Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Grrr dubbele dag, raar gevoel zeker.

Ik denk wel eens ik had nu een baby gehad van 4 maanden. eerlijk gezegd moet ik daar niet aandenken hoe ik dat allemaal had moeten doen, Robbie naar school brengen, Jens naar de creche alles weer halen, boodschappen etc.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja wel een beetje raar ja, ik denk dat als je een baby had gehad nu ook wel je draai gevonden had.

Ik denk het ook hoor, jeetje wat had ik moeten doen met een baby erbij, kan ik dat wel, maar daar zal ik ook wel mn draai in gevonden hebben

Gast estrhalita
Geplaatst

Zeker weten dat ik dan mijn draai had gevonden. Toen ik net Jens had dacht ik ook van man wat een ellende hoe doen andere dat met 2 kids. Maar man wat gaat het makkelijk nu haha. Je moet inderdaad je draai vinden en daar heb je wel even een paar maanden voor nodig. Maar daarna gaat het wel. 2011 wordt jouw jaar joh. Nieuw jaar, nieuwe kansen. XX

Geplaatst

ik weet het niet, ik ben diep in mn hart bang dat Ilona geen broertje of zusje krijgt, omdat ik in janauri al weer poging 5 ga doen en ben bang dat Mies niet zo lang meer door wilt gaan. als hij volgende week thuis is ga ik nog wel weer ff dat balletje opgooien hoe hij er instaat.

wat zijn jullie feestdagen plannen eigenlijk.

Wij gaan kerstavond naar mn vader, 1e kerstdag met ons 3tjes en voorbereiden op 2e kerstdag want dan komt mn schoonfamillie en zoals ik al schreef gaan we indonesisch eten, Mies is met oud en nieuw werken, er komen dan bij mij een paar vriendinnetjes.

Geplaatst

Hoi, Ja, ik ben wel druk maar...nog wel tijd om efkes te schrijven. Kerstviering op school gehad. Doddig zeg, die kaarsjes en al die lieve kopjes! Geweldig! idd. plaatjes schieten! We gaan de kerst met de fam. vieren, gezellig! Ook is hier sneeuw, heerlijk. Best veel! (Het noorden he....)

Es., nou, gewoon nog even laten zitten dus. Ik hoop dat het de komende tijd rustig blijft. Goh, dat je daar nog een paar maanden aan moet wennen, dat wist ik eigenlijk niet...Zo leer ik hier nog wat. We 'gebruiken' hier niets, kans dat er bij ons wat komt is er (bijna) niet dus..ik heb het maar los gelaten.

Nou, ik ga zo mijn bedje in, nog even nagenieten van de kersttaferelen....Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Net terug van de kerstviering, maar ikb en ziek. Spugen en diarre dus hou het even kort en o ja ook weer ongesteld GGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRr

Gast estrhalita
Geplaatst

nou de ongi is weg hoor. Vergissing van mij. Na de bevalling van jens heb ik aanbeien gehouden en na de diarree vanmorgen was er wat bloed. Ik denk daarvan. Ik lig op de bank. Lang geleden dat ik zo ziek was. Geef niet meer over, maar voel me zo beroerd. Gelukkig zijn de jongens lief een dvdtje aan het kijken. Robbie komt steeds kusjes geven. Als het goed is is jan onderweg, maar ja het is een gekkenhuis op de weg, want wat een sneeuw is er gevallen zeg. Als ik beter ben zal ik wat foto's plaatsen van de kertsvoorstelling.

Wij gaaan 1ste kerstdag naar mijn moeder en 2de kerstdag zijn we thuis. Jan moet 's nachts werken en ook met oud en nieuw. Is al jaren zo. Ik ga lekker op tijd naar bed oudjaarsavond haha.

Geplaatst

Worden aambeien niet weggehaald dan?? want ik dacht dat wel weg moest gaan, nou in ieder geval niet ongi dat scheelt dan nog wat.

Das ook niet leuk dat Jan altijd moet werken met oud en nieuw, ongezellig zo.

Mies is er nu voor het eerst niet, sinds dat wij samen zijn dan he, 8 jaar daarvoor was hij wel met oud en nieuw ook weg.

Nou moet ik zeggen dat oud en nieuw niet meer zo is als vroeger dan wilde je echt weg en stappen maar nu is het anders en niet meer zo belangrijk.

Ik hoop dat je snel opknapt

Geplaatst

Beterschap Es.! Lastig die aambeien. Ik heb er na de bevalling speciale zalf en tabletjes voor gekregen. (homeopathisch.) hielp enorm! Joy1

Geplaatst

Jeetje Es, dat is zeker lastig. Maar gelukkig geen menstruatie, dat is dan wel weer fijn.

Heel erg veel beterschap trouwens, ik hoop dat je snel opgeknapt.

Wij hebben kerst ook weinig gepland.

Danny moet kerstavond en 1e kerstdag werken en tweede kerstdag gaan we naar mijn broer en schoonzus, samen met mijn ouders en mijn andere broer en schoonzus. Dus ik moet nog even kijken wat ik met de meiden ga doen. Ik hoop op uitnodigingen :-) hahaha...

Oudjaar weten we nog niet. Ik ga er van uit dat Danny moet werken, maar goed, ik heb er weinig mee, dus het geeft niet.

Ben nu bezig een kerstmenu te maken voor 2de kerstdag.

Danny en ik koken dan altijd voor de hele familie, tja dat krijg je met een kok in huis he?! :-)

Voorgerecht gaat mijn schoonzus maken, maar wij doen dan de hoofdschotel en het nagerecht.

Als jullie nog leuke ideeen hebben???

Nou hier gaat het verders best goed. Jamillah is de laatste tijd heel erg gezellig, en Amirah heeft bijna geen krampen meer.

gisterenmiddag heel even een uurtje, maar 's avonds helemaal niks!!!! Jahoe!!!!!!!

Hoe gaat het verders met jullie? En de kerstplannen?

Ow, es, nog bedankt voor je kerstkaart, heel schattig!

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Medusa, Niki, Joy1 jullie adres heb ik niet dus helaas geen kaart kunnen sturen, sorry? PB anders even haah.

Geplaatst

geeft niets van de kerstkaart, ik doe er dit jaar niet aan, heb dr geen zin in

Hoe gaat het Es, wat opgeknapt??? zijn er al fotoos van de kerstvoorstelling??

Mies zou dinsdag thuis komen en ik zou dan naar Den Helder gaan met de trein om samen met zn collegas een soort kesrtborrel te doen, maar ze vliegen al weer niet vanaf woensdag, ze hopen dat de vluchten maandag weer beginnen Mies denkt dat hij wel een paar dagen later thuis komt, hopelijk nog wel voor de kerst maar misschien red hij dat niet

Geplaatst

Hallo girlies,

Nou het is hier hard werken hoor. Krampen van Florence blijven nog steeds, maar gelukkig pakt ze nu het speentje en dat helpt alweer iets. En Charlotte is volledig in de pubertijd en niet lekker, dus die is de hele dag in de weer. En ontzettttttttttttttttttend moeilijk naar bed te krijgen. We proberen altijd alles met harmonie te doen, maar zij zet het om de haverklap op blèren.... Hmmm. Kan er niet zo goed tegen. Vindt het ook zo zielig voor haar en voor de baby en voor ons. Maar ja, het hoort geloof ik bij de leeftijd, terrible two, zeggen ze weleens. Sinds kort heeft ze ook door hoe haar slaapzak uitmoet, en dan gaat alles soms uit. Sowieso kleedt ze zich nu om de haverklap uit. Potje vindt ze ook weer interessant, was even weg toen de baby er net was, maar nu is het weer 'in' zeg maar. Moe ben ik. Een 'aan en uit' knopje zou toch wel fijn zijn met die kids.

Medusa, ik heb dat ook vaak genoeg gedaan hoor die test toch nog doen ookal weet je beter. Es, heel veel sterkte met je spiraaltje en je buikpijn en buikgriep. Diana pff hopen dat de verbetering aanhoudt met de krampen. Joy, de groetjes van mij. Nou ik ga proberen even te slapen. Na veel geblèr en gedoe slaapt Charlotte nu. Florence ook en is bij papa dus ik mag ff naar bed. Waaaaaaaaaah, snel zijn voordat er weer een andere crisis ontstaat.

Ik vind dat echt hoor. Soms is het net crisismanagement. En waar gaat het eigenlijk over.... :-) Mama........ Papaaaa......... Neeeeeeeeeeee Ikkkkkkkkkkeeeeeeeee dit ikkkkkkkkkkkke dat etc. etc. Probeer maar in de toekomst te kijken en dan kijk ik waarschijnlijk met weemoed terug naar toen ze nog klein waren. Hihi. Xjes van niki

Geplaatst

Wij hebben sinds vandaag ook een leuke kaart klaar en ....de komende dagen gaan we schrijven. (Het is een nieuwjaarskaart.) Haha, crisis...ja, die heb je maar zo. We hebben er allemaal hier op z'n tijd mee te maken he? Succes!!! Trusten joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

He Joy het maakt toch niet of je een kerstkaart stuurt of nieuwsjaarskaart. Ik stuur een kaart voor beide dan ben je er gelijk van af haha.

Het heeft hier heel heel erg gesneeuwd vannacht. Zeker wel 20 cm gevallen. Heb net een foto gemaakt van de tuintafel.

Hieronder ook wat foto's van de kerstvoorstelling en nog 1 van dat ze samen aan het spelen zijn met Thomas de Trein. Zo leuk.

Geplaatst

Wat een leuke fotoos Es, en als je Jens en Robbie zo ziet spelen zie je eigenlijk weinig verschil tussen hun 2, ook kwa grote of komt dat door de stand van de foto zeg maar???

En inderdaad wat een berg sneeuw gevallen vannacht echt wel super leuk, inderdaad wel 20 cm denk ik.

Hier begint de kerstblues toe te slaan hoor, ik heb altijd wel een soort decemberdepressie en dat valt mee dit jaar maar echt hij slaat nu in als een bom, moet echt mn tranen bedwingen. laat maar snel 1 januari zijn

Niki, wat zielig dat Florence zulke krampjes heb, kan me dat inderdaad ook nog herinneren van Charlotte.

Hoop dat je gister ff lekker heb kunnen slapen, klinkt allemaal erg vermoeiend zo met Charlotte in de peuterpuberteit.

Gast estrhalita
Geplaatst

He bah een decemberdepressie. Die ken ik gelukkig niet. Ik vind deze tijd van het jaar toch ook wel weer wat hebben hoor.

Robbie en Jens schelen inderdaad niet veel qua lengte. Robbie draagt maat 104, Jens draagt 92. Dus een centimeter of 10 zit er nog tussen. De voeten zijn even groot haha.

Hoe is het met Ilona?Nog ziek? jens is niet echt ziek, maar wil alleen niet eten. Bah.

Morgen een uitje staan naar een vriendin, helemaal in Steenwijk. Ik hoop dat het weer het toelaat.

Geplaatst

Ja, ik heb nog al behoorlijk van nare dingen mee gemaakt in decemer waardoor deze maand nogal een lading heeft gekregen, en het "gezeik" met mn ouders houd tot de dag van vandaag niet op zodat we ook nooit achter ons kunnen laten, het blijft een beladen maand.

Ilona is nog wel heel jankerig en niet lekker in dr velletje, en net weer een poos tegen me aanhangen enzo maar gelukkig niet meer gespuugd, hoe gaat het met jou Es wat opgeknapt???

Als jens maar niet gaat spugen, dat is erg vervelend.

Hoop dat je morgen naar je vriendin kan

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik voel me goed, maar vannacht niet hoor. Jens heeft vrijdagnacht gespuugd. Meer niet. Gisterenmorgen wil hij om 10 uur weer naar bed. dat hebben we dan ook gedaan en heeft hij geslapen tot 12.30 uur.

robbie is aan de diarree. Maar voor de rest heel levendig.

Klote dat bepaalde dingen nou net in deze maand zijn gebeurt Dt blijft dan inderdaad bij je he. En dan is het nog eens onzeker wanneer Mies naar huis komt. dat speelt natuurlijk ook mee.

Geplaatst

Ja op dit moment speelt dat nu ook mee, of Mies thuis komt het mislukken van de IUI's en inderdaad dat er gewoon een aaltal K dingen in deze maand egbeurd zijn waardoor het zo'n k maand is, het is allemaal wel lang geleden maar blijft erg hangen, ik ben op mn 16e op 5 december uit huis gezet, had alleen maar de kleren die ik aan had en meer mocht ik niet hebben en vervolegns werd mij vlak voor de kerst onder mn neus gewreven hoe mijn famillie allemaal leuke kerst dingen gingen doen en dat ik niet mocht komen en ook echt alleen zat, heb toen een paar jaar met kerst in mn eentje gezeten, 3 jaar later is in december met heel veel gedoe de figuurlijke bom barste zijn mn ouders uit elkaar gegaan, dat ze uit elkaar gingen is niet erg nooit erg gevonden hadden ze eerder moeten doen, maar het hoe en nu al 12 jaar is er elk jaar gezeik omdat ze elkaar niet kunnen luchten en zien en daar wij echt last van hebben en ik momenteel de problemen met mn moeder geen contact enzo, sorry ff mn hartje luchten blijkbaar nou ja dat zorgt er in ieder geval voor dat ik december blues heb :-/

Hoop dat het bij de jongens hierbij blijft en niet verder ziek worden.

Morgen maar ff sleetje rijden met Ilona, de kinderen van mn zus zijn er de hele dag morgen, dus ff buitenpret maken.

Geplaatst

Jeetje Medusa, dat is echt balen zo'n decemberdepressie, maar als ik zo je verhaal hoor kan het haast niet anders.

Jeetje, sterkte deze tijd dan maar!!!

:hugs2:

Hier in huis gelukkig geen zieken, behalve dat Danny verschrikkelijk rugpijn heeft, maar goed dat is niet echt ziek natuurlijk.

Amirah ging gisteren heel slecht.

Van 8.30 tot 21.00 wakker geweest met wat krampjes en niet kunnen slapen.

Erg zielig weer.

Wat is er bij jullie veel sneeuw gevallen zeg! Hier viel het allemaal gelukkig wel mee.

Ik denk dat er nu zo'n 10 cm ligt, en vanacht is er helemaal niks meer gevallen, dus dat is wel heel fijn.

De wegen hier zijn wel heel slecht, veel ijs, en er word niet echt goed gestrooid lijkt wel.

Fijne zondag allemaal!

XXX

Geplaatst

Das raar dan Diana, iedere keer sneeuwt het meer bij jou dan bij ons, hier is het echt een dikke winterdenken wat er ligt heel veel gesneeuwd vannacht, maar ook slecht gestrooid hier, hoe komt het dat Danny last van zn rug heeft of is dat echt zn zwakke plek dat hij er vaak last van heeft??

Wat zielig weer voor Amirah en jullie natuurlijk.

Hoe gaat het eigenlijk tussen jou en Danny??

Hoop dat het snel beter gaat met amirah

Ja dat rot gevoel in december kom ik maar niet van los kan me echt heel down en rot voelen.

O ja, wat ilona gedaan heeft, we hebben 2 weken geleden een nieuwe tv gekocht en ze heeft met pen heel veel gekrast op het beeldscherm, gelukkig geen beschadiging maar wel heeeeeel veeeeel pen strepen op het scherm, ik kreeg het met schoonmaak middel er niet af maar gelukkig had mn zwager speciaal lsd reiniger en het is er gelukkig af.

Ik ga ff proberen of Ilona naar bed wil en zelf ff onder de zonnebank

Geplaatst

Hmm zonnebank, lekker!!!!!!

Ja de sneeuw valt hier best mee, al vind ik het evengoed wel heel erg veel hoor :-)

Danny heeft wel vaker last van zijn rug het is een zwakke plek.

Twee weken terug is hij op zijn werk gevallen (buiten hoor) en toen is het weer begonnen.

Morgen maar even de chiropractor bellen, en dan is het zo weer over bij hem.

Geplaatst

ik heb ff onder de zonnebank gegen, ik hoef/wil niet echt bruin zijn maar ik ben zooooo wit van mijzelf dat mensen anders 100 keer vragen ben je ziek, dus wil net dat witte er af hebben.

Hoop dat het ook over is morgen met Danny zn rug

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden