Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

vandaag met Jens naar cb geweest. jens is nu 102,5 meter, een lange knul maar slanke den met zijn 14,7 kilo. Heb er niet zo'n fijn gevoel aan over gehouden aan hedenmorgen. jens loopt al bij de oogarts. Zij stond erop ook een oogtest te doen. Na de 3de regel stopte hij ermee en toen was ze ervan overtuigd dat Jens meer niet kon zien en dus een bril nodig heeft. De oogarts meet jens zijn ogen met een apparaat en ging heel goed. Hij heeft een cylinderafwijking en zij verwacht dat hij straks op school een brilletje moet, maar nu nog niet hoor. Nou daar was de arts van het cb het dus totaal niet mee eens en over 3 maanden moest ik maar terug komen om het nog een keer te laten testen. Toen heb ik gezegd dat ik het daar niet mee eens ben en dat ik vertrouw op onze "eigen" oogarts. Robbie loopt ook bij die oogarts dus heb meer vertrouwen in haar dan in de arts van het cb.

Jens eet geen groente en dus vroeg ik haar hoe ik dat moest aanpakken. Ze zei meteen dat Jens ijzertekort had (hoe kan ze dat zien???) en dat hij dus wel groente moet gaan eten. Voor het eten 2 hapjes groente moet erin. Maar Jens kotst alles uit. Nou dan moet ik gewoon de kotst op een lepeltje doen en weer terug in zijn mond doen. Dan leert hij het wel. @@@@@@@@@@@@@???????????? ggggggggggggggrrrrrrrrrrrr STOM WIJF.

Ook mag Jens niet meer alleen Carvancevitan drinken, maar ook af en toe thee, water, roosvicee etc etc. En niet uit een rietjesbeker, maar uit een glas.

Nou ik ben behoorlijk ontdaan door dat wijf. Sorry moest het even kwijt.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echt, de ervaringen van het CB je wordt er niet goed van.

Bij mij op CB zeggen ze juist, ga niet het gevecht aan met eten dat verlies je en je kind krijgt daardoor meer aversie tegen eten.

Wat een stomme muts en inderdaad een oogarts weet heus wel meer dan zo'n CB arts.

Je kan proberen om Jens elke dag van die kindervitamines te geven zodat hij die wel binnen krijgt, eet hij wel fruit? dan kan je elke dag wat extra fruit geven.

Maar wat een belachelijk advies dat kots toch in zn mond doen.

Ilona krijgt ook meestal in rietjes beker of met een gewoon rietje, nou en.

Kan me goed voorstellen dat je kwaad bent.

Maar hij is inderdaad lang en dun. dat geeft ook niet.

Gast estrhalita
Geplaatst

Heb vanavond toch geprobeerd een druppeltje groente zeg maar voordat we gingen eten. Gillen gillen, op de gang gezet. Toen kreeg hij een woede aanval haha maar na 15 min heeft hij een minuscuul klein stukje rode kool op. Dus we gaan nu volhouden. En morgen ga ik knijpfruit/groente van hak/zonatura halen vor extra vitamines. Hij krijgt al vitamine en fruit hoor

hij heeft niet gekotst trouwens, wel kokhalzen haha

Hij ziet er niet echt dun uit hoor, gewoon slank maar echt niet mager

Ja stom toch hè die cb's gelukkig nog maar1 x bij 3 jaar en 9 maanden

Geplaatst

Pf.....nou, wat een dag zeg! Gewoon bij je gevoel blijven hoor. Het heet niet voor niets een OOGarts. En stukjes rauwe groenten? Worteltje ofzo? Heel veel kinderen vinden gekookte groenten niet lekker dan wordt het slijmig. Een potje (baby)groenten? Een soepje? rietje erin en klaar. Gut....Succes. Joy1

Geplaatst

Nou als hij wel zn fruit en vitamines binnen krijg zou ik er helemaal geen drama van maken.

De kinderen van mn zus aten/eten ook geen groente, mn neefje begint nu met groente eten hij is 8,5 en mn nichtje eet nog geen groente en die is bijna 5.

Wat mn zus vaak deed is de groente pureren en ergens door heen doen, pasta of rijst, dan hebben ze niet door dat ze toch groente eten.

Ik zou er zeker geen gevecht van maken.

Gewoon slank is toch prima :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou elke avond gaat er 1 klein (heel klein) hapje in, dus het begin is er. Langszaam de hap groter maken. Maar de laatste 2 dagen is Jens gewoon zelf een heel drama. Alles is van hem, baldadig niet willen luisteren bbbrrr. Verschrikkelijk. Zal wel weer een fase zijn.

Geplaatst

Ja ben er ook nog :-)

Gister weer echo gehad, rechts waar de verstopping/vergroting zit was niet te zien, hij lag er met zn rug voor, links waar de vorige keer niets mee aan de hand was, was nu ook een vergroting te zien,niet zo groot als rechts maar toch het zit er.

Heb nu 2 januari een uitgerbreide echo om links en rechts weer ff goed te bekijken.

Ik voel me gelijk weer rot, ben bang dat het erger geworden is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje man wat een rot nieuws. Ik ben even sprakeloos. En waarom moet je 2 weken wachten op een echo en niet volgende week of deze week nog. Ik ga echt voor je duimen hoor dat ze het verkeerd hebben gezien. Is Mies thuis voor je? Wat als je dit alleen moet doen...............xx

Geplaatst

Die echo was eigenlijk gepland voor 30 januari, ben dus al erg blij met 2 januari.

Mies gaat de 29e weer werken, hij is nu gelukkig wel thuis maar met die echo is hij weer net weg.

Ik heb eerlijk gezegd er nu ook erg veel moeite mee dat hij steeds weg is, ben dat niet gewend van mijzelf, maar hier door en de hormonen en alles.... pfff vind het zwaar hoor.

Wat zijn jullie plannen voor de feestdagen??? mij vader is vandaag naar afrika op vakantie voor 3 weken, we hebben afgelopen zondag soort kerstdinner bij hem gehad, en zaterdag met mn moeder hapje eten en zondag schoonouders blijven daar slapen en maandag met mn zussen kertsdinner.

x

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik kan me voorstellen hoor dat je het zwaar vind dat hij weg is. Door de zwangerschap, maar natuurlijk ook nu dat er iets niet helemaal juist is en dan wil je toch hem steeds bij je hebben lijkt me. En in ieder geval bij alle controles bij je hebben. Het is toch allemaal onzeker nu, bah zeg.

leuke kerstdagen hebben jullie en je bent dus in de buurt :)

Morgen gaan wij lekker zwemmen met de jongens. 's nachts moet Jan werken.

1ste kerstdag ga ik om 10 uur met de jongens naar de bioscoop naar de film van Mega Mindy.

's middags komt mijn schoonvader hier eten.

2de kerstdag ga ik mijn opa halen bij mijn nichtje en die breng ik bij mijn moeder. Dan ga ik nog even naar huis en rond 14 uur gaan we naar mijn moeder waar we blijven eten. En dan zijn de dagen weer voorbij. Ik heb er nooit zoveel mee. Altijd dat verplichte bij elkaar op visite zitten. Dat hoeft van mij niet zo.

Vanmorgen heeft Robbie kerstviering op school gehad en moest hij met zijn klas een liedje zingen. Hij deed zo goed mee, was zo leuk om te zien. Hij gaat momenteel echt heel erg praten. Misschien dat jullie hem nog niet verstaan hoor, maar het gaat echt heel goed. Ook Jens gaat met sprongen voor uit. Al 5 a 6 woord zinnetjes soms dus super. Zo leuk.

Nou ik ga de kids in bad doen en lekker even met Jan een avondje uit.

X

Geplaatst

Hoe was je avondje uit met Jan??

Wat leuk he zo'n kerstviering en wat goed dat robbie al zoveel beter gaat praten, daar begint het toch mee dat papa en mama het wel verstaan.

Jullie gaan ook leuke dingen doen, hoeft Jan alleen vannacht te werken deze dagen???

Voor mij hoeft ook niet zo hoor die verplichtingen, mijn ouders zijn gescheiden en het ligt ook nogal gevoelig hoeveel tijd en wanneer we bij wie doorbrengen. pfff

Bij mn schoonouders is wel relaxe.

ja inderdaad het liefst wil ik hem bij elke controlle erbij hebben, sowieso om het moment zelf maar het is zo raar dat er iets aan de hand is en je kan het eigenlijk niet met elkaar over hebben.

Vindt er ff niets aan dat hij dit werk doet.

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

ja was wel even lekker een avondje samen op pad. hadden we nodig geloof ik.

Gelukkig heb ik dan geen contract meer met mijn vader anders moet ik me helemaal in allemaal bochten wringen met iedereen te bezoeken.

Ik ben vanmorgen met de boy's naar de bios geweest. Naar de film van mega mindy. Het was zo leuk en ze hielden het goed vol. Echt leuk man.

He hele fijn kerstdagen en tot later. ....

Geplaatst

Fijne kerstdagen gehad??? wij in ieder geval wel, lekker eten en was gezellig.

Net Mies weer naar het station gebracht, hij is weer voor 3 weken weg, tranen met tuiten in de auto getver vind er echt niets aan...

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw wat een mooie buik heb je zeg. echt een jongens buik. Nog maar 11 weken en dan krijg je je keizersnede denk ik he. Spannend hoor. HJe ziet er wel heel moe uit op de foto's, klopt dat?

Meid ik kan me helemaal voorstellen dat je baalt dat Mies nu weg is. Vooral door alles van de zwangerschap, het gebeuren met zijn niertjes, 6 dubbele hormonen :)En dan is hij ook nog eens 3 weken weg. het is ook wel lang hoor. Gelukkig kan hij wel bij de bevalling zijn (vooral nu het een geplande ks is). Wanneer heb je ook al weer je echo, maandag toch? Ik wou dat ik me je mee kon voor je. Maar helaas zijn onze afstanden te ver weg he. Soms wel klote hoor.

Ja de kerstdagen heb ik overleefd, maar van mij heoft het niet zo. mannetje heeft uiteindelijk 2de kerstdag nog moeten werken en morgenavond moet hij ook weer werken. beginnen om 22 uur. Dus ik luid het nieuwe jaar in bed in met mijn honden en hopen dat de jongens doorslapen.

gisteren nog naar de winterefteling geweest. De jongens hebben weer zo enorm genoten.

Geplaatst

Ik draag echt alsof ik een bal onder mn shirt heb naar voren, van achter zie je niet dat ik zwanger ben zeg maar.

Ben ook moe, zit er al wel weer behoorlijk door heen.

Wat leuk de winter efteling, zijn dan ook alle atraktisch open of hoe moet ik dat zien??

balen dat hij uiteindelijk 2e kerstdag ook nog moest werken en vanavond, zitten we samen alleen met de kid(s)

Mn zus gaat maandag mee gelukkig, wil dat niet alleen doen.

Hij hoeft hierna in feb nog 1keer voor 3 weekjes weg en dan is hij gelukkig 9 weken thuis, heeeeerlijk kijk er echt naar uit.

Vannacht Ilona in bed gehad, ze heeft al vanaf maandag of dinsdag niet meer gepoept, ze moest zo huilen van de pijn dat ze niet kan poepen, echt zielig, heb net laxo gehaald, hopelijk werkt dat.

Als ik je vandaag niet meer spreek, hele goede jaarswisseling en en mooi en gezond 2012 xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een toeval Jens had ook 3 dagen niet gepoept en gisteren enorme pijn in zijn buik. eerst kwam er een keutel. Op de wc gezet, op schoot met een luier om, in bad etc etc. Niks hielp. Gelukkig 's avonds een hele grote boodschap en vanmiddag kwam het ook vanzelf weer. (helaas niet op de wc). Maar hier kwam het vanzelf weer. Wat ook help is anders wat olijfolie door het drinken doen. HOop voor je dat het snel op gang komt.

De winterefteling is super leuk. Bijna alle attracties zijn open. Heel veel vuurkorven met muziek. Overal ligt nepsneeuw er is een langlauf baan, gewoon leuk. 2 jaar geleden waren wij er ook, maar toen lag er echt sneeuw. Nu was het regen en dat is dan wel jammer.

Oh wat lekker dat Mies straks 9 weken vrij is. Dan is hij in het begin na de geboorte van jullie mannetje er in ieder geval. Alleen nu alles zo onzeker is weet je niet of die 9 weken genoeg is natuurlijk ivm mogelijke operatie van die kleine.... Soms snap ik wel dat die baan klote is hoor. Jan is ook vaak weg, maar slaapt altijd wel thuis zeg maar.

Ik wens jullie ook een hele fijne avond. Ik hoop dat de jongens door de herrie heen slapen. Een goede jaarwisseling en een hoop gezondheid voor 2012.... xx

Geplaatst

Heb toch de huisartsenpost gebeld, en de arts zei dat het er toch echt uit moet en dat ze uitloopdiaree heeft. dat schijnt het water te zijn wat heel hoog in de darmen zit wat nog geen ontlasting geworden is.

Heb recept gehad en haar net een klysma gegeven, 2 minuten later begon het en met veel huilen en verkrampen is het eruit gekomen.

Heb ook medicijn gehad en moet haar 2 weken lang een zakje per dag geven om haar darmen weer in orde te krijgen.

Krijgt ze alsnog koors of en spugen dan moet ik weer bellen.

Toevallig dat Jens dat ook had.

Ik zet haar vanmiddag lekker in warm bad.

ja heerlijk 9 weken vrij, we hebben echt nog geen idee hoe of wat er wanneer gaat gebeuren na zn geboorte, ik ga maandag wel aangeven dat ik een gesprek met kinderarts wil om van te voren enigsinds ingelicht te zijn.

Dat klinkt leuk de winter efteling, ja met echt sneeuw is natuurlijk het mooist.

Hopelijk slapen de jongens door vanavond. xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

ele dO wat zielig zeg. Bij Jens is in ieder geval de poepmachine weer opgang. Die zakjes ken ik wel dat zijn extra vezels, die heb ik vroeger ook gehad.

Ja ik zou ook een gesprek aanvragen bij de kinderarts. Je wilt toch iets meer weten wat je kan verwachten na de bevalling he. Ik vond het erg heftig die maand dat Robbie in het ziekenhuis lag. Nu had ik de mazzel dat hij mijn 1ste was dus ik kon de hele dag bij hem zijn, maar jij hebt ook Ilona nog. Hopelijk is de echo van morgen duidelijk en weet je dan gewoon ook wat meer.

Zo we hebben oudjaarsavond overleefd. Om 22 uur lag ik lekker in bed met een film. De kids hebben heel goed doorgeslapen en nergens last van gehad. Alleen toen ik vanmorgen beneden kwam bleek dat de koelkast het had begeven. Ja een heerlijke bedorven lucht dus nu in huis. En niks te eten voor op brood etc. Balen want Jens lust alleen maar vleeswaren op brood. Zwaar klote dus want het is een inbouwkoelkast dus dat wordt weer enorme stress in huis om de juiste te vinden en hem in te bouwen. Bah. Geen goed begin van het nieuwe jaar. Jan was ook pas om 7.15 uur thuis, dus die slaapt ook nog wel even. Laat de spullen nog maar even in de koelkast staan totdat hij beneden is.

Hoe laat heb je morgen de echo?

Geplaatst

Jeetje, das balen van de koelkast, daar zit je niet op te wachten nee.

En dat op zondag en 1 januari.

Wat goed zeg dat de jongens door geslapen hebben, Ilona is er ook niet wakker van geworden.

Ilona moet nu 14 dagen lang dat poedertje nemen, nou ze weigert, heb het nu in dr siroop gedaan maar nog nu wil de dr siroop niet, ze heeft niet geziend at ik het erin gedaan heb.

Zonet verkrampte ze weer helemaal, het is nog niet over in ieder geval.

Morgenvroeg om 8.30 uur, lekker optijd.

Vreschrikkelijk zeg dat hij een maand in het zh gelegen heeft, nou verwacht ik dat niet bij hem, maar heb nu geen idee, dus hopelijk verwijst ze me vast door naar kinderarts.

Gast estrhalita
Geplaatst

Normaal zijn hier op zondag de winkels open, maar vandaag dus niet. En ja morgen gaan ze pas om 11 uur open. het een is inbouwkoelkast dus dat wordt gezellig haha.

He en als je het door een toetje doet of zo. Iets wat ze heel lekker vindt??

Ja een maandje maar, toen hij geopereerd was waarschuwde ze mij voor 3 maanden ziekenhuis. Dus 1 maand viel nog mee.

Wonderbaarlijk toch dat die kids door al die herrie heenslapen? Jens ligt nu weer lekker te slapen?

Geplaatst

Goedemorgen,

wat een verspilling vanmorgen om zo vroeg naar het zh te gaan.

wat een K arts zeg getverdemme, ze zei nog net niet dat ik me aanstelde, ze zat maar dat het niet nodig was dat ik kwam vandaag en dat er niets was om zorgen om te maken, ze zag vaker gevallen die veel erger waren bla bla bla en dat ze nu toch niets kunnen doen, ze zei letterlijk jammer dat je er bent.

De vorige x zat ze te vertellen dat ze dit niet zo vaak mee maakt en dat deze verstopping wel heel erg groot was en dat hij geopereerd zal worden, nu zegt ze dat er niets is om zorgen om te make dat ze veeel vaker veel erger mee maakt.

Vroegen we hoe het zat met eventueel nierschade, zegt ze tja als er nierschade is dan is het zo.

Op het eind zegt ze nog ff, ja ik probeer je ongerustheid weg te nemen, mn zus zegt van dat is ze toch, er is iets niet in orde dan ben je ongerust zo werkt dat, ach ja de glans is er wel af zegt de arts.

Zij heeft zelf amper naar de echo gekeken, alleen een arts in opleiding en die dacht dat het iets verminderd was, maar die was er de vorige keer niet bij, dus hoe weet die dat nou....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden