Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihihihi Joy1 nu begrijp ik het beter ja, erg fijn dat jullie goed aangekomen zijn :-)

Diana, leuk die trein, ik wil ook steeds beetje bij beetje die hello kitty dublo uitgaanbreiden.

Nou na 1 dag vertragen toch nog Mies net op het station afgezegd, gister ging zn vlucht niet dus een xtra dagje thuis.

Vanmiddag komen de nieuwe wasmachine en droger, kan ik weer gaan wassen

Geplaatst

Ja die trein is heel leuk.

Ze heeft nu weer een periode dat ze dublo heel leuk vind.

Dus waarschijnlijk zal ze dit dan wel leuk vinden.

Maar het is moeilijk om cadeautjes voor ze te kopen hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

Beetje laat, maar wij gaan zo Sinterklaas vieren tussen de kerstspullen haha. Sint is bij mijn vriendin langs geweest voor ons en voor hun is de Sint hier geweest. Dat doen wel elk jaar zo en dan lunchen we met elkaar en dan gaan ze weer naar huis spelen met hun nieuwe speelgoed. haha.

Geplaatst

hihihi dat is inderdaad laat ja, nou fijne sinterklaas dan maar he!!!! :laugh:

:36_1_13::36_1_13::36_1_13: ik ben zooooo blij, mn zusje heeft andere woonruimte, ja ze weet het zelf nog niet dat mag ik haar zo vertellen, ze kan er ongeveer half januari in

Geplaatst

Hallo girlies,

Heel even tijd tussendoor. NOu ja, moet eigenlijk natuurlijk allang naar bed, veel te laat. Nou Florence heeft net als Charlotte helaas ook buikkrampjes hoor. En ze krijgt moedermelk. Heel naar!! Dus dat huilen herken ik wel, al laten wij haar nooit huilen. We zeulen de hele dag met haar rond en ze krijgt massage en vingers om op te zuigen en gaat mee in de Ergo Baby, etc. etc. O ja, de stofzuiger aan helpt ook soms. Maar het blijft een gedoe. Zo jammer dat het blijkbaar zo werkt bij kleine babietjes die krampen. Althans die van ons dan. Terwijl je toch zou denken dat de natuur een en ander heel goed op elkaar zou afstemmen, dus baby krijgt moedermelk, dus baby geen krampjes. Nee dus.

En Medusa, probeer niet teveel te denken over wat en hoe.... Heel moeilijk hoor. Ik deed het ook namelijk, oorzaken proberen te vinden, wat gaat er mis, kan ik wat anders doen. Maar eerlijk gezegd is het een wonder en blijft het een wonder als het goed gaat. En wat er bij jou goed gaat is zwanger worden, dus IUI lijkt mij zeker nog zinvol. Wat er niet zo goed gaat is zwanger blijven.... Maar dat komt misschien ook omdat je zo snel weer zwanger wordt.... Je bent 3x zwanger geweest dit jaar en misschien die laatste keer toch ook wel, maar weer maar heel kort. Ik heb dat ook gehad voordat ik Charlotte kreeg, althans, vaak zelfs dat ik het niet kon aantonen zelfs met een positieve test, maar toch voelde dat het zo was.... Wat daarvan waar was weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat het eigenlijk zo vaak fout gaat, eerder zo snel echter fout gaat zodat je meestal niet door hebt dat je zwanger bent. Misschien nestelt het dus wel heel erg goed bij jou in. Snap je wat ik bedoel?

Probeer niet teveel te denken, maar vooral moed te houden en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lief voor jezelf te zijn want het is enorm zwaar waar je mee bezig bent. Maar als het eenmaal zo ver is, en dat gaat gebeuren, dat je je tweede in je armen kunt sluiten, dan is het allemaal toch weer de energie waard geweest. En dan denk je weleens als je twee huilende kindjes hebt, hum, is dit nou wat ik wilde (grapje hoor... tuurlijk is het heerlijk, maar ook erg druk en hectisch soms....) Dus houd moed, lief zijn, en hoofd stil proberen te houden. Heel veel liefs!

Dag girlies allemaal weer, groetjes Niki

Geplaatst

@ Niki, vervelend he al die krampjes, ook Amirah heeft er last van. Gelukkig gaat het nu inmiddels wel een stuk beter, maar zwaar is het wel!

@ Medusa: Wat fijn dat je zusje andere woonruimte heeft! Heb je het haar inmiddels verteld? Was ze blij??

@ Es: hoe was het verlate sintfeest??

XXX

Geplaatst

Hi Niki, wat jammer dat Florence ook buikkrampjes heeft, is zooo zielig voor het kindje, wel fijn dat het weer zo genieten is.

Ja ik weet het allemaal gewoon ff niet meer, mijn hoop is ff weg, en zal heus wel weer terug komen, en als de gyn ons verteld dat iui echt nog zin heeft voor ons ben ik de laatste die gaat zeggen doe dan maar ivf, want liever geen ivf.

ja mn zusje weet het ondertussen en was gillend blij, dan heeft ze 4 maanden bij ons gewoond, je helpt uiteraard maar ben wel blij dat ze wat voor dr zelf heeft.

Nieuwe wasmichene erg leuk, er komt geen water bij de was en heb geen idee hoe dat komt en Mies is nu voor 2 weken weg, sjjjjips weet ff niet hoe ik dat moet oplossen.

Gast estrhalita
Geplaatst

medusa staat de waterkraan wel open?? Zo maar een idee hoor. Want die is afgesloten geweest dus dit zou het kunnen zijn.

Niki wat balen van die krampjes, maar ik ken geen baby die dat niet heeft hoor. Jens heeft er ook zo last van gehad tot ik stopte met de borstvoeding toen ging het goed.

Het Sint feest was snel en makkelijk. iedereen zijn kadootje uitpakken en klaar haha. Daarna lekker met zijn alle geluncht dat was weer super gezellig.

Diana hoe gaat het nu, huilt ze nog steeds zoveel?? Misschien eens aan een osteopaat gedacht. Want misschien heeft ze ook wel ergens last van? Nekwervel die misschien niet helemaal lekker zit.

Geplaatst

Hi Es, ja het kraantje was open, had alles geprobeer en net de buurman laten komen en blijkt dat de waterstop op slot staat en niet meer van het slot af kan, die ertussen uit gehaald en nu doet hij het, als Mies weer thuis moet hij maar een nieuwe waterslot kopen en die er weer tussen.

Ja Diana, misschien dat kissing syndroom of hoe heet dat, met dat nekwerveltje

Geplaatst

Heb je de kraan wel weer open gedraaid??Die draaien ze altijd dicht.... Dan kan hij geen water pompen....Of je hebt een leiding bevroren? Of de pomp is nu al kapot. (maar dat lijkt me sterk...) Joy1

ps.Haha, het is al opgelost.....

Geplaatst

Hoi..O Es., Ik had nog geschreven dat ik de foto's van je zo mooi vond, echt kerstigs! En een verlate sint, leuk!

Wat sneu van die krampen zeg! Idd. volgens mij hebben heel veel baby's last van krampen na een week of wat. Dan komt alles goed op gang en draait op volle toeren. Heel naar als je je kleintje niet kan helpen. En het zou ook iets anders kunnen zijn, misschien via de huisarts spelen? joy1

Geplaatst

Amirah is nu net weer stil! Ik kan niet meer, ben er doorheen.

Ze heeft het nu vanaf begin v/d middag volgehouden. Merk nu dat het is als ze niet kan poepen en dan doet haar buikje zo verschrikkelijk zeer.

Als ik er ook maar heel zachtjes aankom, dan begint ze te gillen, geen huilen maar een super hoge gil en daarna brult ze het uit.

Zijn nu maar voor 100% overgegaan naar de speciale voeding, we gaven nog steeds gemengd.

Ik hoop dat het snel beter word!!!

Meiden ik ga de hond uitlaten, want hubie ligt te snurken op de bank :-(

En dan mijn bed in want ik ben kapot.

XXXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana gefeliciteerd met je kleine grote meid. Hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

Geplaatst

Diana van harte gefeliciteerd! Kon je de verjaardag een beetje vieren als je er door heen zit? Of was het een moment opname gisteravond...Buikjesolie van Weleda is erg heilzaam, het is moeilijk aanraken begrijp ik maar met olie is het wat anders vermoed ik...Sterkte meid!!!

Geplaatst

De verjaardag was heel leuk!

Niet erg druk geweest, maar onze meid is wel enorm verwend, en blij met al haar cadeautjes.

Was een leuke ochtend al met al.

Was wel erg moe hoor, maar hubbie heeft de hele nacht Amirah de voedingen gegeven dus ik kon doorslapen.

Joy, dank je wel voor de tip!! Ik ga het maandag meteen halen, en hopen dat het werkt.

ik heb ook cinababy van VSM gehaald en dat heb ik vanavond maar gegeven, want ze begon weer...

Vind het zo zielig voor haar al die krampen.

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana een osteopaat werkt ook voor buikkrampjes hoor. Ik heb het met zowel Robbie als Jens gedaan. Gewoon even helemaal na laten kijken etc. Want wij denken bijvoorbeeld dat het buikkrampjes is, maar misschien is het wel iets anders of zo. Bij Jens dacht ik ook buikkrampjes en die had reflux. Osteapaat wordt vergoed door je verzekering hoor, je moet alleen wel even googlen naar een kinder/baby osteopaat. Ik zou het echt eens proberen niet geschoten altijd mis toch.

XX

Geplaatst

Leuk dat Jamillah zo verwend is....was ze blij met dr trein???

Wij hadden al een paar weken als we Ilona naar bed brachten dat ze nog heeeeel lang bleef huilen omdat ze nog wilde spelen en lezen en tv kijken enz.. dan hoorde je die die die, uiteindelijk viel ze natuurlijk in slaap maar dan snachts weer, om 1 of 4 uur zulke tijden en mn zus kwam met het idee om Ilona korter naar bed te doen smiddags en ik haal haar er nu om half 3 uit en ze slaapt nu weer gewoon snachts.

Ik had daar nooit aan gedacht maar gelukkig helpt dat.

Gast estrhalita
Geplaatst

Doe ik met Jens ook of ik leg hem rond 11.30 uur op bed en rond 13.00 uur er weer uit, of rond 12.30 op bed en rond 14.00 uur er weer uit. het beste werkt het om er er weer vroeg in te leggen, maar ja dat lukt niet altijd door alle activiteiten zeg maar. Hoe laat gaat ze naar bed dan?

Geplaatst

Ja, zo doen wij dat ook. Dochterlief gaat tegenwoordig nog maar weinig naar bed 's middags omdat ze dan ook op 19. 00naar bed kan. Van de week gingen we om 18.15 al naar boven! En vanmiddag is ze in de auto in slaap gevallen en heb ik haar om 18.00 naar bed gebracht. Wel lekker hoor. Diana, alle goeds voor dochterlief! Goede tip van Es., Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor wel goede berichten! Joy1

Geplaatst

Ik breng haar rond 19.00 uur boven en dan nog een verhaaltje lezen, dus zeg maar dat ze dan echt op bed ligt om 19.15.

ik zou er noooit aan gedacht hebben dat ze al minder slaap nodig zou hebben, ik dacht namelijk dat kinderen pas tussen 3 en 4 jaar minder gingen slapen in de middag. ben in ieder geval blij dat het helpt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden