Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Hermien,

Ik lees net je berichtje dat het helaas weer niet zo mocht zijn voor jullie!! Ik weet even niet wat ik moet zeggen........ik leef met je mee en hoop dat je poging in oktober wel succes zal hebben!!!

Heel veel sterkte en succes gewenst!

Liefs Esly!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

Bedankt voor jullie medeleven erg lief!

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik in oktober weer mag

beginnen met de pil en dan in oktober van start ga met de behandeling!

Dus nu maar even een beetje afstand en proberen om

weer met andere dingen bezig te zijn.

Ook al blijft het altijd in je hoofd rond spoken!!

Veel liefs en voor jullie allemaal een dikke knuffel!!

Geplaatst

het is al weer een poosje stil in dit topic

hoe is het met iedereen

iemand nog iets van diane gehoord

hermien veel succes in oktober en nu maar even proberen bij te komen

Geplaatst

Hallo meiden,

a.s. vrijdag weer de 1e fm. Ben benieuwd hoeveel eitjes er aan t groeien zijn... altijd weer spannend. Wie zitten er momenteel nog meer midden in een bahandeling??

Succes iedereen!!

liefs Naomi

Geplaatst

Sandra,

Ik heb net te horen gekregen dat het helaas niet is

gelukt bij Diane.

Morgen wil ze een afspraak maken voor een evaluatiegesprek.

Het is deze maand wel raak hoor met de rode regels!!

En hoe voel jij je?

Naomie,

Ja, dat is zeker weer spannend!

Ik hoop natuurlijk dat je al een mooie opbrengst

mag hebben!

Op naar vrijdag, ik zal voor je duimen!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hallo meiden,

Ook ik mag mij bij jullie aansluiten..

Na in maart 2007 gestopt te zijn met de pil hebben we in juli 2009 aangeklopt bij de huisarts.. Al dik 2 jaar bezig en niet zwanger.. Daarbij ook nog een eens verschrikkelijk onregelmatige cyclus..

Huisarts stuurde mij direct door naar Sneek.. Daar gestart met Clomid.. Sloeg direct aan en had een eisprong met een normale cyclus!! Helemaal top dus.. Helaas niet zwanger, 2de ronde Clomid, sloeg al minder snel aan en kreeg pas een eisprong rond dag 25.. Ondertussen zaad test laten doen bij mijn man en helaas bleken zijn soldaatjes ook erg traag te zijn en ook nog erg weinig. Denk aan 300.000.. We mochten direct door naar de Fertiliteitsafdeling bij de Isalaklinieken. Daar opnieuw een zaadtest.. en chromosomentest enz enz.. Chromosomen test was gelukkig goed.. Zaadtest iets verbeterd.. Ondertussen was het alweer eind mei dit jaar.. Uit mijn bloeduitslagen kwam uit dat mijn rode hond dubieus was.. Dus ik moest opnieuw ingeent worden. Nu staan we einde eind september ingepland voor een 2de intake gesprek bij een verpleegkundige en kunnen we in november starten met ICSI. Einde na 3,5 jaar.. Zoo spannend..

Kan één van jullie ook aangeven wat zo´n 2de intake gesprek precies inhoudt? Ik vind het erg fijn om met mede genoten te kletsen..

Veel liefs Danielle

Geplaatst

hoi Danielle

welkom hier,spannend voor jullie zeg!nou hopelijk mag het meteen lukken

zo,n 2e intake dan legt de verpleegkundige uit hoe je moet prikken,je krijgt een schema mee waarop je moet starten ze legt eigenlijk alles uit hoe je moet gaan beginnen ,wanneer te bellen etc

erg veel succes met je behandeling

Groetjes Elvira

Geplaatst

Danielle,

Ja, het klopt wat elvira verteld!

Even alles doornemen en dan ga je waarschijnlijk in oktober

starten met de pil en dan heb je in november waarschijnlijk

de punctie en de tp.

Ik ga in oktober ook weer starten met de pil en ik heb in nov

ook de punctie en de tp.

Dus gaan we samen gelijk op!

Maar voor jou is het natuurlijk allemaal nieuw en erg spannend!

Ik hoop dat deze 1e behandeling direct mag slagen, en wens je

heel veel succes toe!

Voor al je vragen kun je natuurlijk op deze site terecht en natuurlijk

mag je mij ook alles vragen!

Op naar een positieve test!!! SUCCES!!

Elvira,

Hoe gaat het met jou?

Heb je al gauw de 20 weken echo?

Liefs Hermien

Geplaatst

@ Hermien; hoe gaat het nu met je? jullie mogen in oktober weer beginnen met de pil en als alles goed gaat in november de punctie, las ik?

Bij de 1e fm waren al 18 grote follikels te zien en de kleinere zijn geeneens geteld!. (dit terwijl ik bang was dat m'n eitjes misschien wel eens gesprongen zouden kunnen zijn.... haast onmogelijk, maar had een vreemd voorgevoel) Moest toen bloed prikken en de volgende dag terug komen.

Uitslag van het bloed was gelukkig goed, (waren bang voor overstimulatie) dus toen mocht de punctie gelukkig doorgaan. Deze heb ik morgenochtend! spannend!!

@Danielle: welkom hier en heel veel succes met je behandeling!

@Elvira: hoe verloopt je zwangerschap?

liefs Naomi

Geplaatst

Wat leuk dat jullie direct reageren.. :toothy10:

Het is zeker spannend :)

We kunnen nu echt niet meer wachten.. We hebben goede hoop, maar als ik sommige verhalen lees, zakt de moed me wel in de schoenen.. Hoe ervaren jullie de hormomen, fm, punctie en wachtweken.. Volgens mij leef je echt met de dag.. Zo zie ik het tenminste voor me..

Erg leuk om onze ervaringen te delen, en al helemaal samen met jou op te gaan Hermien.. Spannend!! Laten we duimen!!

Geplaatst

Hermien, ik lees net dat deze poging mislukt is. Dat is wel triest zeg!!! Je gunt het elkaar zo. Oktober ligt nog even weg, tijd om de teleurustelling te verwerken en je weer op te laden, niet waar? Sterkte hoor!!!!

Daniele, succes voor wat komen gaat. Ik vond het, achteraf, allemaal erg meevallen, van te voren wat brochures gelezen en het op me af laten komen. Elke stap vond ik wel spannend want er hangt zoveel van af he? Ik was toen nog geen lid van een forum dus wist ook niet veel. Ik was daar achteraf wel blij mee want je leest ook veel dingen, ook dingen die je liever niet wilt lezen...Dat kan soms wel mee angst inboezemen. Maar.....aan de andere kant heb ik hier hier veel steun ervaren en nog! En er zelfs vrienen aan overgehouden dat is toch bijzonder. joy1

Geplaatst

hoi danielle,

kom jij ook uit friesland?ik namelijk ook en wij zijn ook doorgestuurd naar zwolle.en in zwolle zijn de dokters en verpleegkundige super aardig.en heel gemoedelijk.en wij zijn in maart begonnen met de eerste isci behandeling en met een goed resultaat.ben nu 22 weken zwanger.

maar voor jou ook heel veel succes en met dit forum krijg je veel informatie en even met elkaar kletsen.

@naomie,heel veel succes vandaag met de punctie.

met mij alles goed heb 2 weken geleden de 20 weken echo gehad in zwolle.dat was voorlopig de laatste keer dat we naar zwolle toe moesten.alles is zo vertrouwd geworden de route naar het ziekenhuis.

we hadden een uitgebreide echo en alles was goed.een hele opluchting en ik vond het een super spannend moment.

deze week nog werken en dan hebbn we 3 weken vakantie.

heerlijk,heb er erg zin in.

liefs miranda

Geplaatst

lieve meiden,

De punctie zojuist achter de rug! score: 15 eitjes en 17miljoen bewegende zaadcelen.

Nu is het afwachten of er bevruchting plaats zal gaan vinden. Dit hoor ik woensdagmiddag. zo ja, dan waarschijnlijk vrijdag de tp.

SPANNEND!!

liefs Naomi

Geplaatst

Miranda, nee ik kom uit flevoland. Wauuwww zwanger wat geweldig zeg.. Geniet er lekker van!!

Naomi, spannend!!! Laten we ons suf duimen!! :)

Voor mij kan de tijd natuurlijk niet snel genoeg gaan.. Ik heb dokter van der Kamp en moet zeggen dat hij bij onze laatste afspraak wel een blundertje heeft gemaakt waardoor ik toch wel erg onzeker werd..

Telefonisch had ik in mei aangegeven dat we niet mee wilden doen aan IVM en dat we voor ICSI wilde gaan.. Hij gaf aan dat hij dat jammer vond en dat we dan wel in September konden beginnen dus moesten we 4 augustus langs komen om papieren te tekenen enz.. Nou daar waren we dan, ging hij een hele uitleg geven over icsi.. Dus ik zij dat heeft u al gedaan.. Oohh nou dan krijgen jullie dit boek mee over icsi, ik gaf wederom aan die hebben we al gehad. Waarop hij letterlijk zij waarvoor kwamen jullie dan.. Pfff omdat jij dat hebt aangegeven??? Nou toen mochten we wel weer bloedprikken.. Ik gaf aan wanneer kunnen we dan beginnen?? Ja dat zal zo in November zijn.. Pff wat???? Maar u zij September..?? Ja wachtlijst he.. Zij die.. Dus ik gaf nog een keer aan ja maar we zijn al zo lang aan het wachten is er geen mogelijkheid om sneller aan de beurt te zijn?? Nou dan mochten we wel weer mee doen met één 0f andere studie.. Maar ook daarin konden we pas in Oktober beginnen.. Dat ene maandje maakt dan ook niet meer uit toch?? Ik vond het allemaal heel vreemd.. Eigenlijk zijn we dus voor niks naar Zwolle geweest.. We hebben dus nu eindelijk papieren thuis gekregen voor de 2de intake dus hebben nu wat meer duidelijkheid.. Hoe zit dat bij jullie? Of hebben jullie zoiets warrigs nog niet meegemaakt???

Groetjess

Geplaatst

Naomi,

Wat snel zeg, vandaag al de punctie gehad!

En wat een mooie score!!

Daar moeten toch zeker een paar toppertjes bij zitten.

Hoe is de punctie eigenlijk gegaan?

Nu maar afwachten en dan hopelijk gauw een tp!

Sterkte met wachten!

Danielle,

Wat betreft de behandeling, voor iedereen is het verschillend.

En ik vind het eigenlijk wel te doen, er zijn natuurlijk wel

wat vage klachten, maar daar valt mee te leven.

De punctie is vaak het ergste, maar dit laat ik altijd maar

rustig over me heen komen en probeer rustig te blijven.

Ik kan zelf niet tegen de morfine, dus wordt er bij mij weinig

verdoving gebruikt, waardoor je wel wat meer pijn hebt.

Maar voor mij alsnog, wel te doen hoor.

Wat jammer dat het gesprek niet vlot is verlopen, hier heb ik

eigenlijk geen ervaring mee.

Ook wij hebben dr Kamp, maar doordat je soms meerdere malen in een week naar het zh moet krijg je ook andere artsen.

De vorige behandeling hebben we zelfs dr Kamp niet eens gesproken.

Maar de andere artsen zijn ook net zo goed en vriendelijk hoor!

Ik hoop dat je verdere gesprekken beter verlopen en ik wens je veel succes!!

Joy,

Ja, helaas niet gelukt!

Maar ik ben er alweer gelukkig en nu maar op

naar okt/nov.

Dit wordt wel onze laatste poging, dus hopelijk

heb ik een engeltje op m'n schouder!

Maar hoe gaat het met jou?

Toch nog wel eens hier op het forum te vinden?

Je bouwt toch een bepaalde relatie op met sommigen he'!

Pas goed op jezelf, veel liefs

Hermien

Geplaatst

Hermien, ja wellicht was dit gewoon even een soort misverstandje.. We hebben dhr van de Kamp al een aantal keer eerder gezien en hadden toen wel de indruk dat hij lekker van de aanpak is.. Alleen vorige keer dus niet..

We zien het allemaal wel, erg spannend!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Al een tijdje heb ik meegelezen, maar durf toch weer de stoute schoenen aan te trekken. Ik zal me eerst even kort voorstellen.

Ik ben Gerlinde, 36 jaar en heb 2 kinderen die niet via de mmm geboren zijn. Ik heb na de beide keizersnedes een litteken in mijn baarmoeder overghouden die maakt dat er vocht in de baarmoeder ontstaat die en innesteling van een embryo tegenhoudt.

Ik ben eraan geopereerd in Zwolle, maar helaas zonder succes. Nu spoelen ze mijn baarmoeder één dag voor de tp. Dit is ondertussen mijn 3 ICSI en vorige week dinsdag hebben ze twee mooie emmy's teruggeplaatst. Ik zit nu op wachtdag 6, mag 8 september pas testen en voel van alles.

Ik weet dat ik me daar niet te druk om moet maken, maar toch zijn die weeige gevoelens onder in mijn buik nou niet opbeurend.

Gelukkig lees ik ook hele positeve verhalen en daar probeer ik me deze moeilijk weken dan ook aan vast te houden.

Zwolle bevalt me prima. Ik vind de mensen erg vriendelijk. Natuurlijk heb ik zo mijn voorkeur (Dr. van Kamp), maar iedereen probeert het wel heel gemoedelijk te maken. Dat is voor mij wel een hele geruststelling, want het is geen gemakkelijke periode in je leven.

Ondertussen weet ik ook dat mijn lichaam me inderdaad goed voor de gek kan houden. De 1e ICSI was ik een enorme stuiterbal, maar sinds in acupunctuur doe is dat zo goed als over. Ik voel me een stuk beter en heb weinig toch geen last van de hormonen die ik geprikt kreeg. De beruchte bolletjes daarintegen vind ik een ramp. Ik voel me het ene moment op en top zwanger, maar soms zakt m de moed weer in de schoenen door dat weeige gevoel. En dan denk ik maar weer dat ik nog maar op wachtdag 6 zit en dat het nog alle kanten op kan gaan. Ik hoop het zo. Maar goed, dat is voor iedereen herkenbaar.

Ik probeer overdag veel afwisseling te zoeken, maar dat is niet altijd gemakkelijk.

Meiden, zet 'm op de aankomende tijd. Ik gun iedereen zo een positeve test. Het is ook zo welkom !!!

Liefs Gerlinde

Geplaatst

Gerlinde,

Ja, dat wachten is echt verschrikkelijk.

En de ene keer voel je van alles en de andere keer weer

helemaal niets.

En voel je de menstruatie of een evt zwangerschap tja

het zijn echt k*t dagen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes en ik ga voor je duimen.

Ik hoop op een super positieve test!!

Naomi,

Hoe gaat het met jou?

Ben al een tijdje niet op het forum geweest, soms

even een beetje afstand, maar toch nieuwsgierig

naar jullie meiden.

En voor je het weet dan kan ik ook alweer van start.

Maar in ieder geval hoop ik dat het bij jou nog helemaal

goed gaat!

Danielle,

Zijn jullie alweer voor een 2e of moet ik 3e zeggen, hahah, intake

naar zwolle geweest?

Liefs Hermien

Geplaatst

Wat is er weer een hoop gebeurd. Ik ben een tijdje niet geweest, even afstand nemen. Ik zie dat er inmiddels weer nieuwe dames op dit forum zijn gekomen die ook in Zwolle lopen. Leuk!

Mijn medicijnen zijn afgelopen maandag bezorgd en nu is het afwachten wanneer ik ongesteld wordt in september, want dan kan ik beginnen met de pil, tenzij er een groot wonder gebeurd zou zijn in Spanje tijdens de vakantie (het zou de vruchtbare week moeten zijn), maar daar reken ik niet op. Inmiddels heb ik geaccepteerd dat wij van het ziekenhuis afhankelijk zijn. In ieder geval hebben we in Spanje genoten van het mooie(zeer warme) weer en het lekkere eten. Verder ik mijn huis-tuin en keuken Spaans in de praktijk toegepast in de winkels en restaurantjes.

@Hermien, wat verdrietig dat je poging onlangs is mislukt. Bij deze alsnog een knuffel van mij. Veel succes met je volgende poging.

Geplaatst

Hallo,

Vanmorgen weer de eerste fm gehad voor mijn 2e cryo-poging...

BMS was nog niet dik genoeg, wel follikels aan beide kanten waarvan de grootste zo`n 16 mm. Aanstaande zaterdag terugkomen voor fm.

Ik ga ervanuit dat het dan wel goed is en verwacht volgende week vrijdag een TP (als alles goed gaat)

Gerlinde, welkom! ik zit zelf nog niet zo lang op dit forum en ben niet zo actief...lees wel veel maar voel me nog niet zo "thuis".

Hoe oud (/jong) zijn jou kindjes?

Spannend zeg, je hebt je eerste ww er bijna opzitten nu dan toch? kom op nog een week te gaan...ik duim voor je!

Danielle en Hermien, beide in afwachting tot november...

ChrisH de koelkast weer gevult...hopelijk is ereen wonder gebeurt in Spanje en ben je het allemaal niet meer nodig!

Liefs Disi

Geplaatst

@ Hermien Hahaha wij hebben 30 September onze 2de intake bij de verpleegkundige, ik denk dat we dan alle medicijnen krijgen en prik instructies etc. Ik ben verpleegkundige dus dat moet allemaal geen probleem zijn hahaha..

@ Disi, Wauw al 2 kindjes en nu op voor de 3de.. Spannend!!

@ ChrisH, voor jou ook nog even wachten dus.. Zie in je handtekening dat je voor de 2de poging gaat.. Ook al zo spannend.. Pff dat wachten he..

Voor mijn gevoel gaat het wel erg snel, we zitten alweer in September.. November krijgen wij de punctie en terugplaatsing.. 30 September dus voor 2de intake en dan beginnen met de pil.. Het is onze 1ste ronde dus echt heel spannend allemaal

Geplaatst

Chrish,

Spannende tijd weer!

Koelkast weer gevuld, haha en dan kan het weer beginnen.

Ik hoop natuurlijk ook voor je dat de spaanse zon

je een handje heeft geholpen en dat een behandeling

helemaal niet nodig is.

Maar dat zul je nog even moeten afwachten....

In ieder geval wens ik je veel succes!

Disi,

Morgen de volgende fm, altijd weer spannend!

Ik hoop dat je morgen al meer weet, en dan op naar

de tp en natuurlijk een positieve test!

Danielle,

Ja, gaat nu lekker snel he'!

Voor jou helemaal een spannende tijd, de 1e behandeling!

Spuiten is geen enkel probleem, maar dat zal voor

jou helemaal wel een makkie worden, hahahah

We spreken elkaar zeker nog wel vaak!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Dag allemaal,

Veel succes tijdens jullie behandeling(en).

Spannend allemaal hoor, al die stapjes.

ben zelf voor tweede maal zwanger na ivf,

1 van "verse" tp en nu van cryo.

Hoop dat jullie op forum "zwanger" terecht komrn!

Veel succes!

gr Soesa

Geplaatst

goed om te horen Soesa, geeft iedereen dan toch een beetje hoop weer... hoeveel behandelingen heb je totaal gehad als ik vragen mag? en in combi met Enschede MST?

gr sharon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden