Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

ZO renaat dat is niet niks allemaal. Niet zo gek dat je december een rot maand vind. Diana wat balen dat die kleine weer zo heeft gehuild. Ik hop dat het snel beter gaat. Zo vermoeiend he.

Jens en Robbie zijn nu beide aan de diarree. Net lag Jens te slapen en ben ik met Robbie een uur wezen sleeen. Wilde de dijk af sleeen, maar en zit een rugleuning op de slee en ja dan kan ik er niet bij en dat vind ik geen fijn idee dus maar een hele grote ronde door de wijk. Hij vond het super. Zo leuk.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een heerlijk ventje is het toch om te zien leuk hoor zo dat sleeen.

Balen dat ze de diarree hebben.

Nee is inderdaad niet niets, terwijl ik er steeds voor probeer om met mn eigen gezinnetje een leuke december maand van te hebben en het verleden achter me te laten valt het altijd als een schaduw over me heen.

vanavond vast een testje voor het kerst diner, ik ga komkommer wokken, heb het in verschillende vormen gesneden en kijken welke manier het lekkerst blijft.

Er is vandaag wel 1 helikopter vertrokken en de rest is alweer gecanseld, ziet er niet echt gunstig uit voor Mies en mij dus ook

Gast estrhalita
Geplaatst

Dat zou balen zijn zeg. Bah. Niet echt gezellig voor jou maar ook voor hem niet.

Geplaatst

Ach Medusa...daar kan ik dan wel heeeeel verdrietig van worden. Daar krijg je inderdaad wel een tik van mee. Ik kan er over mee praten, heb wel andere dingen meegemaakt maar ergens zijn er wel overeenkomsten.....Ik ben er niet depri (meer) van maar...de vrede op aarde gaf mij lange tijd een brok in mijn keel die er veel te lang bleef zitten. Nu kan ik ervan genieten, kerst/nieuwjaar en andere "fam. feesten", nu ik mijn eigen plan trek maar...het is wel slikken als ik je verhaal lees....Wat een emotie roept dat toch weer bij mij op! Sterkte meis.

Joy1

ps. Sorry...laat het verhaal van medusa even op me inwerken...reageer later op de andere dames...

Geplaatst

Hallo girlies,

Nou weer een geweldige nacht gehad. Charlotte werd vannacht hysterisch huilend wakker, heel erg zielig. Maar paracetamol gegeven en Hub is met haar tv gaan kijken totdat ze weer rustig was. Vanmorgen met spoed naar de huisartsenpost, in de sneeuw, niet echt iets wat een goed idee lijkt maar het moest. Man, ik heb echt zitten duimen in de auto dat we er konden komen en dat we ook weer thuis konden komen. En gelukkig het is gelukt. Hub reed en ik zat voorin met de baby in de ergo baby en Charlotte in slaapzak op schoot. Ernstige oorontsteking en keelontsteking, anti-biotica gekregen... Arm kind. Daarom was ze waarschijnlijk al twee dagen niet te genieten en zo in de weer. Vandaag 3x! sneeuwwitje gekeken..... En sesamstraat en nijntje en sesamstraat en nijntje, etc. etc. hihi. Maar geeft niet, als zij maar enigzins zich ok voelde.

Florence had wederom darmkrampen vandaag, maar we gaan sneller paracetamol geven. En vanavond werkte dat heel goed. Nog steeds een aantal uren darmkrampen en behoorlijk heftig, maar dan kan ze er veel beter tegen.

Voor Diana: Wat wij allemaal doen bij Florence voor de darmkrampjes (misschien heb je er wat aan):

- Sowieso vinger geven of speentje (nu hebben we de difrax combi, lijkt op een kersje die pakt ze gelukkig wel). Kunnen ze ergens op bijten/sabbelen, schijnt pijnstillend hormoon af te geven.

- In buikgreep (hoofdje op je ene hand, buikje op je arm in andere arm).

- Stofzuiger aanzetten als ze ècht hard moet huilen, worden veel babies heel rustig van. Wij hebben standaard twee stofzuigers klaarstaan zodat ze meteen aankunnen als het moet.

- Als je de stofzuiger aanhebt, kun je het buikje met de klok mee masseren met Weleda buikjes olie. Ook fietsen met de beentjes, of beide beentjes naar de romp duwen (zachtjes natuurlijk).

- 5 ml Venkelthee en/of Kamillethee geven bij elke voeding, kan in je flesje bij jou.

Maar wat helaas nog het meeste werkt en van onze huisarts gelukkig mag, is 1 zetpil 60 mg paracetamol geven als het heel heftig is. Hebben we bij Charlotte nooit gedaan, nooit aan gedacht, maar pas dacht ik ik ga dat gewoon doen. Het helpt wel. Dan hebben ze nog wel krampen maar kunnen ze er veel beter tegen.

En verder hopen dat de 8 weken ofzo snel over zijn helaas. Want al doen wij dit alles bovenstaand, het blijft een energieslurpende en heel zielige toestand hoor met zo'n lief kleintje. X

Ja Joy en Medusa, ook ik heb zo'n leuke familie. Zo leuk dat ik met niemand contact meer heb, alleen nog soms wat met mijn broer. Kerst vond ik heel lang vreselijk totdat mijn buurvrouw hier zei dat het het feest van het licht is. Het is de korste dag van het jaar, daarna gaan we weer naar het licht toe, worden de dagen weer langer. En dat heeft mij geholpen. Dat hele gebeuren over vrede op aarde en oooooo wat zijn we toch gezellig met zijn allen, is meer ingegeven door de kerk om het volk koest te houden... hihi. Het is eigenlijk een heidens feest met bomen en kaarsen. Dus daar doen we dan maar wel aan. En met zo'n kleintje wordt December natuurlijk weer veel leuker... Want die genieten er nog zo van. Dat helpt ook. X

Prachtige foto's Es, heerlijk zo sleeën, ik krijg er meteen zin in.

Nou ik ga maar een thee drinken en naar bed. Moeeeeeeeeeeeeeee!

Groetjes van niki

Geplaatst

Niki, Wat zielig al die ontstekingen, dan weet je dat je een kind hebt he (......) Als ze maar geen pijn hebben dus paracetamol is dan wel fijn!! Vibercol van Heel en is ook erg fijn spul! Succes meid! En Hub natuurlijk.....Nou, dat is dan ook wel triest als je ook zo'n 'heerlijke' fam. hebt! Toch goed dat je het licht gevonden hebt! Om maar even in de kerstsferen te blijven...

Es., Hoe gaat het met de diaree? Ik zou dan persoonlijk zelf niet de kou in gaan, buikje lekker warm houden.....maar...jij hebt zelf dan andere ervaringen? Het wordt niet erger? Ben er wel nieuwsgierig na.

Diana, heb je Amirah wel eens in een draagdoek? Vond zoonlief erg fijn en je hebt zelf de handen vrij!

Nou, groetjes joy1

Geplaatst

Niki, wat zielig zeg voor Charlotte, ja kan me voorstellen dat ze hysterisch gillend aan het huilen was, arme meid.

En de krampjes van Florence ook zo zielig, je heb het echt wel zwaar zo, fijn zo verlof te hebben.

Diana , hoe gata het bij jullie??? is Hubby ook al bij de chiropractor gewees???

Es, hoe gaat het met de ziekenboeg bij jou??

Joy1, volgens mij gaat het allemaal goed bij jou, of het ik wat over het hoofd gelezen???

Ik heb gister mn jankbui gehad, waarvan ik zei dat ik al de blues heb, ik hoop dat het bij deze jankbui blijft, ook al zitten mn tranen hoog.

Zonet ff de vluchten van Michel bekeken, en gister vlogen ze allemaal op tijd maar vandaag staan de vluchten vanaf 7 uur al op hold, denk niet dat hij vandaag thuis komt.

Ik ga vanmiddag wel mn kerstboodschappen doen, Ilona gaat naar opa en oma heb ik mn handen ff vrij om dat te doen.

Het heeft de afgelopen 2 dagen niet meer gesneeuwd hier, maar geeft niets er ligt echt een dikke pak en de wegen zijn moeilijk begaanbaar, het begint nu weer zachtjes te sneeuwen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo meiden daar ben ik ook weer even. Hier heeft het vannacht weer gesneeuwd. Er ligt hier zo'n pak niet normaal meer. Gisteren naar Steenwijk geweest naar een vriendin. heen normaal 2 uur over gereden terug 2,5 uur. Was wel kapot naar zo'n dag.

Vandaag 2x therapie voor Robbie, net terug van de kapper met de jongens en nu even op de bank, zo eten maken.

Morgen gaan we met oma naar het theater naar Sesamstraat. Ben zo benieuwd. Denk dat ze uit hun dak gaan haha.

XX

Geplaatst

Heb je al een iglo gemaakt Es??? hihihi

Wat leuk naar sesamstraat theater, Ilona zit nu al 2 dagen de dvd van sesamstraat te kijken vind ze helemaal leuk.

Tegen alle verwachtingen in is Mies zojuist geland en denk vanavond tegen 11 uur op station dat ik hem op kan halen, gelukkig.

Vanmiddag had ik hem aan de foon en alles was gecanseld.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou nee want door de vorst blijft de sneeuw heel slecht plakken. Ik wilde een sneeuwpop, maar ja dat lukte me dus echt niet.

Ja morgen Sesamstraat en donderdag ga ik alleen met Robbie naar Spookjesboom in het theater. leuk he.

joehoeee dat is super nieuws. lekker je ventje met de kerst thuis. Meid gelukkig dat scheelt weer een hoop tranen

Geplaatst

O das erg leuk Es, maar wat is de spookjesboom???

jammer he dat het niet plakt, kan je niets bouwen.

Ja daar ben ik erg blij om dat hij toch thuis komt vanavond, had het niet verwacht is dus echt een meevaller

Gast estrhalita
Geplaatst

Sprookjesboom is van de efteling http://www.sprookjesboom.nl moet je maar eens kijken of op youtube. Is een tijd op tv geweest op Ned 3, maar nu even niet meer. En aangezien Jens naar de creche is wilde ik iets leuks doen met Robbie alleen.

Gast estrhalita
Geplaatst

ja je moet wat he haha.

Is mies nu ook met oud en nieuw thuis

Gast estrhalita
Geplaatst

Dat had je al gezegd ja. Sorry. Niet echt gezellig he die mannen van ons met hun werk.

Ik ben druk bezig met de uitnodiging voor mijn verjaardag.

Dit wordt de kaart, Die verstuur ik natuurlijk pas 3 januari maar je kan het maar klaar hebben haha

Geplaatst

Erg leuke kaart Es, nou MANNEN je heb er niets aan eigenlijk grrrr.

Ik heb Mies gewaarschuwd voor het trein verkeer en zo dat hij niet te lang moet wachten met de trein nemen, en wat denk je de laatste trein is vertrokken.

Hij kan gelukkig bij collega blijven slapen, maar toch.

Nou komt hij morgen thuis,ben natuurlijk wel blij dat hij al wel geland is dat hij thuis kan komen maar toch.

Geplaatst

Meiden,

Even kort want het is bedtijd.

Hier gaat het weer wat beter. Amirah is weer rustiger, ik denk toch een opdonder van de inenting.

Wij geven in nood trouwens ook 60 mg paracetamol, maar echt goed helpen doet dat niet.

Maar we denken nu ook dat een groot deel van haar exceem komt.

Ze krabt zichzelf vaak open (van de jeuk denken we)

We smeren nu al een tijdje en haar huis word beter en vetter en het krabben is veel minder.

Cb belt nu wel elke dag om te horen hoe het met haar en met mij gaat, dat vind ik wel fijn!

Jamillah gaat ook super. Ze praat de oren van ons hoofd.

Ze kan inmiddels tot 4 tellen, ze kan de helft van het ABC opzeggen, en een aantal kleuren herkennen en benoemen.

En het zingen word ook steeds meer, ze kan al heel wat liedjes zelf zingen.

Gaat erg snel met haar vinden we.

Wat betreft het potje, plassen lukt niet, maar poepen bijna elke avond.

Hoe gaat dat bij jullie?

Later meer, mijn ogen vallen dicht sorry!

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Effe snel een krabblen van mij

Diana wat fijn dat het beter gaat zeg.

Lachen Jens praat nog niet zo veel, maar kan wel al tot 10 tellen haha.

XX

Medusa is Mies al thuis? geniet ervan he

Geplaatst

Diana, wat fijn dat het beter gaat met Amirah, hopelijk blijft deze stijgende lijn.

En wat kan jamillah goed praten zeg, echt heel knp

Maar ook van Jens dat hij ook nog niet veel praat maar wel tot 10 kan tellen hihhihi

Mies is gelukkig thuis, maar hij vertelde dat dat de mensen die afgelopen donderdag naar huis mochten nog steeds niet weg zijn, hun hebben voorrang gekregen, we weten niet waarom, maar goed hij is wel thuis en anders was hij echt niet voor de kerst thuis geweest.

Gister de kerstboodschappen gedaan en morgen langzaam aan gaan beginnen met voorbereidingen en al wat gerechten maken.

Ik ga voor 12 mensen koken, pfff dat is wel pittig

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje medusa waar je zin in hebt voor zoveel mensen te koken. Gelukkig vind Jan dat ik niet kan koken en kookt hij 2de kerstdag. Ik hoef dus nooit te koken met dit soort dingen

Jens begint wel steeds meer te praten hoor. Nu ook 2 woord zinnetjes zoals haren kammen, Goed zo, oh nee, jas aan, jas uit. Net zij hij ook voor het eerst trusten haha. Zo leuk he.

Ook raar dat Mies voorrang kreeg op de groep van verleden week donderdag. Fijn voor jullie, maar zielig voor die mannen en vrouwen zeg.

Ik ga morgen de boodschappen doen. HOpelijk is het niet al te druk, want ik ben samen met Robbie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden