Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja het is best veel ja 12 mensen, maar ik vind het leuk om te doen, en men zegt ik dat ik wel kan koken, maar ik moet het wel goed regelen hoor want anders wordt ik gek. hihihi

Ik heb alleen nog nooit bananen gebakken dus vind het wel spannend of dat ook daadwerkelijk lukt pisang goreng banaan met dat deeg er omheen.

Mies wist ook niet waarom die mensen niet voor hun mochten, waarschijnlijk omdat ze al weer bijna moesten gaan werken, die mensen werken met de kerst dus dan zouden ze maar 1 of 2 dagen thuis zijn en weer gaan werken, dus dan hun dienst nou gewoon doorgaat. denk zo iets.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Lekker hoor wat je gaat maken. Ik ben gek op gebakken banaan haha.

Nee nu snap ik het wel dat die mensen niet naar huis mochten. Maar ja niet echt belangrijk zolang Mies maar thuis is he.

Geplaatst

Hallo Girlies,

NOu het gaat al beter met Charlotte, ze is nog wel thuis, dus Hub ook want twee meiden kan ik nog niet aan... Hihi, watje dat ik ben. Nee maar met die krampen van Florence, kan ik Charlotte niet goed genoeg naar mijn zin helpen, dus wel gezellig zo. Inmiddels al 15x!! Sneeuwwitje gekeken. Ikke kabouter kijken, Zegt Charlotte dan... Ik vind jullie kids wel knap hoor van 1 t/m 4 tellen en het halve ABC of tot 10. Wow. En Charlotte gaat alleen op het potje als ze zin heeft. En dat heeft ze sinds de baby niet vaak... Ook dank voor de tip Joy, ik ga het eens proberen. En Es wat doe jij vaak leuke dingen zeg, wow, jouw kids boffen maar met al die leuke optredens en uitjes, heel erg leuk.

Nou na een zware dag met Sneeuwwitje, buikkrampen en van alles en nog wat, maar eens even zitten thee drinken en naar bed. Dag girlies!

Geplaatst

Es, hoe was de sprookjesboom???

Niki, fijn dat het wat beter gaat met Charlotte en nu met Florence nog hihihihi en ja 15x sneeuwwitje kijken, raar he dat kinderen zo vaak 1 iets kunnen zien.

Ilona kijkt nu al dagen dezelfde dvd van sesamstraat, ik vind dr geen bal aan maar zij wil hem steeds weer zien.

Als ik zo hoor hoe Charlotte praat ook een stuk beter dan Ilona, Ilona praat nog helemaal niet met ikke ..... , ik denk het meeste wat Ilona zegt en dat is niet veel alleen begrijpelijk is voor ons zij heeft echt nog dr eigen taaltje met een paar losse woordjes die ze na praat als je ze zegt, maar nog niet uit eigen beweging om zelf al iets aan te duiden.

Ik heb vandaag de kip ajam pedis gemaakt, die is in ieder geval al gelukt :-)

Morgen hebben we al het 1e kers diner bij mn vader.

1e kerstdag zijn we met zn 3tjes en dan bestellen we vlees bij de slager waar we zelf zin in hebben, want Mies wilt graag wild en ik lus dat niet dus ik bestel wat anders, hadden we voor Mies reeenrug besteld kost dat 80 euro, ze belde net van de slager, nou laat maar zitten, nu heeft hij hertenbiefstuk.

Gast estrhalita
Geplaatst

het sprookjesboom is niet doorgegaan, er zijn te veel zieke van de cast nu gaan we 28 februari.

Wij doen kerstavond lekker met zijn 4-en. Ossenhaas, capraccio, aardappeltjes gewoon lekker smullen

later meer moet gaan koken hahaXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat gaaf Diana echt leuk. Jens doet dat met het liedje van Piet Piraat, alleen als ik het fototoestel pak dan stopt hij gelijk met zingen haha.

Hoe is het met Amirah?

Geplaatst

Tja wat zal ik zeggen hoe het met Amirah gaat.....

's nachts 2.00 naar bed, want dan pas slaapt ze, en dan 7.00 weer op.....Ik ben kapot!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

jeetje ik kan me voorstellen dat je kapot bent. Huilt ze nog steeds zoveel dan??

meiden ik denk dat het de komende dagen heel rustig zal zijn hier dus wens ik iedereen hele fijne kerstdagen en lekker eten he allemaal. Wij gaan zo beginnen met een lekker voorafje.

XX Es

Geplaatst

Ja denk ook dat het vrij rustig zal zijn, wij beginnen zo ook al met kerts bij mn vader.

Iedereen hier hele prettige kerstdagen

Liefs Medusa

Geplaatst

Ze huilt niet echt heel hard maar het slapen wil gewoon niet lukken.

En Danny vind dat ik het maar vol moet houden omdat ik niet werk en hij wel.

Dus hij gaat lekker 22.00 te bed en komt er 8.30 uit, en doet dan 1 keer om 4.00 de fles.

En op zijn vrije dagen ligt hij tot 12.00 op bed, maar toen ik daarook wat van zei, vond hij dat hij moe was en had gewerkt en ik niet.....

Pffffffffffffff.................Ik denk dat ik mee doe met die decemberdepressie.............

Eerlijk gezegd weet ik niet hoelang ik dit nog volhou....ik zit hier echt in tranen, ik ben zo moe en zat van alles......

Sorry meiden, ik moet het even kwijt.

Jullie zijn de enige bij wie dat kan

Gast estrhalita
Geplaatst

O meid ik weet precies wat je bedoelt. Jan hielp mij gelukkig wel 's nachts. dat scheelde enorm, maar Jens wilde ook nooit 's nachts slapen. Heb je al aan inbakeren gedacht. Ik gebruikte de puckababy zak. Op marktplaats vaak te vinden voor weinig. Echt top dat scheelde echt heel veel. Het is zo vermoeiend een baby en een peuter in huis. je hebt nooit rust. Met alleen een baby kan je meeslapen met een peuter erbij moet je opblijven. Ik hoop echt voor je dat er heel snel verandering op treedt. O ja wat ook werkte bij jens was hem 's avonds in bad te doen ipv 's morgens. hierdoor was hij ook moeier. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Dikke knuffel meid.

Geplaatst

Dank je wel voor de tips Es!!

Het bad gaat helaas niet vanwege haar exceem, ze mag alleen als het niet anders meer kan, dus 1 a 2 keer per week.

Dat is echt heel jammer!

Die zak ga ik na de kerst even uitzoeken, klinkt heel goed!

Dank je wel

Geplaatst

Hallo girlies, Ik wens jullie allen een geweldige kerst, al is de 1e dag al voorbij, hihi.

Hoi Diana, poeh hee, klinkt heel zwaar hoor. Snap het helemaal dat je er doorheen bent. Het is ook zo vermoeiend, twee van die kids in onze leeftijd. Wat een prachtig filmpje van Jamillah, helemaal geweldig! Knap hoor van haar. Ja wat Es zei, zou je kunnen proberen dat inbakeren. Ik doe het bij Florence met zo'n doek van de bad/douche zeg maar, want daar kunnen ze zich uitwurmen als ze echt willen. Ik vind dat inbakeren een beetje eng, hoeft niet, maar dat vind ik. Als je zo'n badcape, met zo'n capuchon, lekker om haar heen wrapt, armpjes strak langs haar lichaam, dan kunnen ze daar soms heel veel rust in vinden. Ik hoop dat het helpt. En de Ergobaby helpt ons enorm. Overdag of ook 's avonds, gaat ze dan daarin, speentje in haar mond en dan slaapt ze toch soms en jij kan tenminste een beetje zitten en rondlopen. Jammer dat je Hub zich zo opstelt, ik hoop voor jou dat hij het licht gaat zien. Heel veel kracht toegewenst. x

1e kerstdag was bij schoonfamilie. Op dit moment een erge hekel aan schoonzus en man die tegelijkertijd met ons zwanger waren van Puk. Ik kreeg een miskraam, zij dus niet. Toen hebben ze zich erg onfatsoenlijk opgesteld, zijn een stelletje ego's helaas. Zij is een nakomertje en erg verwend. Op dit moment zijn ze vreselijk, nemen enorm veel ruimte in en zijn superegoistisch. Maar ja, familie, je kiest ze niet uit helaas. Gelukkig gingen ze vroeg weg omdat Hub ziek was. Toen werd het wel gezellig met schoonbroer en vriendin en oma en opa. Charlotte was super met haar prinsessenjurk. En Florence deed het best redelijk, de hele avond in de Ergobaby maar kon heel veel slechter gaan. Dus we mogen niet klagen en daarbij, blij, want 1e kerstdag is weer voorbij!!!!!!!!!! Ik hou er niet zo van... Hihi. Alhoewel, het feest van het licht vind ik wel leuk. Dus vanaf nu worden de dagen weer langer. Ik kijk uit naar geen buikkrampjes meer en weer lekker naar buiten kunnen.

Dag girlies, groetjes niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo de 1ste dag hebben wij ook overleefd. Ben blij dat die voorbij is. Nu vandaag nog en dan is het weer over haha.

He Diana en Niki die bakerzak van Pukkie is niet zo'n strak ding hoor. Het is een zak waar het kindje in gelegd wordt de armpjes kunnen gewoon lichtbewegen, maar niet maaien in het gezicht. Dat is juist zo fijn aan deze zak. En bij jens deed ik het ook eerst in zijn handdoek zeg maar, maar daar wurmde hij zich uit. [ATTACH=CONFIG]496[/ATTACH]

Medusa was het eten geslaagd, ook de gebakken bananen?

Geplaatst

Hi damesn maar ff een kort berichtje van mij, de visite komt zo, we hebben vandaag het indonesich eten Es, dus weet nog niet of de banaan gaat lukken vanmiddag

1e dag zit er inderdaad op.

Diana, ik hoop ook voor je dat Hub zich snel anders gaat gedragen, alsof voor 2 kids en dan nog eens een baby die zoveel huilt geen werk is.

Niki, wat kunnen mensen soms ongevoelig of egoistisch zij he, zeker als je het zelf niet bent is het onbegrijpelijk.

Fijnne 2e kerstdag nog dames

x

Geplaatst

Hoi Dames, de kerst weer overleefd??? Wij zijn vanavond naar de sauna geweest ff de eruit zweten.

Het eten was geslaagd erg lekker kreeg veel complimentjes en ook de bananen waren gelukt alleen de banaan soort was niet zo lekker.

We gaan ook nog in 2011 door voor een brusje ook al hebben we ivf nodig, maar als het in 2011 niet lukt dat stoppen we eind van het jaar.

Geplaatst

Hallo Allemaal, aan mij hebje weinig.....zl.(=zoonlief.) al 4 dagen hoge koorts, boven de 40. Ziekenpost geweest, slechte nachten, zelf ook niet al te best..dus..gebroken. Nu is het rustig en kom ik ook tot rust. Tot later!!!!Joy1

Geplaatst

Dank je medusa, net weer naar de dokter geweest. Ws. virus/griep, paar dagen aanzien.....Loop zelf ook te hoesten als een zeehond....Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo ik ben hier ook weer even. Joy1 wat balen zeg. Hopelijk gaat het snel beter, ik weet wel dat er een virus heerst. Die van mij zijn al 1,5 week verkouden en veel kindjes hebben buikgriep.

Gisteren met Robbie naar dee orthopeet geweest voor zijn heupziekte. De ziekte is er in 3 fases

In de necrose fase treedt afsterving van botweefsel op, de kop wordt op de foto witter. In de fragmentatie fase lijkt de kop te verbrokkelen, hetgeen in werkelijkheid niet gebeurt, omdat op de plaats waar bot was, tijdelijk kraakbenig weefsel in de plaats is gekomen (dat op een röntgenfoto niet is te zien); dit is ook de fase waarin de zachtere kop gemakkelijk vervormd kan raken. In de herstel fase komt er weer normaal botweefsel terug. Deze 3 fasen worden doorlopen in 3 tot 5 jaar. Het definitieve resultaat is eigenlijk pas te zien aan het einde van de groei.

Gisteren kregen we te horen dat Robbie in fase 3 is beland. Super nieuws dus.

vandaag met de jongens naar de tandarts. Beide zag er goed uit. Bij Robbie beter poetsen omdat hij zeker nog wel een jaar of 5 met zijn melktanden moet doen. (Downtjes wisselen nu eenmaal wat later en sommige tanden helemaal niet) en bij Jens moeten we veel beter poetsen, die heeft hele gele tanden. maar Jens laat het niet toe. Wat blijkt. Zijn lipriempje (zit bij je bovenlop tussen je 2 voortanden zeg maar) Zit bij hem echt tussen zijn voortanden waardoor het poetsen pijn doet. Over 6 maanden terug en als het niet minder is geworden dan moet Jens naar de KNO om dat weg te laten knippen. Nu voor beide dus een electrische tandenborstel om beter te kunnen poetsen. Dat wordt dus feest haha.

Voor de rest weinig. Mijn mannetje is thuis maar super chagerijnig. Hij zegt dat het aan mij ligt, maar ja denk het niet he. Het huis is soms echt te klein. Ben ook blij als de feestdagen voorbij zijn en het gewone leven volgende week weer begint.

Geplaatst

Hmmm, dat laatste komt mij griezelig bekend voor!!!

Hier is het stilzwijgende oorlog.....

Tja vrede op aarde met de feestdagen......

Gast estrhalita
Geplaatst

Die rot mannen ook altijd. Bah. Stres op de zaak en ik krijg er de schuld van. Ben dat zo zat. Sorry hoor, maar moet effe luchten. wij gaan vanavond uiteten. De oppas is al geregeld. Nou dat zal gezellig worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden