Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Hermien; Dank je wel! Daar gaan we weer....misschien wel weer samen!! Laten we deze x alleen hopen dat we allebei succes hebben en na 40 weken een gezond kindje in onze armen kunnen sluiten!

We durven het weer aan vanwege de goede begeleiding die we krijgen van onze huisarts en de psycholoog. Daarnaast hebben we veel steun aan onze familie/vrienden en scheelt het dat we er samen goed over kunnen praten en het vertrouwen in de toekomst niet zijn verloren (al is dat af en toe wel lastig). Onze kinderwens is na deze ervaring nog groter geworden dan ie al was en mijn leeftijd begint een bedreiging te worden waardoor we niet veel tijd meer hebben. Omdat het "vangnet" klaarstaat durven we het aan....we hebben de hoop nog niet verloren en willen ervoor gaan. Aan de andere kant is de angst voor een teleurstelling supergroot. Volgende week weer gesprek op de fertiliteitsafdeling en we hopen dan weer wat wijzer te worden.

@Disi; hoe is het gegaan?

@Annemarie; hoe gaat het met wachten? Wil het een beetje?

Liefs Esly!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Disi, Hoe is het gegaan ???

Annemarie: niks weggooien, je weet het maar nooit en anders kun je iemand anders er blij me maken.

liefs, Diane

Geplaatst

@ Esly: Wat zullen jullie verschrikkelijk geschrokken zijn en in een roes hebben geleefd. Wat fijn dat er goede hulp is van de huisarts, dat moet je ook maar net treffen. Wij hebben bij de 20 weken echo van onze zoon heel slecht nieuws gehad. Yorick heeft een hartafwijking. Tal van ziekenhuis bezoeken en controles volgden. Vlak voor de 24 weken zwangerschap moesten wij de keus maken of we het erop gingen wagen, of een einde wilden maken aan de zwangerschap. Daar hoefden we nog geen seconden over denken. Natuurlijk kwam dit mannetje te wereld en hoe zullen we dan we zien. Toen Yorick geboren werd, is hij direct naar de ic gebracht. Hij is in de eerste 4 maanden 2x geopereerd. Nu gaat het heel goed met ons mannetje. Hij blijft onder controle natuurlijk. Je merkt helemaal niks aan hem. Wat ik wilde zeggen, wij hebben helemaal geen hulp gehad van onze huisarts. Hij heeft zelfs niet 1x gebeld, terwijl hij heel goed wist wat er aan de hand was. Hij is gelukkig nu met pension, en hebben we nu wel een hele leuk arts.

@ Hermien, dat zou ik nou ook hebben hoor! de pil vergeten... Het is ook zo tegenstrijdig he. Ik moet er om denken dat ik mijn vieze bolletjes niet vergeet. :-)

@ Disi, jij hebt ook PB ;-) hey waarom krijg jij sowieso dan maar 1 terug?

@ Joy, alles goed met je meid?

Hier gaat het goed, af en toe voel ik een klein steekje links onderin... Verder ben ik heeeeeeeeel moe, kan de hele dag wel op de bank hangen niks doen... Zal de Utrogestan wel zijn.

Wow ik zit alweer op wd 3. De vorige keer had ik op wd 5 al roze afscheiding..

Geplaatst

Vanmiddag ons cryootje teruggekregen; goed doorgedeelt namelijk blastocyst (vorige keer waren ze 8 cellig) de arts en laborante vertelden dat ze zelfs al een afscheiding zagen wat de placenta zou moeten gaan worden (of zoiets)

En nu maar hopen dat hij/zij lekker in gaat nestelen.

Nog maar weer eens gevraagd of ik de witte bollen niet hoef te gebruiken maar ik kreeg hetzelfde antwoord (andere arts) namelijk dat het onzin is en totaal geen nut heeft...

Sharon had jij vandaag nou je punctie? hoe is het gegaan? En hoe laat was je man in Zwolle?

Joy, ik heb een half uur gelegen hoor ;-) met de beentjes omhoog whahaha zou het helpen?

Liefs Disi

Geplaatst

Hey Disi, mijn gyn vond het ook onzin om Utrogestan te gebruiken hoor, maar omdat ik er zelf een goed gevoel bij had mocht ik ze weer gaan gebruiken. 4x een tp gehad. 2x met Utrogestan en toen ook beide keren zwanger geworden.1 daarvan is dan uitgelopen in een miskraam, maar goed... heb ook 2x een tp gehad zonder Utrogestan en ging toen al op wd 5 en 6 niet goed. Ik heb het idee dat ik het wel nodig heb voor een goede innesteling.

Ach ik is eigenwijs he :-)

Geplaatst

Ik had gisteren de punctie, het is me wel tegengevallen, maar had wel 27 follikels.... hopelijk zijn het wel goeie:) en mijn man had 4 mljn zaadjes, ook een record voor hem...

Disi, hij was rond 11 u in Zwolle, hoelaat was jij aan de beurt? ik ga heel hard voor je duimen hoor!!Hopelijk ben ik maandag aan de beurt, zaterdag krijgen we een telefoontje hoeveel er bevrucht zijn... erg spannend!!succes met wachten.... ik zie dat je 2 kindjes hebt met IVF/ICSI, leuk om te lezen, geeft je toch wel weer hoop....

Geplaatst

@Annemarie; Jeetje wat een heftige ervaring moet dat voor jullie zijn geweest. En wat goed dat jullie hebben doorgezet, je hebt er een mooi mannetje aan overgehouden. Je moet er toch niet aan denken dat jullie hadden besloten om de zwangerschap af te breken....brrr...ik krijg er rillingen van weet je dat? Het geeft tegelijk weer dat een 20 weken echo niet voor 100% bepalend is. Bij jou werd er iets gevonden en je hebt nu een mooie zoon, bij mij werd er niets gevonden, leek het perfect en ging het toch mis......

@Disi; hoe gaat het met je? Doe rustig aan he? Ik duim voor je dat je de wachtweken succesvol afsluit! Heb jij nou wel/niet utrogestan?

@Sharon; wat een superscore meid! Nu duimen voor veel goede en bruikbare embryo's!!! Wanneer word je gebeld?

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Sharon, pfff 27 follikels, wat een boel. Mooie score hoor !!

@ Disi, en nu maar lekker innestelen !

@ Hermien, de pil niet vergeten hoor...!

@ Annemarie, hoe gaat het met wachten ??

liefs, Diane

Geplaatst

Disi,

Ik wil je veel succes wensen met wachten nu je een super emmie hebt.

Houd hem/haar maar lekker warm en op naar een mooie positieve test!

Sharon,

Jammer dat de punctie is tegen gevallen maar je hebt wel een hele mooie score.

Succes met wachten, zal toch altijd wel een goeie tussen zitten!

Esly,

Ik vind het echt heel knap van jullie, maar ik kan me dan ook wel

weer voorstellen als de leeftijd ook mee gaat spelen.

En nu je het gevoel kent van zwanger zijn....

Het lijkt me erg dubbel, maar zoals ik lees heb je de juiste mensen om jullie heen.

Sterkte en veel succes!

Annemarie,

Erg he', dat wachten.......

Veel liefs Hermien

Geplaatst

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis en heb 15 bevruchte eicellen, ze zijn 2-4 cellig, dit schijnt normaal te zijn voor de 2de dag??..... ik ben zo blij. maandag is de terugplaatsing!

gr sharon

Geplaatst

Ja hoor volgens mij gaat dat volgens mij is dat normaal.

Heel veel succes maandag !!

groetjes, Diane

Geplaatst

Jaaaaa Sharon wat fijn, maandag de TP...spannend ik ga voor je duimen.

Goed hoor, 15 bevruchte eicellen, ik had er destijds 14 waarvan er 13 bevrucht zijn. Van die 13 is de beste teruggeplaatst en mijn zoon geworden, van de overige 12 waren er 10 van dusdanige kwaliteit dat ze 2 aan 2 ingevroren konden worden. Ik hoop dat je net zoveel geluk zult hebben als ik heb gehad (op de overstimulatie na dan...dat gun ik niemand)

Ooh ik was `s middags in Zwolle voor de TP.

Esly ik gebruik geen Utrogestan. Wanneer hebben jullie het gesprek precies?

ChrisH jij hebt je eerste spuit er ook in zitten sinds gisteren hè, succes meis!

Annemarie ik denk aan je!

Hermien lastig hè om aan die pil te denken. Wat was je vraag ook alweer over de deca? ik heb namelijk mijn icsi-verslag van 2006 teruggevonden...ik heb van 21 maart tot en met 13 april deca gespoten. En voor zover ik terug kan vinden heb ik van 22 februari tot en met 24 maart de pil geslikt.

Liefs Disi

Geplaatst

Bedankt Diane en Disi!

Morgenochtend hoor ik of het wel definitief doorgaat, ik krijg eerst nog een bloedonderzoek en controle ivm overstimulatie... maar ik heb het weekend heel rustig aangedaan en veeeel water gedronken.. dus hopelijk gaat het gewoon door!

Maar jij had dus ook overstimulatie Disi? Was dat na de terugplaatsing dan? was het ernstig, ik heb ook gelezen dat je opgenomen kan worden...

een hele fijne zondag Dames... het zou mooi weer worden, dus geniet ervan!

Geplaatst

Sharon,

Wat een geweldig nieuws en hopelijk krijg je morgen een toppertje/s teruggeplaatst.

En het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn dat er nog wat ingevroren kunnen worden.

In ieder geval veel succes morgen!!

Disi,

Dank je voor je antwoord, maar ik was eigenlijk benieuwd of het ook te vroeg is

om met 18 dagen pil al te beginnen met de deca.

Ik ben namelijk 3 oktober begonnen met pil en start 21 okt met de deca en 24

okt is mijn laatste pildag.

En dan heb ik 1 nov de startecho.

Maar ik neem aan dat ze toch wel weten wat ze doen, met de planning.

En hoe gaat het met jou?????

Chrish,

Succes!!

Annemarie,

Ook ik denk aan je, verschrikkelijke weken!!

Liefs Hermien

Geplaatst (aangepast)

@ Esly, ja zo zie je maar dat bij de 20 weken ook dingen over het hoofd gezien worden, of het toch nog te vroeg is om bepaalde dingen te zien.. Ik ben blij dat ze het bij mij hebben gezien, anders had het wel heel anders kunnen aflopen met ons mannetje. Nu waren we voorbereid.

@ Diane, het wachten gaat tot nu toe nog okey, maar de dagen kruipen voorbij.

@ Sharon, wat goed!! Dan lopen we precies een week achterelkaar aan. Ik heb afgelopen maandag de terugplaatsing gehad. Su6 morgen!!!

@ Hermien en Disi, lief dat jullie aan me denken, ik natuurlijk ook aan jullie! Hermien hoe gaat het met de pil? niks meer vergeten?

Jeeetje! Morgen zitten ze er al weer 1 week in! Ik voel me goed, beetje moe de eerste dagen maar vandaag energie voor 10!

Afgelopen vrijdag avond had ik opeens de hele avond pijnlijke borsten, maar dat was de volgende dag weer weg..

Veder voel ik af en toe een steekje. Verder eigenlijk niks.

Ooooooh wat is het toch iedere keer weer spannend!!!!

aangepast door Annemarie84
oeps foutje
Geplaatst

Sharon, hopelijk gaat de TP morgen gewoon door!

Ik ben destijds 9 dagen na de TP opgenomen vanwege overstimulatie (bloed was aan het indikken). Een dag eerder kreeg ik te horen dat mijn HCG 31 was en ik dus zwanger was. Ik moest daar 6 dagen blijven. Toen ik iets van 9 weken zwanger was (een paar weken lae dus) zijn mijn eierstokken omgedraaid vanwege de OHSS (overstimulatie) en dat maar liefst 2x in een week tijd. Mijn eierstok was zwart aan het worden maar kleurde na terugdraaien weer goed bij, anders was ik dus mijn eierstok kwijtgeraakt. En de 2e keer hebben ze de eierstokken maar aan elkaar vastgezet want ze draaiden weer terug voor de ogen van de arts. Dit was het verhaal in het kort. De arts kwam er bij ons eerste gesprek deze poging nog op terug dat hij dit nog niet eerder heeft meegemaakt, gelukkig...

Hermien, dat zou ik echt niet weten...net wat je zegt, ze weten wel wat ze doen mag je vanuit gaan.

Met mij gaat het goed, dank je. Het is ook nog kort na de TP, wachtdag 3 vandaag. Ik probeer maar gewoon rustig af te wachten...

Annemarie, ze zitten er morgen toch bij jou 1 week in? 4 oktober toch? Jij mag 12 dagen na de TP testen?

Liefs Disi

Geplaatst

@ Sharon heb je al iets gehoord ???

@Annemarie, pfff ja het schiet niet op met de dagen he ? Maar het is toch al de 11e, nog maar 5 daagjes toch ?

Vandaag de 1e decaspuit gezet, we zijn dus echt begonnen. Op naar de startecho !!

liefs, Diane

Geplaatst

Ik heb vandaag de terugplaatsing gehad van 1 toppertje(blastocyste) dus nu 2 weken in spanning.. we hebben 7 cryos in de vriezer..... wel erg spannend!:duimen draaien: Zijn er nog dingen die ik wel of niet moet doen? Ik moet sowieso veel drinken en rustig aan doen ivm de overstimulatie.bedankt voor jullie medeleven de laatste dagen!

Geplaatst

@Sharon; wat een goede score zeg! Nu duimen dat dit toppertje blijft plakken bij je! En 7 cryo's in de vriezer is echt geweldig zeg! Doe rustig aan, niet zwaar tillen en je lekker in de watten laten leggen door je mannetje.....

@ Disi; Hoe gaat het met jou? Wachtdag 4 vandaag....nog 11 te gaan.... Wij hebben donderdag gesprek. Ik ben benieuwd wat we kunnen afspreken. Ik sta erg in dubio of ik dit jaar nog een poging wil doen (ik heb nog 2 cryo's) of dat we gaan wachten tot begin 2011. De tranen zitten nog best hoog en ik weet niet in hoeverre dat van invloed kan zijn op succes...wellicht dat ze me daar donderdag meer over kunnen vertellen.

@ Annemarie; voor jou gaat het opschieten he? Ook bij jou alles rustig?

@ Diane; succes met spuiten he?

@ Hermien; hoe gaat het met jou? Pil niet vergeten he? ;-)

Liefs Esly!

Geplaatst

Sharon, wat fijn toch een TP gehad vandaag! En ook van een blasto. En nog 7 cryo`s, fijn zeg.

Esly, ik denk dat je zelf het beste aanvoelt of je er helemaal klaar voor bent om het hele traject op te starten. Als je vol stress zit kan dat lijkt me doorwerken op je gehele lichamelijke gesteldheid....Het lijkt me heel dubbel allemaal, je wilt graag verder maar aan de andere kant wil je de kans niet verspelen door de stress die je nog voelt...denk ik...

Diane succes, volgende week de startecho!

Annemarie, ik duim hoor!

Liefs Disi

Geplaatst

oooh en met mezelf....verder goed hoor maar ik weet het niet. Ik heb regelmatig last van een zeurderig gevoel in mijn baarmoeder en ik heb puisten op mijn gezicht gespot vanmiddag dus ik vrees het ergste.

De vorige pogingen kreeg ik op wachtdagen 8 en 9 bruinverlies dus als ik vrijdag of zaterdag wat verkleuring krijg dan weet ik hoe laat het is...(van te voren had ik toen ook al wat rozeverlies)

Ik hoop maar dat het kramperige komt dat de embryo innestelt en de puisten gewoon van jeugdigheid (whahahaha) komen....

Strakjes om 20.30 lekker een ontspanningsmassage dus ik ga maar afsluiten.

Geplaatst

Disi,

Erg he'meid, dat wachten en dan ook nog van alles voelen

of juist niet......

Sterkte!!

Sharon,

Wat een mooie score, een toppertje teruggeplaatst en dan ook

nog toppertjes in de vriezer.

Jij ook veel succes!!

Esly,

Het lijkt me een moeilijke beslissing, maar denk aan jezelf

en aan je eigen gevoel.

Persoonlijk denk ik dat het niet makkelijker zal worden als je de

behandeling zal uitstellen, maar je zit natuurlijk nog wel

in een rouwproces.

Dus denk er goed over na en veel sterkte!

Annemarie,

Wat gaat de tijd toch snel, al 1 week voorbij, spannend!

Voor jou zal de tijd zeker wel stil staan, hahah nog even meid!

En nee ik zal de pil niet vergeten, ik leg hem 's morgens op mijn

kussen zodat ik hem 's avonds niet vergeet, hahahaha.

Sterkte.......ik zal voor je duimen.

Hermien

Geplaatst

@ Sharon, welkom op het bankje! Wat een topper heb je teruggekregen zeg! En nu lekker laten plakken :-) Heel veel su6 met het wachten..

@ Disi, ik was even te enthousiast met mijn 2 weken hahaha. Ik ga zaterdag testen. Misschien als ik vrijdag nog helemaal schoon ben, dat ik dan 's avonds al ga testen.. De vorige keer toen ik zwanger was, testen ik al op wd 8 positief. Ik had er zo'n goed gevoel bij, dat ik MOEST testen.

Wat wordt je onzeker he van de wacht weken. Je voelt van alles, maar kan het niet plaatsen. Ik heb zomaar een pukkel op mijn wang! Ik heb eigenlijk nooit last van pukkels en als ik al 1 heb dan is het een kleine rond mijn neus. Ach het zal de Utrogestan wel zijn...

Dat wat je zegt over eerst roze verlies, dat heb ik bij beide terugplaatsingen gehad toen het fout ging. Heb jij dat ook als je gewoon ongesteld wordt? Ik nooit namelijk.

Heb je lekker genoten van je ontspanningsmassage?

@ Esly, hoe gaat het met je?

Hier is het broekloeren al behoorlijk begonnen. Durf niet te kijken bij het afvegen! Hahaha

Geplaatst
De vorige keer toen ik zwanger was, testen ik al op wd 8 positief. Ik had er zo'n goed gevoel bij, dat ik MOEST testen. Heeeeel herkenbaar dat ging bij ons net zo bij onze dochter, ook wachtdag 8 en we wisten zeker dat het gelukt was...manlief zei op maandagochtend "doe maar een test"...

Wat wordt je onzeker he van de wacht weken. Je voelt van alles, maar kan het niet plaatsen. Ik heb zomaar een pukkel op mijn wang! Ik heb eigenlijk nooit last van pukkels en als ik al 1 heb dan is het een kleine rond mijn neus. Ach het zal de Utrogestan wel zijn...

Dat wat je zegt over eerst roze verlies, dat heb ik bij beide terugplaatsingen gehad toen het fout ging. Heb jij dat ook als je gewoon ongesteld wordt? Ik nooit namelijk. Pukkels heb ik ook bijna nooit last van...alleen als ik ongesteld moet worden...normaal gesproken heb ik dat rozeverlies niet nee, het is na de TP`s te zien als heeeeeel licht maar net zichtbaar genoeg

Heb je lekker genoten van je ontspanningsmassage? Ja heeeeerlijk ik hoop dat het me ontvankelijker gemaakt heef voor ons cryootje ;-)

en hier ook al aan het broekloerenhaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden