Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja wie weet is 1 van die 3 de naam van ons zoontje :-) dat weten we nog niet, hebben ze opgeschreven en we zien het wel.

Heb ook al een heel leuk geboorte kaartje gezien heb hem alleen nog niet aan Michel laten zien weet dus niet wat hij er van vindt.

O leuk die hobby, ik ben heeeel slecht in fotos nemen en zo shame on me met een kind.

Ik zal een sop je FB kijken.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik ben ook niet zo goed in foto's nemen, maar met deze nieuwe camera gaat het me een stuk beter af. Dus nu wil ik het echt gaan leren. Ik ben er de hele dag meebezig dus ja dan er maar me hobby van maken haha

Geplaatst

Wel leuk zo'n hobby, heb op je fb gekeken en gereageerd.

Hij vind dat kaartje ook echt leuk dus heb een proef kaartje besteld en als die mooi is dan wordt die het :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo vandaag een taaltest met Jens gehad. Deel 1. Nou hij loopt flink achter. Als voorbeeld van de 21 woordjes die hij moet kennen kende hij er maar 6. Rare test, maar hij loopt echt achter. Dus 1x per 2 weken krijgt hij logopedie en nu als huiswerk elke avond voorlezen maximaal 10 minuutjes.

Onze wasmachine was zondag overleden. vandaag eindelijk de nieuwe in huis. Man wat een gedoe zeg zonder wasmachine. Maar nu ben ik dus lekker aan het wassen haha.

Geplaatst

Jeetje zeg, wat raar hij moet dus bepaalde woorden 21 stuks kennen en als hij die niet kent loopt hij achter??? wat vragen ze dan wat voor woordjes??

Lees je nooit voor dan??

Ja dat echt k als je wachmanchine stuk is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee ik leg het verkeerd uit. Het zijn een soort spelletjes die ze moeten doen. Benoemen van wat lichaamsdelen (die oefenen wij elke avond, maar nu juist net niet tong en duim) Dus die 2 kend hij al niet. Dan had je een groot huis, klein huisje, aap, poes, vogel, grote bloem en kleine bloem. Alle diertjes moest hij op het kleine huisje zetten en hij zetten ze op het grote huisje, fout dus. Allemaal van dit soort opdrachtjes zeg maar. Dit is dan het begrip. Dan krijgt hij plaatjes te zien van bijvoorbeeld een lamp en dan moest hij vertellen dat de lamp ook aan kan en uit, dat de beer een boekje leest, etc etc. Al bij al weet hij natuurlijk wel veel, maar gewoon niet goed genoeg. Dit komt waarschijnlijk door Robbie. Hij moest een stofzuiger benoemen en Robbie noemt dat Schep, dus ja Jens ook etc etc. Ik vond het een goede test. Hij vond het ook een beetje eng, want normaal zit Robbie hier natuurlijk en speelt Jens alleen daar. Daarom volgende week nog een deel. Maar ze merkte wel dat Jens heel snel woorden van ons overneemt en dus dat hij snel bij zou kunnen komen. Dus ze denkt een half jaartje logopedie en dat het dan goed is. 9 van de 10 kindjes lopen bij een logopediste dus het is helemaal niet erg. Ze deed de test ook heel leuk en toen ze zag dat hij er moeite mee had hebben we eerst een spelletje lotto tussen door gedaan en hier verwerkte ze gelijk weer de test in met te vragen wat hij ziet haha. Heel slim opgezet.

Nee ik las nog niet voor. Gewoon omdat ik daar 's avonds voor het slapen gaan geen zin in heb. Overdag lezen we natuurlijk wel boekjes maar dat zijn niet echt voorleesboekjes. Nu gaan we dus echt netjes voorlezen elke avond. Het beste is om voor te lezen uit boekjes die rijmen. Dat werkt blijkbaar het beste. Hoorde ik ook nog eens van Robbie zijn therapeute vandaag. Het gote liselot voorleesboek is daar een hele goede voor. Vanavond dus met zijn 3-en in 1 bed gelegen en netjes 1 verhaaltje voorgelezen. Ze vonden het super en bleven ook netjes liggen en niet klieren. Dus ik hoop dat ze zo netjes blijven, want dan vind ik het wel goed te doen.

Geplaatst

Oke, ja zo is duidelijk :-) nou ben benieuwd hoe Jens het op gaat pikken.

Het is ook geen schande hoor logopodie, als ze op cb vinden dat Ilona dat ook nodig heeft ga ik er ook heen.

goed hoor gelijk netjes met zn 3tjes in bed boekje lezen, Ilona wil niet naar bed zonder boekje gelezen te hebben, maar dat is meer plaatjes kijken en zeggen wat ze op de plaatjes doen. dan echt het verhaaltje te vertellen.

eind deze maand moeten we naar cb, moeten van te voren plaatjes door nemen voor de ogen test

Geplaatst

Hey meiden, wilde jullie even laten weten dat ik voor controle ben geweest. Bloed was weer niet goed, moet nu een jaar lang prednison nemen. Eerst een hoge dosering en dan steeds minder, en dan hopen dat het werkt.

Was dus niet geweldig nieuws helaas.

Het goede nieuws is wel dat een icsi zou mogen als het over een jaar stabiel is, dus de beslissing is toch wel aan ons.

Nou jullie zijn even op de hoogte, ik moet het kort houden want ik heb de hele tijd bloedneuzen

Geplaatst

Jeetje wat rot van je bloed en dat je een jaar lang prednison moet nemen, maar wel goed nieuws als je dan stabiel bent dat julli nog kunnen kiezen voor een icsi, erg fijn dat het jullie keus wordt wel of geen poging weer zwanger worden.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hè ladies mijn laptop is weer kapot dus effe kort.

Diana wat een klote ziekte zeg. Sterkte.

Ik moet de 23 ste volgens mij naar het cb. De keuze voor logopedie was mijn eigen keuze

Geplaatst

Hoi, tjonge wat een rotziekte idd. prednison ....als het helpt is het mooi maar kan me ook wel voorstellien dat je er nie al te blij mee bent? Even kort, ik ben maar weinig actief op de computer...

Geplaatst

Ik vind het erg heftig voor je! Vind het wel moeilijk om de juiste woorden te vinden met zo'n rot bericht. Sterkte meis. XXX Joy1

Geplaatst

Aankomend weekend vieren we Ilona dr verjaardag, heb er zin in, als we nu al aan haar vragen wie er bijna jarig is zegt zij zelf al Inona en glunderd ze.

Ze beseft het nu dat ze jarig is en zo, erg leuk om te zien.

Gast estrhalita
Geplaatst

Leuk is dat he. Ik vraag steeds aan Jens hoeveel jaartjes hij wordt en dan zegt hij keihard 3, maar geeft met zijn vingers 4 aan hahaha. Wij nog 3 weken wachten. eerst komt Sinterklaas dit weekend aan he. Wat vieren jullie haar verjaardag vroeg. Want de 19de is toch pas volgende week zaterdag?

Gast estrhalita
Geplaatst

Ps bijna op de helft he, super man. Wanneer heb je je 20 weken echo

Geplaatst

Donderdag de 20 weken echo, ben dan precies 20 weken :-)

Ja mies gaat aankomende maandag alweer weg, dus vieren we dit weekend Ilona dr verjaardag.

Geplaatst

Hi girlies! Lief dat jullie het begrijpen als ik weer eens niet kom opdagen.... :-) Heel fijn. Nou het was inderdaad denk ik wat Es zegt, een hele vroege miskraam, dat zei de dokter ook. De kans dat je een positieve test krijgt zonder dat er echt iets aan de hand is/was, is heel klein. En helaas na denk ik 5 andere testen kwam er niets meer positief uit. Maar we blijven proberen, nog even dan. Vandaag helaas weer ongesteld geworden. Ach ja, het geeft niet, ik ben heel gelukkig met de meisjes en vind ze geweldig. En als er nog één mag komen, dan zou dat super zijn. Komt die niet, dan is het ook goed, kan ik verder met de meisjes en mijn studie/werk en de rest. Eerder weereens gaan reizen, etc. etc.

Maar ècht stoppen met proberen was nog net even te vroeg. Het voelde voor mij nog sterk alsof er toch nog een kindje wil komen... Geen idee wat er wel of niet bestaat hoor. Wat ik heel vaak heb, is dat ik de klok zie, veel te laat dus, met de cijfers 1:23. Echt heel vaak. En (niet verder vertellen hoor... hihi) die cijfers opgeteld is 6. En ik heb nu totaal 5 leventjes in mijn lichaam gehad. Ja ik weet het, het klinkt vast raar enzo, maar toch ik dacht, ik ga het toch nog toelaten. Misschien wordt het niets, misschien toch nog een liefie. Afijn, we gaan het zien. Ik ga niet meer te lang proberen echter, want ik ben al zoooooooooooooooo oud. Hihi. Maar even nog een half jaartje ofzo.

Jeetje Jens, nou volgens mij dacht hij gewoon bekijk het maar met die test. Hihi. Zou ik ook doen hoor. Hij is vast heel creatief. Maar ach ja inderdaad, het kan geen kwaad, als er maar niet teveel druk op komt te staan toch? En die drol in bad! Geweldig. Heeft Charlotte ook een keer gedaan, maar ze was er zelf helemaal ontdaan van. En snapte toen ook pas dat dat niet de bedoeling was/is. Hihi. Nooit meer gedaan. Nee Charlotte is nog niet zindelijk. Maar is er wel mee bezig. Het ligt eerder aan ons dan aan haar denk ik. We hebben er lang niet echt iets mee gedaan. En nu krijgt ze stickers als ze op het potje/de wc gaat en kan ze sparen voor een lolly, wat enorm goed werkt. hihi. en ook mag ze oefenen zonder luier, en krijgt dan ook een lolly soms. Ach ja, omkopen is zo gek nog niet. hihi. Probleem is echter dat Florence dan ook een lolly wil en een bijna (vrijdag!!) 1 jarige met een lolly, voelt voor mij nog echt te vroeg. Maar ja, we doen het soms maar, want anders laat ze echt van zich horen. Oo daar is ze. Tot zo.

Geplaatst

O dat is jammer, net een hele tekst getypt... is het weg... achja. Wat stond er in? Hmm...

Zeker Es, ik vind ook dat je altijd heel veel leuke dingen met je jochies doet. Lees het altijd graag. Ik vind het ook altijd nog een hele toer met de twee dames op stap. Voordat ik de deur uit ben ben ik meestal 2 uur verder! hihi. Maar als we dan net in de auto zitten, heerlijk! Dan zitten ze vast, kunnen ze even geen troep maken, alle spullen zijn ingepakt, en we hebben even rust. Geweldig!

Verder is het ongelooflijk, maar wonen we inmiddels sinds 29 oktober op de 1e etage. Het is echt super. Een ruimte erbij, die bewoonbaar is, van 4.5 bij 14 meter! Een prachtige keuken die het doet, een woonkamer en een eetkamer. Charlotte kwam die middag thuis van opa en oma vandaan en heeft een half uur alleen maar lopen gillen van blijdschap, al rondlopen en strooiend met haar speelgoed. hihi. Het is echt een verademing.

En aanstaande vrijdag is lieve kleine Florence alweer 1 jaar! Wat een geluk toch he! Ze is ook zo leuk! hihi. Wat is het toch leuk hè mama zijn, maar ook ongelooflijk veel werk. En het is geloof ik inmiddels 4 jaar geleden dat ik een keer een nacht heb kunnen doorslapen. Ach ja...

Nou Medusa ik zal enorm voor je duimen met de 20-weken echo, ben echt benieuwd. Komt vast goed! En Diana, ik hoop dat het snel weer beter voor je wordt, want wat een ellende weer. Afijn allemaal veel liefs van mij, niki

Geplaatst

Hey Niki, wat rot toch een vroege miskraam, ik heb ze ook 2 keer gehad en vond het erger dan een negative test, of nestel in of mislukt gewoon maar niet dit.

Vind het dapper van je dat je toch nog ff probeert een 3e kindje, ik hoop voor je dat het lukt, maar jullie gaan er niet voor naar het zh? spontaan en anders niet???

:-D ja we kennen je ondertussen een beetje met het wel of een poos niet reageren.

Wat hard Florence vrijdag alweer 1 jaar, leuk hoor.

Ik vind het zoooooooooo knap van je dat je zo lang in verbouwing kan zitten, ik wordt al kriebelig als we de muren gaan sousen hahaha

Ik kan ook niet wachten tot ons zoontje geboren wordt, ik merk echt aan mijzelf dat ik hierna klaar ben met kinderen willen, ik vind het geweldig Ilona vind ik super en ik zal ons zoontje uiteraard ook geweldig vinden maar het is goed zo.

De 20 weken echo is inderdaad toch beetje spannend, zal vast goed zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Niki wat balen voor je meid. Maar je bent inderdaad al gezegd met 2 mooie meiden. En wie weet gaat het toch nog lukken.

Ik vind het ook heel knap hoor dat je in jullie huis kan blijven wonen tijdens de verbouwing. Ik zou het niet kunnen. Wordt al gek als we 2 dagen boven moeten leven als de vloer weer opnieuw gelakt wordt haha. Nee dat is niks voor mij.

Zo Medusa hoe was je echo? Alles goed?

En helemaal klaar voor Ilona haar verjaardag? Komen er veel mensen? Voor de verjaardag van Jens heeft bijna iedereen afgebeld. Ja dat heb je he rond de tijd van sinterklaas helaas.

Zaterdag komt hij dan eindelijk aan in NL he die goedheilig man. Robbie gaat logeren bij oma dus ik ga lekker met Jens naar de intocht hier in de buurt. Zo leuk man. HIj heeft het er de hele dag over.

Gisteren deel 2 gehad van de taaltest. Zijn zinsopbouw is wel goed. Hij moet tussen de 85-115 punten halen en scoorde 85 haha. Zijn woordkennis kwam uit op 80. Dus echt even een paar maanden knallen en hij is klaar bij de logo. gaat helemaal goed komen denk ik.

Geplaatst

De echo was inrpincipe goed, hartje, organen bloedvaten enz....

Maar naast de blaas was een vlek te zien die 1,5 keer de maat van de blaas was die ze niet kon plaatsen.

Woensdagmiddag een uitgebreide echo onderzoek in het zh om te kijken of het wat is en wat het dan is.

Ik probeer niet te ongerust te zijn en me voor te houden dat het niets is.

Komt helemaal goed met Jens, fftjes logo en dan is hij helemaal bij, wat goed dat rest redelijk op schema loopt.

Het wordt gezellig druk het weekend met Ilona dr verjaardag, heb er zin in.

Volgende week zaterdag komt de sint in Spijkenisse aan en ga dan naar mn schoonouders naar de intocht.

Gast estrhalita
Geplaatst

He bah zeg, toch altijd eng hoor dat soort nieuws. Het hoeft inderdaad niks te zijn en gelukkig kijken ze volgende week weer. We gaan van het goede uit toch he.

Hier in de wijk komt hij pas 26 november aan haha. Lekker laat. Maar wel goed hoor. Nu kunnen we elke zaterdag naar een intocht. Leuk toch voor de kids. Heb net alle Sint kadootjes zitten in te pakken. Ze mogen 4x hun schoen zetten en krijgen van ons 4 kadootjes op 5 december. Dan nog een kadootje van oma en nog van opa en van een vriendin dus zat toch denk ik. geen grote luxe dingen hoor. De schoen kadootjes zijn euro kadootjes haha.

Geplaatst

Ik voel me er ook niet prettig bij nee, je wilt dit niet horen, we gaan van het positieve uit.

Wij doen dit jaar nog niets in haar schoen denk ik, dat krijgt ze nog niets van mee, maar anders ook kleinigheidjes hoor, ze krijgt op 5 december 5 kadootjes en van de opa's en oma's ook nog wat, het is inderdaad zat allemaal.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik merk dat Jens er al heel veel van weet hoor. Hoort hij misschien op de peuterspeelzaal of zo. Maar alles draait om sinterklaas nu dus ik wil het echt gaan doen zoals het hoort dit jaar haha.

Ik ga heel erg voor je duimen dat het niks is. En waarschijnlijk omdat ze het niet kon plaatsen is het ook niks joh. Want als het iets zou zijn wat niet goed zou kunnen zijn dan wachten ze niet een week om het verder te onderzoeken denk ik hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden