Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames, ja sorry druk druk druk. Herfstvakantie dus Robbie de hele week thuis en dan weinig tijd achter internet.

Ik heb geen koortst meer gehad. En voel me eigenlijk goed. Wel verschrikkelijk moe, kan dus van de bolletjes. En sinds gisteren enorme (soort) menstruatiekrampen. Het is zeg maar in mijn liezen/ter hoogste van mijn eileiders. Dus het kan zijn dat de emmy ingenesteld is en dat ik nu al banden pijn zou kunnen hebben, maar het kunnen ook slechte voortekenen zijn. Ik weet het niet.

De innesteldag was dinsdag/woensdag dus ja....................? Ik weet het echt niet.

En hoe is het met jullie?

Geplaatst

Hey es,

Wat spannend, lastig he als je niet weet wat het kan zijn!! Wat zegt je gevoel?

Hier gaat alles oke.

Zit zelf ziek thuis met flinke griep, maar hoop morgen weer te kunnen werken!

Met jamillah gata het prima, het is een heerlijk kindje.

10 november na lange tijd weer naar het CB.

Kreeg al boos belletje dat we zolang niet waren geweest! Heb er echt een hekel aan!! Als je komt is er altijd wel wat en ga je met een rotgevoel weg.

17 november krijgen wij alle uitslagen. We moesten weer bloedtesten doen, en zaadonderzoek. Ik ben zoooooo benieuwd. Ik hoop dat de uitslagen allemaal goed zijn en we kunnen starten. Dus dan breekt de spannende tijd ook aan voor ons. Zie er toch wel tegenop!

Renaat hoe gaat het bij jou?

En hoe gaat het met Ilona? En al het gedoe met UWV e.d.???

Liefs Diana

Geplaatst

Hee meiden,

Jeetje wat gaat het hard met jullie kindjes, mondjes vol tandjes en staan etc.. Poooeehh dat staat ons over een paar maanden ook te wachten!

Es, heel veel succes met de wachtweken, ik ga voor je duimen!

Groetjes,

Pien

Geplaatst

hey Es, ja dat kan zij van innestellen, moeilijk te zeggen he het kan ook menstruatie zijn, duim hier hard voor je.

Diana, hoop voor jou dat alles goed is de 17e en dat jullie kunnen beginnen.

Ilona gaat super, ze loopt nog niet los maar af en toe staat ze wel perongeluk los. ja en verder een schatje natuurlijk.

Met UWV moet afwachten op de uitnodiging van de arbeidsdeskundige en daar van weer verder.

Ben zelf al druk bezig te bedenken voor Ilona dr verjaardag, want niet te geloven over 4 weken wordt ze 1 :blob1:

Ik wil voor haar als kadootje een houten poppenwagen in het paars, zooo leuk

En ja nodig je vrienden uit doe je dat op dezelfde dag, en met de taart wat voor 1 enz enz enz

Verder word ik gek van geduld moeten opbrengen dat Michel nog niet weet of hij een 2e kindje wil

Geplaatst

Verjaardagen, oefffff, ben blij dat je er over begint!

Ik heb ook geen idee hoe we dat aan moeten pakken!!

Ten eerste stikken wij rond die datum al van de verjaardagen, dus het plannen voor wanneer we het kunnen vieren is al een heel gedoe, maar dan inderdaad nog de vraag: "HOE?".

Wat voor taart, wat voor cadeau, wie nodig je uit, enzovoorts.

Ik heb werkelijk geen idee!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

HOi Dames,

De ongi krampen zijn verdwenen. Dus ik heb goede hoop op innesteling ???

Nog 1 week wachten, was vergeten hoe slopend die 2 weken zijn.

Hier hebben we de kadootjes voor Jens zijn 1ste verjaardag en sinterklaas al binnen hoor. Toevallig met Jan er gisteren over gehad wie we uit gaan nodigen. We gaan het niet super groot doen zoals Robbie zijn 1ste verjaardag. Die is in de zomer dus kan je lekker buiten zitten met iedereen, maar nu moet je wel binnen. Wij doen het van 15-18.30 uur. Taart van Bumba denk ik en wat broodjes met soep voor het avond eten of zo. En op de zondag voor zijn verjaardag. Hij is op een maandag jarig vandaar.

Moet inderdaad van het weekend maar een beetje iedereen gaan uitnodigen dan kunnen ze er rekening mee houden.

Geplaatst

Wat een goed teken dat je nu geen last meer hebt Es!

Nog even aftellen en je weet het!

Moet jij eigenlijk thuis testen? Of in het ziekenhuis?

Wat hebben jullie voor de verjaardag van Jens gekocht? Ik weet echt niet wat ik voor Jamillah moet gaan kopen. Vind het erg moeilijk.

Nou verders gaat het hier z'n gangetje.

Ik ben nu weer op mijn werk, ben nog niet 100% lekker, maar goed het is maar 1 dagje en dan weer weekend. Daar kijk ik wel naar uit hoor! Een week lang binnengezeten, en nu kan ik de deur weer uit, jippie!!!

Renaat, hoe gaat het met jou?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Helaas te snel gereageerd, want ik heb toch wel pijn gehad vandaag hoor. Dus ik weet het niet meer. Nog 7 dagen en dan weten we het. In het EMC mag je een zwangerschapstest komen doen, maar je mag ook thuistesten. In ieder geval doen ze niet aan bloedtesten. Ik weet ook echt niet wat die menstruatie krampen betekenen hoor. Even een beetje genand... Normaal als ik ongesteld moet worden krijg ik die krampen en moet ik veel wintjes laten. Dat doe ik dus nu ook dus ja ............... snap je. Maar ja aan de andere kant zitten we pas op dag 5 na de tp. Dus het kan nog alle kanten op.

Ik heb voor Jens het volgende gekocht.

En brandweerauto van Mega Blocks (Robbie krijgt namelijk een tafel van Mega Blocks)

Een Giraffe met ballen van Fisher Price volgens mij

Kerststalletje van Little People

Dit is voor de sint en zijn verjaardag he. Dus we weten nog niet wat voor wat. Onze oppas werkt bij Intertoys en nu is er een vrienden korting koopavond dus ik ga nog even verder kopen haha. Wij hebben nog geen bal in huis dus die moet er ook komen.

Het was wel super moeilijk hoor, want we hebben al zo verschrikkelijk veel speelgoed. De jongens hebben hun eigen speelkamer, buiten het speelgoed in de woonkamer. Het is hier nog erger dan een creche volgens mij.

Jensje moet maandag weer naar het cb. Hij kan inmiddels wel aan de tafel staan etc als ik hem eraan zet. Hij trekt zich nog niet op tot staan, maar blijft wel goed staan als ik hem neerzet. DUs het komt vanzelf inderdaad. HIj is wel snel met zijn tanden, want hij heeft 4 boven, 3 onder tanden en ja hoor 2 kiezen boven. Die is me toch snel he.

NOu ik ga zitten voor de allerlaatste aflevering van Gooise vrouwen snik snik.

TOt snel weer dames en zodra er hier veranderingen zijn dan laat ik het weten. Ja Diana dit krijg jij ook allemaal weer die onzekerheid en dan heb ik al 2 kids kan je nagaan het blijft onzeker haah.

Geplaatst

Hey Es,

Hoe gaat het met je??? Lukt het nog een beetje met het wachten?

Ik ben hard voor je aan het duimen hoor!

Hebben jullie eigenlijk nog cryo's over van deze poging? Of heb je dat nog niet te horen gekregen?

Wij hadden met onze vorige poging geen cryo's omdat er maar 1 eitje was bevrucht, maar ben best benieuwd hoe dat gaat als je ze wel zou hebben.

Nou hier is Jamillah het hele weekend al erg ziek.

Heeft koorts en slaapt bijna continu. We kunnen haar overdag met moeite een half uurtje tot een uurtje wakker houden en dan slaapt ze rustig weer 4 uurtjes, en dat gaat nu al drie dagen zo.

Heb nu toch maar de dokter gebeld, en om 14.40 moeten we heen. Ik ben erg benieuwd, vind het zo toch wel heel gek.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana,

Jeetje wat klote van Jamillah zeg. Is wel erg dat ze zoveel slaapt. HOpelijk is het gewoon een virus.

Nou hier gaat het helemaal niet. Sinds zaterdag enorm misselijk, goed teken zou je zeggen. Gisteren op de kermis opeens aan de buikgriep. Het liep zo mijn broekspijpen uit, echt niet gelogen. Nou kan dat ook als je zwanger bent. Ik zit nu op wachtdag 8 en kon me vanmorgen niet inhouden en heb een test gedaan. Die was dus negatief. Is denk ook nog wel te vroeg, maar ik had zelf toch ook al wel dat gevoel. Als ik me kan inhouden wacht ik tot vrijdag, maar ik denk dat ik woensdagmorgen ook nog een test doen en dan vrijdag weer. Dinsdag en woensdag is Jan er niet, dus kan ik dat lekker op mijn gemak doen. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik er nu al vanuit ga dat het mislukt is. Terwijl ik t/m gisterenmorgen het gevoel had dat het goed zat.

Of er cryos' zijn hoor ik deze of volgende week als het goed is. Ik hoop van wel maar ga daar niet zo van uit. Dus dan begin ik over 3 weken hopelijk weer met spuiten. Rond dezelfde periode als jou diana.

XX

Ps laat je even weten wat de dokter zei?

Geplaatst

Hey meiden,

Vanmiddag met Jamillah bij de huisarts geweest.

Ze heeft weer een oorontsteking, dus voor de 2de keer in 1 maand krijgt ze weer antibiotica. We zitten nu op ontsteking nummer 3, en bij keer nummer vier moet ze naar de KNO-arts, om te kijken of ze buisjes moet hebben.

De arme ziel!

De spanning neemt wel toe bij je Es! Al met al zegt het nog niet veel natuurlijk, maar ja, je eigen gevoel zegt vaak wel genoeg. Mocht het niet lukken (ik hoop van wel hoor!!) dan zou het leuk zijn als we dezelfde tijd voor een poging zouden gaan.

Kunnen we elkaar een beetje ondersteunen. Nog 3 weken en dan kunnen we er ook aan gaan geloven, pfffff!

Ben erg benieuwd of je cryo's hebt. Wat duurt het eigenlijk lang voordat je dat te horen krijgt! Hoe kan dat? Is dat overal zo?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ach wat balen weer oorontsteking. Robbie heeft buisjes en dat is echt zo gedaan en ze hebben er totaal geen last van van de operatie.

In het zkh waar ik loop is het het protocol 2 weken na de tp krijg je een brief waar de uitslag in staat, maar vaak is het dat als je belt met of je ongesteld bent of zwanger dan krijg je al te horen of er cryo's zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Dames, nog weinig nieuws hoor. Heb wel weer wat krampen net boven de schaamstreek. Dus niet echt ongesteldheidspijn, maar ik zelf denk wel dat dit daar voortekenen van zijn. Maar ja we zien. Ik had niet verwacht dat ik er weer zo mee bezig zou zijn.

Ik hou jullie op de hoogte

Es

Geplaatst

Hey Es,

Je weet de spanning er wel weer in te houden!

Had je vorige keer dat je zwanger bleek te zijn van Jens, ook niet ontzettend het gevoel dat het was mislukt? als ik het mij goed herinner?

Het valt dus allemaal toch wel tegen in de wachtweken?

Heb je eigenlijk veel mensen in je omgeving verteld dat jullie weer bezig zijn?

Wij hebben het nog aan niemand verteld, maar goed we zijn dan ook nog niet bezig natuurlijk.

Maar ik heb persoonlijk erg de behoefte om het aan helemaal niemand te vertellen, aan de andere kant is het ook wel weer fijn om je verhaal te vertellen.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het klopt dat ik bij Jens ook dacht dat het fout zat. Dat zegt Jan ook steeds. Maar ik durf nu wel bijna te zeggen dat ik het zeker weet. Waarom weet ik niet, misschien ook door die test van gisteren.

Bij ons weet echt iedereen het. Op de dag van de punctie, de echo's etc heb ik oppas moeten regelen voor de kids dus dan kom je al snel op een aantal mensen. En wij delen altijd graag alles haha. Maar het is niet zo dat iedereen weet dat vrijdag mijn testdag is hoor Nee ze weten dat we bezig zijn voor nr. 3, maar hoe wat waar en wanneer dat weten ze niet helemaal.

Ja dan denk je ik heb er al 2 dus ik zal me nu wel niet zo druk maken. Het gaat mij er ook niet zo om dat het mislukt is dat vind ik niet eens zo erg, maar meer het feit dat je dan dat hele traject weer in moet. Weer spuiten, weer die punctie, weer die wachtweken. Snap je.

Vanmorgen wezen zwemmen met de kids. Dus ik ga nu ook even plat. Ben moe. De kids moeten nog een beetje wennen aan de wintertijd dus om 6.30 uur zijn ze al wakker 's morgens.

Geplaatst

Hey Es,

Je hebt wel gelijk dat als je al kids hebt het moeilijker is om het voor jezelf te houden ivm oppas.

Ik hoop dat ik de punctie heb op een dag dat Jamillah op het KDV zit, dan is dat alvast geregeld, maar ja de kans daarop is niet zo heel groot natuurlijk.

Verders met de echo's had ik bedacht dat ik wel alleen heen kan en hubbie als hij thuis is kan oppassen, en ze kan eventueel altijd mee. Dus ik hoop dat we er dan een beetje doorheen komen. Maar de tijd zal het leren! De hele behandeling is uiteindelijk toch niet te plannen.

Kan mij goed voorstellen dat je er tegenop zite om dan weer opnieuw aan een poging te beginnen, ik heb de vorige keer veel geluk gehad dat het in 1 keer raak is, dus ik heb dat nog niet meegemaakt. Maar ik kan mij het heel goed voorstellen.

Jamillah heeft weinig last van de omschakeling van wintertijd.

vanochtend werd ze om kwart over negen wakker, dus dat was heerlijk.

Nu scheelt het wel dat ze niet lekker is en daarom zowiezo al heel veel slaapt, dus dan is het oprekken van een uurtje makkelijk gedaan.

Heeft die hele oorontsteking misschien toch nog een beetje nut.

Wanneer heeft robbie eigenlijk zijn buisjes gekregen? Hoe werkt dat precies?

Ik heb er geen enkel idee van. Maar zolang ze dan maar van die ontstekingen af is vind ik het prima, en zij ook denk ik.

Renaat, al een tijdje niks meer van je gehoord. Hoe gaat het met je? En hoe gaat het met Ilona?

Ik heb trouwens een leuk cadeau voor Jamillah haar verjaardag gevonden. Zal vanavond de link ervan wel even hier posten, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Liefs DIana

Gast estrhalita
Geplaatst

Robbie heeft gelukkig nooit oorontsteking gehad, maar we twijfelde aan zijn gehoor (Downtjes zijn vaak doof). Dus moest hij preventief onder narcose om te kijken hoe het er in zijn oren uitzat. En mocht het nodig zijn dan zouden ze buisjes plaatsten.

We gingen de voorkamer in. Daarna de operatiekamer. Daar moest hij door een kapje ademen en al snel viel hij (zonder tegenstribbelen) in slaap. Daarna moet mama weg. Na nog geen 5 min, was hij al weer in de uitslaap kamer. Hij werd heel moeilijk wakker (het kindje na hem was al lang wakker) maar hij had geen last. En hij heeft dus nu buisjes. In het begin merkte we heel duidelijk verschil, maar nu niet meer. Volgens de kno arts zitten ze er nog steeds in. Hij heeft inmiddels een gehoortest gehad en zijn gehoor is ook prima.

Robbie heeft de buisjes nu sinds 10 juli. Hij zwemt gewoon en doet gewoon de dingen zoals altijd eigenlijk

Ben benieuwd naar je kadootje voor Jamillah.

Gast estrhalita
Geplaatst

De Zebra. Die ga ik echt onthouden en misschien ook wel kopen haha. Ik ben gek op kopen zie je wel he.

Geplaatst

Wat een leuk filmpje heb je gevonden Es.

Die zebra ziet er zo inderdaad wel heel erg gaaf uit he?!

Vond het zelf ook wel een heel apart ding.

En ik krijg bij die webshop ook nog eens 10% korting, dus de prijs is goed te doen denk ik.

Kon het nergens goedkoper vinden.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee ik kon hem ook nergens goedkoper vinden. Onze oppas werkt bij de Intertoys en die hebben binnenkort een familie/vriendenavond. Dus ik heb haar net gemaild of ze dit daar ook verkopen dan kan ik hem daar kopen met haar extra korting haha. Ik denk dat Robbie dat ook heel leuk vind zo wipzebra haha. Daar denk ik wel bij na hoor dat wat ik koop ze er alle twee mee kunnen spelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden