Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Madelief heel veel sterkte...

Danielle, wat fijn dat de echo goed was!

Katalaya wauw jij ook een posi test. Van harte gefeliciteerd!

Liefs Disi

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag meiden,

Bedankt weer voor jullie steun. Ik denk dat ik hier wat minder ga komen. Hoezeer ik iedereen het geluk wens, is het toch erg confronterend. Ben nog erg down en moe.

Misschien dus toch tot nog een keer en anders wens ik jullie veel geluk toe.

Geplaatst

Madelief, heel veel sterkte om deze teleurstelling te verwerken.

Hilde, wat fijn om te lezen dat het bij jou weer wat beter gaat. Een mooie start voor 2012 gewenst.

Danielle, fijn dat de echo goed was. Hopelijk blijft het vanaf nu goed gaan.

Disi, hoe gaat het met jou? Ik zie je helaas niet in het maart 2012 topic.

Met mij gaat het goed. Ik ben supermoe. Vandaag een uurtje op mijn werk geweest en toen ziek gemeld. Mijn derde trimester begint dit weekend, maar ik heb het idee dat hij twee weken geleden al is begonnen. Gelukkig bijna vakantie. Ik moet zeggen dat iedere week van de zwangerschap bijzonder is. Voor de net zwangeren hier: nog even en dan zijn jullie hopelijk ook goed het eerste trimester doorgekomen.

Geplaatst

Ha dames, hoe gaat het met jullie?

Chris, goed dat je voor jezelf kiest. Het is niet niks een tweelingzwangerschap. Geniet van de vakantie! Ga je nog speciale dingen doen of vooral genieten van het 'niets doen'? Ga je na de vakantie nog weer aan het werk of is dit tevens de start van jouw verlof? Komende week de GUO toch? Spannend!

Madelief, ik begrijp dat het nu confronterend voor je is om (soms) op het forum te komen. Nogmaals heel veel sterkte en zorg goed voor elkaar!

Esly, jij hebt toch komende week weer een echo? Hoe gaat het? Begin het vertrouwen langzaam toe te nemen of gaat het met ups-en downs?

Danielle, Sas, bunbums en katalaya, komende week ook weer een echo??

Hilde, volgens mij gaan we toch niet helemaal gelijk op, maar volg ik je. Jij bent toch in januari aan de beurt? Ik in februari.

Dames, zijn jullie al een beetje in de kerststemming? Sinds de kerstboom er staat, begint het kerstgevoel een beetje te komen. Voor het eerst sinds een paar jaar heb ik weer zin om het te vieren, ook al blijven kerst en oud&nieuw wel confronterend. Hier nog een weekje werken en dan ook lekker vakantie!

Geplaatst

Hey hoi,

Ja, Mare, ik ben in januari aan de beurt. Op mijn eerste menstruatiedag moet ik dan de decapeptyl zetten. Ik verwacht mijn menstruatie rond 4 januari.

Hier is er ook weer een kerstboom sinds jaren. Ons kleine meissie liep er nu om te vragen. En tja, dan hoort het er toch bij he? Ze wilde hem al op haar slaapkamer.... Begon al te slepen met een mand en een opbergblok.... Maar dat feest gaat toch niet door! Kerstlampjes boven de commode zijn toch echt the limit!

Madelief, heel herkenbaar (al is het om andere redenen) dat het soms niet leuk is om hier mee te lezen, hoe je de mensen ook allemaal hun geluk gunt. Merk ook dat ik sommige periodes minder aanwezig ben. En ik denk dat iedereen dat begrijpt.... Doen waar jij je goed bij voelt en je verder van niemand wat aantrekken!

Zwangere dames.... goed voor jezelf zorgen!!! Een jaar geen lekker wijntje bij het diner... maar dat is vast niet erg!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

@Mare; klopt....ik heb maandag weer een echo en ik kan niet wachten tot het zover is! Hier nogsteeds geen last van kwaaltjes....geen vreetbuien, geen trek in rare combi's, geen kotssessies boven t toilet en geen extreme vermoeidheid. M'n kleren zitten (ongeveer) nog zoals ze altijd zaten, er zit een kilootje bij. Maar ja, dat kan ook door de heerlijke stampotjes komen en sport nu wat minder! Juist omdat ik niets voel maak ik me best wel ongerust! Heb vd week nog even met het zkh gebeld en mocht wel eerder komen voor een echo, maar zowel hun als mijn agenda hadden maar een paar plekjes die helaas niet overlapten! Nog maar even volhouden, nog 3 nachtjes slapen en dan is het al maandag!

@Madelief; ik snap je helemaal hoor als je hier wat minder bent! Ook ik heb m'n periode's dat ik soms even wat tijd voor mezelf nodig heb en het forum juist confronterend kan zijn. Andere momenten vind ik het forum weer fijn en is het juist een steun voor me. Doe waar je je goed bij voelt meid!

@Mare; hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal een beetje?

@Chris; rustig aandoen he meid?

@Sas, Danielle, Katalaya en Bunbums; hebben jullie allemaal de 21e echo? En hoe voelen jullie je?

@Disi; hoe gaat het met jou?

@Hilde; grappig dat je kleine meid een eigen kerstboom wil;) Kan me voorstellen dat je dat iets te gortig vind;) Ga jij trouwens ook Flare Up doen? Ik moest ook op mn eerste ongidag de deca zetten. Toen kwam (geloof ik) de 3e of 4e dag de Gonal erbij....

Ook hier is het huis inmiddels in kerstsfeer. Vorig jaar heb ik het versierd "omdat het zo hoorde" en we ons mannetje er niet mee terug kregen als we het niet zouden doen, dit jaar had ik er wel iets meer zin in. Nu het af is voelt het alleen wel een beetje raar! Vanmiddag was ik in t tuincentrum en vond daar een mooie grote vlinder...die heb ik in een kerststukje gezet, dat voelt wel goed. Als ik ernaar kijk denk ik: zo lief klein mannetje, die is voor jou! Het gemis is juist in deze periode toch weer wat sterker....als alles goed was gegaan hadden we volgende week z'n eerste verjaardag gevierd....:-( Tegelijkertijd zijn we erg blij met de kleine uk in m'n buik en hopen zo dat t deze keer wel goed mag gaan.....

Allemaal fijn weekend gewenst en ik laat maandag wel even weten hoe het is gegaan!

Liefs!

Geplaatst

Hahah, Esly, blij dat je me verteld dat het wrs. Flare up is.... Ik heb eigenlijk alleen mee gekregen (hadden ze op mijn schema gezet) dat ik de 1e dag van mijn cyclus meteen decapeptyl moest spuiten, en een afspraak moest maken voor de volgende dag voor een echo.

Ze hopen dat er zo meer eitjes gaan groeien. Laatste keer waren het er 'maar' 4. Terwijl de keer er voor het er 7 waren, geloof ik, met dezelfde medicatie.... Maar ja, laatste poging... dus dit moet hem gaan worden. Is deze zwangerschap ontstaan vanuit de flare up?

En mooi dat je jullie mannetje zo een mooi plekje kan geven tijdens deze feestdagen. Zichtbaar en voelbaar aanwezig. En niet gek dat je hem nu mist! Zeker als dit rond zijn verjaardag zou zijn geweest! Sterkte!

Geplaatst

Ha Hilde,

Dan heb je vermoedelijk hetzelfde schema als ik heb gehad! Ik had dit schema voor de 2e keer en het was de bedoeling dat er daardoor meer eicellen "gekweekt" zouden worden. Bij de eerste "flare up" poging had ik 6 eicellen, 5 bevruchtingen, 1 tp en 3 cryo's. Bij deze poging had ik 8 eicellen, 8 bevruchtingen, 1 tp (met succes!!) en....6 cryo's!! Ook ik moest op de 2e dag van m'n ongi komen voor uitgangsecho en kon dan op dag 3 of 4 starten met de gonal-f (225). Ik hoop zo dat je net zoveel succes gaat hebben als ik meid....!!

Vanmorgen was het hier weer tranen met tuiten! Ik was in de kast aan het rommelen op zoek naar iets en kwam allemaal felicitatiekaartjes tegen van mijn vorige zwangerschap! Het was maar even of ik zat daar toch te snikken! Het voelt allemaal zoooo dubbel! Enerzijds zo blij met de kleine uk in m'n buik, anderzijds mis ik ons zoontje zo...:-( Zal blij zijn wanneer we de "feestdagen" weer achter de rug hebben!!

Fijn weekend!

Liefs!

Geplaatst

Ik mag niet klagen. Behalve zere tetters en een verstoord slaap/waakritme met bijkomende vermoeidheid eigenlijk geen grote ongemakken.

Als ik terugkijk was de eerste week na de test het zwaars; de psychisch/emotionele klap. Al onze zelfbescherming, al ons optimisme en al onze kracht haalden wij de afgelopen jaren uit 'Plan B'. (De voordelen van een leven zonder kinderen.)

Het heeft flink wat energie gekost om terug te wennen aan 'Plan A'. En de bijkomende onzekerheid.

Pas vanaf de test van MvM werd het écht, en kwam de trots en acceptatie. Leek het niet meer over iemand anders te gaan, maar mochten we er voozichtig aan gaan wennen dathet echt over ons ging. Maar in deze tweede week na de test was ik extreem moe, dus die week is met hangen en wurgen voorbij gegaan.

Nu, de derde week na de test, lijkt alles een beetje gesetteld, en lijken hoofd en lichaam weer beter in balans te komen.

Ik ben gelukkig niet misselijk, dus ik hoop dat dat zo blijft.

De komende week zal in het teken staan van de echo op woensdag. En dat geeft een slopende angst: zal het op de goede plek zitten? Is het geen buitenbaarmoedelijke zwangerschap? Is er een kloppend hartje?

Of laat mijn lichaam me weer in de steek, zoals de afgelopen drie jaren?

Doodeng.

Maar als alles goed is (en die kans is nou eenmaal groter dan dat het fout zit), dan heb ik weer een nieuwe trits leuke dingen gepland: kinderopvang uitzoeken, kraamzorg en verloskundige regelen, SokjesShoppen, en het vertellen aan mijn studenten...

Geplaatst

Katalaya, fijn dat je langzaam aan het idee begint te wennen. Veel succes woensdag met de echo!

Hilde, flare-up dus (weer wat geleerd). Lijkt me wel fijn zo’n kort schema. Hopelijk gaan er op deze manier inderdaad meer eitjes groeien! Ik duim voor jullie dat jullie laatste poging mag slagen!

Chris, fijne vakantie!

Esly, dikke knuffel voor jou! Wat moet dat lastig voor je zijn, al die tegenstrijdige gevoelens. Heel veel succes morgen met de echo. Hopelijk krijgen jullie goede berichten te horen en helpt het jullie om de moeilijke ‘feestdagen’ door te komen. Mooi hoe je jullie zoontje (door de vlinder) toch ‘dichtbij’ je probeert te houden.

Hier gaat het wisselend. Zo eind van het jaar ben je toch geneigd om terug te kijken naar het afgelopen jaar en vooruit te blikken naar het komend jaar (althans, ik wel). Ik wil zo graag positief blijven en vol hoop en vertrouwen 2012 in gaan, maar soms is dat zo moeilijk…. Herkennen jullie dit ook?

Nog een week werken en dan lekker een week vakantie!

Dames, hopelijk wordt het een week met allemaal mooie echo’s, ik duim voor jullie!!

Geplaatst

Hallo dames,

Hier is alles ok! We hebben gister een supermooie echo gehad, onze kleine uk was superdruk en de armpjes + beentjes zwaaiden alle kanten op! Erg leuk om te zijn. Hij is nu 4 cm...dus vergeleken met de echo van 4 weken geleden erg goed gegroeid! (Toen was ie 9mm). 2 januari mogen we weer, maar dan op gyneacologie! Ik ben weer een klein beetje gerustgesteld en hoop dat ik het positieve gevoel vast kan houden!

Danielle, Katalaya en Sas: morgen heeeeeeeeeeeeel veel succes bij de echo!! Hopenlijk kunnen jullie er net zo van genieten als wij!

Liefs!

Geplaatst

Oh, gelukkig Esly!! Super dat de echo weer goed was!

Voor de dames die vandaag de echo hebben, heel veel succes! Hopelijk staan hier vanavond veel positieve berichten! Gaan jullie elkaar vanmiddag toevallig ook tegenkomen in het zkh?

Geplaatst

esly wat een goed nieuws gelukkig dat alles goed is !!!

Volgens mij kom ik ze niet tegen want kat en danielle zijn volgens mij rond de klok van 12:00 wie weet zitten e wel samen in de wachtkamer haha

ik heb de afspraak pas aan het einde van de dag, dus moet nog even geduld hebben

succes kat en danielle

Geplaatst

O nee wat een Kl*te bericht Katalaya !!!! ik wil je veel sterkte toe wensen!!!!

Wat konden ze zien, is er een wel een kloppend hartje geweest???

Geplaatst

Het is als een nachtmerrie waar ik maar niet uit wakker lijk te worden.

En het rare is; ik had een voorgevoel. Maar geen paniek, maar een soort rustig screnario in mijn hoofd van hoe het zou kunnen gaan.

En precies zo ging het. De ene arts bediende het apparaat. Ik zag het meteen. Het was te klein. Geen knipperlichtje.

De andere arts nam het apparaat over. Ik zag zijn blik, en hoorde zijn vloek.

En toen was het alsof de grond onder mij vandaan schoof.

Onze droom is waarschijnlijk rond week 6 gestopt met groeien.

De schok was meer dat ik het dus eigenlijk zelf al wist. Hoewel ik absoluut geen aanwijzingen had dat dit daadwerkelijk zou gebeuren.

Nu is het afwachten. Volgende week moet ik terugkomen. Als het dan niet op de natuurlijke weg afgedreven is, word ik voorgelicht over de voor- en nadelen van curretage / medicijnen.

Ik voel me ZO verraden door mijn lichaam...

Geplaatst

Oh nee, Katalaya, wat ontzettend %@$ zeg! Heel veel sterkte! Wat bijzonder dat je zo'n voorgevoel had, terwijl er geen concrete aanwijzingen waren....

Geplaatst

Ow Katalaya, wat een nachtmerrie! Tjonge...., dat gun je mensen niet! Veel sterkte de komende tijd.... Neem je rust en je tijd.... Zal niet makkelijk zijn met die fijne 'feest'dagen.....

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Pffft, Esly, was blij wat van je te lezen! Moet heel eerlijk zeggen dat ik me wat zorgen begon te maken.... Fijn dat alles goed gaat! En ontslagen van de IVF afdeling... ook altijd prettig! Op naar een mooie nieuwe echo in het nieuwe jaar!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Nee, kat.... Wat verschrikkelijk #$%^&%$#% Toen je binnen kwam vroeg ik me al af of jij het was?? Vervolgens werden jullie binnen geroepen en liep het bij ons erg uit. Vervolgens stonden wij achter jullie bij de balie, en zag ik de blik op jullie gezicht. Ik zei tegen mijn man, ik hoop niet dat dat ze zijn en nu lees ik dit. Wij hebben precies het zelfde meegemaakt en snap hierdoor precies hoe je je voelt. Ik wil je echt veel sterkte toe wensen en neem je rust.

Esly, wat een goed nieuws en wat goed dat je lekker van deze afdeling af bent. Weer een mijlpaal bereikt. Probeer ervan te genieten, al begrijp ik wel dat dat erg lastig is.

Sas, hoe is het met jou???? Hoe ging je echo.

Jeetje wat was het vandaag weer zenuwslopend. Het liep erg uit een half uur volgens mij, voor mijn gevoel een eeuwigheid.

We mochten naar binnen bij dokter blankenstein (wat een schat is dat zeg) en gaf aan dat ik totaal geen bloed verlies meer heb gehad. Gelijk een echo maken en alles was goed! Voetjes en handjes aller erop en eraan. Het bewoog ook lekker en we hebben hele mooie foto's gekregen. Wat fantastisch zeg, dit gun ik echt iedereen!!! Ook nog even het hartje gehoord, de tranen sprongen in onze ogen. WAUWWWW. Over 3 weken nog 1 keer terug als dan alles goed is mogen we gewoon naar de verloskundige. Wij zijn nu lekker aan het genieten..

Geplaatst

Ow kat ik vind het zo erg voor jullie, zo beeld op dat echo aparaat wil je echt niet zien, ik heb het zelf ook gehad en het is een klap. kan mij ook zo goed voorstellen hoe jij je nu voelt. meid nogmaals heel veel sterkte rustig aan doen!

@danielle wat fijn dat de echo goed was dokter blankenstein is idd erg lief ze steld je ook echt gerust he :)

geniet er lekker van!!!

Ook ik heb de echo gehad, liep gelukkig niet heel lang uit. maar het hartje klopte erg goed, wij mochten ook heel eventjes het hartje horen. wat een mooi moment is dat zeg! alles was gelukkig goed

over 2 weken een nieuwe echo, en dit is ook de laatste op de afdeling.

ben weer wat meer gerust gesteld enn kunnen nu lekker genieten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden