afvallen en dan gaan we ons aanmelden voor de 4de poging.

Geplaatst

Sharon, wat fijn dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft! Mij werd toen ook de keuze gesteld, maar ik heb toen wel voor het zh gekozen, omdat je dan de gynaecologen kent en je bij de bevalling geen vreemd gezicht krijgt. Toevallig had de gyn dienst waarbij ik de meeste afspraken gehad had, erg fijn! Denk dat je het hartje hebt horen kloppen en dat ze je bloeddruk hebben opgemeten of niet, benieuwd hoe het was!

Maris, hopelijk krijg je dinsdag een goede uitslag van de mri, altijd spannend als je op uitslagen zit te wachten! Mag ik vragen of je op doktersadvies eerst 10 kilo moet afvallen? Knap van je hoor dat je dat nu kunt, ik vreet me altijd helemaal vol als ik spanningen heb... hahaha....

Geplaatst

Maris, wat fijn dat je dinsdag de uitslag krijgt. Hopelijk kunnen ze er dan iets aan doen. Altijd moe zijn is ook niet fijn, dat merk ik nu ook wel en dit is voor een goed doel.

Liesjuh,

Ik mocht niet kiezen, ik hoorde dat het anders niet zou worden vergoed via de zorgverzekeraar. maar ik vind het ook wel fijn om weg te gaan, heb er nu lang genoeg gelopen :happydance:.. Er is gisteren helaas geen echo gemaakt, alleen bloeddruk gemeten en een aantal vragen doorgelopen. Stelde weinig voor. heb volgende week een eerste afspraak bij de VK en de week erop na 12 weken pas weer een echo..... pff duurt wel lang hoor voor je gevoel.

Hoe gaat het nu met jou Liesjuh? nog problemen met plassen?

Geplaatst

Lisette ik val op dokteradvies af en omdat ik het zlef heel graag wil. Ik wil al onze kansen vergroten en als het op die manier kan dan is dat mooi.

Heb niet echt het idee dat ik heel streng aan het lijnen ben hoor moet gewoon anders eten en minder snaaien hihi ik ben ook een emo eter en als ik niet lekker in mijn vel zit begin ik te snaaien.

Sharon lijkt me wel een fijn idee dat je niet meer naar het zh hoeft en mocht er iets niet goed gaan trekken zij wel aan de bel ja dus daar zou ik me ook niet druk om maken.

Het zla voor jou best langzaam gaan die weken maar als ik zie dat je alweer oevr de 10 weken bent jeetje ik vind het wel snel gaan.

Ik zal eens gaan koken we krijgen straks mijn nichtjes op bezoek die komen een nachtje logeren. Morgen gaan we lekker zwemmen hier in het dorp in het zwembad dus gaan we er een gezellige dag van maken.

Geplaatst

Sharon, dat vond ik idd het fijne aan het zh, ik kreeg bij elke controle een echo. Tijdens mijn vorige zwangerschap liep ik ook bij de verloskundige, zij deed alleen de controles. Ik heb een goed gevoel bij het zh, dus mocht ik weer zwanger worden zou ik weer voor het zh kiezen, ook ivm de vroeggeboorte, de kans dat dit weergebeurd is groot hoorde ik.

Doe je ook de combitest en nekplooimeting tijdens de 12 weken echo?

Het plassen gaat nog steeds slecht... morgen zal ik 't er nog eens over hebben met Hazelbag.... denk dat zij er weinig mee kan!

Maris, je hebt groot gelijk om alles wat je maar kunt te doen om de kans te vergroten! Al is het maar een paar kilo, beter iets dan niets! Wens je veel plezier met je nichtjes!

Eve, nog aan 't wachten op je schema?

Geplaatst

Liesjuh, Maar jij krijgt het dus wel vergoed in het ziekenhuis?

We doen geen nekplooimeting met 12 weken, hebben er goed over nagedacht en na zoveel moeite ga je het kindje echt niet weg laten halen en ook aangezien mijn leeftijd kan de kansberekening ook vrij hoog uit vallen. Hebben jullie het bij isa wel gedaan?

Jullie allemaal nog leuke plannen het weekend? Wij hebben een verjaardag van de Fam., zitten nog in dubio of we het nieuws gaan vertellen.. Ik ben bijna 11 weken, of toch nog een weekje wachten? Hmm moeilijk hoor!

Geplaatst

Sharon, wij kregen het idd wel vergoed door de verzekering, ligt er misschien aan waar je verzekerd bent? Wij hebben wel gekozen voor de combitest/nekplooimeting, niet omdat we het evt. weg zouden laten halen, maar om erop voorbereid te zijn mocht er iets niet goed zijn. Na zoveel moeite zou toch niemand het laten weghalen lijkt me.... zou wel héél dubbel zijn!

Vanmorgen heb ik de 2e fm gehad en ik krijg a.s. maandag de punctie! Er waren nu 14 follikels te zien, waarvan zeker 6 boven de 20 mm, dus ik ben er helemaal blij mee. Moet zaterdag de pregnyl spuiten om 22.30 uur en wordt maandag om 9.30 uur geholpen. Baal er wel een beetje van dat het zo laat is, de vorige keer werd ik om 8.00 uur al geholpen!

Wij hebben ook het hele weekend feest, vanavond buurtfeest, morgenavond reunie van de volleybal, zondag familiedag!

Maar denk dat ik morgenavond afzeg, omdat ik de pregnyl moet zetten, doe dit liever in een rustige ruimte, zonder bang te zijn dat iemand het merkt.

Sharon, ik zou het geloof ik wel zeggen tegen de familie, je bent al 11 weken, dus de kritieke fase is wel voorbij. Geweldig om ze zo te verrassen... maar snap dat je twijfelt! Succes met je keuze!

Geplaatst

Ja het zou best kunnen, waar ben jij verzekerd? Of had je een med. Indicatie?

De echoscopiste vertelde dat ze met 20 weken ook veel controleren, dus mocht er wat mis zijn dan hoor je het dan ook wel. Maar ik begrijp ook wel dat je het wel gedaan hebt hoor, wij hebben er ook lang over na moeten denken.

Wat goed dat je zoveel follikels hebt!!! Maandag de punctie, wat spannend weer voor je....

Geplaatst

Oh ik was nog niet klaar! Haha..

Ik zou denk ik ook wat afzeggen als ik jou was, het is ook spannend allemaal en je wilt ook goed uitgerust eraan beginnen. Veel succes iniedergeval en ik ga weer voor je duimen op een goede uitkomst :)

Geplaatst

Ik had geen medische indicatie, ben verzekerd bij Avero Achmea. Als ik een feestje afzeg is het niet om de rust hoor, maar omdat niemand weet dat we hiermee bezig zijn en dan moet je wel de pregnyl opbergen, stiekem spuiten etc... Dit moet op het precieze tijdstip, dus ik ga het niet riskeren om wel te gaan, terwijl we dan een activiteit ofzo moeten doen en ik dan weg moet om te spuiten, snappie?

Zal Isa zo even naar mijn ouders brengen, ze blijft daar slapen vannacht... kunnen wij lekker een feestje bouwen met de buren, hahaha....

Heb m'n ouders gisteren ingelicht, omdat ik voor maandag oppas moet hebben voor Isa, gelukkig wilden ze dit wel, maar zij zijn dan ook de enigen die dit weten, behalve dit forum dan!

Ben benieuwd welke keuze je gaat maken, heel veel plezier als je ze wel gaat verrassen!

Geplaatst

Hey allemaal,

Fijn dat je je goed voelt Maris! Hoop dat je ook een mooie uitslag gaat krijgen dinsdag. Lekker gezwommen? je hebt er heerlijk weer bij haha

En knap hoor 10 kilo! Hier mag er ook wel wat vanaf, zeker na de afgelopen 2 behandelingen, op zich valt het wel mee, door de hormonen 3 kilo erbij. had eigenlijk ook meer gerekend!

Sharon, ik denk dat ik het nu ook wel verteld zou hebben. Je zit immers al op 11 weken en denk niet dat er dan nog zoveel mis kan gaan. De gyn had tegen mn zus gezegd dat als je de tien haalt en de echo ziet er prima uit je je eigenlijk geen zorgen meer hoeft te maken.

En wat betreft die extra onderzoeken, ik weet niet wat ik zou doen. Maar ik dacht dat tegenwoordig iedereen dit vergoed kreeg? En mocht dat niet het geval zijn, en je wilt het toch laten doen....zal toch niet zo schreeuwend duur zijn??

Lijkt me een lastige keuze wel/of niet!

Lisette, dat ziet er goed uit dus!!!! Denk ook dat ik af zal zeggen als ik jou was..

Heeeel veeeel succes maandag, op naar een mooie oogst met super bevruchtingen!!

Lees dat iedereen wel wat leuks doet/ of in de planning heeft staan! Goed zo. verwacht dat dit het laatste weekend met mooi weer zal zijn...

Zelf ga ik morgen BBQ-en bij mijn schoonouders en de rest van de club, dus erg gezellig. Denk dat ik mn auto maar eens moet wassen, ziet er niet meer uit!

En verder lekker beetje aan klooien in de tuin!

Heb mn schema nog niet ontvangen, wacht volgende week nog af. Heb ik hem dan nog niet ga ik bellen. Heb geen haast, ook aangegeven dat ik in okt weer wil starten dus misschien daarom nog niet ontvangen

Ik wens iedereen een heel fijn weekend en vergeet niet van het zonnetje te genieten!!

Geplaatst

Jeetje Lisette wat een goed aantal ik wou dat ik er een keer zoveel had haha en ik ben niet eens in de overgang.

Ik had het dan ook afgezegd hoor.

Sharon ik had het denk ik ookw el verteld nu met 11 weken zit je toch al wel redelijk safe dacht ik.

Mijn vriendin heeft het iedereen met 10 weken verteld de gyn had gezegd dat het dan wel echt goed zat.

Eve 3 kilo dat valt reuze mee ik wou dat ik dat had dan hoefde ik nu niet af te vallen. Nee ik ben 20kilo aangekomen door de hormonen en doordat ik 3 jaar geleden gestopt ben met roken.

Dus vandaar dat het er weer af moet.

Zo we zijn er net weer uit het zwembad was gewoon een binnenbad hoor hihi maar de dames wilden niet naar huis haha we lagen er om 11 uur al in en zijn net thuis. Dus we gaan zo patat eten en dan brengen we ze weer naar huis.

Hopelijk heeft mijn schoonzus nog een nieuwe bank voor ons geregeld haha vrienden van hun hebben een bankstel waar ze nooit op gezeten hebben alleen met verjaardagen en die willen ze weg doen en aangezien die van ons kapot is zou dat heel mooi uitkomen. Mijn schoonzus mocht hem namelijk voor niks hebben dus wij ook hopelijk anders gaan we op zoek naar een hoekbank.

Maar goed we hebben morgen buurtfeest en zondag wedstrijd en daarna bbq bij de schoonouders geen zin in maar goed het is niet anders.

En nu kreeg mijn vriend vandaag een brief mee dat we 23sept een dagje uit hebben met het werk waarschijnlijk word dat scooter rijden of op de solex met een lunch en koud en warm buffet erbij dus ben benieuwd en dat op een gewone werkdag

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Heej meiden,

Hier zit ik dan alleen, feestje toch maar afgezegd om de pregnyl er over 2 uurtjes in te spuiten. Mijn man is wel naar het feest, heerlijk weer erbij, had graag meegewild, maar denk dat ik me er niet prettig onder had gevoeld, dus........

Eve, heb je lekker gebbq-ed? En heb je je auto gewassen, tuin gedaan, etc.... of toch gewoon lekker in het zonnetje gelegen?

Sharon, wat is het geworden, gaan jullie je familie wel of niet verrassen dit weekend?

Maris, veel plezier met alle feestjes dit weekend!

Ga maar even lekker bankhangen vanavond...

Geplaatst

Liesjuh, nog de avond alleen doorgekomen? Spannend hoor morgen, heel veel succes, we duimen voor veel goede eitjes:). We hebben het gisteren wel aan de familie verteld, ik ben al 3,5 kilo aangekomen en dat valt ook op. Vandaag een positiebroek gekocht, ik kreeg mijn skinny jeans niet meer aan haha...Fam. Was erg blij voor ons, ook de mensen die weten hoe lang we al bezig zijn. Toch blijft het wel spannend, ik ben blij als ik de 12 weken echo heb gehad en het hartje weer heb zien kloppen. Andere dames leuk weekend gehad?

Geplaatst

Sharon, super dat je het verteld hebt en al een positiebroek gekocht hebt (nog wel op zondag), het zit ook wel véél lekkerder hè! Moet eerlijk bekennen dat ik er nu ook inloop, want mijn buik is erg opgezet. Zit vandaag weer alleen thuis, want voel me niet echt fijn na die Pregnyl van gisteravond. Heb steken in de onderbuik en voel me erg moe... dus na lang wikken en wegen besloten om thuis te blijven. Ga zo m'n spullen voor morgen vast pakken, ben altijd bang dat ik iets vergeet. Nog een weekje en jij zit aan de 12-weken, dan zul je je vast en zeker veel zekerder voelen en echt gaan genieten!

Maris en Eve, lekker genoten van het weekend?

Geplaatst

Sharon wat goed dat jullie het verteld hebben wat zullen ze blij geweest zijn.

Wanneer heb je de 12 weken echo ook alweer?

Lisette heel veel succes morgen ik zal voor je duimen laat je het even weten hoe het gegaan is?

Welterusten ik ga maar slapen moet er morgen om 6 uur weer uit want de vakantie zit er weer op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden