Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik wil morgen zwemmen met de jongens dus hoop dat hij dan goed gemutst is zeg maar

Geplaatst

Hoi Es, in ieder geval super van Robbie zn heupjes dat is erg fijn.

Sneu van Jens zn lipriempje lijkt me inderdaad pijnlijk.

Het is wat met dat uiteten van jullie kan me meer herinneren dat het oorlog is bij jullei vlak voor uiteten, hoop dat het toch nog gezellig word en dat Jan zn muts snel beter staat.

Diana, ook rot zeg stilzwijgende oorlog, wat een feestdagen op deze manier, hoop ook dat Hub snel bijtrekt.

Mies gaat morgen weer werken en komt volgende week woensdag weer thuis, door de feestdagen maar 1 weekje weg.

Geplaatst

Ligt zeker aan het weer, hihi, had gisteren ook ruzie met Hubje... Bleeeeeeeeeeeeeeh. Maar die van Diana spant de kroon op dit moment hoor. Boe! Zou er niet aan moeten denken zo weinig support. Hoop dat hij snel wijzer wordt. Joy sterkte met de zieke. Charlotte is een draak de laatste tijd als ze naar bed moet. Dus kan ik vaak aan de computer hihi. Die staat naast haar kamertje. Iedere nadeel heb zijn voordeel zei Cruyf al. Doedoe allemaal. Liefs niki

Geplaatst

Goed nieuws Es.,!

Er hangt hier zeker ook wat in de lucht...Komt vast dat we zo moe zijn van die nachtjes en uh...van de zorg rondom zl. brr. te veel op elkaars lip is zeker niet goed! maar goed, morgenochtend ga ik lekker op pad met dochter die weer hersteld is...en misschien plak ik ernog wel wat dagen achteraan...haha. Koffertjes mee, wat zal hij opkijken...grapje. Zo erg is het nou ook nog niet. Ja,. de kerstdagen gingen wel 'goed' hoor. Wat aangepast maar wel op tourbeurt weggeweest. Nou, kuchie, kuchie, tot later! joy1

Geplaatst

Oef het is soms ook wat met die mannen hier.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben ook echt wel medeplichtig hoor.

We zijn simpelweg moe en beu, Amirah is echt een vermoeiende baby!

En Jamillah merkt dit ook en word daardoor ook lastiger dan normaal.

Het is allemaal zo goed te verklaren, maar nu nog verhelpen.

Nou ja, we tellen tot 10 (soms wel 100) en blijven positief denken.........

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou wij zijn nog wezen uiteten. echt gezellig was het niet al klaarde wel de lucht een beetje. Vanmorgen met de kids wezen zwemmen en nu is alles weer normaal. Ik ga gauw wat puinruimen nu alles ligt te slapen, want het is stoffig en een hoop was bah. Niks hoor die vakantie ben helemaal uit mijn ritme.

Geplaatst

Hey Es, goed dat de lucht weer geklaard is.

Ik moet nog een paar daagjes de pil slikken en dan weer mn ongi afwachten voor de volgende poging, de kriebels beginnen weer te komen

Gast estrhalita
Geplaatst

Zat net lekker op het forum te lezen dat er zoveel positieve testen zijn nu. Een jaar geleden was ik dus ook zwanger. Raar toch he. Meid het gaat je lukken joh. Echt ik geloof er in.

Geplaatst

Ja inderdaad een jaar geleden alweer Es, wat snel gegaan eigenlijk he.

Ik ben wel positief maar ben er niet 100 % meer zeker van dat het gaat lukken, wat dat betreft ben ik ook zooo benieuwd naar het gesprek de 17e met de gyn, ik heb het ook wel ff van haar nodig dat ze er nog in gelooft of dat het nou met iui of ivf is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het menselijk lichaam zit raar in elkaar`, de innesteling kunnen ze nu eenmaal niet bij helpen. dat vond ik juist zo raar bij IVF, elke keer een embryo die werd terug geplaatst en dan maar niet zwanger. Meid hou voor ogen dat het mij na Robbie ook gelukt is. Robbie 1x IUI, Jens 8x IUI en 2 IVF pogingen. Dus nooit opgeven hoor. XX

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat een rust weer hier vandaag zeg. Nou dames mocht ik jullie neit meer spreken vandaag of morgen. Dan wens ik jullie alle een hele fijne jaarwisseling en dat al onze wensen maar in 2011 uit mogen komen. Heel veel liefs Es.

Geplaatst

Inderdaad wat een rust hier vandaag.

Ook namens mij, als ik jullie niet meer spreek, een hele goede jaarswisseling en een mooi en gezond 2011

XXX

Geplaatst

Mies is weer onderweg naar huis, hij vetrekt nu 6 januari, vind het fijn dat hij naar huis komt, maar ik baal als een stekker dat er dus 1 maand verspild is met de IUI, en ik moet nu 14 dagen de pil langer doorslikken, wat dit betreft haat ik zijn baan

Gast estrhalita
Geplaatst

Wel fijn dat hij vanavond thuis is, maar ja ik kan me voorstellen dat je baalt, maar echt een maandje extra rust kan zeker geen kwaad voor je lichaam hoor. In ieder geval veel plezier vanavond. Hier een enorme stress in huis met 2 honden die helemaal over de ziek zijn van het vuurwerk. Bah.

Geplaatst

Ja, een extra maandje rust is ook niet erg, maar was toch liever gaan spuiten volgende week, door Mies zn werk kunnen we sowieso al niet elke maand door des te meer baal ik dan van nog een maand verplicht pauze, maar ja het is niet anders.

Ja hier onze hond ook, ligt steeds te trillen en te doen, voor de dieren ben ik blij als het vuurwerk afgelopen is

Geplaatst

Hey meiden,

Allereerst een hele fijne jaarwisseling en veel geluk en liefde in 2011!!!!

Hier even niks laten horen, want het was weer een gekkenhuis!

Amirah heeft reflux, en heeft dinsdag van de huisarts medicatie hiervoor gekregen.

Nou dat ging 2 dagen goed.....maar daarna begon het wee net zo hard.

Flessen gaan er echt bijna niet meer in....

Vandaag weer naar de huisarts, en die heeft met de kinderarts overlegt.

Amirah heeft nu 2 drankjes voor de reflux, en krijgt nutriton door elke voeding.

Dit moet na het weekend verbetering geven, en zo niet dan moeten we naar de kinderarts met haar en krijgt ze nutrigen voeding ipv de Pepti die ze nu krijgt.

haar exceem is de laatste dagen ook erger geworden, terwijl het zo goed ging.

Ze had het alleen nog maar op haar hoofdhuid, maar nu ook op haar armen nek en rug weer.

Het is dus flink balen, maar goed wie weet helpt het, en zijn we het straks allemaal vergeten.

Es, je schreef al dat jens ook reflux had.

Wat hebben jullie toen gekregen? Heb je nog tips voor ons???

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana even op de valreep. Ik heb even op de website van de jongens terug gekeken wat Jens voor medicijnen kreeg.

Jens had verborgen Relfux en kreeg de speciale voeding van Nutrilon, Nutrilon AR (anti Reflux), oranje pak bij de drogisterij en supermarkt gewoon te koop. Dat is kant en klaar en wat jij hebt moet je mengen door voeding heen. Qua medcijnen had hij Hij krijgt Motilium, dat stimuleert de bewegingen van de maag en het eerste deel van de darmen en versnelt de passage van voedsel van de maag naar de darmen en Losec dat vermindert de aanmaak van zuur in de maag. Dit werkte echt perfect en bij een vriendin van mij haar zoontje ook, die had dezelfde medicijnen.

Succes meid. Hou me even op de hoogte.

Fijne avond.

Geplaatst

Es, ook Amirah heeft verborgen reflux.

Ze krijgt nu ook de motilium, en daarbij nu zantac, maar dat is hetzelfde als de losec.

En qua voeding kan er niks anders dan de pepti vanwege de koemelkallergie, en vandaar dat de nutriton er apart doorheen moet.

Hoop gedoe maar ik hoop zooooooo dat het nu eens gaat werken!!!!!!!!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

ik hoop echt dat het werkt. Bij jens gelukkig wel. Ik heb zijn dagboek terug gelezen. Hij bleef een huilerige baby hoor, maar hij sliep wel wat beter. Heel veel sterkte en ik hoor graag hoe het gaat. X

Gast estrhalita
Geplaatst

Vanuit Rotterdam ook, gelukkig nieuwjaar allemaal. XX

Geplaatst

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!! Dat alle, Medusa....., babywensen uit mogen komen, allemaal een hele goede gezondheid, vooral voor kleine Amirah!!! Meid ik heb het met je te doen hoor!!!! Dat er toch maar een oplossing mag komen wat een verdriet/pijn voor zo'n babytje en natuurlijk voor jullie als ouders. Hier is alle ziekte voorloping weer overwonnen en stort ik me weer op het huishouden samen met manlief. Dus mocht je denken waar is toch....Joy1.......????? Strijken, strijken en strijken.

Hebben jullie een leuke avond gehad? Wij rustig. Kind 1 kwam om 23.30 dus die heeft voor het eerst in 4 jaar....echt de jaarwisseling meegemaakt! En mee naar de buren geweest. Lachen hoor. En toen...kwam kind 2...om 2.30 uur, gaap, gaap. Zij mocht ook nog een uurtje opblijven...samen met haar vadertje want ik had het wel gezien....En ze was me toch heerlijk , vrolijk wakker! Nou, trusten. Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden