Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra that's the spirit! Hier nog steeds ruggedoe. Gister van de fysio oefeningen gekregen maar ik moet nog steeds heel kalm aan doen. Wel zo'n bal gekocht om op te zitten en oefeningen mee te doen. Nu mag ik nog niet zo veel, maar als het beter gaat is dat wel makkelijk om thuis te trainen.

Ga nog wel gedoe krijgen met de arboarts vrees ik. Heb me namelijk voor de 3e keer ziekgemeld en dan gaan er kennelijk alarmbellen af. We gaan het zien, ik kan er niet zo druk om maken. De laatste jaren met niet zwanger worden, ziekte en overlijdingsgevallen in mijn omgeving hebben we in dit soort dingen wel laten zien wat écht belangrijk is.

Gisteravond waren we condoleren bij een buurvrouw die haar man van de week dood op de grond aantrof. Hij was pas 44 jaar, er was niks wat hierop wees en ineens is het over. Dat is zoiets onvoorstelbaars. En dan ben ik zo dankbaar dat wij in ieder geval elkaar nog hebben, zelfs al blijven we altijd met ons tweetjes.

Sorry, beetje off topic, maar het heeft me nogal aangegrepen en als je dan ook nog voornamelijk in je uppie thuis zit met een slechte rug heb je veel te veel tijd om na te denken.

Ik ga zo maar even de oefeningentjes op de bal doen. Zorgen dat ik snel weer fitter ben en van de kerstvakantie kan genieten.

Groetjes en succes allemaal!

Henne

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat zou balen zijn gezeur met de arbo arts. Maar hopelijk gaat het steeds beter met je rug, je zat hier zelf ook niet op te wachten natuurlijk.

Het is zeker zo dat je na zulke ervaringen blij bent met wat je hebt en het is goed je dat te realiseren. Jammer dat het wel zo is dat dit soort dingen er voor nodig zijn

Sterkte en succes met je rug Henne!!!!!!

Geplaatst

Hey Ladies,

Goed bezig allemaal hoor!!

Ben inmiddels 2 keer de sportschool in geweest en heb flinke spierpijn. Helaas weer bij gyn geweest om uitslag kijkoperatie te bespreken en nu doorgestuurd naar VU omdat ik naast endo ook 2 bobbels/ballonachtige dingen in de buik zitten waardoor hij mijn eierstokken niet eens kan zien (niet tijdens de laparascopie en ook niet bij inwendige echo). Hij denkt dat het hydrosalpinx, endocystes of vleesbomen zijn maar wil dat er in het vu nogmaals naar gekeken wordt. Kortom voorlopig nog geen ivf voor mij:crybaby2:. Maar nu moet ik dus juist goed blijven sporten van mezelf want wellicht wordt het wel een grotere operatie en dan moet ik natuurlijk wel in goede conditie zijn.

Trouwens Henne, wat een vreselijk verhaal... Ik ben het helemaal met je eens. Mijn man en ik zeggen de laatste tijd ook regelmatig tegen elkaar dat het fijn is dat we elkaar hebben en gelukkig samen zijn ondanks het grote verdriet dat het krijgen van kinderen tot nu toe niet gelukt is. Soms is het heel goed om even stil te staan bij wat we wel hebben ipv wat we niet hebben en samen te genieten van dingen.

Hebben jullie de kerstboom al in huis en opgetuigd?! :drink::drink:

x Yolande

Geplaatst

yolande, jij bent zelf ook goed bezig hoor!!!!!! En nu volhouden. Dat is een domper, nog langer uitstellen. Hopelijk kunnen ze in het VU wel wat voor jullie betekenen en dat wat er zit wegnemen of gewoon laten verdwijnen met het toverstokje en kunnen jullie ook weer verder. Succes!!!!!!

Ja mijn kerstboom staat al weer. Maandag avond mooi opgetuigd, begaven de lampjes het dinsdag grr.... weer afgetuigd, lampjes gekocht, weer opgetuigd. Ach zo blijf je bezig. Ik hoop dat er volgend jaar een mooi cadeautje ligt te slapen en brabbelen op de plek waar nu de boom staat....... droom, droom, droom.

Geplaatst

Tjemig Yolanda, dat is wel even schrikken lijkt me! Ik hoop dat ze in het VU hier raad mee weten en dat jullie dan snel verder mogen.

Ondertussen lekker aan het sporten, goed zo! Ik heb zelf ook wat spierpijn, van de oefeningen op de bal :-) Wel grappig, mijn vriend zit er nu ook af en toe op. Denk dat m'n neefjes het ook wel leuk zullen vinden haha.

Kerstboom doe ik dit jaar maar even niet. Optuigen en straks weer opruimen is met mijn rugklachten nu wat veel. Ik ga een paar mooie bloemstukken halen en veel kaarsen neerzetten en dan wordt het vast heel gezellig en sfeervol. :tree:

Geplaatst

Witje en Henne, Jullie schrijven vroeg in het weekend..!!

Bedankt voor jullie aanmoediging en inderdaad laten we hopen dat ze in het vu raad met me weten!

Witje, branden de lampjes nog steeds?!

En Henne mooie stukjes en veel kaarzen zorgen ook voor de echte kerstsfeer. Hoop dat het snel beter gaat met je rug. En dat we volgend jaar inderdaad allemaal een levend pakje hebben met kerst, alhoewel dat voor mij denk ik niet zo snel zal gaan maar dan hoop ik wel al iets in mijn buik te hebben zitten...

Gaan zo lekker met 5 vrienden eten en daarna na een verjaardagsfeestje dus ik ga jullie voor nu alvast een prettige avond wensen:drink:

Geplaatst

ja altijd vroeg van de partij en de lampjes branden nog steeds hoor gelukkig.

Henne, mooie bloemstukken en kaarsen, dat is ook een mooie kerstsfeer vind ik.

Lekker hoor uit eten en een verjaardag. Ik ga straks ook naar een verjaardagsfeestje. Mijn vriendin van de 2-ling viert haar verjaardag dus zie ik mijn petekindjes al weer voor de 2e keer vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Pfffff weer naar de dietist geweest vanmiddag.. Niet bijgekomen maar ook niet afgevallen helaas. Mijn eetpatroon is wel enorm verbeterd, nu het 3x per week sporten weer oppakken. Ik wil zo graag nog 7 kg kwijt voor we weer starten eind feb. Ik ga gewoon beter mijn best doen. Dan maar wat minder vaak helpen bij mijn petekindjes. dit is miijn laatste vergoede poging en als het niet lukt dan zal het altijd aan me blijven knagen, wat als ik wel was afgevallen?????? pff het leven bestaat toch alijd weer uit keuzes maken.

Herkennen jullie dit gevoel ook????

I NEED A PEP TALK!!!!!!!

Geplaatst

Ik heb al weken niet gesport en nu met mijn rug zit het er voorlopig ook niet in. Dat gevoel dat je de poging echt optimaal wilt maken herken ik heel erg. Alles wat je zelf denkt te kunnen beinvloeden wil je aanpakken. Maar het moet wel reeel zijn! dat je niet aankomt is al super. Dat je eetpatroon verbeterd is kan op zich al zoveel uitmaken. Pin je niet vast op die kilo's. Zorg vooral dat je je fit vóelt, dat je lekker in je vel zit en het echt ziet zitten om weer te starten. Denk dat je dan achteraf ook geen spijt gaat krijgen.

Je doet het sowieso hartstikke goed, zoals je het volhoudt met eten en sporten! Dat op zich is al een positieve test waard.

Hang in there!

Henne

• 2 weken later...
Geplaatst

Het gaat na de feestdagen flink sporten, wandelen en op het eten letten worden voor mij.

Dus dan zal dit topic wel weer vaker gebruikt worden haha.

Eet smakelijk allemaal deze dagen!!!!!!!!!!!!!!!1:candycane:

Geplaatst

Ik ben donderdag weer bij de fysio geweest en die was heel tevreden. Ik mag weer rustig aan beginnen met mijn normale fitness. Mooi voornemen dus voor het nieuwe jaar.

En dat eten komt wel goed. Mijn moeder had allemaal vreselijk lekkere dingen haha! Morgen thuis zal ik wel wat gezonder eten, maar zo in de vakantie ben ik toch wat minder strikt dan wanneer ik moet werken. Als ik nu een keer wat misselijk ben of buikpijn heb, is het niet zo erg dus ik geniet er lekker van. Als we na de 4e januari een beetje weten wanneer we weer starten ga ik eens goed doelen stellen en een planning maken. Want we willen uiteindelijk wel echt FIT de poging in :heppie:

Geplaatst

Gisteren toch zo lekker zitten gourmetten en rode wijn gedronken.......:drink: dus lekker migraine vanmorgen. Maar dat mag de pret niet drukken, vandaag veel gesnoept, vanavond bij de shouarma tent gegeten. Morgen nog een dagje bunkeren bij mijn schoonouders. Oh wat erg. Dan is er gelukkig alleen nog maar oudejaarsavond met oliebollen, appelflappen en uiteraard drank en lekker eten.

Vanaf 1 januari de kliekjes opeten van het oude jaar en dan weer een poos fatsoenlijk en gezond eten en sporten. De 75 kg zal ik niet halen voor eind feb, dan maar op zijn minst onder de 80 kg. Elke kilo is er een meegenomen. Het gaat er voornamelijk om om goed in mijn vel te zitten, en dat gaat ook prima met een maatje meer.

Liefs

Geplaatst

Oh gelukkig zijn de (vr)eetdagen weer voorbij. Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ben 1.5 kg aangekomen!!!!!!!

Dat was ff niet de bedoeling geloof ik. Straks ga ik weer naar de sportschool en pak dan mijn schema van 3x per week weer op. Ik mag denk ik blij zijn als ik eind feb onder de 80 zit met mijn gewicht. Dus daar ga ik dan maar voor.

Henne wat fijn dat het met je rug weer beter gaat en je weer meer kan gaan sporten. Voor het mentale gedeelte ook heel goed. Fit zijn is volgens mij minstens zo belangrijk voor de poging dan het perfecte gewicht. Of dat nu te weinig of te veel is.

Succes allemaal!!!!!!! En ik laat gewoon wat oliebollen staan donderdag.

Geplaatst

zo heerlijk, ben net terug van de sportschool en het ging helemaal niet slecht. Mijn hele schema af kunnen werken dus ben best trots. Morgen alleen cardio doen en woensdag dan weer het hele cirquit. Donderdag en vrijdag komt er niks van en van het weekend weer werken dus dan wordt het gewoon wandelen buiten, nu maar hopen dat het in ieder geval droog is.

Succes allemaal met fit worden!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Goed zeg! Ik heb deze week nog zoveel verplichtingen en onregelmatigheden dat ik van mezelf nog niet naar de sportschool hoef. Wel oefeningen thuis met de bal doen. En we denken toch over een Wii-fit. Iemand daar ervaring mee? Ik heb toch het idee dat het niet echt gelijk staat aan sporten in de sportschool.

Henne

Geplaatst

Ik heb een Wij. Wel grappig en ik heb ook de fitness coach, dat is misschien niet hetzelfde als op de sportschool maar ik kan je vertellen dat je er heel erg uitgeput van kan zijn. Beweging is beweging hoe dan ook. Dan kan je toch minder uitvluchten bedenken om niet te bewegen met zo'n ding in huis.

succes Henne

Geplaatst

Mwaaah, ik heb nu ook die bal liggen, maar moet mezelf er wel echt toe zetten hoor. Wat dat betreft helpt een vaste tijd naar de sportschool me beter. Met iets thuis denk ik al snel 'dat doe ik morgen wel'. Maar goed, januari is er voor de goede voornemens nietwaar ;-) Denk ook over yoga, kan hier om de hoek dus dat is erg laagdrempelig.

Mijn lesje ook weer goed geleerd wat eten betreft. Gisteren twee dingen gegeten die op mijn verboden lijstje staan (tarwe en lactose) en savonds dus enorme krampen, vanochtend misselijk en beroerd en de rest van de dag moe, moe, moe. Dat doen we dus niet meer. Lekker alleen is het niet waard.

Geplaatst

Hei,

Ik ben een enthousiaste wii gebruikster. Ik heb wiifit, wii my pers.fitness coach, ww sports active (die met die stiek). Het meest tevreden ben ik met my personal fitness coach. Het programma haalt zeker niet alles uit de wii maar je bent echt lekker aan het trainen. Jah, het is altijd moeilijk om jezelf te stimuleren. Het beste werkt eigenlijk een afspraak met een vriend of vriendin. Een sportschool is vaak ook te vrijblijvend. Ik heb jarenlang yoga gedaan en vind het erg fijn. Ik heb er veel aan gehad. Dat was hatha-yoga.

Die bal kan je trouwens ook gebruiken bij my pers.fitn.coach.

Geplaatst

Zo alle feestdagen zijn weer achter de rug, vanaf nu geen chocola en alcohol meer voorlopig. Dit weekend werken en dan vanaf maandag weer lekker in het ritme komen van 3 x per week sporten en tussendoor wandelen.

Ik zal mijn goede voornemens hier maar allemaal niet zetten haha. Elke kilo die er nu afgaat is meegenomen. Hoop i.p.v. 75 dan maar onder de 80 kg te komen. Soms moet ik mijn doelen bijstellen. Me fit voelen vind ik minstens zo belangrijk.

Op naar februari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

ff dit topic weer omhoog halen. Aangezien de 3e poging er weer aan zit te komen moet er extra gezond geleefd gaan worden. Nu nog ff wat kilo's eraf en dan zou ik helemaal tevreden zijn.

Een gezond en fit jaar toegewenst met natuurlijk eindelijk het resultaat waar we allemaal voor bezig zijn :B-0020: en dan bedoel ik niet een dikke buik van het eten.......................

Geplaatst

Heel goed Sandra, ik ben gisteren ook weer begonnen met afvallen. Voor de tweede poging was dit niet zo goed gelukt dus nu weer een streven van 5 kilo er af!

Caroline

Geplaatst

nou kijk aan ik ben heel blij te lezen dat er meer vrouwen kampen met het gewichts probleem

ik ben zelf nu vanaf de start met alle hormonen toch wel zo,n twaalf kilo bijgekomen!!

echt zo balen dat dit ook allemaal nog erbij komt kijken..

gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben de sportschool binnen gestapt, me aangemeld en as donderdag heb ik mijn intake gesprek

ik ga eensdaags starten met onze 1e ivf en wil toch proberen er enigzins fit in te gaan....want fit voel ik me de laatste tijd niet echt super hoor.

maar ja al die kilo,s die erbij zitten draag ik wel mee nartuurlijk!!

zooo frustrerend, en geen een arts die dat destijds heeft gezegd he dat dit er gratis meestal bij komt!!

maar goed ik ga dus proberen goed extra op te letten en te gaan sporten dus, van 61 naar 74 moet ook weer anders kunnen toch..

ik moet wel goed uitleggen op de sp.school waarom en hoe en dan gaan we dr voor!!

gr m

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden