Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Yvonne1,

Niet de moed opgeven he. Is trouwens wel erg herkenbaar hoor, alle scale aan gevoelens. Is net een achtbaan he.

Ik ben toen ook zo geschrokken met de kijkoperaties ( verkleefde eileiders) echtik was zo bang; mijn hele kinderwens gelimitered tot 3 IVF pogingen.

En onze poging is al na 1 keer voorbij, dus moet mij ook weer helemaal opladen.

Hoe gaat het met ( niet ) roken?

Voor je het weet voel je je toch weer beter hoor, nu heb je tenminste nog kansen..hiervoor was dat echt nul..

liefs lentezon

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annick,

Wat jammer!

En yvon,

Laat je inderdaad niet gek maken door alle verhalen.

Voor iedereen pakt het anders uit.

En als je het ff niet zit zitten: schrijf ,praat of schreeuw maar van je af!

Laat het allemaal maar over je heen komen.

Er zijn ook genoeg succes-verhalen.

Lentezon,

Al gereden met je roze papiertje ( of is het tegenwoordig al een kaartje?)?

3 maart weer voor gesrek? Nog een kleine 2 weekjes. Dat schiet op.

Ik weet nog niet wat ik nu ga doen. Heb op het moment nog niet zo'n zin om erover na te denken. Komt nog wel

Iedereen liefs

Geplaatst

Hey Arianne ( en de andere meiden ) ,

Neem maar lekker de tijd hoor. kan me dat goed indenken, het is ook

allemaal best moeilijk en zwaar als het dus niet lukt. Je komt wel erg kranig over nog hoor.

De strijd is nog niet over maar wat is het een zware opgave.

Ik was vorige week ook weer erg moe hoor..dat Ken je wel, en dan ook gelijk geestelijk.

Toen ik het net hoorde had ik zoiets: gelijk weer door met de behandeling, maar nu wil ik ook wel ff bijkomen.

hihi 't is een rose kaartje nu idd. hebt t met spoed aangevraagt want anders duurde het 5 werkdagen en kan ik dus niet al dit weekend voor een auto gaan 'shoppen '. As weekend mag ik trouwens wel nog f fin mijn moeders auto ..en natuurlijk een proefrit of 2. Spannenddddddddddddddddddddddd

ben geen benzine auto gewend dus met wegrijden is lastiger ..helling proef brrrrrrrrrrrr

Komt goed !

liefs lentezon

Geplaatst

Lentezon,

succes met de proefritjes!

Lekker gevoel,he, dat je straks makkelijk overal naar toe kan tuffen!

En ja, de moeheid, ik weet er alles van. Niet zo zeer lichamelijk maar vooral geestelijk. Heb op het moment nergens zin in. Komt wel weer.

En zo kranig ben ik niet, hoor. Kan soms zo in janken uitbartsen als iets tegen zit.

Het hele gedoe heeft ook wel invloed op de relatie. De 1 reageert anders als de ander of als wat je van de ander verwacht. Is soms ff lastig. Ik ben wat te emotioneel en mijn wederhelft wat te zakelijk. We moeten mekaar maar beetje laten gaan. Gaat ook wel weer over als alles weer wat normaal is.

Liefs van hier:drive1:

Geplaatst

Hallo meiden,

Nou ik heb ook geen goed nieuws te melden, ik ben gisteren ongesteld geworden... heel erg balen en erg teleurgesteld... gisteren ook wel verdriet gehad erom... maar eigenlijk wist ik het ook al.

Ik had al het gehele weekend lage rugpijn gehad, die heb ik normaal ook altijd als ik ongesteld wordt, dus dat was eigenlijk voor mij al een teken dat het niet gelukt was.

Ook door de progestan heen en 4 dagen voordat ik mag testen.

Nu mag ik van het ziekenhuis donderdag al bloed komen prikken, dus dan hebben we de definitieve uitslag..

Wat wel goed nieuws is en dat maakt me wel weer positief is dat we 13 cryo's hebben.. hadden we dus echt niet verwacht zoveel.. dus gelukkig voorlopig geen hormonen en geen punctie voor mij..

Ik wil de andere meiden die nog wachten veel sterkte toewensen:

Milen en Natasja, de hoop is nu op jullie gericht!!!

Er moet nu toch eindelijk een keer iemand zwanger worden, toch????

Yvonne: niet de moed laten zakken he, het klinkt nu allemaal niet erg hoopgevend, maar voor de meeste meiden hier was het nog maar de 1e poging, dus dat wil nog helemaal niets zeggen!!

Groetjes kim xxx

Geplaatst

Balen Kim!!!!

Lekker dat je niet die punctie meteen weer hoeft te ondergaan! Dat scheelt al weer een slok op een borrel!

Succes weer!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Kim, wat jammer nou!

Maar 13! cryo's!

dat is mooi.

Je zou toch denken dat daar iets moois uit moet komen.

Ga je gelijk door voor de cryo's?

Heel veel succes en sterkte!

X

Geplaatst

Jonne jij hebt denk ik gewoon geluk met de wachtlijst. Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in Den Haag en ik de intake gehad in het MCH Westeinde. Zei werken samen met het LUMC in Leiden en daar is de wachtlijst best lang. Maar ik geloof dat ik nog redelijk snel aan de beurt ben want het kan nog langer. Aan de andere kant kan ik er nu wel helemaal naar toe leven.

Lentezon, het stoppen met roken vind ik toch best moeilijk. Ik rook nu alleen de weekenden. Wanneer ik zeker weet wanneer ik moet beginnen dan stop ik helemaal. Ik vind het wel zwak van mezelf. Ik denk dat ik ook echt zekerheid nodig heb van wanneer ik moet beginnen. Het lijkt nog allemaal zo ver weg.

Nou in ieder geval meiden hartstikke bedankt voor jullie lieve berichtjes en ik hoop voor dat ik moet beginnen er heel wat mooie zwangerschappen ontstaan.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

he yvonne,

Ik heb ook te maken gehad met een wachtlijst van 3 maanden.

Maar met alle onderzoeken tussendoor was dat eigenlijk zo voorbij.

En stoppen met roken, lastig he.

Je weet dat het eigenlijk moet, maar blijft lastig.

Ik ben wel een stuk minder gaan roken ( alle beetjes helpen). Maar het lukte me niet om helemaal te stoppen. Ik ben pas echt gestopt toen ik begon met de hormonene.

En ik denk dat je beter af en toe er aan toe kan geven, dan dat je er straks helemaal gestresst van bent.

Heel veel succes met alles en niet te druk maken, he!

Liefs

Geplaatst

Hey Yvonne,

Ik kan het ook niet laten om te stoppen met roken. Word er helemaal gestrest van als ik niet mag roken. Nu rook ik er alleen 's avonds een stuk of zes en in het weekend ook ongeveer 6 à 7 per dag. Zodra ik de zwangerschapstest achter de rug heb weet ik of ik er dus definitief mee moet ophouden. Tot die tijd rook ik dus een klein beetje - is ook beter voor de sfeer in huis. Ben al helemaal gespannen en kan niet wachten tot het vlg week woensdag is. Gister had ik voor de eerste keer een emotionele uitbarsting, wist ff niet waar ik het zoeken moest - en dat op mijn werk! Ff zitten janken :BangHead: Enfin, we weten allemaal hoe het gaat.

Iedereen voor de rest sterkte.......

Liefs

Geplaatst

He Natasja,

Je moet doen waar jij je geod bij voelt, hoor!

je kan niet alles in 1 keer willen. Zoals we allemaal weten is het een stressvolle periode en als dat je helpt om beetje de rust te bewaren is dat denk ik beter dan helemaal in de stress te raken.

Succes met wachten en hoop dat jij eindelijk een goed bericht kan geven hier

Liefs

Geplaatst

Meiden,

Ik heb ook bijna een jaar aangemodderd met het roken. Wel steeds minder idd. Ook een paar maanden niets , dan weer op het laatst 1 per dag ..of idd weekends, en met het spuiten helemaal gestopt, dus ook niet 1 in t weekend.

Vorige week met de menstru heb ik er elke dag 1 gerookt t/m zaterdag. ben dus nu weeeeeeeeeeer gestopt.

Want..ECHT genieten doe ik er niet meer van, wegens het schuldgevoel, en

laag zelfbeeld , voel ik mij gezoon slecht over mijzelf, ontevreden, ik ken het wel Yvonne1.

Nu ik ook nul cryo's heb had ik gelijk zoiets: ik heb mijn eitjes kapot gerookt al die jaren...beetje overdreven natuurlijk want ik ken zat rokers met kinderen.

Vandaar dat ik nu zelfs die ene per dag niet rook. Anders ga ik mijzelf later dingen verwijten, en dat doe ik toch al .

Maar neemt niet weg dat het een heel gevecht is!!!! En je af en toe erge zin hebt: zeker met stress, en je ook snel denkt: ach ..eentje kan geen kwaad.......maar in mij geval: die ene is dan een soort van dwang, want voor de nicotine hoef ik het niet te doen en 1 sigartet is 3 minuten op 1 DAG, de rest van de dag kan ik zonder (!!!)??? en ik voel me toch schuldig ! Dus ja...

Mijn vriend zei: als er een kleine is geboren mag je roken wat je wilt..haha maar neen zal ik niet doen: slecht voorbeeld ,. en ik rook zo en zo niet in huis meer.

Ik wil maar zeggen neem je tijd en luister goed naar jezelf. Wat overheerst als je rookt? je rot voelen of denken 'mm lekker'..ach en weet je de 1e 3 dagen zijn het ergst :BangHead:, daarna is het een kwestie van volhouden .

Echt het valt niet mee, komt al zoveel op je af, en j evoelt je de 1e dagen echt mega kl*te als je niet rookt, sjacho en nergens plezier van etc gelukkig gaat dat over! Je rot voelen als je wel rookt, dat gaat niet meer over !

Sterkte!!!!!!!

liefs lentezon

Geplaatst

Het blijft een gevecht!

Ik heb er net weer 1 opgestoekn achter de compu. Ben 4 weken gestopt geweest, maar heb het nu ff nodig om rustig te blijven.

Slaat eigenlijk nergens op, weet dat ik het niet moet doen. Maar behoefte is nu ff sterker.

Waren we er maar nooit aan begonnen, he!

Sterkte

Geplaatst

Tjsa, waarom zijn we er ooit aan begonnen!!! Vraagje: wie zitten er nu nog meer op het wachtbankje? Ik ben het overzicht een beetje kwijt. Ben zowiezo deze week de weg een beetje kwijt. Alweer een jankbui op mijn werk. :bye2:

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zag toevallig dat het over (niet) roken gaat. Wij (man en ik) zijn twee maanden geleden gestopt met roken. Ik was er al een tijd mee bezig dat ik zou moeten stoppen en was het ook van plan maar bleef ondertussen lekker doordampen. Toen moest ik bloedprikken voor de 1e Ivf. Die verpleegster rook natuurlijk de rooklucht van een afstand en begon erover. Ze zei ik hoef je niet te vertellen dat als je rookt je minder kans hebt want dat weet je waarschijnlijk al wel. Ze zei, bedenk wel dat je maar drie pogingen hebt en dat je dan links of rechts gaat in je leven en dan is het wel belangrijk dat je jezelf niets kan verwijten. Ik zei natuurlijk ja en amen. Ging weg en buiten stak ik gelijk weer mn peukie op, toch bleef het de rest van de dag door mn hoofd spoken. S'avonds keek ik naar babyboom en toevallig ging het daar over een stel die geloof ik 6 jaar bezig waren en het was nog niet gelukt. Die man was 2 gestopt met roken en nu was het ineens raak met ivf of icsi. En toen viel het kwartje bij mij. Heb de sigaretten opgepakt en weggegooid, heb mn man nog nooit zo stom zien kijken...haha. Heb daarna 2 moeilijke dagen gehad maar verder gaat het goed. Ik rookte een pakje (soms meer) per dag en dat 20 jaar lang. Ik ben wel meer gaan eten maar dat zal wel weer minder worden.

Heeeel soms denk ik weleens als ivf niet lukt dan neem ik lekker weer een peukie. Maar dat ga ik niet doen (hopelijk). En het scheelt ook nog eens 200 euro in de maand met zn tweeen niet roken. Ik hoop dat we er vanaf kunnen blijven ook als we ons doel niet halen. Meiden ik snap echt dat het moeilijk is hoor, zeker als alles tegenzit. Het blijft een gemene verslaving dat sigaretje.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

ZOoo lees je even niet mee, gebeurd er een hoop op het bankje... ben gewoon een half uur aan het bijlezen geweest. (oke inclusief chatten)

Lentezon, Geweldig zeg!! gefeliciteerd. Heeeeeeel veeel veilige kilometers toegewenst hoor! Fijn om nu eindelijk dat felbegeerde roze kaartje in handen te hebben!

Voor alle meiden die met een daverende dreun van het bankje af gekukeld zijn: heel veel sterkte! Laat je lekker verwennen door hubbie effe goed tot rust komen en ontspannen en dan op naar de volgende poging.

Voor alle meiden die nog wel zitten: Zoek een touw, gordel of iets dergelijks maar zorg dat je stevig vastzit aan het bankje zodat er nu eindelijk iemand eens wat goeds te melden heeft!! Statistisch gezien zouden jullie lekker veel kans moeten hebben, maar ja de statistiek laat ons tot nu toe danig in de steek.

In elk geval iedereen heel veel sterkte,

Grz, Sissie

Geplaatst

Hallo meiden,

Met toch wel enige verbazing zit ik hier nu te lezen over het wel of niet doorgaan met roken. Ik begrijp dat diegenen die roken toch wel willen stoppen, maar dit niet kunnen. En pas stoppen als ze beginnen met spuiten van de hormonen.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit toch best moeilijk om te begrijpen. Je grootste wens is een kindje te krijgen van jullie samen en dan hopelijk ook nog een gezond kindje. Als je dan pas stopt met het roken als je gaat beginnen, is al die troep natuurlijk nog lang niet uit je lijf..

Meiden, ik wil absoluut niet belerend of bemoeizuchtig klinken of zo, iedereen moet doen waarvan hij/zij denkt dat dat het beste is, en begrijp me goed, ik kan me ook goed voorstellen dat het moeilijk is om die sigaretten te laten liggen, zeker in periodes van stress, maar denk dan waarvoor je het doet.

Als je niet rookt, heb je toch echt meer kans op zwangerschap. En als je uiteindelijk zwanger raakt, minder kans op een miskraam..

Wil jullie wel veel sterkte toewensen met het proberen te stoppen en de meiden die al zover zijn (Lentezon) hartstikke goed!!

liefs kim

Geplaatst
Hallo meiden,

Je grootste wens is een kindje te krijgen van jullie samen en dan hopelijk ook nog een gezond kindje. Als je dan pas stopt met het roken als je gaat beginnen, is al die troep natuurlijk nog lang niet uit je lijf..

liefs kim

Kim je hebt zeker groot gelijk.

Ik ken natuurlijk zat mensen die zwanger zijn geraakt die roken, en die nog veeel meer roken dan ik ooit gerookt heb..

Maar mt IVF kun je je nu eenmaal weinig perrimiteren, en wil je zo en zo voor jezelf alles op alles zetten .

Dat heeft mij overtuigd en zo en zo rookte ik maar zo weinig dat het echt nergens meer op sloeg + ik me rot voelde ook nog. Sja dan idd maar ff door de zure appel hoor.

Is ook heerlijk dat je niet meer de hele dag aan roken denkt, of gelijk met opstaan, of gelijk na het eten ! want; als je niet rookt denk je minder aan roken dan dat je wel rookt hoor!

Frisse kleding zalig hoor.

maar soms is het net een duiveltje dat op je schouder zit...

Komt goed!

Geplaatst

He dames,

Ik ben best verbaasd dat er zoveel dames roken. Vind ik best moeilijk te snappen. Toen ik te horen kreeg dat ik alleen maar zwanger kon worden via IVF moest alles daar voor wijken. Het is echt mijn grootste wens, Dus gezond eten, geen rauwe producten, geen alcohol.

Roken deed ik toch al niet en 3 jaar geleden ben ik 20 kilo afgevallen. Daar zou het allemaal niet aan kunnen liggen ik ben gewoon ziek! EN dat is verdomd oneerlijk.

Dus als ik mijn kansen zou kunnen vergroten door te stoppen met roken dan wist ik het wel.

Ik wil niemand veroordelen, maar 't begrijpen vind ik moeilijk

Jonne

Geplaatst

Ach meiden,

Laten we maar geen discussie gaan starten over wel of niet roken.

Iedereen weet dat het slecht en wat men daarmee doet, moet je zelf maar weten.

Dat is ieder zijn keuze.

Bovenal iedereen succes met alles!

Geplaatst

Zo zie je maar dat iedereen wat heeft: de ene rookt, de ander is te dik etc. ...... Als iedereen nu gewoon maar doet wat 'ie vindt dat het beste voor haar/hem is. Volg je eigen gevoel en wie weet krijgen we toch allemaal een :binkybaby:

Liefs

Geplaatst

Roken is niet goed voor je en dat weet iedereen. Daarom was ik ook gestopt. Ik rook nu alleen in de weekenden omdat het gewoon verdomde moeilijk is om te stoppen, maar dat weten alleen meiden die zelf roken. Wanneer je nog nooit gerookt hebt dan kan je daar gewoon niet zo goed over oordelen.

Voor de rest leef ik ook super gezond. Vers fruit en veel groenten en ik sport ontzettend veel. Ik heb een zeer goede conditie en heb een goed gewicht. Ik ben van plan om een maand voor de behandeling helemaal te stoppen en dat gaat me ook lukken. De troep is dan allang je lichaam uit. Eigenlijk is de troep na 1 of 2 weken al uit je lichaam. En als je niet veel rookt, zoals ik nu, dan nog eerder.

En de wereld zit nou eenmaal niet eerlijk in elkaar. Het is heel tegenstrijdig. Wij hebben een vriendin verloren aan borstkanker en zij heeft altijd gezond geleefd, nooit gerookt of andere slechte dingen gedaan. En zo hoor je nog wel meer van dat soort verhalen. Als je stopt met roken dan heb je nog geen garantie dat je geen ander soort rare ziekte krijgt. Maar goed ik ga een maand van te voren stoppen en tijdens de zwangerschap (mocht het lukken ook. Ik hoop dat ik het daarna ook blijf volhouden.

En voor de rest wil ik nog zeggen dat we allemaal nog moeten genieten van elke dag dat we hier op aarde zijn en van alle kleine dingen die we wel hebben in plaats van die we niet hebben. Volgens mij zijn we bijna allemaal heel erg gelukkig in de liefde en dat is ook niet zo vanzelfsprekend!

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

hai allemaal,

Otjes, ik zit ook op het wachtbankje....ga morgen mijn tweede week in.

Ik heb op valentijsdag mijn tweede IUI gehad. pffffffff fijn dat wachten zeg!!

succes allemaal!

groetjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden