Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esly, bij mij gaat het goed, alleen werkdruk op mijn werk. Ik wil juist wat minder werk, vooral fysiek minder zwaar. Maar de manager doet moeilijk. Ik heb het hele verhaal neergezet in het subforum uitgerekend maart 2012. Super dat jij nu weer een tp hebt gehad. Ik hoop dat hij nu mag blijven zitten. Ik duim voor je.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes Esly.

Hier is het definitief game-over. Na 3 dagen overtijd geweest te zijn, ben ik dan toch ongesteld geworden. Na een aantal negatieve testen en een kelderende temperatuur niet echt een verrassing.

Blik op vooruit, en door!

Geplaatst

Hè Chris, wat vervelend! Ben je eindelijk zwanger, werkt je werkgever niet mee! Kan je de ARBO arts niet inschakelen?

Spannend Esly! Hoe is het gegaan?

Katalaya, wat enorm balen! Weer al die energie bij elkaar rapen voor nog een heel portie spanning!

Hier gaat ie best redelijk. Hang nog wel veel op de bank omdat ik nog snel dizzy ben.

Groetjes!

Geplaatst

Hilde, lekker goed uitrusten! Dan kun je er straks weer tegenaan.

Tja, mijn werk, morgen weer een gesprek met de manager. Ik zal het wel zien hoe het loopt.

Geplaatst

Hier gaat het aardig...vandaag alweer wachtdag 3. Gister aan het begin van de middag een beetje bruin bloed verlies, maar tijdens de tp lukte het niet helemaal met het plaatsen van de eendebek. Het zou kunnen dat ik wat bloed zou verliezen.....zaterdag gebeurde er niets....gister aan het begin van de middag bij het afvegen wat (oud) bruin bloed...Zou dat nou van de tp zijn of.....................? Ik durf bijna niet te hopen. Verder voel ik eigenlijk niks bijzonders...zo nu en dan een beetje kramperig gevoel alsof in ongi moet worden, maar ja, ook dat kan van alles betekenen! Het is dus weer spannend!!!!!!!!!

@Hilde; fijn meid dat je weer een beetje opknapt! Wel rustig aandoen he?!

@Chris; voor morgen veel succes gewenst met je gesprek. Als ik jou was zou ik ook een gesprek met de arbo aanvragen. Ik heb dat destijds ook gedaan toen wij gingen starten met het traject. Het geeft wat meer rust wanneer je je eens ziek moet melden...ze weten dan wat er aan de hand is en trekken bij een ziekmelding niet gelijk aan de bel. (Tenminste, dat was bij mij zo)

@Katalaya; hoe gaat het met jou? Lukt het een beetje om (weer) vooruit te kijken?

@All; hoe gaat het met de andere (zwangere) dames? Disi, Mare, Noekie, Anne-Marie....euuhhmmm wanneer ik nog iemand vergeet: sorry!!!!

Liefs!

Geplaatst

Vandaag gebeld met de fertiliteit. Ik mag op 13 oktober langskomen bij dr. Cohlen (die was de eerste die plek had), om de verschillende mogelijkheden m.b.t. medicatie te bespreken. Dit na aanleiding van de gruwelijke bijwerkingen die ik van de hormonen had.

Er zou in november alweer plek zijn voor IVF-2.

Geplaatst

Ik ben al erg gevoelig voor hormonale hoofdpijn. Daarom verdraag ik ook geen anticonceptiepil.

Los van de gewichtstoename - maar daar wordt nu aan gewerkt - had ik het meest last van de Utrogestan.

Die gruwelijke migraine-aanval die ik ervan kreeg, ik was echt compleet de weg kwijt. Het was dat ik mijn man kon voorbereiden op wat er komen ging, anders had hij serieus 112 gebeld. Ik herkende de voortekenen: tijdelijk blind aan één oog, vlekken en schitteringen zien, daarna uitvalsverschijnselen in mijn gezicht en handen. En toen kwam de verschrikkelijke hoofdpijn.

Ik raakte totaal gedesorienteerd, mijn spraak was totaal verstoord en ik verdwaalde in mijn eigen slaapkamer, omdat ik niet meer wist hoe ik bij mijn klerenkast moest komen voor een T-shirt. Hij vond me halfnaakt in de hoek van de slaapkamer, totaal in de war. (Gelukkig had ik hem gevraagd elk uur even bij mij te checken.)

Ik ben de hele nacht aan het overgeven geweest, wat een totale uitputtingsslag was.

Ik heb daarna nog een dag of 3 niet kunnen lezen, omdat er door die aanval in mijn hersenen de verwerking van gegevens verstoord was. Dat is zo raar! Je ziet letters, je denkt te lezen, maar de betekenis van de woorden komt totaal niet aan in de hersenen.

Ook simpele handelingen zoals tandpasta op je tandenborstel doen, gingen nog een paar dagen moeilijk. (De tandpastatube in het water dopen, in plaats van de tandenborstel. Niet meer weten hoe de Senseo werkt, enzovoort.)

Anderhalve week lang heb ik daarna nog hoofdpijn gehad die er met geen enkele pil onder te krijgen was. (En na de tp kon ik ook geen Imigran meer nemen.)

En als ik hoor hoeveel last 'normale' mensen al hebben van de Decapeptyl, vrees ik met grote vrezen...

Geplaatst

Hier gaat t goed en niet goed,met onze beeb gaat alles goed,met mij wat minder. Heb vanaf vrijdagmiddag hoofdpijn, en niet te zuinig ook.mag paracetamol hebben en verder niks,helaas heb ik niet het idee dat het ook maar een beetje helpt...

Geplaatst

Balen Noekie, sterkte hoor.

Katalaya pffffffff jeemig wat een heftig gebeuren is dat voor je geweest zeg. Ja ik kan me prima voorstellen dat je daar geen trek meer in hebt.

Goed idee om nu eerst met je arts een plan de campagne te maken om herhaling te voorkomen!

Geplaatst

Noeki, drink extra water, probeer te slapen of uit te rusten met een koud washandje op je voorhoofd. Dat hielp bij mij wel.

Katalaya, sterkte met de bijwerkingen van de hormonen. Ik heb veel gehad aan acupunctuur.

Hier is alles goed, problemen op het werk opgelost.

Geplaatst

het lijkt gelukkig eindelijk een beetje op te knappen, nu hopen dat het opknappen doorzet!!

ik slaap inderdaad snachts met een koud washandje op mijn voorhoofd, dit schilt inderdaad!!

extra water drinken heb ik nog niet geprobeerd, extra drinken probeer ik wel maar gaat moeizaam, ben een zeer slechte drinker.

fijn dat de problemen op het werk zijn opgelost chrish!!

Ik ga morgen weer een half dagje werken, van 13-16.30 en dan weekend, het is leuk geweest voor deze week, volgende week weer een week.

Geplaatst

Noeki, soms wil een wandeling in de frisse lucht ook nog wel eens helpen. Water drinken is verder goed. Sowieso is voldoende water drinken goed tegen een blaasontsteking. Daarvan kun je sneller last krijgen als je zwanger bent. Zelf drink ook geregeld cranberrysap.

Fijn dat de hoofdpijn wat minder is geworden. Ik had er in het eerste trimenster ook veel last van.

Geplaatst

k was net zo blij dat ik de 12 weken zo relaxed door was gekomen, heb eigenlijk alleen last gehad van moeheid :D

maarja toen ging het 's avonds mis.... hoofdpijn....

grrrr, ik heb te hard gejoeld dat ik er zo makkelijk vanaf kwam....

hahaha

Geplaatst

@Esly, en, en, en…. Hoe is het? Hoop zo voor je dat deze poging lukt…. Duim, duim, duim….

@Danielle, heb je inmiddels al een FM gehad of duurt het nog even (ben het ff kwijt, sorry).

@hilde, hoe is het met je? Knap je weer een beetje op? Ben erg geschrokken van jouw verhaal!

@Chris, jeetje 17 weken al weer. Wat gaat dat hard! Fijn dat de problemen op het werk weer opgelost zijn! Zulke stres kan je niet gebruiken!

@katalaya, gruwelijk die bijwerkingen die jij beschrijft en die heftige migraine aanval. Ik snap dat je in overleg met een arts wil voor de volgende poging. Dit wil je niet nog een keer meemaken. Dus in november kunnen jullie waarschijnlijk weer door, spannend!

@Noekie, je bent de 12 weken nu ruimschoots voorbij, fijn! Rustig aan doen bij hoofdpijn, een duidelijk signaal van jouw lijf. Sluit me aan bij de tips van Chris.

@Disi, hoe is het met jou?

@Bunbums, is inmiddels al duidelijk wanneer jullie kunnen starten?

Dames, ik lees met jullie mee hoor, maar reageer niet altijd. Ben afgelopen vrijdag met de decapeptyl begonnen en merk dat de vermoeidheid weer begint. Ach, zolang de hoofdpijn weg blijft, ben ik blij! Dinsdag over een week de eerste FM.

De afgelopen weken was ik redelijk relaxed, maar merk nu wel dat het me aan begint te vliegen… de vijfde en allerlaatste poging…. Alles of niets…. Super spannend!

Geplaatst

Hey Mare :)

Morgen starten we met de deca, spannend!!

Hoop dat de hoofdpijn weg blijft bij jou, moet zeggen dat het me nu soms al aanvliegt allemaal dus ik vind jou een behoorlijke bikkel dat je

dit nu voor de 5e keer doet. Hoop ontzettend dat het succesvol zal zijn voor jullie.

Geplaatst

@bunbums, dan gaan we bijna tegelijk op, gezellig. Merk dat elke poging een beetje zwaarder wordt, omdat je steeds teleurgestelder wordt bij elke tegenslag (want elke keer heb je weer veel hoop) en je het vertrouwen verliest. Maar de keuze maken om te stoppen is zwaarder dan een nieuwe poging doen. En natuurlijk is er nog steeds hoop!

Geplaatst

Nou spuiten ging prima vanmorgen. Stom hoor, zit nu een beetje te "wachten" tot er iets anders voelt dan anders hehehe. Onzin natuurlijk, zeker de eerste dag maar toch.

Je denkt: "nu gaat er dus iets gebeuren in mijn lijf" of eigenlijk nu stopt er iets met gebeuren in mijn lijf en ga ik een soort van de overgang in. Erg raar en eigenlijk ook best

vervelend om in je gezonde lijf te gaan zitten spuiten met spul dat je lijf op z'n kop gaat zetten.

Na hoeveel dagen zou je bijwerkingen kunnen merken eigenlijk? Meteen al of pas na een paar dagen? Merk nu in ieder geval niets gelukkig terwijl ik er achterlijk op zat te letten ;-)

Geplaatst

@bunbums fijn dat het spuiten goed ging! bij mij sloeg na twee dagen de vermoeidheid toe, had ik alle keren. Verder gelukkig nog geen andere bijwerkingen. Ik probeer veel afleiding te zoeken.

Geplaatst

Hallo dames,

Hier is het alweer over.........!!!!!!!!!! Zaterdagavond begon ik ietsie te vloeien en gister het zkh maar weer gebeld en de eerste spuit erin...vanmorgen de uitgangsecho en volgende week woensdag terugkomen.....Ik weet niet goed wat ik voel...ik baal, ben verdrietig, boos, teleurgesteld en ben er eigenlijk zo klaar mee!! Maar ja...die ene grote wens he? Dat maakt het dat we toch nog weer doorgaan! Dussss...opladen, diep ademhalen en positief denken, we gaan er weer voor!

Mare, wat jij schrijft over die vermoeidheid..ik was me vanmorgen (2e decadag) toch een potje moe! Ook nu...pff...mn ogen prikken. Kan me van de vorige poging alleen niet herinneren dat ik daar zo moe van ben geweest. De hoofdpijn herinner ik me nog wel...(nog) niet gehad, hoop dat ie wegblijft!

Inderdaad...Disi, hoe gaat het met jou?

@Bunbums; veel succes meid! Elke keer is weer anders, het kan heel goed zijn dat je er niet veel van merkt. Ik voel nooit zoveel aan m'n buik, maar kan gaan stuiteren door de hormonen. Gelukkig weten we waar het van komt....;-) Ook ik probeer altijd veel afleiding te zoeken, leuke dingen te plannen en extra te sporten.

@all; ook ik ben niet zo schrijverig op t moment. Heb t gigadruk op m'n werk en ben 's avonds blij wanneer ik op de bank kan neerploffen...ga ik nu ook doen!

Fijne avond allemaal!

Liefs!

Geplaatst

Wat een teleurstelling weer Esly, wat ontzettend balen (understatement). Jouw gevoelens zijn helaas erg herkenbaar. De wens blijft echter groter dan de ellende...

Knap dat je je ook al weer zo snel kan richten op een nieuwe poging. Zo te lezen heb je een ander spuitschema dan ik heb. start je volgende week dan ook al met gonalf oid? Dan gaan we gelijk op.

Heel veel succes!

Geplaatst

2e deca dag nergens last van.. tot 16.00uur vanmiddag. Heb naar huis kunnen fietsen, serieus zoooo moe ineens dat ik thuis op de bank ben gaan liggen en nu net wakker ben geworden van de kat die mijn voorhoofd zat te likken.

Geplaatst

@Mare; ja inderdaad ontzettend balen, maar wel fijn dat ik van het zkh alweer zo snel doormocht! Ik heb zondag de eerste deca gezet, maandag naar het zkh en vanaf dinsdag de gonal-f erbij. Ik heb het flare-up schema...dat is een kort maar krachtig schema zeg maar;-) Volg. week woe weer fm en ik hoop volgend weekend of begin de week erna punctie te hebben.

@Bunbums; heel herkenbaar meid! Ook ik was afgelopen maandag (mn 2e decadag) zooooooooooooooooooooo moe en ben lekker vroeg naar bed gegaan. Nu gaat het wel weer, heb nog niet overdreven veel last van hoofdpijn deze keer, alleen n beetje zeurderig gevoel...hoop dat t zo blijft!

@Hilde; hoe gaat het met jou? Ben je weer een beetje opgeknapt?

Liefs Esly!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees wel mat jullie mee hoor (moet dan wel ver terug lezen steeds :D)

Esly meid verschrikkelijk rot weer, dikke knuffel van mij

Mare hoe gaat het met spuiten? Nog geen hoofdpijn hoop ik?

Noekie hoe gaat het inmiddels met jou hoofdpijn?

Chris, fijn dat de prblemen met je werk opgelost zijn. Scheelt heel wat hoofdzorgen.

Uuuuuuhhhhhm.... sorry verder ben ik het kwijt...

Hier alles goed, ben niet zo actief meer hier maar lees nog altijd -zo af en toe- mee hoor zoals ik al vertelde.

Buikje groeit aardig en "tis niet meer te verhullen" (niet dat ik dat zou willen hoor) misselijkheid is helaas nog regelmatig (elke dag) aanwezig en zo nu en dan hebben het toilet en ik een flinke knuffelsessie...

Alle geluk voor jullie allen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden