Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Danielle, wat een verschrikkelijk nieuws!! Wat een enorme klap moet dit voor jullie zijn...

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen om dit grote verdriet te verwerken

Liefs Naomi

Geplaatst

Bedankt iedereen voor de lieve reacties..

Dit was echt een enorme klap, ondanks het feit dat ik er continue in mijn achterhoofd wel aan dacht is het toch echt zwaar @$#$#$#..

Vooral voor mijn man, die ging er echt vanuit dat alles goed ging.. Hij is er helemaal kapot van..

Het is soms zo on eerlijk voor ons allemaal..

En ik voel me ook nog zo zwanger ppfff.. Vrijdag moet ik weer terug komen op controle..

Ik heb echt geen idee hoe nu verder..

Geplaatst

Ze hebben verder nog niet verteld wat ze vrijdag gaan doen? Pfft, dat maakt het extra spannend... Kan me voorstellen dat je je nog zwanger voelt als je nog niet hebt gevloeid. Ik weet dat ik me, terwijl ik maar een paar dagen zwanger was geweest, wat je normaal eigenlijk niet eens weet, me ook heel lang anders heb gevoeld. Al was het in mijn geval niet zwanger....

Sterkte met alles wat is en nog komen gaat!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Oooh nee Danielle...wat ellendig, heel veel sterkte. Ik wens je de kracht toe om dit een plekje te geven. Dikke knuffel voor jou!

Liefs Disi

Geplaatst

Hildever, mijn hcg was maandag 1650, vrijdag gaan ze opnieuw bloedprikken en een inwendige echo om te kijken hoe het er daar van binnen uitziet..

Lichamelijk voel me nog steeds erg zwanger en heb ik absoluut geen krampjes of wat dan ook.

Lees veel over curretage en één of andere pil?? We horen het vrijdag wel..

Even een hele andere vraag, we hebben nog 2 cryo's. Ik wil het liefst niet ''te'' lang wachten.. We wachten al zo lang.. Nu las ik op de afdeling dat ze dicht zijn juli en augustus, ook voor cry terugplaatsingen? Weet iemand dat?? We gaan zelf ook nog op vakantie van 22 juni tot en met 3 juli (heerlijk naar curacao zo eind juli zouden we wel een cryo terugplaatsing willen, maar ik weet dus niet of dat wel kan? Weet iemand van jullie dat?

Liefs Danielle

Geplaatst

Hey Danielle!

Volgens mij zijn ze niet helemaal dicht, want ik wordt binnenkort ongesteld en sta op de lijst voor de maand juli... Maar het aantal behandelingen zal wel veel lager zijn denk ik.... Ik zou het vrijdag vragen als ik jou was.

Veel sterkte voor vrijdag...

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand hier ook weet of bij traject ECD de donor als harde eis zelf al een voltooide gezin moet hebben? Nou wordt er ergens anders op dit forum gesuggereerd dat je dat ook zou kunnen verzwijgen omdat dit niet gecontroleerd zou worden, maar dat vind ik een beetje lastig. Ik oriënteer me dan liever op een kliniek die mij en mijn donor wel wil helpen. Maar aangezien ik in Kampen woon zou Zwolle de juiste keuze moeten zijn...

gr. aukus

Geplaatst

Nou Chris... dat je maar maandenlang last mag hebben van de hormonen.... nu kunstmatig...strakkies aangemaakt door je eigen lijf ;-) !!!!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

@danielle, volgens mij gaan ze in de zomer gewoon door met de ivf en icsi behandelingen, afgelopen zomer hebben we onze eerste behandeling gehad in juli/augustus. Veel succes en sterkte morgen!

@aukus, ik heb helaas geen antwoord op je vraag.

@chrish, heel veel succes! lekker dat je de komende twee weken vrij bent! Rust lekker uit!

Geplaatst

@Chris; super meid. eindelijk jij ook weer van start! Heel veel succes gewenst!

@Aukus, ook ik zou het niet weten, als ik jou was zou ik doen wat goed voelt voor jezelf.

@Danielle; hoe gaat t met je? En hoe was het vrijdag? Ze gaan voor ivf/icsi en cryotrajecten toch gewoon door? Tenminste dat hebben ze (telefonisch) wel tegen mij gezegd...wij willen eind juni weer instappen voor een cryotraject....

Hier gaat het redelijk. Beetje op en neer, niet veel bijzonderheden. Wel hebben we besloten om deze cyclus niet in te stappen maar nog even een paar extra weken de tijd te nemen om aan te sterken. Ik hoop dat het verder met jullie ook allemaal een beetje lekker loopt!

Liefs Esly!

Geplaatst

Danielle,

Voor het tp van een cryo, kun je altijd terecht ook tijdens vakantie.

Als je weer moet beginnen met een nieuwe behandeling dan wordt je soms

wel na vakantie ingepland.

Anders even bellen met het zh, succes!

Hermien

Geplaatst

Hier gaan we ook weer toewerken naar een nieuwe poging. Afgelopen vrijdag ben ik ongesteld geworden, dus vandaag weer gebeld met Zwolle: De 17e mag ik weer beginnen met de decapeptyl, en de 27e is de eerste echo weer.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Bedankt voor alle reacties!

ChrisH, veel succes!!!!!!!!!

Esly, neem lekker je tijd.. Het is niet niks allemaal..

Hildever, mooi, weer een beetje duidelijkheid en een goede stap in de goede richting :)

Goodluck!!!!

Vrijdag hadden we weer die heeeeele leuke arts.. Op en één of andere manier krijg je toch een soort voorkeur. We zijn inmiddels al zo bekend dat de verpleegkundigen naar ons toekomen om te vragen hoe het gaat, zo lief!

Het vruchtje was 0,5mm gegroeit, maar nog steeds geen kloppend hartje.. Ze waren nog even bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar mijn bloed heeft gelukkig laten zien dat er wel een klein stijging in het HCG zat en gelukkig geen gigantische stijging.

Het is nu letterlijk afwachten tot dat ik iets ga verliezen, wachten tot dat mijn lichaam denkt het moet eruit.

Volgens de arts kan dat nog wel weken duren.. Ik heb aangegeven dat ik daar niet op wil wachten.. Over 3 weken gaan wij op vakantie naar Curacao en daar wil ik echt lekker van genieten en dan niet nog steeds elk uur broekloeren. En straks gebeurd het op vakantie.. pffff het is zo oneerlijk allemaal.

Kortom we hebben vrijdag een telefonische afspraak om dan door te nemen of er al een miskraam is gestart zoniet word er op korte termijn een curretage ingepland. Kortom we zitten nodig steeds in de wachtmodus...

Geplaatst

Pffft, heftig Danielle....

Geen kloppend hartje meer, het groeit toch nog... En nog niet afgestoten.... Pfffft, lijkt me allemaal wel heeeeeeel erg dubbel. Heel veel sterkte .....

Geplaatst

Danielle,

Och meid dat had ik er niet van begrepen, ben dan ook al een tijd niet

meer op het forum geweest.

Ik vind het echt heel erg voor jullie en wens jullie dan ook heel veel sterkte!

Liefs Hermien

Geplaatst

Danielle, dat lijkt mij zo dubbel. Je lichaam voelt zich nog zwanger, maar het hartje klopt niet meer. Heel veel sterkte.

Esly, goed dat je je rust neemt.

Deze poging voor het eerst met deca. Mijn ervaring: een vervelende naald. De naalden van lucrin waren fijner. Ik merk dat ik nu ook al wat hoofdpijn begin te krijgen. Gelukkig mogen we volgende week als het goed is beginnen met de gonal-f.

Vandaag was het wat het weer betreft een niet al te beste vakantiedag. Hopelijk voor de rest van de week beter. Verder eigenlijk niets nieuws te vertellen.

Geplaatst

@Danielle, dubbel allemaal zeg! Er gebeurt nog zo veel in jouw lijf.....Sterkte!

@Esly, goed dat je tijd voor jezelf neemt.

@hildever, succes!!!

@chris, Lucrin ken ik niet, de deca wel. Hier heb ik de meeste bijwerkingen van (hoofdpijn, moe, zweten), meestal wordt het iets minder met de gonal er bij naast. Hoop hier dit keer ook op. Ben gisteren met de gonal begonnen.

Hier weinig nieuws, volgende week dinsdag de eerste FM.

Geplaatst

@ Mare, lucrin heeft dezelfde werking als deca. Bij mijn vorige 2 pogingen is mij lucrin voorgeschreven. Het voordeel van deca is dat het een voorgevulde spuit is, maar nadeel is dat de naald botter is dan de naald van de lucrin. Maar inmiddels ben ik na een week spuiten wel gewend aan de deca. Ik kan niet wachten tot het maandag is..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden