Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hilde, hoop voor je dat de cysten over twee weken toch echt weg zijn.....

katalaya, fijn dat de klachten minder worden!

Noekkie, hoe was de echo? Hoop dat alles er goed uit zag!

Esly, morgen de echo, spannend. Duim voor je dat alles goed mag zijn!

Was weer lekker om vanochtend te werken. Stresbal en boxbal gelukkig niet nodig gehad ;)

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mare, mooi dat je je weer langzaam aan beter voelt en weer lekker aan het werk bent! Even je zinnen op iets anders zetten, ook wel fijn!

Katalaya, het klinkt inderdaad als overstimulatie. Gelukkig voor jou dat de klachten mijn zijn. Nog even lekker broeden hahaha

Noekie, wauw een mooie 20 weken echo! Weten jullie ook wat het word of kunnen jullie nog 20 weekjes wachten :)

Esly, wauwww, super spannend! Je zal wel op van de zenuwen zijn. Ik ben het na al hahaha.. Succes morgen!!

Hilde, al die klachten door die cystes.. pfffff ik hoop ook echt voor jou dat ze binnen 2 weken weg zijn! Kun je ten minste weer verder!

Hier inmiddels 5.2 weken zwanger, vrijdag had ik in één keer licht roze afscheiding, zaterdag alleen nog in de namiddag en nu is het weg.. Kan dat innesteling zijn? Voor mijn gevoel is het dan wel wat laat? De echo lijkt echt nog zoooo lang weg pfff.. Nog 2,5 week in onzekerheid..

Geplaatst

@ mare goed zeg dat je de stresbal en de boxbal niet nodig had :P werk je nu de hele week ?

@esly succes bij de echo,spannend hoor !!

@noekie gefeliciteerd lekker genieten nu :)

@danielle, ik heb geen idee of dat nog innesteling kan zijn, maar misschien is er een bloedvaatje geknapt dan kan je ook wat bloedverlies krijgen

pfff duurt nog lang he de echo, was het maar zo ver dan hebben we wat meer zekerheid.

nou rustig aan doen

Geplaatst

Danielle, zolang het alleen lichtroze is hoef je je er niet druk om te maken, het kan inderdaad een boedvaatje ofzo zijn, zolang je niet veel helderrood bloed verliest moet je je er niet al te druk om maken!!!

We weten nog niet wat het wordt, dit wilden we ook niet weten, dus met een week of 20 weten we het haha.

Geplaatst

@Noekie; super meid...een mooie 20 weken echo!! En nu lekker gaan genieten he? Hebben jullie het kamertje enzo al gekocht?

@Katalaya; fijn dat je geen last meer hebt van steken en kortademigheid!! Hoe voel je je verder?

@Danielle; ik snap precies wat je bedoeld meid....als je ervoor staat lijkt het nog zoooooooooo lang te duren voordat de echo is....en dan is het al zover en denk je van: t heeft eigenlijk helemaal niet zo heel lang geduurd;-) tenminste...dat heb ik dan he?! Tegen mij hebben ze ook altijd gezegd dat ik me pas zorgen moest gaan maken als ik helder rood bloed verloor....probeer te vertrouwen meid! (zei ik stoer...pfff)

@Hilde; mijn duimen draaien voor je dat die cystes snel verdwijnen!!

@Sas; hoe voel jij je?

@Mare; fijn voor je dat je je weer wat beter gaat voelen! Ik hoop zo dat je ons snel gaat volgen meid!!!

Hier beginnen de zenuwen inderdaad toe te nemen!! Als dat hartje maar klopt...pff....pas als ik dat heb gezien ben ik, voorlopig even, weer rustig! Als het allemaal goed ik schuif ik ook aan op het uitgerekend in juli 2012 bankje...dat durf ik nu nog niet:-( Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Esly!

Geplaatst

Voor alle net zwangeren: veel succes en plezier met de eerste echo.

Hilde, ik hoop dat het snel beter gaat en dat je cystes verdwijnen.

Mare, ik wil jou graag even een knuffel geven. Het is vast wel moeilijk om nu de groene golf te zien hier. Ik geloof dat jouw tijd ook nog komt.

Geplaatst

We hebben het kamertje enz al van vrienden van ons gekregen, en de box, kinderwagen en maxicosi :D met een beetje geluk (zo goed als zeker) hebben we per 1 januari weer een eigen huis dus dan kan ik echt beginnen met het kamertje inrichten!!! eindelijk, het kriebelt al zo erg.... hahaha

Geplaatst

Esly, ik ben zoooo benieuwd!!! Hoe is het gegaan vandaag???

Bedankt voor de reacties meiden, het was inderdaad niet helderrood en ook maar heel licht. 2 dagen en toen hield het op. De 2de dag was het bijna niks, dus ik maak me geen zorgen :)

Geplaatst

Hallo dames!!!

Vanuit hier goed nieuws!! We hebben vandaag een heel mooi kloppend hartje mogen zien!! Omdat de punctie was iets later dan de vorige keer en ipv 8 juli ben ik 12 juli uitgerekend! Onze hummel is nog wel erg klein, 9 mm, maar doet het erg goed!! 19 december volgende echo....pfff....nou ja, deze mijlpaal hebben we in elk geval!! Zometteen maar even een taartje op eten;-)

@Danielle, fijn dat het vloeien bij jou weer over is meid!!! Op naar je eerste echo!

Geplaatst

esly wat fijn meid gefeliciteerd!!! geniet lekker van de mooi echo

@danielle gelukkig dat het afgelopen is. geeft toch meer rust nu he

nou rustig aan doen allemaal

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik breek zomaar in op het topic :happy7:. Vorige week heb ik de startecho gehad en vandaag de eerste meting. Ben wel wat meer moe dan anders, maar verder valt het me mee.

Ik ben benieuwd wie van jullie ook aan het 'project assisted hatching" meedoen? En of het wel/ niet gelukt is. Van het ziekenhuis begreep ik dat de eerste resultaten goed zijn?

Zal de komende dagen weer wat actiever op dit forum zijn. Misschien kom ik straks nog wel iemand tegen in het ziekenhuis. Ik verbaas me er elke behandeling weer over dat ik elke echo of elk gesprek weer andere mensen zie. We zijn in ieder geval niet de enigen.....

Ik vind het team in Zwolle trouwens wel super, hoor!

Groet Madelief

Geplaatst

Super Esly! En nu zo verderrr...

Hmmm... ik begin de typische pre-menstruatie hoofdpijn te krijgen, alhoewel deze normaal gesproken gedurende de dag erger wordt. Dit keer is de hoofdpijn redelijk constant.

Ik heb er niet zo heel veel hoop in, maar ben er ook uitzonderlijk rustig onder. Ik denk dankzij 4 cryo's in de vriezer, en de wetenschap dat een cryo-ronde zoveel minder toestanden geeft...

Ik kijk daar al bijna naar uit.

Geplaatst

Esly, wat super zeg!!! Zo fijn voor jullie dat er een mooi kloppend hartje zichtbaar is. Weer een stap dichterbij! Op naar de volgende echo. Kan me voorstellen dat het voor jullie nog wel een lange tijd spannend blijft… maar dit heb je toch maar mooi weer bereikt!

Danielle, fijn dat je geen roze afscheiding meer hebt! Kan me voorstellen dat het veel onzekerheid oproept.

Katalaya, ik hoop natuurlijk dat je het helemaal verkeerd hebt, maar helaas ken je je eigen lijf vaak toch het beste… spannend hoor! Ik blijf voor je duimen! Hopelijk heb je de cryo’s niet nodig, maar kan me voorstellen dat het iets meer rust geeft dat je die nog ‘achter de hand’ hebt.

Madelief, welkom! Schrijf lekker mee zou ik zeggen. Hoe was de eerste FM? Ik ben volgens mij de enige in dit topic die mee doet aan de pilot ‘assisted hatching’. Zoals je waarschijnlijk in mijn onderschrift kunt lezen hebben we deze poging echter voortijdig moeten beëindigen (tussen de punctie en de terugplaatsing), omdat ik met overstimulatie in het ziekenhuis beland ben. Heb heftige en hectische weken achter de rug. Nu gaat het al weer een stuk beter en ben weer halve dagen aan het werk. We hebben het grote geluk dat we nogmaals mee mogen draaien in deze pilot, We staan ingepland voor februari. Dit zal dan tevens onze laatste poging zijn. Ik heb nog geen resultaten van de pilot gehoord, maar hoop natuurlijk dat het een heel groot succes is, want dat biedt perspectief J! En inderdaad, ik ben ook altijd verbaasd over de grote hoeveelheid mensen die helaas in hetzelfde schuitje zitten. Ben ook erg tevreden over het team in Zwolle. Heel veel succes met deze poging!

Chris, dank voor de digi-knuffel. Natuurlijk ben ik super blij voor iedere zwangere hier (hoop dat jullie mij niet verkeerd begrijpen), maar af en toe is het wel confronterend, had natuurlijk erg gehoopt deel uit te maken van deze groene golf. Maar gelukkig geven de succesverhalen mij ook hoop en moed! Wanneer heb jij eigenlijk weer een echo?

Noekkie, Waarschijnlijk heb ik ergens gemist dat jullie op dit moment geen eigen huis hebben, vervelend. Wonen jullie bij familie ofzo? Fijn dat je in het nieuwe jaar de babykamer in kan richten in jullie eigen huis.

Geplaatst

wij wonen nu bij de moeder van mijn vriend. we hadden een huis gekocht, voorlopig koopcontract getekend en een dag voordat we de definitieve zouden tekenen belde de bank dat het niet meer door ging omdat de regels per 1 januari aangescherpt waren, we konden nu ipv 150.000 nog maar 75.000 lenen en tsja daar heb je zelfs in het noorden geen huis voor. dus ingeschreven voor een huurwoning en daar staan we al bijna een jaar ingeschreven, we hebben nu via de makelaar een huurhuis gevonden. Dus helemaal blij :D

Geplaatst

Hallo dames,

Dank jullie wel voor jullie reacties! Wij zijn uiteraard ook superblij met het kloppende hartje maar tegelijkertijd weten we dat "het nu echt gaat beginnen"!! 19 december mogen we voor onze 2e echo en als die ook goed is "verhuis" ik naar gyneacologie. We hopen dat deze zwangerschap goed gaat verlopen en ik ben erg blij dat ze ons extra scherp onder controle gaan houden vanaf 12 weken. Ik hoop dat wanneer we bevestiging na bevestiging na bevestiging gaan krijgen we durven te genieten van deze zwangerschap. Dit kindje kan er niks aan doen dat wij veel verdriet hebben omdat zijn grote broer ons ontglipt is en we vinden het belangrijk dat hij/zij zich welkom voelt!

@Madelief; welkom hier en veel succes!

@Mare; Ik snap heel goed dat de groene golf confronterend voor je moet zijn, het moeten mixed feelings voor je zijn! Ik hoop zo dat je ons snel gaat volgen!

@Katalaya; ik hoop zo dat je het fout hebt en je hartstikke zwanger bent!! Wanneer mag je testen?

@Noekie; volgens mij had ik het ook even gemist dat jullie bij de moeder van je vriend inwonen. Wat een naar verhaal zeg dat je het ene moment denkt een huis te hebben gekocht en het volgende moment sta je met lege handen! Wel fijn dat jullie nu uitzicht hebben op een eigen plekje.

@Danielle; hoe voel je je? Merk je al wat?

@Sas; hoe is het bij jou?

@Naomi; owww...een hele domme vraag!!! Maarrrr...hoe lang moet jij nou ook alweer? Jij schiet al aardig op toch?

@hopenlijk ben ik niemand vergeten...

Liefs Esly!

Geplaatst

@esly, mooie woorden meid!!

Ennnuh, wat je vraag betreft; ik ben inmiddels al bijna 4 mnd de troste moeder van een tweede zoon...

Ik wens je een hele goede zwangerschap toe en hoop dat jullie op een gegeven moment zullen kunnen gaan genieten!

Zijn broer zal trost op jullie zijn!

Liefs naomi

Geplaatst

Dag allemaal,

@ Mare: Bij ons is eens bijna een poging afgebroken i.v.m. overstimulatie. Wat jammer zeg!!!! En dat is nog zacht uitgedrukt. Naast je lijf die van alles te verduren heeft, hebben de emoties en teleurstelling vast ook een hele grote impact. Hopelijk gaat het voor jullie de volgende poging beter!

@ Anderen: Ben me een beetje aan het inlezen. Zo te lezen al een groene golf, maar toch ook weer veel teleurstellingen. Sterkte!

Morgen heb ik de volgende FM. De vorige ging goed: Aan beide kanten al drie grotere, boven de 16, en een boel kleintjes. Zondag of maandag de punctie. Ik ben heel benieuwd!

Groet Madelief

Geplaatst

Esly, gefeliciteerd met het kloppende hartje. Ik hoop zo dat het nu goed mag gaan.

Madelief, welkom! En succes met jouw poging.

Hier alles goed. Gisteren een suikertest gehad en de uitslag was goed.

Geplaatst

@Naomi; oooooowwwww wat genant!!!!!!!!!!! Natuurlijk wist ik dat!!! Noemen ze dit nou zwangerschapsdementie?!!!!!!!!!!!

@Chris; super dat je een goede controle hebt gehad meid! Hoe voel je je verder? Denk dat je al mooi rond bent met 2 hummeltjes in je buik?

@Madelief; alvast veel succes/sterkte bij de punctie! Op naar een mooie opbrengst!

@All; alvast fijn weekend gewenst!

Liefs!

Geplaatst

Esly, met mij gaat het goed en ze groeien goed. En ik ben al aardig rond. Ik werk nu nog 6 uur per dag, 4 dagen per week. Ik hoef dit jaar nog 3 weken te werken en dan lekker vrij. In januari moet ik nog wel werken, maar of dat nog gaat lukken... Ik heb liever veel rust, dan kan ik er meer van genieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden