Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat doe jij precies om nu toch een beetje te kunnen lijnen?

doe je een speciaal dieet of iets, ik moet je zeggen als ik t zelf doe thuis dus echt heel goed opletten op wat je eet, dan nog verlies ik tot heden geen gewicht, echt hopeloos...

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie is jij? Sandra of ik? ik geef maar gewoon antwoord...

Als ik lijn dan snoep ik niet of nauwelijks, probeer niet meer te eten na het avondeten, soms nog een grapefruit, dat schijnt ook vet te verbranden en ga ik 2x per week zwemmen. Wilde vanavond beginnen maar net gehoord dat van een vriendin de auto niet wil starten dus wil ze de mijne graag lenen. Ik ben ook niet zo'n fan van rijden met sneeuw/gladheid dus denk dat ik donderdag weer ga beginnen.

Succes!!

Caroline

Geplaatst

ik ben naar een dietist gestapt en deze vertelde me dan ook dat alleen letten op je eten niet het gewenste resultaat op zal leveren. Dan gaat het heel langzaam en houdt je het niet zo lang vol. In combinatie met bewegen (hoeft echt niet per se sportschool te zijn) val je wel af. Dat komt ook omdat je dan je spierweefsel stimuleerd en dat verbruikt nou eenmaal meer aan energie en calloriën dan vetweefsel.

Dus gewoon lekker wandelen, minimaal een half uur per dag zeg maar. De auto laten staan en de fiets pakken als dat mogelijk is. 2x op de fiets naar de supermarkt levert je niet alleen lichaamsbeweging op, maar je doet ook bewuster boodschappen doordat je niet zo veel tegelijk mee kan nemen. Of doe zoals ik leen de hond van vrienden en ga er op uit!!!!!!!!

succes hoor allemaal!!!!!!!

Geplaatst

Hey fanatiekelingen :happydance:

Ik heb vandaag mijn portie al wel weer gehad met werken....pffff, dat viel ff tegen zeg. Mijn rug werd nog snel erg moe. Maar reden temeer om de oefeningen vol te houden.

En na mijn dieet-slippertjes in de kerstvakantie ook weer netjes aan het eten. Ja, de gewone routine is weer begonnen hoor. Gelukkig heb ik nog ruim te tijd om weer fitter te worden, voor april zullen wij niet van start gaan.

Oh, nog een tip misschien: we vonden bij het opruimen een spingtouw en blijken op de zolder ruimte genoeg te hebben om touwtje te springen. Zelfs mijn vriend is nu aangestoken en staat sochtends even 100x te doen. Wordt ie lekker wakker van zegt hij, haha. Ik kom helaas nog niet aan 100, ohoh die conditie. Maar een makkelijker manier van trainen is het wel. Lang leven ons hoge dak :toppie:

Geplaatst

haha ik kan bij ons nog niet eens rechtop staan op zolder. Touwtje springen is niet echt mijn ding, maar boxers doen het ook en het is zeer zeker goed voor de conditie. HMM wie weet toch maar zo'n ding aanschaffen om in de tuin te doen.

Goede tip Henne!!!! En ik hoop dat je rug snel weer wat sterker wordt zodat je nog fitter bent straks!!!!!!

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ik zie net onder jouw ticker dat je in februari weer gaat starten, met assisted hatching! Goed joh.

Ik ben nu 13 van de 19 aangekomen kilo's kwijt, dat gaat eigenlijk best snel. Er zat wel heel veel vocht bij.

Direct na de bevalling ben ik begonnen met "lijnen". Eigenlijk gewoon een gezonde, verantwoorde voeding. Wij willen zo snel mogelijk door voor een broertje of zusje voor Bo. Tja, eigenlijk moeten we ook zo snel mogelijk door omdat mijn endometriose een echte sluipmoordenaar is. Ben benieuwd hoelang ze je laten ontzwangeren.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hallo dames, iedereen alweer bezig aan de goede voornemens, lees ik! Ik zelf ook... ik heb last van wat hardnekkige kilo's en hoewel mijn vriend me stiekem uitlacht geef ik zelf toch de schuld aan de hormonen. Normaal val ik gelijk af als ik even op mijn eten let en wat meer beweeg en dit keer wil het gewoon niet zo! En zoveel heb ik nou ook weer niet gegeten... Maar goed, ik volg nu minimaal eens per week een Zumba-lesje en verder hebben we echt het snoepen en snacken uitgebannen. Ik heb nog heel even en dan hoop ik een cryo in mijn buik te krijgen, en die weken durf ik écht niet zo hard te bewegen dus tot die tijd moet het even echt heel gezond allemaal!

Geplaatst

Ja vanessa, voor mij gaat het circus weer beginnen. Toppie hoor dat de meeste kilo's er al weer af zijn. Nu volhouden hoor!!!!! Hoe bevalt de kleine Bo???? Domme vraag natuurlijk. Hopelijk mogen jullie snel door voor de 2e en hopelijk gelijk raak natuurlijk.

Ik ben vandaag direct na mijn werk doorgegaan naar de sportschool en het beviel me prima. Morgen doe ik dat weer alleen doe ik dan alleen de cardio apparaten en dan vrijdag weer met alle apparaten erbij. Hopelijk kan ik het zo een paar weekjes volhouden en nog wat meer afvallen dan net onder de 80 kg komen. De tijd zal het leren. Het is ook een goede afleiding in ieder geval.

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden :hello:,

Ik zou me graag bij het fit-worden/blijven cluppie voegen!

Ik ben van mezelf een geweldig getalenteerde jojo-er: ik kan goed afvallen en ik kan ook verbazingwekkend snel weer aankomen, hihi.

De laatste maanden door omstandigheden weinig kunnen bewegen en ben nu wel zat van de vetkwabjes....

Eind maart gaan we starten met ICSIbaby laten maken en voor die tijd zou ik graag 10 kilo kwijt zijn, komt neer op een kilo per week ongeveer.

Ik heb het Sonjaboek weer uit de kast getrokken, vanavond hebben we de gezonde boodschappen in huis gehaald en hebben we de laatste zak M&M's leegegeten, hihi.

Mijn man wil ook wat kilo's kwijt. Vanaf morgen geht's los!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe, lukt het wat met gezond en fit leven?

Groetjes!

Geplaatst

Dough heel veel succes samen, gelukkig doet je man ook mee. Dat scheelt de helft!!

Ben van de week ook al weer 2x naar de sportschool geweest. Helaas gisteren niet omdat ik vanwege mijn migraine aanval van donderdag gister een rustdag in heb moeten lassen. Vandaag en morgen heb ik op de tijden dat ze open zijn al afspraken dus het wordt weer maandag dat we er heen gaan.

Wel lekker wandelen in deze dagen met dit gure weer. Ach nu moet het lichaam extra calloriën verbranden om goed warm te blijven dus het helpt wel. Niet heel veel maar alle calloriën die verbrand worden tellen mee zegt de dietist.

Eind jan weer op controle en dan hoop ik onder de 80 kg te zitten, nog net iets meer dan 2 kilo. Dus ik zit nu weer op het gewicht van mijn 1e icsi 2 jaar geleden.

Ik zit wel lekker in mijn vel en dat is ook belangrijk.

Hoe is het met de andere fitte dames????????

Geplaatst

Hai meiden!

Deze fitte dame heeft last van de kou. Had gisteren moeten gaan sporten maar heb tot half twaalf (oeps) als een molletje in bed liggen maffen hihi. Ik merk wel steeds meer dat het weglaten van tarwe me goed doet. En vooral ook het omgekeerde: dat het eten van tarwe slecht voor me is.

Al met al ben ik volgens mij de afgelopen maanden niet afgevallen, wat voor mij het doel is. Aankomen zal heel moeilijk gaan. Ik merk trouwens ook dat mijn cyclus korter en regelmatiger is nu mijn darmklachten verminderen. Dat geeft me ontzettend veel hoop!

Mijn vriend staat sinds de vondst van het sprintouw elke ochtend 100 slagen te maken :happydance: Vind ik echt briljant. Zelf kom ik er nog niet toe (koud op zolder), maar het zou dus echt een goede tip kunnen zijn als ik kijk hoe makkelijk het hem afgaat om dat even te doen.

Nu eerst de kou in voor de boodschappen. Fijn weekend!

Henne

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben nog niet begonnen met zwemmen, geef een beetje de schuld aan het weer: niet zo prettig om 's avonds naar het zwembad te rijden met gladheid... Maar ben wel aan het opletten/lijnen. Heb er wel meer moeite mee dan in de zomer, dan heb ik altijd veel minder zin om te snoepen. Hebben jullie dat ook? Ga ook wandelen in dit weer, vind ik erg lekker, ik hou van sneeuw! Daarna wel aan de warme chocomel, maar uiteraard zonder slagroom...

Pfff... blijft lastig hoor!

Succes iedereen!

Caroline

Geplaatst

Ik heb in de winter / najaar ook veel meer snaaihonger. Nu moet ik aankomen, dus op zich is dat niet erg ;-), maar je eet dan gewoon snel de verkeerde dingen. Veel buiten zijn en bewegen helpt, het komt vooral door minder zon en daglicht. Dus dat wandelen in de sneeuw is super. :toppie:

Geplaatst

Dat met het springtouw klinkt leuk!

Hier niet zulke hoogtes binnen, maar wel leuk buiten in de tuin als het weer wat beter wordt. Zo'n trampoline in de tuin lijkt me ook wel wat. Maar om nu steeds met je koppie boven de schutting uit te komen... En dat in een huishouden zonder kinderen hahaha. Vind ik toch wel een drempel...

Hier vanmorgen mijn eerste Sonja ontbijtje gehad en begingewicht vastgesteld :)

Geplaatst

werd je daar een beetje vrolijk van je begingewicht??? Ha ha domme vraag natuurlijk niet, anders had je sonja niet nodig. Volhouden hoor!!!!

Oh lekker tot laat in je bedje als een molletje gelegen Henne, wat heerlijk. Dat is dus iets wat ik niet kan. Ik kan wel heel goed om een uur of 22 in mijn bedje kruipen en heerlijk tot een uurtje of 6 slapen. Ben een echt ochtend mens.

Straks wat vrienden, met onze petekindjes, op bezoek met een biertje en een chipje dus lekker fout haha. Met die 2 kleine belhamels gaat het zo goed gelukkig dat ik hoop dat ons het ook lukt. Ik wil ook veel poepluiers, huiltjes en boertjes in mijn oor. En dan die lieve glimlachjes daar smelt ik dan helemaal bij. droom droom droom bij de kids van een ander, wordt ons kamertje boven niet alleen voor de was gebruikt...........

Geplaatst

Oh zo'n kamertje hebben wij ook.... Mijn vriend gaat nu (weer) voor zichzelf beginnen en ik schoorvoetend stelde voor om er dan maar een werkkamer van te maken. Maar dat wilde hij toch ook niet. Hij werkt nu lekker aan de eettafel haha. Dat kamertje is echt voor iets (iemand) anders bestemd!!!

Geplaatst

haha, ja grappig hoe de man er ook over kan denken nietwaar. Het is nog niet voorbij dus ja het kamertje moet gewoon voor iemand anders zijn ;)

Morgen ochtend de sportschool maar weer onveilig maken, heb me van het weekend niet zo netjes gedragen met eten dus weer de zweep erover van de week.

Geplaatst

Hee Sandra,

Ja, dat begingewicht is natuurlijk geen pretje als je er graag tien kilo af wilt hebben... Maar... afgelopen week was het 6 ons meer, dus ik was eerlijk gezegd niet ontevreden :)

Dappere sporters zijn jullie, zeg! Ik ben ook wel lid geweest van een sportschool en daar ging ik dan een tijdje fanatiek heen, maar dat zakt dan weer af.

Ik ken mezelf inmiddels: ook de mooiste (en duurste) sportscholen met saunapleinen en zwembaden krijgen me na een poos niet meer met mijn luie kont van de bank.

Nu hebben we thuis ook het 1 en ander aan apparatuur (in ook een bepaald kamertje waar een zeker iemand zo welkom is om in te komen slapen...) en daar op bezig te gaan vergt ook al veel discipline bij mij.

Eerst maar es Sonja weer zien vol te houden. Dat is voor nu al even genoeg uitdaging. Dit weekend is het goed gegaan, nu de werkweek in en volhouden!!

Geplaatst

Dough toen wij nog fanatiek aan de sonja waren toen vond ik juist het weekend zo moeilijk vol te houden. Van die gekke menu's vooral het avondeten had ik moeite mee in het weekend. door de week vlogen we er zo doorheen.

Succes doe je best,.

Ik sta straks om 9 uur weer in de sportschool, dan heb ik dat voor vandaag alvast gehad en dan misschien vanmiddag nog een wandeling met vriendin, petekindjes en hun hond dus beweging genoeg vandaag!!

Geplaatst

Lekker gesport, Sandra?

Bij mij is het nu de eerste week wel even aanpoten met Sonja: lijf moet wennen aan gebrek aan suiker en vet en aan de kleinere hoeveelheden.

Daarna zit ik in de Sonjamodus en gaat het over het algemeen wel.

Geplaatst

ja ja ik heb heerlijk gesport, vanmiddag na mijn werk ga ik weer. Heb wel een beetje spierpijn, vandaag doe ik alleen de cardio aparatuur. Dat wordt dan een lange dag, maar het is voor een goed doel. Ik ben de enige die er wat aan kan doen. Elke dag slik ik netjes mijn vitamientjes. Als ik eind volgende week weer aan de pil ga start ik ook weer op met de foliumzuur, dus ik probeer er alles aan te doen om een zo gunstig mogelijk milieu te creëren.

Geplaatst

oh ik heb me daar toch spierpijn niet te geloven, gisteren al een beetje en heb toen gewoon gesport, maar waarschijnlijk toch net iets te zwaar. Vandaag maar even een rustdag inlassen en morgen weer rustig aan doorgaan. Maar eerst weer een dagje werken na een rotnacht slapen. Gisteren zo druk geweest. Werken, sporten, koken, werkoverleg en schoonmoeders verjaardag. Heb wel een dagje rust verdient al zeg ik het zelf :happy3:

Geplaatst

Goed oppassen he meis, niet te veel doen omdat je zo graag wilt! Ik vind je een topper dat je het zo vol blijft houden, maar je moet wel naar je lijf luisteren hoor.

Knuffel,

Henne

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ga vanmiddag eindelijk zwemmen! Ik wilde al een paar weken gaan maar kan het 's avonds met dit weer gewoon niet opbrengen om de deur nog uit te gaan. Gisteren op de website gezien dat het ook van 12 tot half 2 's middags kan, dus vanmiddag maar eens uitproberen hoe dat bevalt. Geeft me ook een stok achter de deur om te lijnen want dat vind ik nu ook zo moeilijk...

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden