Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Maris,

Als het goed is ben je nu de trotse bezitter van 1 (of 2?) emmy's!!!

Heb je nog kans op cryo's?

Meid ga lekker broeden en zal voor jullie duimen!

Geplaatst

Jaaaaa hier zijn 2 8cellige toppers aan boord de laborante zei dat ze er erg mooi uitzagen dus het moet gewoon goed komen nu.

Of we cryo's hebben weten we nog niet maar daar krijgen we van de week een brief over. Ik ben alleen bang van niet omdat die iets achter liepen op deze 2, maar goed laten we hopen dat we ze ook helemaal niet nodig hebben haha ik ga nu in elk geval broeden en niet meer los laten voor eind oktober begin november.

We kwamen net thuis en ik moest op de bank gaan liggen en mocht voordat ik naar bed ga niet meer opstaan haha dus ik vroeg al en voor het eten dan oh ja dat mocht wel hihi.

Maar wel heel lief ik moest me ook ziek melden morgen van hem haha moet morgen een dagje thuiszorg dus best zwaar lichamelijk werk en woensdag en donderdag is het oppassen dus dat is niet zwaar, maar ik bekijk het nog even mijn gevoel zegt ook nee maar ja ik ben niet zo van het ziek melden en aan de andere kant is het maar voor 1 dagje dus ik zie het morgen wle even.

Ik moest wel mijn rechter eierstok even in de gaten houden want die waren allemaal gevuld met vocht en vandaar dat ik dara meer last van had maar ivm overstimulatie moest ik even een paar dagen rustig aan doen

Fijne avond allemaal ik zal dus maar eens op de bank gaan haha

Geplaatst

Haha dank je tja leuke dingen doen ik moet voornamelijk gewoon werken (oppassen) alleen morgen thuiszorg doe ik een dagje niet maar verder ben ik lekker druk gelukkig

Geplaatst

Maris, hoe voel je je? Wanneer mag je testen, krijg je een bloedtest of moet je zelf thuis testen?

Spannend hoor.... moet veel aan je denken!

Ik heb zelf zojuist een afspraak gemaakt, zit er steeds over te denken, of dat nu wel handig is etc... maar we doen het gewoon!

Binnenkort gaat het voor ons dus ook weer beginnen!

Geplaatst

Oh wat spannend meid ik ga weer duimen hoor en bij ons is het qua werk en alles ook niet de mooiste tijd maar dat kan mij niet schelen dit gaat voor alles.

Ik voel me verder wel goed eindelijk word de buikpijn iets minder alleen heb ik wel ene mega dikke buik haha maar hopelijk blijft dat zo en groeit hij alleen maar de komende maanden. Verder kregen we vandaag de brief dat er geen cryo's zijn van de 7 die overgebleven zijn en dat is wel even een mega domper want dat betekend dat we in het slechtste geval weer helemaal overnieuw moeten beginnen en we zijn er ook een beetje boos over want we moeten het zelf betalen en ze hadden het dus altijd kunnen proberen in te vriezen en ontdooien ze dan niet goed is het niet anders maar dan is alles geprobeerd maar goed dat geven we de volgende keer nog wle aan.

Verder heb ik wel last van bijwerkingen van de bollen zoals zere borsten maar ach dat hoort erbij en vind ik niet zo erg. Ik broed gewoon verder hier haha en we mogen zondag 19 febr testen dus dat scheelt weer dat het op een zondag is.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Maris, laten we nou niet vanuit gaan dat je nog een keertje het hele gebeuren moet ondergaan!

Echt heel jammer dat je geen cryo's hebt, kan me voorstellen dat dat wel even slikken was. Het zag er allemaal zo positief uit!

Maar eeuuh je hebt nu 2 super emmy's in je buik zitten en die gaan het hem doen!

Liset, wauw je hebt de stap gemaakt!! Moet je lang wachten en bij wie heb je de afspraak?

Volgende week heb ik een afspraak bij de neuroloog voor beenklachten. Als alles goed is en ik hoef me er geen zorgen om te maken hebben wij ons ook voorgenomen om te bellen!!!! Er gebeuren weer spannende dingen hier op het forum..hihi

Geplaatst

Maris, de eerste week zit er alweer (nou ja... weer... 't zal wel een eeuwigheid duren voor je....) op, nu op naar de spannende 2e week!

Hoe voel je je, heb je zelf al een bepaald voorgevoel? Fijn dat de buikpijn afgenomen is, nu maar hopen dat ie alleen nog maar dikker wordt!!!

Bij ons hebben ze ook nog nooit wat ingevroren, het is wel erg jammer natuurlijk, maar als het niet goed is heeft het weinig nut.... dan wordt je niet nu, maar op het moment van ontdooien teleurgesteld denk ik dan... maar kan me voorstellen dat je hoopt dat je cryo's hebt, zou wel fijn zijn.

Duim voor je en hoop van harte dat het geluk dit keer aan jullie kant is!!!!!

Eve, wat spannend dat jullie ook binnenkort weer een poging gaan wagen!

Misschien gaan we dan wel samen op..... zou leuk zijn....

Wij hebben op 22 februari een afspraak met Hazelbag, zij kent ons, dus dat is wel zo prettig!

Nu weer verder met de studie, morgen heb ik de eindtoets van school alweer en dan over 4 weken het landelijk examen.....

Het is me daar véééééél en moet vanmiddag ook nog naar de handbal en daarna heen kraamschudden, dus gauw verder met leren nu!

Geplaatst

Dank je Lisette

Het valt mee hoor het wachten tot nu toe zal van de week wel erger worden maar het is me nu nog reuze mee gevallen.

We hebben nog steeds goede hoop elke dag is er een denken we dan maar.

Verder voel ik me heel moe en heb ik nog steeds hele zere borsten en dat is het punt wat ik niet meer weet van de vorige keer want ik weet dat ik toen zere borsten had van de bollen maar ik weet ook dat dat op een gegeven moment op hield rond het begin van de tweede week en dat doet het nu dus niet maar goed dat wil nog niks zeggen ik zit er nu alleen maar op te hopen hoe raar dat ook klinkt dat ik heel snel misselijk word haha want dan zou dat een super teken zijn.

Oh ja en het trekt mij heel erg in de rechterlies elke keer niet dat het pijnlijk is ofzo maar gewoon een irritant gevoel heb jij dat ook wel eens gehad?

22feb dus alweer dat is snel dat is volgende week al hopelijk mogen jullie snel verder zou wel mooi zijn.

Ja het si wat met die cryo's en het klopt wel wat ej zegt of ik nu een teleurstelling heb of straks maar dan hebben ze het wel geprobeerd en er zal er maar net 1 tussen zitten wat wel goed ontdooit zij kunnen namelijk niet aan de binnenkant van een embryo kijken dat zeggen ze zelf maar goed het is gebeurd en we kunnen er toch niks meer aan veranderen we hopen gewoon dat het nu gelukt is

Geplaatst

Dank je wel heb vandaag ook een beetje een dipje heb elke keer best veel ongi krampen en lage rugpijn en ik weet dat dat alle kanten op kan gaan maar het frustreert me en ik word er onzeker van.

Maar goed ik heb vanmiddag al een echo gehad doordat ik ook elke keer steken in de eierstokken heb maar er was niks raars te zien dus we konden alleen maar afwachten afwachten en nog eens afwachten.

Pfff het is niet anders sorry voor mijn ego berichtje

Geplaatst

Niks sorry.... is toch logisch!!!

Kan me je gevoel zo voorstellen.... dat onzekere.... gek wordt je d'r van!

Wat fijn dat ze een echo wilden doen, heb je toch het gevoel serieus genomen te worden denk ik of niet?

Heb je nog last van de krampen en rugpijn? Wat een slopende week is dit toch hè, wens je heel veel sterkte/succes met afwachten.....

Geplaatst

Dank je het gaat vandaag wel weer beter hoor heb nu minder last van die dip haha

De krampen zijn er nog wel maar wel minder dus misschien was het wel de innesteling wie weet we wachten gewoon geduldig verder.

Ja wel fijn dat ik mocht komen dan weet je zeker dat er niks is en hoef ik me dara geen zorgen meer over te maken gelukkig.

Zo heb vandaag 6 uurtjes gewerkt maar ben kapot ga zo maar even op de bank liggen tot aan het eten kijken of ik wakker kan blijven.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier op deze forum. Ik lees af en toe maar nog niets geschreven, maar ik wil graag meedoen aan discussie. We zijn ook onder behandeling in de nieuwe kliniek in Hengelo.

Sinds oktober zijn we bezig met onze eerste ICSI. Twee keer afgeblazen voor de punctie: eerste keer weigens te veel follileks. En gisteren kreeg ik te horen dat ik allen maar 1 follokel heb die groot genoeg is, dus weer afgeblazen :(. Dat is echt balen..

Maris, ik begrijp dat je in WW zit, heel veel succes!

P.S. Sorry voor mijn Nederlands, ik ben oorspronkelijk geen Nederlandse.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Eva klets gezellig mee hier

Jeetje wat een teleurstelling dat het weer gestopt is bah wat lijkt me dat naar

Hebben ze nog gezegd hoe nu verder?

Mag ik vragen uit welk land je komt want zo erg is het toch niet met je nerderlands hihi je hoeft niet te antwoorden hoor als je niet wil ik ben gewoon nieuwsgierig

Dank je ja ik zit in die akelige 2de ww het is afwachten

Geplaatst

Maris, tuurlijk mag je vragen;) Ik ben Russische en heb Nederlandse man.

Hoe verder - weet ik nog niet, volgende week mag ik weer komen voor het evaluatie gesprek. Daar zullen we beslissen hoe we verder gaan. Het is kwestie van het aanpassen van medicijnen. Eerste keer had ik 150 Puregon en kreeg meer dan 30 follikels, tweede keer 100 Puregon en er is maar 1 :(. Het is een groot verschil dus.

Wachten is inderdaad moeilijk, ik zal voor je duimen ;)

Geplaatst

Maris, hoe gaat ie nu, nog krampen?

Eva, gezellig dat je mee komt kletsen!

Jee... wat een verschil van follikels zeg.... wist niet dat die 50 Puregon zoveel verschil zou uitmaken.

Spannende tijden dus... wens jullie heel veel succes en hoop dat het gaat lukken!!!!

Geplaatst

Jeetje Eva dat is ook wat dat die 50e zoveel doet misschien de volgende keer met gonal spuiten misschien helpt dat wel of nog een ander soort.

Lisette de krampen zijn wel minder maar nog wel aanwezig het is alleen zo raar vanmorgen toen ik wakker werd waren mijn (.)(.) totaal niet meer gevoelig en ik dacht nou dat is weer een behandeling zo ging het elke keer dus nu ook. Maar toen ik net de badkamer aan het schoonmaken was werd ik me toch even duizelig en misselijk, maar goed dat kan ook weer komen van de inspanning ik weet het niet we moeten gewoon verder wachten.

Ik ben nu wel de hele tijd ene beetje licht in het hoofd en heb een zware maag maar niet echt meer misselijk nadat ik wat gegeten heb

Geplaatst

@ Lisette, dank je wel. Ik zie in je handtekening dat je dochtertje heb van de eerste IVF. Dat is mooi! Altijd fijn om zulke positieve ervaringen te zien:)

@Maris, hope dat er niets aan de hand is. Een vriendin van mij is op dit moment zwanger voor ongeveer een maand. Ze heeft ook nu zeer gevoelige (.)(.), maar soms, vooraal s’morgens voelt ze even niets. Darna voelt ze die weer. Eerste keer was ze bang dat er iets mis ging met haar zwangerschap, maar er is alles goed tot nu toe.

Geplaatst

Eva, we hebben inderdaad een dochter uit onze 1e poging, die was direct raak!

A.s. woensdag hebben we weer een afspraak voor een nieuwe poging, dit is de 3e.... het zou zo fijn zijn als ze een broertje/zusje zou mogen krijgen.... dit is onze grootste wens nu.....

Wanneer heb jij de evaluatie, die was toch ook volgende week?

Maris, houd je de onzekerheid nog vol... bah... afschuwelijke dagen.... sterkte!!!!

Ga je op de officiele testdatum testen of eerder?

Sharon, hoe is het nu met jou, volop aan het genieten van je verlof?

Eve, jij zult nu wel aan het genieten zijn in Center Parcs, hopelijk heb je een lekker weekje kunnen relaxen, zodat jullie ook weer fris en fruitig met een nieuwe poging kunnen beginnen!

Ik ben helemaal blij, heb inmiddels de eindtoets van de opleiding gehaald met een 9 en een 9,5!!!

Of had ik dat al gemeld.... weet 't niet meer... ben er helemaal trots op. Nu het eindexamen nog in maart... nog eventjes aan de studie dus.....

Maris, ik duim volop voor je!!!!!!!!!!

Geplaatst

Lisette gefeliciteerd wat goed daar mag je ook wel trots op zijn hoor.

En nu kun je daar een baan in zoeken of ben je nog niet helemaal klaar?

Hier word het wel moeilijker nu hoor vooral omdat ik niks voel op een paar krampjes na bah niks aan dit.

MIjn gevoel is ook niet meer zo positief als eerder juist omdat het allemaal zo voelt als de eerste 3 keer bah ik wou dat ik mijn gevoel kon uitschakelen haha maar jammer genoeg kan dat niet.

Er zit niks andere op dan te wachten

Geplaatst

Hey Meiden

Ben nog maar net terug uit CP en dacht eens ff checken hoe het met de meiden staat.

Maris, hoe is het met je? Lees dat je nog steeds in de WW zit, is een goed teken! Maar wel weer killing!!!!!! Over 2 dagen weten we het. Heb inmiddels eelt van het duimen voor je...

Lisette, wat een goede cijfers! Knap hoor. Woensdag dus je eerste afspraak, spannend. We hebben besloten dat ik ook maandag ga bellen voor het maken van een afspraak. Zal we maart worden denk ik.

Eva, welkom! Wat rot voor je dat je elke keer de poging moet afbreken voor de punctie. maar wel een groot verschil zeg. Hoop dat ze hier een goede oplossing voor hebben volgende week. En idd wat Maris zegt: wellicht eens wat anders proberen, puregon of menopur??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden