Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De eerste keer dat het negatief was zat ik ook op mijn werk en toen mocht ik daarna naar huis. De tweede keer dat het negatief was had ik vrij genomen en heeft mijn man gebeld naar het ziekenhuis. Het was beide keren ff slikken. Ik kan dus altijd nog naar huis gaan: positief of negatief. Het is toch een beetje komkommertijd (werk als secr. op een advocatenkantoor) en mijn collegaatje zou het niet erg vinden om voor me waar te nemen.

Heb nog niet direct een antwoord op jouw vraag, maar ik zal in ieder geval een test in huis halen (of 2). Misschien dat ik dinsdagochtend ga testen. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wanneer er iets op de test te zien is.

Bij de vorige keren had ik een negatieve bloedtest en een paar dagen daarna werd ik ongi (van de bolletjes - die stelden het uit). Hoe Pregnyl werk daar heb ik geen weet van.

Moet jij maandag zelf testen??? En wanneer ben jij het van plan dan?

Liefs

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Yep, hier ook steken naar de liezen, en dan opeens niks, en dan opeens ongi-pijnen en dan opeens weer niks. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff vermoeiend hoor!

Blij dat ik hier niet alleen in sta ;)

Jeetje... Ben toch ook wel blij dat ik niet de enige ben :) En wie weet...

Bij mij zijn de ongi krampjes heel raar, dan heb ik lichte pijn en dan ineens hevige pijn en dan voel ik ineens een steek in me lies. Zou het toch........

Geplaatst

Ik moet maandag naar het ziekenhuis voor een bloedtest en dan bellen ze 's middags tussen 14.00 en 16.00 uur. Maar als ik een test haal denk ik dat ik het zaterdag of zondag ga doen. 's Ochtends testen is het beste he?

Geplaatst

nou ik heb vanochtend een test gedaan deze was negatief,

beiden keren dat ik zwanger was (zoontje en mk) had ik op dag 9 een positieve test, dus ik weet het nu even niet meer, ik heb ook geen last van (.)(.) alleen menstruatie krampen en ik huil de hele dag om alles, wel ben ik nog steeds misselijk en moe van de @#$ bollen.

als het mis gaat dan is het voor mij over want ik heb geen cryo's.

nou dat was het voor vandaag

gr mnail

Geplaatst

Oh meid...wat heftig!!! Het is dus echt jullie allerlaatste poging? Ik wil jullie heeeeeel veel sterkte wensen! Maar heb je niet te vroeg getest?

liefs esther

Geplaatst

Ohw mnail, het hoeft allemaal niets te zeggen.... Houd vol hoor.

Siebje, wat vervelend dat ze zo laat bellen. Nog langer peentjes zweten.

's ochtends testen is het beste.

Sterkte meiden

Geplaatst

Idd! Dat is toch erg dat je zo lang moet wachten. Ik kom na de bloedtest thuis en ga meteen slapen, dan gaat de tijd tenminste snel voorbij...

Geplaatst

mnail ... dag 9 testen is wel heel vroeg, ik zou zeker nog hoop houden en gewoon over een paar dagen nog proberen. Elke zwangerschap is toch anders!

Over testen in het algemeen. Doe het niet met zo'n test die supervroeg kan (matcare)! Ik heb al zoveel verhalen gelezen over vals positieve testen hiermee (zelfs van mannen!). Je kunt het beste 's ochtends testen en dan de avond ervoor niet al te veel drinken. Dan is je urine het meest geconcentreerd.

En let op bij vroeger testen als je Pregnyl gebruikt. Die geeft een positieve test (wat dus onterecht kan zijn), dus je moet echt wachten totdat dat uit je lichaam is. Volgens mij halveert dat elke dag, maar ik weet niet zeker hoe weinig het moet zijn om de test niet meer te beinvloeden.

Nou meiden, ik weet even niet wat ik moet denken. Ik schreef toch dat ik gisteren zo raar last had van m'n buik? Gisteravond zijn we naar de film geweest en waren om 12.00u thuis. Gelijk slapen natuurlijk. Om 5.00u werd ik wakker om te plassen, stond op en was me toch en partijtje duizelig! Viel echt bijna om.

Om 8.00u weer wakker, uit bed en nog steeds superduizelig en nu ook heel misselijk! Niet een beetje, maar echt behoorlijk.

Ik heb snel wat gegeten (crackers met hagelslag) en nu is het een stuk minder. Nog een beetje en voel me wat slapjes.

Wel vervelend, want je krijgt er wel hoop door. Maar ik voel me al dagen niet lekker (verkouden, buikpijn), dus het kan ook ook iets gewoons zijn. Bovendien gisteren niet zo veel gegeten, ´s avonds veel honger (maar niet toegegeven), dus misschien ook daardoor.

Nog 1 week voor mij!!

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Siebje, IVF, 3 aug testen

Mnail, IVF, 3 aug testen

Daan75, IVF, 3 aug testen

Groentje, IVF, 3 aug testen

Nellas, IVF, 3 aug testen

Marike2, IVF, 4 aug thuis testen

Manon (Taurus71), IVF, 5 aug testen

Natasja (Otjes), IVF, 5 aug testen

Annelies (SJSL), Cryo, 7 aug testen

Even het lijstje wat naar voren.

Simonja ik hoop dat je er vandaag bij kan!!

Geplaatst

@SJSL

Over testen in het algemeen. Doe het niet met zo'n test die supervroeg kan (matcare)! Ik heb al zoveel verhalen gelezen over vals positieve testen hiermee (zelfs van mannen!).

dit waren niet de matcare testen maar de romed testen waar mannen positief mee testen.

ikzelf heb altijd de matcare gewoon (niet ultra) deze test pos. bij 25ml,

de kruidvat test ook (2 voor 5 euro) en de clear blue digitaal test ook vanaf 25ml,

ik heb deze alle 3 met dezelfde urine gebruikt en alle 3 positief terwijl mijn hcg maar 23,7 was.

als er iemand nog aanvulling heeft hoor ik het wel

en blijf allemaal goed zitten op het bankje en maak maar even plaats voor simonja

fijne dag allemaal

Geplaatst

Ik heb hier toch echt verhalen gelezen over die matcare test die je zo heel vroeg kan doen, dat die niet goed is. Van Romed heb ik nog nooit gehoord.

Ik test ook met de Kruidvat en de Clear Blue digitaal.

Maar ben nog steeds van plan dit op dag 15 te doen ... echt ... haha.

Geplaatst

Hmmmmmmmm vanochtend wat roze en bruinverlies. Denk dat het hier dan helaas afgelopen is met deze poging, kan wel kloppen, 15 dagen na punctie.

Bah, baal als een stekker.

Geplaatst

Nellas, ik zou de moed nog niet helemaal opgeven, er is nog niets verloren!

Vanaf vanmiddag kom ik jullie vergezellen op het bankje! Om 13.45 uur heb ik een TP..

Liefs, Dorine

Geplaatst

Nellas .. oh nee! Wat rot. Bloedverlies hoeft niks te betekenen, maar hoopgevend is het niet. Ik duim voor je dat het toch niet doorzet.

Dorine ... fijn!! Succes vanmiddag!

Geplaatst

Dorine: veel succes vanmiddag en wat fijn dat je een TP hebt. Welkom op het trillende bankje.

Nellas: ik hoop dat het niet doorzet meis. Ik duim voor je. het kan nog alle kanten op.

SJSL: klinkt idd wel hoopgevend, maar ook zo dubbel allemaal he. Konden we maar stiekem naar binnen kijken en het meteen al weten....

Hier beetje raar gevoel vandaag. Ineens veel minder last van mn borsten, verder alles nog hetzelfde, ongi-krampjes, gespannen buikje en gister ook wat lage steekjes. maar vrees het ergste, vorige keer werden mn borsten ook minder gevoelig op de laatste dag van de bolletjes.

Verder brief van het ziekenhuis dat er geen cryo's zijn... ;-(. Niet geheel onverwacht, maar toch balen. Moeten we straks weer helemaal overnieuw....

pffffff...moest verboden worden die onzekerheid.

Liefs

Daan

Geplaatst

Man, wat een spanning hier op het bankje.

Daan ... kan bij jou ook nog alle kanten op. Veel sterkte met wachten nog even joh.

Bij mij is misselijkheid/duizeligheid weer weg. Ik heb me pas net bedacht dat het natuurlijk ook nog door de bolletjes kan komen ... *zucht*

Bijna weekend!!!

Geplaatst

fijn he die bolletjes..... ;-)

voor mij gelukkig de laatste dag vandaag met die ranzige dingen.

duimend, duimend, duimend.....

Geplaatst

Simonja: Als het goed is het je er nu een aan boord. Dattie zich maar goed mag vastgrijpen!

Daan75: Gekmakend, al die steekjes, polfjes, krampjes en wat al niet meer. Gewoon lekker volhouden!

Hier zet het niet door, beetje vreemd. Krampjes zijn niet meer of minder dan de afgelopen 2 weken, schrok gewoon van de veeg vanochtend. Krijg stiekem misschien weer een heel klein beetje hoop. Normaal gesproken komt bij mij de menstruatie heel hevig opzetten, heb nog nooit van dit halfslachtige roze/bruinige gepruttel gehad.

We wachten maar weer af, het broekloerseizoen is nu dus officieel geopend.

Alle dames heel veel succes!

Geplaatst

Man, als ik zwanger zou zijn nu, moet ik de bolletjes en de Progynova tot 12 weken zwangerschap gebruiken! Moet alleen bij een Cryo, bij een verse poging moest ik de bolletjes tot de dag van testen gebruiken.

Oh Nellas ... HAHA ... broekloerseizoen ... ja, dat krijg je dan. Gelukkig nog niks doorgezet!!

Geplaatst

Jeetje SJSL in dit geval duim ik dan maar dat je ze nog 12 weken moet gebruiken ;-)

Nellas: wat fijn dat het maar een enkele veeg was. Dan klinkt het juist weer goed. Mn duimen draaien overuren.

liefs allemaal

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Siebje, IVF, 3 aug testen

Mnail, IVF, 3 aug testen

Daan75, IVF, 3 aug testen

Groentje, IVF, 3 aug testen

Nellas, IVF, 3 aug testen

Marike2, IVF, 4 aug thuis testen

Manon (Taurus71), IVF, 5 aug testen

Natasja (Otjes), IVF, 5 aug testen

Annelies (SJSL), Cryo, 7 aug testen

Dorine (Simonja), IVF, 12 aug testen

Ja dames, daar ben ik dan! Net de terugplaatsing gehad van één topembryo. In totaal waren er 10 van de 16 eitjes bevrucht. Eentje is er nu teruggezet en de overige 9 konden allemaal de vriezer in. Ik ben door het dolle heen...

Ik ga voor jullie allemaal duimen, wat een spannende week volgende week.

Liefs, Dorine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden