Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Marion, dat had ik ook al even bedacht, van een fris nieuw jaar... Aan de andere kant zeg ik al drie jaar met Oud en Nieuw: hopelijk word ik dit jaar zwanger! En dat is niet gelukt... Nu we met ICSI bezig zijn dacht ik: voor de Kerst kan ik zwanger zijn! Maar als het zo doorgaat... weer niet dus. Op zich maakt het natuurlijk niet uit wanneer maar zo bedenk je van alles he.

Ik had nog bedacht dat ik ga vragen aan de gyn. of hij wil proberen invloed uit te oefenen dat het eerder kan (of had ik dat hier al geschreven? Heb een paar vriendinnen gemaild vandaag, weet het even niet meer).

Nou ja, to be continued maar weer.

Caroline

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dit wordt ook onze 3e oud en nieuw dat we zeggen dat we hopen dat het een vruchtbaar jaar wordt................... zucht...........................

Wel heerlijk gesport vandaag, morgen weer en woensdag heb ik me voorgenomen om een heerlijke dag rust te nemen. Ik voel me goed vandaag, nu de kilo's nog naar beneden.

Geplaatst

Wij zijn op de kop af drie jaar bezig. En stom genoeg...ik heb het er nu best moeilijk mee, de tranen zitten hoog deze maand. Ik kijk ook al drie verjaardagen lang tegen een dikke buik an een zus of schoonzus aan. Hoop zo dat ik komende verjaardag (mei) zélf met een beginnend buikje zal zitten...

Wat betreft de fitheid: zaterdag een patatje en avonds een (zelfgemaakte) piza met een tarwebodem. Gisteravond chinees. Jullie kunnenvast wel raden hoe lekker ik me voel :icon_geek: Nou ja, af en toe moet je even he. Vanaf vandaag weer keurig.

Hebben jullie ook zo'n last van het weer....vind het koud en donker brrrr....

Geplaatst

ja ik heb het nu al 2 avonden erg koud, wij zetten de verwarming nooit zo snel aan en trekken eerst wat warms aan. In het begin van kouder weer moet mijn lichaam zich altijd " aanpassen " aan de kou.

Dit weekend heb ik ook gezondigd hoor, zaterdag heerlijk gegourmett met onze beste 3 vrienden en zondag kip kebab met friet, vanavond pannekoek met spek.

Overdag wel netjes overal afgebleven, maar in het weekend laten we ons wel eens gaan. Nu weer netjes eten........

Geplaatst

Zo uitgeslapen en al ga ik zo heel gezond op de fiets naar de sportschool om me lekker in het zweet te werken.

Al een kilootje kwijt!!!!!!!! ten opzichte van vorige week woensdag. Hopelijk zet dit zo door en haal ik de 80 kg voor het einde van het jaar!!!!

Geplaatst

Nou ja zeg! Ik werd net gebeld en volgende week woensdag word ik geopereerd! Er is een plaatsje vrij gekomen... misschien hebben ze toch rekening gehouden met het feit dat ik bezig ben met ICSI... Nu ben ik wel heel zenuwachtig, vanmiddag meteen naar de anesthesist. Pfoeh, moet het even verwerken maar qua behandeling natuurlijk goed nieuws! Ik was net weer begonnen met serieus lijnen om nog een paar kilo kwijt te zijn maar nu heb ik opeens nog maar een week en moet ik vanmiddag op de weegschaal...slik.

Caroline

Geplaatst

Waaaah, dat is even schrikken ja! Wel positief natuurlijk, maar toch. Als je gewicht echt een probleem zou zijn voor de operatie had de chirurg er toch wel wat van gezegd? Succes vanmiddag en bedenk maar voor jezelf: over een week is het al achter de rug. Heerlijk toch! Niet alleen voor de icsi, maar ook voor de buikpijn.

Geplaatst

Zo meiden ik heb net een heerlijke wandeling langs de Zeedijk van ruim een uur met mijn "leen"hondje achter de rug. Het is zo heerlijk weer. Ondanks dat ik behoorlijk sjacherijnig was vanmorgen, ben namelijk ongesteld geworden en moet nu voor deze maand aan de Pil voor het baarmoederonderzoek over 2 weken.

Dat rotgevoel is helemaal verdwenen nu en ga lekker van de rest van mijn vrije dag genieten.......................................

Geplaatst

Goed zo, that the spirit! Ik las laatst weer ergens dat drie maal per week een uur lopen het allerbeste is voor conditie en afvallen. Blijf het knap vinden dat je het ook daadwerkelijk doet. Caroline ook weer gezwommen, super meiden. :good1:

Ik doe de komende dagen heeeeel kalm aan. Na een hele drukke periode op mijn werk gisteren de 1e deadline gehaald op mijn tandvlees. Moest eigenlijk vanmiddag nog werken maar gezegd dat ik niet kom, ben op donderdag en vrijdag altijd vrij en ik kon echt niet meer.

Vanochtend in bed gelegen, nu net lunch op en ga zo lekker met een stapel tijdschriften op de bank. Uiteraard wel proberen morgenochtend te sporten. Ben van plan daarna een beautyochtendje te houden, lekker in bad, beetje tutten en als ik puf heb naar de kapper. Dat soort dingen hoort toch ook bij fit worden, nietwaar?

Ik moet trouwens even terugzoeken wie het ook alweer wilde hebben, maar dat boekje van de consumentengids heb ik besteld. Dus als je in een priveberichtje even een adres geeft dan kan ik het opsturen als ik het ontvangen heb.

Geplaatst

Zo net weer op de sportschool geweest, heerlijk. Was wel frisjes met fietsen op de terugweg, omdat ik thuis alijd douche. Ik moet de volgende keer maar een dikkere jas aantrekken. Nu lekker genieten van de rest van mijn vrije dag, vanavond een concert van Racoon!!!!!!!! Lekker samen met mijn mannetje van genieten.

We doen de laatste tijd, sinds de vakantie te weinig leuke dingen samen. Is ook uit financiëel oogpunt maar toch. Er zijn toch best dingen te verzinnen die weining of niks kosten??

Prettig weekend allemaal!!!! Dan mag ik weer werken dus tot volgende week weer!!!

Geplaatst

Hoi Witje,

Goed hoor dat je geweest bent! Heb gisteravond zwemmen overgeslagen omdat ik voor allerlei screeningsonderzoeken naar het ziekenhuis moest, schoonouders ophalen station, dochter naar ballet, schoonouders terug naar het station, Chinees halen (ahum... maar 1 bord genomen) en toen kon ik het niet meer opbrengen... Dinsdag weer!

Lekker naar het bos, de herfstkleuren komen langzaam tevoorschijn, kost niks en goed voor je conditie/lijn!

Veel plezier vanavond!

Caroline

Geplaatst

He Caroline,

Fijn dat er toch weer schot in de zaak zit. Wel even spannend, die operatie :ohmy:.

Maar vooral fijn dat de icsi er toch nog in zit, dit jaar. Wij meisjes van een bepaalde leeftijd willen toch graag dat er geen tijd verloren gaat...

Veel succes en sterkte!

XNine

Geplaatst

Ik heb ook overgeslagen. Was zo moe en volgens mijn vriend was slaap nu even belangrijker dan bewijzen dat ik echt wel elke week ga sporten. Ach, heeft hij ook wel gelijk in. Ik hou gewoon en rustkuurtje van vier dagen :-)

Leuke dingen die weinig kosten? Nou genoeg hoor. Strand- of boswandelingen. En dan eenmaal thuis heerlijk soep met brood ofzo, lekker makkelijk eten. Leuke films kijken. Er zijn allerlei soorten musea en lang niet allemaal duur. Met vrienden een avond gezelschapspelletjes spelen (Kolonisten is mijn favoriet :-)). Een stad bezoeken waar je nog niet eerder bent geweest, lekker rondslenteren (je hoeft niks te kopen ;-)), kopje koffie ergens. Het zit 'm vaak in wat ouderwetse dingen gek genoeg, spelletjes, puzzelen, wandelen, fietsen... kennelijk kost alles wat we tegenwoordig doen geld haha.

Geplaatst

Ja, Kolonisten, leuk! Deden wij vroeger met vrienden heel vaak, tot diep in de nacht. Nu minder, twee weken geleden in de Ardennen met mijn ouders nog twee avonden gedaan en eind oktober weer met vrienden naar de Ardennen (mijn ouders hebben er pas een huisje gekocht, over goedkoop leuke dingen doen gesproken, lucky me) en de Catan ligt daar nog. Er is inderdaad genoeg te verzinnen!

Grappig Nine, 'wij meisjes van bepaalde leeftijd', inderdaad...

Caroline

Geplaatst

Dag dames, naar aanleiding van de tip van Caroline over dit topic sluit ik me graag bij jullie aan!

Ik hoop (net als Caroline) eind november/begin december te beginnen met onze 1e ICSI-poging en ik heb nu verzonnen om mezelf maar toe te leggen op een beetje afvallen en fit worden. Sla ik twee vliegen in één klap - hoe fitter hoe beter én hopelijk gaat de tijd zo wat sneller!

Ik heb nog niet veel stappen gezet, alleen gisteren bij het friet eten maar 1 snack gegeten in plaats van twee, hahaha!

Ik zal me eens rustig inlezen in dit topic en dan wat inhoudelijker reageren!

Geplaatst

pfff fit dat is allesbehalve hoe ik me voel. Doodmoe van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Koortslip bleh is er ook de tijd van het jaar voor en nu toch duidelijk een teken dat mijn weerstand niet top is terwijl ik zo gezond bezig ben de laatste weken.

En dan weer mijn persoonlijkheidsverandering door die rot pil die ik nu een maandje moet slikken. Ik zwelg in zelfmedelijden haha. Houd het dan nooit op allemaal, wat doe ik mezelf toch allemaal aan denk ik soms.

Gister ook nog eens een kinderverjaardag gehad en dat was de druppel, zo sjacherijnig werd ik daar van. DAT WIL IK OOK!!!!!!!!!!!!

Op het werk is het ook al zo rustig, dus kan ik moeilijk mijn gedachten verzetten erg irritant.

Morgen heb ik een fit-test op de sportschool, ben benieuwd. Heb het weekend lekker niks gedaan en kan me er vandaag ook niet toe zetten. Ga wel wat op de afdeling heen en weer lopen extra vanavond, heb ik ook beweging.

Zo klaar met niet zo fit zijn en hopen dat het morgen weer beter is.

Hoe is het met de andere dames?????? Ik woog vanmorgen nog maar 84.5 kg, dat was 2 weken geleden 86.6 kg dus ik vind dat ik het helemaal niet zo slecht doe. Ben best trots op mezelf. toch nog iets positiefs vandaag.

Groetjes!!!!!!!

Geplaatst

He bah wat vervelend Sandra! Eigenlijk wel gek dat je gezond bezig bent en je dan zo moe voelt en een koortslip krijgt... Hoe kan dat?

Jij krijgt met je werk toch sowieso best veel beweging lijkt me, meer dan met een kantoorbaan! Misschien heeft de sportinstructeur er een idee over?

Of zou het door de pil komen. Waarom moet je die eigenlijk slikken? (Sorry als je het al een keer verteld hebt, heb ik gemist).

Succes in ieder geval!

Caroline

Geplaatst

Ik moet de pil een maandje slikken omdat ik tijdens het baarmoederonderzoek net in de 2e helft van mijn cyclus zit en dat mag wettelijk niet of zo. Het heeft ermee te maken dat je evtueel zwanger kan zijn en dat het een miskraam op kan wekken.

Alsof ik spontaan zwanger kan worden, mijn mannetje zijn leidingen zitten verstopt en er zijn operatief zaadcellen verwijderd. In zijn zaadstaalen zaten niks komma nul zaadcellen in. Maar ja regels zijn regels.

Geplaatst

Kunnen ze dan niet gewoon zeggen dat je een tijdje niet mag sexen? Zodat je zeker weet dat je niet zwanger bent? Of denk ik nou te simpel... Zal wel.

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden