Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@danielle super dat de cryo goed ontdooid is!

@katalaya, ook weer in de race, succes! Prijs staat op de sticker bij de naam. Zo uit mijn hoofd zeg ik dat het per spuit van 900 eenheden 450 euro kost.

@hilde, wij zijn ook vaak op het verkeerde been gezet tijdens het hele traject en vaak liep het nog weer anders. Ben benieuwd wat v kamp volgende week zal zeggen. Hoop voor jullie dat jullie gewoon door mogen met het traject.

TP is bij ons niet door gegaan, te risicovol. Poging 5 is dus helaas voorbij... omdat wij het gevoel hebben dat dit geen eerlijke kans was, omdat er geen TP kon plaats vinden, hebben we aangedrongen op een zesde poging en die is toegezegd. Maar eerst goed opknappen en dan ergens in 2012 weer verder.

Dames, succes allemaal!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames, we hebben een mooie blastocyste aan boord :):):):).. Hij was ten opzichte mooi door gaan delen...

Dit is nu de derde terugplaatsing.. Zal drie keer scheepsrecht zijn?? ;)

Nog een vraagje he, wanneer hebben jullie getest bij een cryo terugplaatsing??

Katalaya, veel succes met je poging!!

Geplaatst

Nee, de prijs staat niet op het doosje.

Ik denk dat de apotheek een foutje heeft gemaakt... Ik kreeg de vorige keer drie pennen van 900 eenheden. Daar had ik door zuinig te spuiten er nog exact één van over (onaangebroken).

Ik vroeg bij de apotheek of het uitmaakte of ik 900 eenheden-pennen of 300 eenheden-pennen zou krijgen. Zij zeiden van niet. Dus had dat mijn voorkeur, zodat ik waarschijnlijk meer overhou voor een eventuele zelfbetaalde keer - van mij of van iemand anders.

Op de één of andere manier heb ik nu 11 (!!) pennen van 900 eenheden in de koelkast liggen...:laughing4: Dus voor 5000 euro...!!!

Ik ben bang dat als ik ze terug breng, de apotheek ze moet vernietigen. Ik ben benieuwd of mijn verzekering nu geen rare vragen gaat stellen...

Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

je kunt ze beter aan het ziekenhuis geven dan terug naar de apotheek, maar als ze nog lang houdbaar zijn kun je ze ook nog even bewaren... Mocht de volgende poging dan slagen dan kun je ze altijd nog naar het zkh brengen

Geplaatst

danielle wat goed... nu maar wachten!!! ga voor je duimen

ik kreeg gisteren te horen dat ik over12 dagen mag testen en jij?

@katalaya ik zou niet terug brengen of de datum moet heel kort houd baar zijn dan gaf ik het aan het zkh

succes met je nieuwe poging

Geplaatst

Bij de apotheek wordt het idd vernietigd, dus niet doen. Mijn tip, zo lang mogelijk zelf bewaren en goed kijken dat je de 'oudste spuiten' het eerst gebruikt. Naar zkh brengen is een optie, maar ook mensen op dit forum die zelf de poging moeten vergoeden zouden er heel erg blij mee zijn. Officieel mag medicatie niet op een forum aangeboden worden, maar hier gebeurt het wel 'verkapt'. De mensen die medicatie zoeken hebben dit soms in hun onderschrift staan, een persoonlijk bericht werkt dan goed. Ik kan je ook wel laten weten welk topic dat is. Via het zkh komt het overigens niet terecht bij de mensen die het zelf moeten vergoeden, het zkh houdt het wel achter de hand voor als iemand tijdens een poging bijna door de medicatie heen is. ik zou zelf kiezen voor 'via het forum'.

Esly, ga je al bijna testen?? Spannend.....

Geplaatst

@Mare en de rest: bedankt voor jullie reacties. Jullie schrijven precies wat ik zelf ook al dacht te weten, dus die bevestiging is fijn. Alleen dat van het ziekenhuis, dat wist ik niet.

De spuiten zijn nog houdbaar tot juni 2013, dus in eerste instantie hou ik ze gewoon zelf. Misschien dat als ik een vierde poging nodig ga hebben, ik de helft kan ruilen tegen Cetrotide, Pregnyl, Ovitrelle of Utrogestan. Dan ben ik zelf - op de behandeling na - 'compleet'. En anders weet ik andere mmm-meiden zeker wel te vinden.

Maar hoe zou dat nou werken met de verzekering? Vergoedt die klakkeloos 5000 euro aan medicijnen voor deze IVF? Tja, misschien reageer ik wel zeer langzaam...

Geplaatst

ik heb geen idee of de verzekering vragen gaat stellen..

maar ik dacht dat het zkh het wel gebruikte voor mensen die het zelf moesten betalen, maar niet dus, weer wat geleerd. ik heb na de 12 weken echo, mijn lading utrogestan er in geleverd, had de vorige keer een dubbele dosis gekregen, foutje van van kamp, haha, dus jah, ik had nog wat over...

Geplaatst

Jeetje dames, wat is er weer veel gebeurd hier! Maar........ook bij mij is er wat gebeurd: WE ZIJN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is allemaal nog heel onwerkelijk en ik voel me totaal niet zwanger, maar als ik naar de test kijk en ik zie die dikke vette + dan kan ik er niet omheen!! Tegelijkertijd vind ik het zoooooo eng!! Als dit kleine minimensje maar wel bij ons mag blijven! Gisterochtend het zkh gebeld en 22 nov. mogen we komen voor de 1e echo. Hopenlijk zien we dan een mooi kloppend hartje....

@Hilde; wat een verhaal zeg! Brrr...mijn duimen draaien voor je dat Van Kamp een andere mening heeft! Jullie mooie krullebol verdient het om een brusje te krijgen vind je ook niet?

@Danielle en Sas; sterkte met de killing wachtweken....Mijn duimen draaien voor jullie! Ik had met een cryotp telkens dat ik niet hoefde te testen, na precies een week na de tp ging het bij mij mis. Ik hoop voor jullie dat jullie die met glans door gaan komen en allebei positief gaan testen!

@Bimbums; hoe gaat het broeden bij jou? Hou je het een beetje vol? Ook voor jou superveel succes gewenst meid! Mijn duimen zijn al bijna blauw, maar maakt niet uit!

@Mare, fijn dat je weer thuisbent meid! Ik kan me voorstellen dat je vind dat je geen eerlijke kans hebt gehad...ik had t vd week met m'n vriend nog over je! Vind het zo oneerlijk!

@Katalaya; heel veel succes met deze poging! Ook ik had de prijs van de Gonal op het doosje staan, maar heb niks meer. Zou het je dus niet kunnen vertellen, sorry! Hoe voel je je?

@vergeten dames; hoop niet dat ik dames ben vergeten......anders hoop ik ook dat t met jullie goedgaat!

Liefs Esly!

Geplaatst

Oh Esly, wat super zeg! Het is jullie zo gegund!! Gefeliciteerd. Ik hoop zo dat jullie dit wondertje over 8 maanden gezond in jullie armen mogen houden!

Geplaatst

YESSSSSSSSSSSS!!!!! Esly, je bent zwanger!! Super meid. Op naar een goede echo.

Het is jullie zo van harte gegund! Jullie kanjer krijgt er een brusje bij!

Natuurlijk is er ook die onzekerheid, maar probeer te genieten. De eerste stap is er..

Liefs naomi

Geplaatst

Esly, van harte gefeliciteerd!!! En de rest van de dames op het wachtbankje (ik ben even het overzicht kwijt); heel veel sterkte / succes.

Hier morgen eerste fm...

Geplaatst

Wauw!!!!!!!!!!!!!!!!! Yes, van zulk nieuws wordt ik vrolijk Esly!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan me voorstellen dat je het amper kan geloven!!!!! Maar het staat er echt!!!! Gaaf!!!! Op een heerlijke zwangerschap, en op een pracht afloop!!!!!! Wat zal het allemaal spannend zijn!

Nou, morgen zie ik dokter van Kamp weer. Ben benieuwd wat hij zegt. Ik heb zaterdag thuis een brief voor hem gekregen van de gyn in Almelo. Ik had woensdag nog een klein stukje gemist... Want in die cyste van ruim 2 bij ruim 4 cm schijnt nog een cyste van 1 cm te zitten.... Nou ja... we horen morgen meer.....

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Ik schrijf op drie topics dus het begint langzaam al wat te wennen om het te zeggen maar: ik testte vanmorgen met twee verschillende testjes en beide een licht maar duidelijk streepje! Ik moest pas aanstaande maandag testen dus ben heeel veel te vroeg. Het dringt absoluut niet goed door, ga morgen weer opnieuw kijken of het echt echt waar is en of het streepje niet minder duidelijk wordt of zo.

Geplaatst

Esly gefeliciteerd!!!

Bunbums, jeetje, das inderdaad vroeg maar als het nu al positief is dan belooft dat toch goeds... geliciteerd!!

Hier gaat het inmiddels wat beter, vrijdag avond ziek geworden, nu weer aan het opknappen :D

Geplaatst

Klinkt goed Bunbums!!!!

Nou, vanmorgen bij van Kamp geweest. Het waren nu 3 cystes. Hij wil eigenlijk eerst even kijken of de cystes verdwijnen als de cyclus een maandje stil wordt gelegd met de pil. Dan kijken op de 2e of 3e dag met een echo hoe de zaak ervoor staat en dan verdere plannen maken. Januari was nog steeds haalbaar op dit moment. En hij wil niet meteen voor operatie kiezen, omdat er dan weer een stukje weefsel van de eierstok wordt aangetast, en dat ziet hij liever niet gebeuren. Dus.... over een week of 4 weten we meer, want ik zit al wel weer tegen mijn menstruatie aan.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

hilde, Fijn dat v kamp eerst wil kijken of dit aan slaat en niet direct wil opereren! Hopelijk kan je toch verder in januari!

Geplaatst

Goh Hilde dat wordt nog even spannend dan, succes hoor!

Mare ik zit op wachtdag 7 dus echt veel te vroeg getest dus erg verrast dat het positief is.

Geplaatst

@ Hilde toch een positief gesprek, fijn dat je niet gelijk voor een operatie hoeft te gaan, hopelijk gaat het van zelf weg.

@bunbums hier ook nog een keertje GEFELICITEERD :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden