Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle


eslief

Aanbevolen Berichten

@naomi,

 

wil je heel veel sterkte wensen.

 

 

 

@annemarie,hoe gaat het met jou?voor jou ook een dikke knuffel.

 

 

 

@iedereen,hoe gaat het met jullie?

 

 

 

met mij alles goed,nog 2 weekjes en dan mag ik weer naar zwolle voor de tweede echo.begin nu echt aan het idee te wennen dat ik zwanger ben.heb ook al wat kadootjes gekregen.super leuk.voel me ook wel goed geen rare kwaaltjes en krijg toch al een klein buikje.ga straks even zwemmen.wel lekker even.

 

tot snel.

 

liefs miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Naomi,

 

Wat jammer dat de behandeling niet is aangeslaan en

 

om op je vraag te antwoorden.

 

De wachttijd is volgens mij ook zo rond de 4 maand.

 

Maar zodra jij de uitslag doorgeeft kun je gelijk weer

 

worden ingepland en dan heb je in ieder geval zekerheid.

 

Je moet zowiezo de volgende maand nog een keer menstrueren

 

en daarna mag je weer starten.

 

Veel succes en sterkte

 

 

 

Miranda,

 

geweldig meid, en op naar de 2e echo

 

Geniet ervan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mariet, spannend jij kan ook zwanger zijn van een 2ling! wanneer heb je de eerste echo? Geniet van alles :)

 

 

 

@ Miranda, Geweldig dat je er zo van kan genieten. De eerste cadeautjes maken het dan 'echt'!

 

 

 

Ik heb een zeurend gevoel onder in mijn buik en rug. Verder gaat het wel, zover het kan gaan.

 

Weet iemand hoe lang het bloeden aan kan houden? Ben wel een beetje zat van dit kraamverband. Wil het pas weer gebruiken als ik ooit in de toekomst bevallen ben:)

 

 

 

@ Hermien, hoe gaat het met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mariet, spannend jij kan ook zwanger zijn van een 2ling! wanneer heb je de eerste echo? Geniet van alles :)

 

 

 

@ Miranda, Geweldig dat je er zo van kan genieten. De eerste cadeautjes maken het dan 'echt'!

 

 

 

Ik heb een zeurend gevoel onder in mijn buik en rug. Verder gaat het wel, zover het kan gaan.

 

Weet iemand hoe lang het bloeden aan kan houden? Ben wel een beetje zat van dit kraamverband. Wil het pas weer gebruiken als ik ooit in de toekomst bevallen ben:)

 

 

 

@ Hermien, hoe gaat het met je?

 

 

 

Annemarie,

 

Ik kan idd zwanger zijn van een 2ling. Ik heb mijn 1ste echo op 10 juni maar in mijn achterhoofd houd ik er rekening mee dat het fout is gegaan omdat ik 23 mei een behoorlijke bloeding heb gehad. Daarbij ben ik ook stolsels verloren maar aangezien ik dat ook bij de zwangerschap van onze zoon heb gehad is er nog een kans dat dit weer net zo was. Ik heb toen het ziekenhuis wel gebelt maar hoefde nog niet te komen omdat ze waarschijnlijk toch niet zoveel zouden zien. Donderdag 27 mei is de bloeding gestopt. Blijft nog even spannend tot 10 juni

 

 

 

Ik heb geen idee hoe lang het bloeden na een miskraam kan aanhouden, verlies je ook zoveel bloed dan dat je kraamverbanden moet gebruiken?

 

Anders misschien even voor de zekerheid het ziekenhuis bellen om te vragen hoe lang het zo mag aanhouden. Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey annemarie

 

 

 

Ik heb toen een week bruine afscheiding gehad en toen het er eenmaal uitkwam was het eenmalig alsof er een kraan open werd gezet met veel rood bloedverlies en stolsels toen ook ongeveer nog een dag of 4 met kraamverband en toen gewone maandverband maar ik heb in totaal 8 weken gevloeid en de natuulijke menstruatie kwam er gelijk achteraan de laatste paar weken was het gewoon bruine afscheiding met lichte menstruatiekrampen maar als je duizelig word of je gewoon heel slapjes voelen moet je wel even het zkh bellen ivm bloedarmoede

 

 

 

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

 

 

@Mariette voor jou is het nu dus ook erg spannend allemaal jeetje heftig dit allemaal al die onzekerheid ik hoop voor je dat het toch goed mag zijn

 

 

 

@Naomi balen dat het niet gelukt is meid veel sterkte!!

 

 

 

Lfs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

@naomie

 

vervelend dat jullie poging helaas mislukt is

 

ik moets alle keren aan de pil en tussen 2 behandelingen stond er een wachttijd van 5 maand

 

je moet er ook rekenschap mee houden dat ze in de zomervakantie dicht zitten

 

veel succes met een volgende poging

 

en de aanhouder wint

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naomie,

 

 

 

Weet je al meer? Heb je het zh al gebeld?

 

Volgens mij hebben ze geen vakantieperiode meer, want ik ben

 

in juli ingepland en anders zou ik in augustus weer kunnen starten.

 

 

 

Mariette,

 

Wat spannend voor je om tot 10 juni te moeten wachten.

 

Ik hoop dat het net zo gaat als bij je vorige zwangerschap en

 

dat je een geweldig wonder/en mag zien bij de echo!

 

 

 

Annemarie,

 

Ik heb geen enkel idee hoe lang je zal blijven vloeien, het rare is

 

dat ik de afgelopen behandeling precies hetzelfde heb meegemaakt

 

als jij, alleen heb ik bijna niet gevloeid, zelfs nog minder als bij

 

mijn normale menstruatie's.

 

En omdat ik in juli weer ga starten met de volgende behandeling

 

vonden ze het toch een goed idee om nog even bloed te laten

 

prikken, om zeker te weten dat ik niet zwanger ben, want het

 

komt bijna nooit voor dat je bijna niet vloeit.

 

Maar deze was dus negatief, had ik zelf wel verwacht hoor!

 

Hoe gaat het verder met je?

 

Met mij gaat het prima hoor, in juli dus weer starten!

 

 

 

Elvira en Sandra,

 

Hoe gaat het met jullie?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lieve meiden,

 

 

 

Het vloeien is iets minder geworden, gaat de goede kant op. (denk ik)

 

Vanavond kwam er zomaar een collegaatje van mij langs met een doos chocolade bonbons. Even later kwam een andere collega eraan en zei kom op meid, even eruit. Hier in de stad hadden ze bij de kinder(merk)kleding een vaste klanten uitverkoop koopavond. Heb 2 noppies broeken, 1 esprit shirt en een bfc vest gekocht en was maar 50 euro kwijt!

 

Dat had ik nou net even nodig :)

 

Voor de rest doe ik rustig aan en heb voor de rest van de week vrij genomen. Moet het allemaal even een plekje geven. En merk dat ik snel moe ben.

 

 

 

Hermien? Ik zie dat jij in maart 2008 bevallen bent? Ik ook! Grappig dat we dan nu samen voor een 2e gaan. Ik verwacht ook in juli weer te mogen starten. Heb je een zoon of dochtertje?

 

 

 

@ elvira, jeetje 8 weken? Werd je er niet helemaal gek van! Ik zal vrijdag eens overleggen i.v.m bloedarmoede.

 

 

 

@ mariette, nog een weekje en dan je 1e echo! spannend meid! Maak je niet te veel zorgen, is niet goed voor je baby(s) :)

 

 

 

Veel liefs,

 

Annemarie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Meiden

 

 

 

@Hermien ja alles gaat gelukkig goed de krampen zakken al af gelukkig alleen als ik me stress of lichamelijk te druk maak dan komen ze alleen tevoor schijn en verder behoorlijk misselijk nu en ook overgeven zo erg zelfs nu dat men maag zeer begint te doen ik kijk het nog eventjes aan a,s di weer naar de ivf afd voor de echo spannend en gisteren is mvm bij me thuis geweest dus ik kan nu starten met de mooie blauwe flessen hihi worden nu iedere woe bij me thuis opgehaald en hoe is het verder met jou nu?

 

 

 

 

 

@Annemarie ja ik werd er ook helemaal gek van 8 weken vloeien duurde ook echt lang maar ik hoorde toen dat het vaker gebeurt vaak als het hcg hormoon dusdanig zo hoog is dan duurt het langer voordat je lichamelijik er van hersteld en hoe is het verder nu met je?ik hoop dat je alles een plekje kan geven en dat je lichamelijk er snel van mag herstellen

 

 

 

 

 

@Sandra hoe is het met jou?neemt de misselijkheid al wat af je bent nu ook de 12 weken nu gepasseerd super meis

 

 

 

 

 

Lfs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lieve meiden,

 

 

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

 

 

Meiden die zwanger zijn: gefeliciteerd!! hoe gaat het met jullie?

 

 

 

@Annemarie: las net pas je berichtjes met het trieste nieuws...

 

hoe gaat het met je/jullie? Ik las gelukkig dat jullie nog cryo's hebben!

 

toi toi toi meid!!

 

 

 

@Hermien: Moet jij in juli aan de pil? of begin je dan met t prikken?

 

Ik heb zwolle de dag van ongi gebeld; als ik in juli ongi wordt mag ik

 

starten met de pil. nou wordt ik waarsch eind juni ongi en dan eind juli

 

zij bedoelen dus eind juli. Maar je weet maar nooit of ik ipv eind juni,

 

begin juli ongi wordt.... ha ha zou een maandje kunnen gaan schelen!!

 

dit x wil ik dus graag wat later ongi worden... ha ha

 

 

 

Ik las volgens mij net ook bij iemand hier, dat er volgens een kort protocol gewerkt werd. dus niet aan de pil? Was dat ook in Zwolle? Van die hormonen spuiten heb ik weinig last, maar van die pil, kreeg ik enorme hoofdpijn! Hadden jullie dat ook?

 

 

 

liefs Naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sandra

 

 

 

5 Echo's alweer heb je ze ook allemaal meegekregen naar huis

 

Maar een hele fijne vakantie geniet ervan!!!

 

 

 

@Naomi ik had ook het lange protocol en kreeg bloedverlies van de pil en giga hoofdpijn van de decapeptyl en wederom ook weer bloedverlies van de injecties en op het laatst een gevoelige buik,maar al met al is het me reuse meegevallen en ben super blij met het resultaat hihi

 

 

 

Lfs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annemarie,

 

Gelukkig dat het vloeien wat minder is geworden en je hebt

 

er goed aan gedaan een weekje vrij te nemen.

 

Ik hoop dat de moeheid wat zal afnemen en wat fijn dat je

 

zulke lieve collega's hebt.

 

En als ik je via deze site ook een dikke bonbon zou kunnen

 

sturen, dat was je nu al aan het smikkelen, ha ha!

 

Oja, ik heb een dochtertje en ze is in maart 2 jaar geworden, en

 

misschien lopen we in juli wel een beetje gelijk op, zou leuk zijn!

 

Meid, rust goed uit en denk aan jezelf!

 

 

 

Elvira,

 

Fijn dat het wat beter met je gaat en dinsdag de echo, spannend!

 

Je bent ook al druk bezig om de flessen te vullen, veel succes

 

ermee, ha ha!

 

Met mij gaat het prima, we gaan in juli weer starten!

 

 

 

Sandra,

 

Je gaat nog heerlijk even op vakantie, helemaal goed!

 

Laat je heerlijk verwennen en geniet ervan!

 

 

 

Naomi,

 

Ik hoop van harte dat je menstruatie wat langer op zich laat

 

wachten, en dat je in juli kunt starten met de pil.

 

Ik doe dit keer mee aan een onderzoek genaamd centrotrail.

 

Hier hoef je geen pil voor te gebruiken, dat is voor mij ook alleen

 

maar positief want ik heb dus net als jou, meer last van de pil

 

dan van de andere hormonen.

 

Ik mocht hier aan meedoen omdat er een lange wachtlijst bestond

 

en er voor dit onderzoek nog enkele plekken over waren.

 

Ik begin dus in juli, zodra ik ongesteld word met gonal f te spuiten.

 

Dus we zullen waarschijnlijk niet tegelijk op gaan,

 

Maar we zullen elkaar hier vast nog wel spreken, in ieder geval

 

alvast veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@annemarie,lekker dat je even vrij bent maar goed op je zelf passen.en echt super van jou collega's.super lief.

 

 

 

@hermien,jij kunt ook weer bijna starten.word ook weer spannend.heel veel succes.

 

 

 

@elvira,nog paar daagjes en jij hebt je eerste echo.je bent vast de dagen aan het aftellen.spannend he.

 

 

 

@sandra,fijne vakantie lekker genieten.

 

 

 

@joy,hoe gaat het met jou?

 

 

 

met mij alles okee nog 2 weekjes wachten dan de tweede echo.en dan heb ik ook intake bij de verloskundige.moet nu de kinderopvang ook gaan regelen.lange wachtlijsten.dus eerst maar met mn baas om d etafel op welke dagen ik weer ga werken na de zwangerschap.wel een geregel allemaal.maar je moet er tegenwoordig al vroeg aanmelden.

 

 

 

voor iedereen een fijn zonnig weekend.word super mooi weer.

 

liefs miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Ik las volgens mij net ook bij iemand hier, dat er volgens een kort protocol gewerkt werd. dus niet aan de pil? Was dat ook in Zwolle? Van die hormonen spuiten heb ik weinig last, maar van die pil, kreeg ik enorme hoofdpijn! Hadden jullie dat ook?

 

 

 

liefs Naomi

 

 

 

Hoi Naomi,

 

Ik heb idd een Flare up behandeling gedaan, de zogenaamde korte protocol. Je hoeft idd bij de Flare up niet aan de pil omdat je op de 1ste dag van je menstruatie met Decapeptyl........., in mijn geval, begint.

 

De 2de dag heb je al de uitgangsecho en als alles goed is mag er dan gestart worden met, in mijn geval, Gonal F. Ik spoot 300IE Gonal f en 2 week na het beginnen van de stimulatie had ik de punctie.

 

Ik kreeg een Flare up behandeling omdat de pil waarschijnlijk mijn cyclus veel te stil laat leggen in combinatie met de Decapeptyl, ik had in onze 1ste IVF maar heel weinig Follikels. Met de Flare up behandeling had ik er iets meer en daarvan ben ik nu dus zwanger.

 

Ik ben ook onder behandeling in Zwolle

 

 

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hermien,

 

 

 

Zit jij ook in Zwolle?

 

 

 

liefs Naomi

 

 

 

Ja, ik zit ook in zwolle.

 

Het is niet echt bij ons in de buurt, moet wel

 

45 minuten rijden, maar daar doen we het wel voor.

 

Bij ons hadden ze toen wij begonnen, in 2007 een hele

 

lange wachtlijst en ik kon toen in zwolle veel eerder starten.

 

En sindsdien wij in zwolle zitten en doordat dit goed is bevallen

 

zijn we hier nu bij de volgende behandelingen ook maar gebleven.

 

Zit jij ook helemaal in Zwolle, of heb je hier alleen de punctie

 

en de terugplaatsingen?

 

 

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey allemaal,

 

heb een vraagje voor jullie,doen jullie ook een prenetale screening of hebben jullie dit ook gedaan toen julie zwanger waren?wij hebben een boekje met informatie gekregen en daar staat wel in dat bij een isci behandeling meer kans hebt met een kindje met een afwijking.

 

maar ben wel benieuwd naar jullie verhalen.

 

groetjes miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben nergens 'aan gedaan' Bij ons in de folder stond juist dat er minder kans was op....en dat er daarom juist stemmen op gaan om mensen die in dit circuit zitten geen extra onderzoeken te laten doen..... Dat gaf mij juist (veel) lucht. Overigens, als dit niet in dat foldertje had gestaan dan hadden ook niets gescreend, haha. Succes!!!! Er is een topic geopend over dit onderwerp, wist je dat?

 

 

 

Miranda, het gaat wel goed met me. Soms vliegt het me nog wel aan....als ik de kleertjes zie waar mijn dochter uit groeit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden

 

 

 

Dinsdag de echo gehad en alles was goed!!Het hartje klopt en de beeb is 13,1mm presies op schema volgens de gyn we zijn zo blij en opgelucht

 

Heb 24 juni intake bij de verloskundige en 5 juli moeten we weer naar de gynaecoloog voor de volgende echo

 

 

 

Ook ik heb een folder en een gesprekje gehad over prenatale screening

 

We zitten er wel aan te denken om alleen de nekplooimeting te laten doen,dus dat moeten we nog even overdenken maar aan de andere kant wat de uitslag ook is we houden nu al van de ukkepuk en laten het gewoon lekker opgroeien

 

 

 

lfs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey elvira,

 

wat super voor julllie een mooi echo met kloppend hartje.

 

wij dachten ook aan de nekplooimeting.maar ik denk nu ook is de uitslag slecht,dan houden dit kindje wel/we hebben hier al een paar jaar voor geknockt en nu is het toch gelukt.en bij de 20 weken echo is ook vel te zien.en ik heb gehoord dat als je via isci zwanger bent geraakt dat je recht hebt op een uitgebreide 20 weken echo hebt.ik weet niet of dit in zwolle kan wel in groningen.maar moet volg week voor een echo in zwolle en dan zal ik even vragen.

 

groetjes miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elvira, wat super dat het tot nu toe goed gaat. Ik kan mij voorstellen dat jij en je man opgelucht zijn. Hopelijk blijft alles goed gaan.

 

 

 

Zelf ben ik de laatste keer weken erg moe. Dat komt omdat het 's ochtends zo vroeg licht is en 's avonds nog zo lang licht. En mijn man staat elke dag voor zijn werk om 5 uur op. Ik ben blij dat ik nu nog in mijn pauze zit. Mijn lange weekend is nu begonnen, dus ik ga wat meer proberen te slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey chrish,

 

ik ben ook steeds zo moe vooral savonds.maar mijn man staat ook elke dag om 5 uur op en dan ben ik ook al wakker.maar probeer savonds maar iets eerder te liggen.

 

en na een dag werken ben ik ook helemaal kapot,en dan lekker languit op de bank.

 

groetjes miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden