Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een heerlijke nacht achter de rug. Ze heeft bijna het klokje rond geslapen. Heerlijk! Alleen gisteravond moest ik een keer naar boven omdat ze huilde. Ik hoef haar dan alleen maar even vast te houden en dan slaapt ze alweer verder. Pas gelezen dat babys rond de 7 maanden slaapproblemen kunnen krijgen. Dromen, (verlatings) angst, alleen zijn; het zal dus wel een beetje met haar leeftijd te maken hebben.

Leuk he, eten in de kinderstoel. Isis heeft er zaterdag ook voor het eerst in gezeten en dat ging helemaal goed. Ik ga nu even flesje klaarmaken. Madame begint te piepen en daarna naar de Hema voor een slaapzak (bedankt voor de tip) en wat warmere kleertjes. De zomer is officieel voorbij! Brrr.

Groetjes, Nora.

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey hallo,

Jullie kindjes worden lekker warm aangekleed hoor. Tessa droeg vandaag buiten alleen een tricot jasje over haar romper, sokken en een broekje en niet eens een dekentje over de maxicosi. 's Nachts gaat ze in haar lange mouwen romper, broekje en sokjes zo in haar badstof slaapzak, niks afritsbare mouwen of dekentjes. Toch raar voor een halve surinaamse, maar ik weet zeker dat ze het niet koud heeft, want als ik haar uit bed til voelt ze warmer aan dan ik.

Verder gaat het hier lekker, herken dat eenkennige wel, het oppassen gisteren van opa en oma begon lastig, Tessa moest heel erg huilen toen ze wakker werd en alleen opa en oma zag (ze was tegen 8u nog in diepe slaap en ik moest echt naar kantoor). Toen A weer thuis kwam moest ze weer hard huilen, alsof ze boos was of zo. Vandaag waren we samen en ging het weer lekker, alleen overdag slapen wordt steeds minder, vandaag maar 1 uurtje (!) maar ze was wel gezellig. Leuk he, in de kinderstoel aan tafel mee-eten? Wij hebben echt onze gezellig etentjes van voor de bevalling weer terug, en ons meisje lust tot nu toe alles (worteltjes, courgette en pompoen, we gaan bij 6 maanden fruit en aardappel/rijst toevoegen). O ja, ze drinkt sinds vandaag ook niet meer met de speciale speen maar gewoon uit de Etos fles en dito speen. Lekker makkelijk.

Zitten jullie al in een vast ritme met vaste tijden qua eten en slapen? Ben wel benieuwd, want hier is dat nog helemaal niet het geval en ziet het er ongeveer zo uit: tussen 7-8u borstvoeding, tussen 9-10 bordje pap van 60 ml, slapen, daarna tussen 11-13u fles 180 ml, slapen, tussen 15-16u fles 180 ml, 18u groentehap, 19u fles en om 19:30u sharp naar bed, meestal nog een voeding om 23u (160 ml en 2 scheppen rijstebloem) en heel soms later nog een klein flesje (120 ml) in de vroege ochtend.

O ja, die slaapzak ga ik toch maar ook halen denk ik, voordat het echt winter wordt. Mijn schatje heeft vandaag bij de Hema trouwens een superleuk broekje gekocht met bloemetjes, lief maar ook echt al een beetje herfst-achtig. En ik heb meteen een tuitbeker met zachte tuit gekocht, gaat heel goed om wat water te kunnen geven na de groentehap. En o ja, nog meer nieuws: ik heb afgelopen maandag m'n baan opgezegd!!! Nog een week werken en dan ben ik weer fulltime mama, heerlijk!!!

Kus, M.

Geplaatst

HEEEE... je baan opgezegd?!?! Wauw, dat is best een grote stap!! Hoe komt dat zo? Brak de afstand je op of vond je het niet leuk meer? Wat zijn je plannen nu?

Wat een super mooie foto van Tessa weer. Echt een dotje.

Wat aankleden betreft, het viel me eerder ook al op dat je Tessa minder warm aankleedt dan wij onze ukkies doen. Zo zie je dat elke baby weer anders is. Ik vind het best lastig hoor, wat ze aan moet. Check regelmatig om te kijken of ze niet te warm is (als ze te koud is dan laat ze dat zelf goed weten door te gaan huilen). Heb gisteren de slaapzak van de HEMA gekocht en ga die vanavond eens proberen (nog zonder mouwen) met alleen een rompertje met lange mouwen eronder. Zou warm genoeg moeten zijn...

Yinthe zit ook nog niet in een heel vast ritme. Onze dag ziet er ongeveer zo uit: tussen 7-8 de eerste borstvoeding, dan rond 11-12 de fles (180cc met 4 eetlepels pap met rijstbloem), rond 14-16u weer de borst, rond 17-18u een groentehapje (waar ze nog steeds maar een paar lepels van eet, meer wil ze niet) en voordat ze naar bed gaat nog een keer de borst, rond 19-20u. En dan wordt ze meestal rond 23-24u weer wakker en voed ik haar nog een keer. En tot nu toe slaapt ze daar dus nog steeds niet op door en moet ik er vroeg in de ochtend nog een keer uit, zo tussen 3-5 uur.

Nog vaak aan de borst dus. Vanaf komend weekend ga ik de 20u voeding vervangen met een flesvoeding van 180cc. En ik hoop dat ze langzaamaan de potjes goed gaat opeten en niet alleen maar een beetje proeft eraan.

Fijn trouwens, dat Tessa geen problemen meer heeft met de spenen/flessen. Wat dat betreft mag ik niet klagen, Yinthe drinkt even makkelijk overal uit. We wisselen ook regelmatig van fles, dan weer zo'n zachte die lijkt op de borst, dan weer een van Medela met gewone speen. Het maakt haar niet uit.

Pien, de stoel al in elkaar gezet?

tot snel weer,

liefs,

Mariek

Geplaatst

Whaaa! Leeuwtje! Weet niet wat ik lees! Gewoon je baan opgezegd! En wat heerlijk dat het zo'n goed gevoel geeft! Ben bijna een beetje jaloers op je.. Dat je die stap hebt durven nemen.. Ik twijfel nog steeds zo wat ik moet doen... You go girl!

Hier inmiddels een erg vast ritme kwa eten, en eigenlijk ook kwa slapen:

7.00 180 cc met bambix

8.00- 10.30 slapen (ongeveer)

10.30 fruit

11.00 180 cc fles

12.00 - 14.30 slapen (ongeveer)

15.00 180 cc fles (of BV uit de vriezer)

16.00-16.45 slapen (ongeveer)

18.00 groentehapje

19.00 180 cc fles en naar bed..

Tot nu toe komt de groentehap nog altijd en de fruithap vaak uit een potje maar nu hij 6 maanden is en ik wat meer kan varieren en ook aardappels en rijst etc.. kan toevoegen ga ik binnenkort eens een keer op een middag de vriezer vullen met zelfgemaakte hapjes.. heb nog stapels aventpotjes van mijn slinkende vriezer voorraad bv dus die kan ik daar mooi voor gebruiken!

Wel zwaar hoor Mariek, dat ze nog steeds 's nachts komt.. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat het op een gegeven moment een ritme wordt.. en haar een fles pap geven voor de nacht helpt niet? Dan zal ze het haast wel nodig hebben..

Kinderstoel nog niet in elkaar hier, wilde het van de week op een avond doen, maar toen belde een vriendin en was het zomaar weer laat.. Gisteravond zitten knutselen.. kadootjes voor alle leidsters van het kdv samen met de andere oc leden.. het vandaag nl dag van de leidster..

Vanmiddag weer eens naar het consultatiebureau, ben benieuwd, zal jullie nog wel even updaten over de groei van mega morris vanavond!

Liefs Pien

Geplaatst

Dag van de Leidster?? Weer wat nieuws geleerd...

Lekker hoor, dat Morris zo'n ritme heeft. Eet hij de potjes helemaal leeg? Ben ook potjes aan het bewaren voor zelfgemaakte hapjes straks. Wil dat ook op basis van biologische producten gaan doen. Heb je nog goede recepten?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Wouw wat slaapt Morris overdag veel! Isis pikt alleen 's ochtends nog een uurtje en dan 's middags nog een klein tukje. Ze is dan 's avonds om 7uur dan ook wel erg moe hoor, en soms heeft ze van die bijslaapdagen.

En Leeuwtje, je baan opgezegd! Wat een luxe. Stop je helemaal of ga je op zoek naar een andere functie? Het zal in het begin wel even wennen zijn.....

Marieke, geef het nog even tijd en dan zal Yinthe ook wel haar groentehapjes helemaal verorberen. Kwestie van even wennen aan al die smaakjes lijkt mij zo. Ik vind het gestructureerde heerlijk! Je kunt zo'n beetje de klok erop gelijk zetten wanneer ze weer honger heeft. Het is nog moeilijk voor te stellen hoe we in het begin zo aanmodderde met de bv. Dat gaat bij mij overigens nog hartstikke goed! 's Ochtends en 's avonds leg ik haar nog heerlijk aan.

Hilde, ik ga zo lekker naar de sauna. Ik heb er erg veel zin. Even helemaal ontspannen! Ik ben benieuwd wat m'n mannetje er van vindt. Die gaat voor het eerst!

Groetjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Mijn mannetje haalt recepten voor Thirse van De Keukenkikker.

En eh, rode bietjes is hier helemaal goed. Ze is zo wie zo een hele goeie eter. Alles verdwijnt als sneeuw voor de zon. Drinken van diksap is nog niet altijd zo'n succes. En we hadden een fles met friso fruitdrank, en dat drinkt ze ook niet zo snel. Maar haar melk is zo op!

Ze slaapt heel wisselend. De ene keer dan ligt ze bijna hele dagen te slapen, en een andere keer heeft ze aan een half uurtje naar elke maaltijd meer dan voldoende. Dat vind ik nog wel eens lastig. Moet ik haar niet in een bepaald schema gaan duwen? Weer een leuke vraag voor het cb, voor over 1,5 week.

En Leeuwtje... wat goed, je baan opgezegd!! Ik moet heel eerlijk bekennen dat het mij heel prima beviel, helemaal thuis zijn! Maar ja, ik had mijn mannetje ook nog eens lekker thuis, dus tijd genoeg om ook samen tussendoor leuke dingen te ondernemen. Maar bij ons is het financieel niet meer haalbaar. Anders had ik het wel geweten!

En wat gaaf dat Tessa gewoon lekker uit de fles drinkt. Het is hier wel een heel eigenwijs gezicht... dat kleine meisje met die tuitbeker! En eh, ze drinkt hem ook al een tijdje zelf leeg. Ze had al heel vlot in de gaten wat de bedoeling was van die grote hengsels aan de zijkant.

Wat dan wel weer apart is. Op de dagbesteding bij de stichting waar ik werk, zit een grote volwassen vent ook uit hetzelfde type tuitbeker te drinken.... Tja, zegt toch echt iets van het niveau van de mensen. Al moet ik zeggen dat zo'n klein krummeltje over het algemeen iets beter te hanteren/begrijpen is als iemand met hetzelfde niveau in een volwassen lichaam. Maar... die zijn en blijven ook leuk!!!

Thirse slaapt hier in haar pyjama met lange mouwen in een trappelzak zonder mouwen. Ze heeft haar romper er ook nog bij aan.

Nou, wij vertrekken vanmiddag lekker naar Center Parcs voor een lang weekend weg. Nog uit de doos van de felicitas... Gezellig met vrienden en hun kinderen. Lekker dichtbij... Gewoon, zwemmen, gezellig samen zijn, kaarten, ouwehoeren... Heb er wel zin in. Hoewel ik ook heel nieuwsgierig ben hoe ons meisje zich gaat houden. Ze vindt het helemaal leuk met hun, en laat zich dan meestal niet zo makkelijk haar bed in bonjouren... Hoop dat dat dit weekend wel gaat lukken......

Meiden, goed weekend!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hee meiden,

Wat een leuke dingen in het verschiet allemaal, veel plezier hoor!

Gisteren naar het consulatiebureau geweest en meneertje is in 8 weken tijd 7 cm gegroeid! En 8 ons in gewicht dus dat valt nog wel mee, hij trekt in verhouding zeg maar.. Was gewoon al 72 cm! Geen wonder dat de omslagen uit zijn spijkerbroekjes kunnen.. en dat ze weer dicht kunnen hahaha..

Gisteren de kinderstoel in elkaar gezet en net voor het eerst geprobeerd, erg leuk!

Foto-8DGRLRQS.jpg

ook hier trouwens een grote voorkeur voor biologisch voor die kleine, waar mogelijk haal ik dat dus ook, vooral groente en vlees enzo.. Maar wka potjes is de keuze dan nog wel erg beperkt.. Heb ook de fruitschaal weer lekker aangevuld zodat ik verse fruithapjes kan maken...

Dat is wel het leuke van ons dagverblijf... daar koken ze tussen de middag warm voor alle kindjes... Sinds deze week doet Morris daar dus ook aan mee.. Vaak zelfs met groenten uit eigen moestuin enzo.. echt te leuk... En ideaal, want als ze dan erg moe zijn als je ze ophaalt, is het een kwestie van fles er in en naar bed, of straks een boterham natuurlijk... En hoef je niet zo´n haast te maken met koken als je uit je werk komt..

Heb ook tuitjes voor op de fles gekocht, ga ik ook maar eens proberen inderdaad.. Thijs verslikte zich alleen zo vaak er in... En een leuke tip van die website, ga ik zeker eens kijken, ik kom vaak niet verder dan half aardappeltje, beetje groente en iets van een half gekookt ei, beetje vis of kip etc en dan door de blender..

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Wat een gave foto, Pien!! 72 cm alweer... grote jongen! En echt een prachtig ventje om te zien.

Even snel, want de kleine wordt net wakker.

Hilde, heel veel plezier dit weekend!! Lekker hoor, er even tussenuit.

Ga straks eens kijken op de website die je hebt aangeraden.

doeg!

Geplaatst

Hey meiden,

Het is weer vrijdag, lekker weekend! Veel plezier Hil, bij Center Parcs, je hebt prima weer voor een weekendje weg, A is nu een wegwerp-bbq aan het halen zodat we morgen in het bos worstjes, sateetjes en groenten kunnen grillen, hmmm.

Lekker dat de kindjes zo aan het happen zijn zeg. Hil, bietjes? Wow, dat vind ik echt knap hoor. En wat heerlijk dat jouw man zich zo uitleeft op de baby-hapjes. De recepten op de site zien er trouwens lekker uit. Bij ons is sinds vandaag het assortiment aangevuld met broccoli, dus een groente tegelijk, volgende week gaan we mixen met rijst/aardappel. En o ja, drinken tussendoor gaat hier uit een Nuby zachte tuitbeker, enig om te zien!

Hebben jullie al plannen om met brood(korstje) of andere koolhydraten te starten? Ik lees in het CB boekje dat het wel kan vanaf 6 maanden.

En Pien, de stoel staat 'm goed hoor, en ik moet zeggen dat je wel kan zien dat Morris wat andere verhoudingen krijgt ;-) Hij slaapt wel veel meer dan Tessa, we redden hier niet meer dan 2 slaapjes en totaal max 3 uur op een dag. Hoe gaat het met de lijn?

Nora, wat goed dat je nog zoveel borstvoeding geeft! En hoe was de sauna? Enne...zouden we niet een keer met de meiden kunnen gaan? Marieke, jij bent toch ook fan? Ik ben er wel aan toe en kreeg net een waardebon van de nieuwe sauna in het amsterdamse bos onder ogen, 2e kaartje gratis!

O ja, vanaf maandag dus werkloos, heb er wel een beetje dubbel gevoel bij hoor, maar na het afronden van de laatste dingen volgende week ga ik maar eens goed nadenken over de volgende stap in m'n carriere. Het werk en de collega's vond ik nog steeds leuk, maar de reistijd en de harder geworden cultuur zijn me heel snel tegen gaan staan, en ik ben iemand die werk zo belangrijk vind dat ik dan ook moet opstappen als het nog een beetje leuk is. Ik ben tot 1-12 in dienst dus hoef nog geen droog brood te eten maar wil voor 1-1 wel weer zicht hebben op iets anders. Denk dat ik me ga richten op een baan voor 3 of 4 dagen, zeker in Amsterdam, in personeelsmanagement bijvoorbeeld, in ieder geval uit de commercie.

Geen reden om jaloers te zijn hoor, het voelt echt gek (maar moet zeggen dat ik mezelf ook wel weer dapper vind). Dus, als jullie nog iets weten... ;-)

Geniet van het weekend, voor het het weet is maandag en moet je weer werken! ;-)

Liefs, Leeuwtje.

PS De chef komt net binnen, zonder wegwerp-bbq maar met een echte. Nou, dan zeker voor 1-1 maar weer aan het werk... ;-)

Geplaatst

Hee dames,

Leeuwtje, lekker gebbq? Het was er heerlijk weer voor. Sauna was helemaal super. Ik ben er echt van opgeknapt. Lijkt me leuk om een keer met z'n allen te gaan!

Hier thuis is het op het moment 'drama'. Volgens Oei ik groei zitten we niet in een sprong, maar heeft de kleine meid ontdekt dat mama zomaar kan weglopen. Ik kan dus alleen maar mijn ding doen door haar in de buurt te houden. Was ophangen, Isis in het stoeltje, typen op het forum, Isis in het stoeltje, krantje lezen, Isis op de bank. Haha! Het is wat.

Af en toe krijgt ze overigens een broodkorst, iemand gooide dat in de groep (ik weet niet meer wie). Eerst belandde het ondergekwijld weer op de grond, maar inmiddels eet ze het op. Ze vindt het erg leuk en het is een goede bezigheid. Ik blijf er wel altijd bij! Ik heb haar vanmorgen voor het eerst wat pap gegeven. Ik dacht dat ze het helemaal geweldig zou vinden maar dat viel even tegen. Het werd direct naar buiten gewerkt. uiteindelijk toch maar een flesje klaargemaakt en de hond heeft later staan smullen (tsja...). Nou, ik ga er weer eens vandoor. Maar eerst nog een plaatje van Isis in haar stoel. Zo leuk.

Foto-4QYH6K8A.jpg

Groetjes!

Geplaatst

Waanzinnig, wat een lekker poppetje!!! En wat wordt ze groot zeg, ze ziet er weer heel anders uit dan toen ik haar live zag.

Niet altijd handig he, als je kleintje alleen maar in je buurt wil zijn maar bedenk maar dat de hechting met jou dan goed gelukt is ;-) Leuk dat ze die broodkorst eet, ga ik volgende week ook maar eens mee beginnen.

De bbq is het bos was super, alleen veel te veel eten natuurlijk, er was genoeg geweest voor jullie allemaal... ;-) Vandaag nog wat verlaat kraambezoek gehad, een vriendin met haar 2 grote dochters, de oudste van 20 heeft Tessa de fles gegeven, helemaal leuk. Verder kwam de kraamhulp even kijken, zo leuk, wat een eer he? Ze vond dat Tessa een supermooi meisje was geworden.

Nou, verder rustig, zo weer een rondje hardlopen en dan op tijd naar bed, morgen afscheid van collega's nemen, ik neem ons prinsesje mee naar kantoor om haar eindelijk eens te showen.

Liefs, Leeuwtje.

PS ik stuur wel een pb om de interesse in een dag(deelt)je sauna te peilen...

Geplaatst

Wat een schatje, Nora!! Wat zit ze er mooi bij, duidelijk helemaal in d'r sas!

Even een kort berichtje van mijn kant, moet nog de coachingsessie voorbereiden... best veel en intensieve oefeningen.

Ik ben helemaal voor een dagje sauna!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ja, wat een schatje he. Ik ben zo dol op mijn meissie!

Leeuwtje, hoe was je afscheidsfeestje? Was het raar? Zit je nu een beetje ontheemd thuis?

En Mariek, hoe gaat het met de coaching? Al wat wijzer geworden? Wanneer vertrek je eigenlijk naar France?

Zijn er al drie dames voor een dagje sauna. Pien, Hilde; wat denken jullie er van?

Groetjes.

Geplaatst

Hee meiden, even een kort berichtje, ben erg brak, drukke dag gehad en hang nu lekker op de bank met HNTM.. of BNTM zoals het tegenwoordig heet..

Ben voor nagenoeg alles te porren maar een saunabezoekje laat ik aan me voorbij gaan.. Heb me al een paar keer laten overhalen maar voel me er doodongelukkig... Word al niet blij van in mijn blootje rondlopen en dan ook nog eens in een zweethok waar het altijd veel te lang duurt voor ik eindelijk ga zweten, met als gevolg hoofdpijn en duizelig etc.. Nee.... het is echt niets voor mij..

Wat een eigenwijze foto van Isis Nora, wat heeft ze toch een heerlijke pretoogjes!

Enne Leeuwtje, gaat het goed met hardlopen? M heeft gisteren de dam tot dam gelopen.. dan wil ik ook als ik dat zie.. we liepen vanuit mijn werkgever voor het goede doel met 160 lopers.. Ik dus een beetje helpen met de organisatie.. zo´n leuk evenement... Zal ik vlgnd jaar een startbewijs voor je reserveren?

Ik denk erover om bij een clubje te gaan.. misschien dat ik met goede begeleiding wel blessurevrij een beetje conditie op kan doen.. Maar eerst nog maar even gewoon blijven lopen en wat meer afvallen.. anders krijgen je gewrichten iets teveel te verduren!

Tot snel weer!

X Pien

Geplaatst

Zo, eindelijk weer even tijd om uitgebreid te reageren. Afgelopen weekend zat vol met familiebezoek en wandelingen in de duinen etc. Heel gezellig allemaal, maar was licht gesloopt zondagavond.

Serieus afbouwen van de borstvoeding is begonnen. Vervang steeds vaker een voeding met de fles, en dat gaat goed. De productie is aan het afnemen, en daarmee ook de omvang van mijn borsten :bye2: Zal ze missen! Beviel eigenlijk wel, die D cup, haha. Ach ja...

Yinthe vindt de fles met pap heerlijk, evenals een bananenprakje (prak zelf een stuk banaan en doe daar een schepje melk en scheut water bij). Afgelopen keer ook een stukje peer door gedaan en dat was ook helemaal okay. Fruit lust ze dus wel, nu de groenten nog. Kan niet zeggen dat ze goed van de lepel af eet. Hoe gaat dat met jullie kleintjes? Yinthe zuigt alsware de voeding van de lepel af, neemt de lepel dus niet goed in haar mond. Het lukt wel op deze manier om wat binnen te krijgen, maar het is één kliederboel. Gelukkig vandaag de Regenboogdesign kussenset voor de tripp trapp binnen gekregen. Erg mooi! Een aanrader. Heb jij 'm ook al binnen, Pien?

En, Leeuwtje, hoe bevalt het thuis zijn tot nu toe?? ;-) Best lekker he. Maar kan me wel voorstellen dat je per 1 jan weer aan de slag wilt. Alleen maar thuis zitten is ook niet alles, je moet wel wat te doen hebben. Ik ben dus veel thuis, maar heb gelukkig wel diverse opdrachten lopen, dat maakt het leuk. Nu nog tenminste, want ik begin de sociale/collegiale contacten wel te missen. Maar er zitten weer wat dingen aan te komen, en ik houd me nu veel bezig met het adviseren voor de Bart Foundation.

Hier ook nog een fotootje van mijn spruitje:

20sept09_zitten1.jpg

Ze wil de laatste tijd het liefst zitten. Op de opvang schijnt ze zelfs helemaal niet meer te willen liggen. Denk dat het komt omdat ze vanuit die positie niet zoveel kan zien, en Yinthe wil het liefst alles kunnen volgen en zien, en dat kan natuurlijk veel beter vanuit een wippertje of een baby schommelstoeltje.

Hoe gaat het Pien, met het afvallen? Lukt het een beetje? Een hardloopgroepje schijnt inderdaad leuk en goed te zijn. Een paar vriendinnen zijn op die manier begonnen en zijn nu fanatieke hardloopsters geworden.

Wat leuk trouwens, dat organiseren van de Dam tot Dam voor je bedrijf. De betere klusjes ;-) En 160 lopers, veel zeg!

De coachingsessies verlopen goed. Het leuke is dat we nog helemaal niet zo bezig zijn met werk of functies etc. We zijn eigenlijk alleen nog maar opdrachten en oefeningen aan het doen om erachter te komen wat onze interesses zijn, onze kernwaardes, onze talenten etc. Van daaruit gaan we straks blijkbaar invulling geven aan de 'ideale job'. Best al wat eye openers gehad.

Ons spruitje wordt weer wakker, dus ik ga haar er maar eens uithalen.

Hilde, nog iets gehoord over je trouwring?

liefs,

Mariek

p.s. we gaan van 5 -15 okt naar Frankrijk

Geplaatst

Hey hoi!!!

Nee, helemaal niets meer gehoord van mijn trouwring. Ben bang dat ik hem echt kwijt ben.

Het weekendje weg was erg gezellig, maar ook erg vermoeiend. Ook voor onze kleine dame. Eigenlijk was het too much voor haar. Vannacht was ze ook 3 keer wakker. Ze heeft daar ook erg onrustig geslapen.

Vandaag naar mijn oma geweest met Thirse. Ze is vandaag 95 geworden. Haar een mooie foto van ons tweetjes gegeven.

Foto-43XUSXI6-D.jpg

Wat dat sauna verhaal betreft: aan de ene kant vind ik het heeeeeeeel gezellig en leuk enzo, maar ja, wrs. is het wel weer helemaal aan de 'verkeerde' kant van nederland voor mij. En... ik merk dat 28 uur werken (is 4 of soms 5 dagen in de week) toch best nog wel wat kost...

Dus ik wiebel nog een beetje.....

Wat een mooie foto's weer van jullie mooie wondertjes.

En inderdaad, Morris is toch wel erg verandert! Ik zou hem niet meer herkent hebben na ons samenzijn!

Meiden, ik ga gauw verder met het geven van de boterham aan ons kleine wondertje! Daarna weer aan de bak.

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Heee meiden!

Pff wat een dag vandaag zeg! Heb vandaag 7 uur in de auto gezeten.. Vanmorgen om 7 uur vertrokken en ik was om 11.45 op mijn werk, vanwege de modder in de Coentunnel en een ongeluk op de A2 stond de hele ring en alle toegangswegen tot Amsterdam vast.. wat een chaos! Omkeren kon ook niet want ik stond gewoon stil, 3 uur lang, tussen 2 afritten!

Terug weer 2.5 uur over gedaan dus mijn dag was het niet zeg maar.. en aangezien het ook nog een drukke week is moet ik nu dus nog weer aan het werk..... blehhhh

Dam tot dam had ik trouwens niet georganiseerd hoor, alleen geholpen op de dag zelf.. was wel onwijs leuk maar inderdaad een hele klus!

Heb het kussentje nog niet binnen, verwacht het eigenlijk wel deze week maar wist dat het iets langer ging duren omdat de stof die ik had gekozen op was.. Ben heel benieuwd!

Hilde, super leuke foto zeg! Wie heeft die gemaakt?

Nou, ik ga maar eens aan de slag!

Fijne avond allemaal!

LIefs Pien

Geplaatst

Wat een ellende, Pien!!!

Heb wat dat betreft wel heel wat uurtjes in de auto gezeten vandaag... ruim 3,5... maar heb dan ook wel wat meer kilometertjes afgelegd zeg maar.

Mijn mannetje heeft de foto gemaakt. Tja, dat kan ie wel... Is een leuke hobby zo.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

7 uur in de auto...wat een drama! 3 uur lang stilstaan en geen kant op kunnen... ik zou gek worden, echt waar. Breekt het je niet op, op ten duur, die afstand? Ook al zou je geen file hebben?

Onwijs leuke foto, Hilde! Dat kan je mannetje goed, fotos maken.

Wat balen van je trouwring trouwens.

Net ons meisje weer naar het KDV gebracht. Tot nu toe gaat het op zich goed, alleen wil Yinthe daar niet slapen. Vorige week had ze slechts een half uurtje geslapen op de hele dag. Er is gewoon teveel te doen en te zien voor ons nieuwsgierige kindje. Slapen is zonde van de tijd, haha. Herken dat wel, ik was vroeger blijkbaar ook zo. De dag erop haalt ze thuis de slaap weer in, doet ze de hele dag vrijwel niks anders dan slapen. Dus in feite betekent dat 2 'vrije' dagen voor mij ;-)

tot snel weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heee meiden,

zijn we zomaar van de voorpagina af, dat kan toch niet!

Na een drukke week eindelijk weekend! Daar ben ik aan toe!

Verder eigenlijk geen nieuws, Morris heeft zijn stem ontdekt, hij kletst en lacht de hele dag.. hele verhalen houdt hij, zo grappig.. Draaien is nog steeds lastig.. hij vind het nog steeds een hoop gedoe... hahaha..

Liefs Pien

Geplaatst

Hey hallo,

We gaan er gewoon voor zorgen dat we op de voorpagina blijven... ;-)

De afscheidslunch was best raar hoor, en omdat ik toch best snel ben vertrokken ben ik wel een beetje in een gat terecht gekomen. Morgen maar eens een uitgebreide mail sturen naar m'n collega's en even bijkletsen met m'n manager, die nog wat vragen had over een klant van ons. Voel met niet echt ontheemd, maar wel gek. Gelukkig heb ik superleuke reacties gekregen op een mail die ik naar m'n vrienden en familie heb gestuurd, zelfs al wat namen en rugnummers en een uitnodiging om m'n CV te sturen naar een hele grote (zeg maar dé) bank van NL ;-)

Pien, balen van die reistijd zeg! Voor mij dus reden om het dichter bij huis te zoeken. Maar ja, kan me ook voorstellen dat je niet zomaar opzegt hoor. Enne, ik ben er volgend jaar bij hoor, die Dam tot Dam ga ik echt niet missen, dit jaar heb ik alleen maar goede doelen gesteund en vriendjes succes gewenst en hun persoonlijke video's bekeken. Morgenochtend ga ik weer een stukje verder dan 5 km proberen. Goed idee van je om je aan te sluiten bij een clubje, zeker bij het starten is dat goed voor je motivatie, en om blessures te voorkomen, erg belangrijk bij hardlopen want de meest voorkomende kunnen erg vervelend zijn en lang duren (en zo wordt het natuurlijk nooit iets met die halve marathon, haha). Mocht je trouwens een keer op mijn prachtige eiland willen lopen, dan ben je welkom hoor. Doen we daarna koffie zonder taart ;-)

Hilde, mooie foto hoor van jullie, Thirse ziet er zo ontspannen uit, precies als toen ze hier was, heerlijk, en ook leuk om te lezen dat ze al wat verder is met eten dan de andere kindjes.

Marieke, dat slapen herken ik wel hoor, Tessa is nog niet eens op het KDV en slaapt soms maar 2 of 3 uur op een dag. Gelukkig is ze wel gezellig, zolang we maar met haar spelen of op pad zijn. Zal wel de leeftijd zijn, ik denk dat de 2 slaapjes per dag wel terugkomen, ik blijf haar wel in bed leggen hoor, aan 1 slaapje per dag gaan we hier dus echt niet wennen. Ook 's nachts spring ik niet meteen meer uit bed om een fles te maken, ik vind 7:30u 's morgen een prima tijd. Nu Tessa nog overtuigen ;-)

Verder geen spannende dingen, ga maar weer eens op tijd naar bed, morgen hardlopen en naar m'n oma.

Fijne vrijdag en/of weekend!

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Wat een ontzettend leuke foto's weer. Misschien dat ik binnenkort eens naar een professionele fotograaf ga voor een familieportret ofzo. Dat lijkt me erg leuk.

Verder even weinig te melden. Ik las net in een ander topic dat een van de meiden haar kindje heeft verloren. Ik ben daar nu stil van. Wat een verdriet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden