Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Dat kan ik me wel voorstellen hoor dat je hoopt dat je zus eerder zwanger is dan jij. We weten maar al te goed hoe het voelt als het niet lukt en iemand anders zwanger raakt.

Wij hebben net nog besproken om dus de laatste IVF te gaan doen en dan weer een paar IUI pogingen te doen. Bij Robbie ben ik tenslotte de 1ste IUI zwanger geraakt. Dus voordat we zelf poging 4 gaan betalen, kunnen we dat ook nog proberen. Dus dat gaan we ook in het ziekenhuis bespreken.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kan dat, als de 3e ivf mislukt dat je dan weer een paar x iui doet?? ook voor de verzekering???

Dat zou dan mooi zijn mocht de 3e ivf mislukken en je wordt dan alsnog zwanger van iui.

Wel een lekker gevoel denk ik dat je weet dat dit niet je laatste poging is, dat lijkt me zo verschrikkelijk gevoel.

Gast estrhalita
Geplaatst

Volgens mij heb ik hier ergens gelezen dat iemand dat heeft gedaan. Ik ga het gewoon vragen. Niet geschoten altijd mis. En anders de IUI in het ander ziekenhuis?

Ja maar al hoop ik wel dat ik niet mijn eigen geld hoeft te gebruiken. Toch zoveel geld. Gelukkig heb ik veel medicijnen over zoals de puregon (die zijn ook zo duur). Nu zegt Jan dat we 2 x maximaal zelf gaan betalen.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Ladies,

Hier gaat het goed. Het vloeien is gestopt. Dat scheelt een hoop. Als het goed is heb ik aankomend weekend mijn eisprong. Ik heb ovulatietesten in huis en we gaan het maar weer eens een keer op de natuurlijke manier proberen haha. Niet geschoten altijd mis toch. Ze zeggen dat je na een miskraam nog veel hormomen in je lichaam hebt en dat je heel vruchtbaar bent dus dat gaan we maar proberen. Ook ga ik morgen een afspraak maken bij een osteopaat om me eens na te laten kijken. Een vriendin van mij is na een afspraak bij hem gelijk zwanger geworden dus altijd het proberen waard toch.

Diana hoe gaat het met spuiten?

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaat alles goed.

Het weekend erg ziek geweest, vandaag gaat het gelukkig weer beter.

Vandaag heb ik de laatste dag van de primolut, en dan is het wachten op de bloeding en kan ik voor de uitgangsecho.

Dit keer hopen dat het wel goed gaat!

Spannende tijden gaan nu dus een beetje aanbreken.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden,vandaag bij de reumatoloog geweest en heb te horen gekregen dat ik wekedelen reuma = fybromyalgie heb.

Mijn bekkeninstabiliteit was ook al reuma maar omdat bekkeninstabiliteit al snel gezegd was ( wat vaak schijnt te gebeuren ) wordt er niet meer verder gekeken en vaak pas na een lange tijd de daadwerkelijke diagnose gesteld.

Ik moet over 2 weken naar de reumaconsulente en daar wordt besproken hoe of wat nu verder.

vind het wel ff een domper, m hoop dat mn pijn nog over gaat is nu definitief weg. moet het wel ff laten zakken zeg maar.

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje Renaat wat een domper!!! Kan ik mij goed voorstellen. Aan de andere kant ook wel eens fijn om te weten wat het nu werkelijk is.

Weet niet zo goed wat een wekedelen reuma precies inhoudt, is daar medicatie voor? In de vorm van pijnbestrijding oid? Heeft het nog gevolgens voor een tweede zwangerschap?

Hoe gaat het verders met je? En met de kleine meid?

Es: Hoe gaat het nu bij jou? Heb je alles een beetje een plekje kunnen geven?

Hier gaat het wat minder. Ik heb al vanaf donderdag onophoudelijke hoofdpijn, ik word er gek van! Er zijn momenten dat het iets afzakt, maar het is non stop aanwezig.

Ook sinds vrijdag flink aan de diarree en buikpijnen, ik weet niet of het nu van de deca komt of iets anders.

Ik wacht maar of tot dinsdag want dan heb ik de uitgangsecho.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames, sorry dat ik even wat minder reageer. Maar ik heb het druk haha.

Robbie slaapt bijna niet meer tussen de middag dus mijn eigen tijd om even achter de laptop te zitten is weg. En ja 's avonds is deze dame te moe.

jeetje Renaat wat balen zeg. Ben ook wel benieuwd wat ze voor je kunnen betekenen. Ik weet dat voor reuma een jointje heel erg helpt haha. Dadelijk ga je dat lekker vinden, wie weet. Ik hoop voor je dat er een goede middel is voor je.

Diana balen zeg zoveel hoofdpijn en diarree. Ik had dat bij mijn 1ste poging, dacht ook dat door de medicijnen kwam, maar later bleek het de mexicaanse griep te zijn.

Hier gaat het wel. Vind het nog steeds onwerkelijk dat ik niet meer zwanger ben. Morgen de echo en dan hoop ik te horen wanneer we weer aan de slag kunnen. Hoop heel snel.

XX

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even snel bericht van mij.

Ik zit op mijn werk en het is razend druk!

Uitgangsecho was perfect! Nog even bloedgeprikt en moest bellen voor de uitslag, maar ook daar geen tijd voor gehad (schandalig ik weet het)

Ik mag vrijdag de pruregon gaan spuiten.

Werd paar dagen verschoven omdat we de 31e naar musical gaan, en er was anders een kans dat de punctie die datum uit zal gaan komen, dus nu ietsjes later starten.

Ik zou dan 5 februari de punctie hebben, spannend!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even snel bericht van mij.

Ik zit op mijn werk en het is razend druk!

Uitgangsecho was perfect! Nog even bloedgeprikt en moest bellen voor de uitslag, maar ook daar geen tijd voor gehad (schandalig ik weet het)

Ik mag vrijdag de pruregon gaan spuiten.

Werd paar dagen verschoven omdat we de 31e naar musical gaan, en er was anders een kans dat de punctie die datum uit zal gaan komen, dus nu ietsjes later starten.

Ik zou dan 5 februari de punctie hebben, spannend!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden,

Wat goed zeg je met de puregon mag beginnen laten we hopen dat het allemaal goed komt en je alleen deze x nodig heb.

de weke delen zijn je banden spieren en pezen.

Volgende week woensdag onze intake, ben erg ebnieuwd, voornamelijk wat ze er op zullen zeggen dat mn vruchbare dagen nu in Michel zn afwezigheid heb.

Ben bang dat ze ons weg sturen dat we dan gewoon pech hebben.

Verder ben ik errrg verkouden op dit moment.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat goed zeg je met de puregon mag beginnen laten we hopen dat het allemaal goed komt en je alleen deze x nodig heb.

de weke delen zijn je banden spieren en pezen.

Volgende week woensdag onze intake, ben erg ebnieuwd, voornamelijk wat ze er op zullen zeggen dat mn vruchbare dagen nu in Michel zn afwezigheid heb.

Ben bang dat ze ons weg sturen dat we dan gewoon pech hebben.

Verder ben ik errrg verkouden op dit moment.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik moest gisteren voor de echo naar het zkh. Kom ik binnen worden we gefeliciteerd. Ja een foutje in het dossier (en bedankt). Oke voorlopig even geen IVF. Ze willen eerst zeker weten of mijn cyclus weer in orde is. 11 feb. een tel intake om te kijken of ik al ongesteld ben. Er zat nu 1 grote folikkel en mijn baarmoederslijmvlies was al weer dik dus er zit een eisprong aan te komen. Vandaag naar de osteopaat geweest om te kijken of hij kan vinden waarom ik niet natuurlijk zwanger kan worden. En door het weghalen van mijn blindedarm zat heel mijn rechterkant verkrampt. Dus ook mijn eileider. Hij heeft het nu los gemaakt en hij zei zeker dat ik het moest gaan proberen. Niet geschoten altijd mis. Maar de ovulatietesten laten nog niks zien. Hopelijk zijn ze wel goed. Dus wie weet.

Diana spannend zeg.

Renaat succe volgende week met de afspraak.

Vandaag met Jens in het zkh geweest. Hij sleept zijn rechterbeen mee met lopen (achter de loopwagen, loslopen doet hij nog niet). We moeten naar de fysio om te kijken of het beter kan komen. Maar het ziet er niet slecht uit.

Hoe is het met jullie kids?

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik moest gisteren voor de echo naar het zkh. Kom ik binnen worden we gefeliciteerd. Ja een foutje in het dossier (en bedankt). Oke voorlopig even geen IVF. Ze willen eerst zeker weten of mijn cyclus weer in orde is. 11 feb. een tel intake om te kijken of ik al ongesteld ben. Er zat nu 1 grote folikkel en mijn baarmoederslijmvlies was al weer dik dus er zit een eisprong aan te komen. Vandaag naar de osteopaat geweest om te kijken of hij kan vinden waarom ik niet natuurlijk zwanger kan worden. En door het weghalen van mijn blindedarm zat heel mijn rechterkant verkrampt. Dus ook mijn eileider. Hij heeft het nu los gemaakt en hij zei zeker dat ik het moest gaan proberen. Niet geschoten altijd mis. Maar de ovulatietesten laten nog niks zien. Hopelijk zijn ze wel goed. Dus wie weet.

Diana spannend zeg.

Renaat succe volgende week met de afspraak.

Vandaag met Jens in het zkh geweest. Hij sleept zijn rechterbeen mee met lopen (achter de loopwagen, loslopen doet hij nog niet). We moeten naar de fysio om te kijken of het beter kan komen. Maar het ziet er niet slecht uit.

Hoe is het met jullie kids?

Geplaatst

Dat zou helemaal mooi zijn, als je deze maand gewoon natuurlijk zwanger wordt.

Wie weet heeft het geholpen, kwaad kan het zeker niet.

Waarom sleept Jens met zn been zieden ze dat ook????

Nou in ieder geval fijn dat het wel goed komt.

Met Ilona gaat lopen helemaal goed, ze loopt alle kanten op ze heeft het helemaal ontdekt.

Alleen ze zegt dus nog helemaal niets, ja dat brabbelen enzo maar veder niet, af en toe komt er een soort mama of papa uit.

Als ik het boekje van cb lees moet ze indeze leeftijd al een beetje 2 woordjes achter elkaar gaan zeggen.

Voor eten of andere makkelijk dagelijkse dingen in ieder geval hetzelfde geluidje dat ze dat genene bedoeld maar dus nog helemaal niets.

Geen die of dat.

Weet niet of dit zorgelijk is.

Verder doet ze het goed en is ze een leuk kindje.

Een hele dondersteen en een echte kattekop.

Geplaatst

Dat zou helemaal mooi zijn, als je deze maand gewoon natuurlijk zwanger wordt.

Wie weet heeft het geholpen, kwaad kan het zeker niet.

Waarom sleept Jens met zn been zieden ze dat ook????

Nou in ieder geval fijn dat het wel goed komt.

Met Ilona gaat lopen helemaal goed, ze loopt alle kanten op ze heeft het helemaal ontdekt.

Alleen ze zegt dus nog helemaal niets, ja dat brabbelen enzo maar veder niet, af en toe komt er een soort mama of papa uit.

Als ik het boekje van cb lees moet ze indeze leeftijd al een beetje 2 woordjes achter elkaar gaan zeggen.

Voor eten of andere makkelijk dagelijkse dingen in ieder geval hetzelfde geluidje dat ze dat genene bedoeld maar dus nog helemaal niets.

Geen die of dat.

Weet niet of dit zorgelijk is.

Verder doet ze het goed en is ze een leuk kindje.

Een hele dondersteen en een echte kattekop.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat ze hoeven echt nog niet te praten hoor. Dat kan helemaal nog niet joh. Jensje brabbelt de oren van mijn kop. Ik herken wel heel veel klanken, soms het idee dat hij mij de hele tijd napraat met eten, douchen, nee, zitten, he mama etc etc. Zo leuk ik geniet echt zo enorm van hem. qua dat beentje, nee ze hebben niet gezegd hoe het komt dat hij sleept.

Donderdag mijn eisprong trouwens gehad, dus we zullen het over 2 weken zien wat de resultaten zijn haha. Maar ik ga er niet vanuit hoor. Zou toch raar zijn na 10 jaar natuurlijk zwanger. Lijkt me zo mooi om mee te mogen maken.

Diana hoe is het met je? en met alle hormonen? Wanneer ben je aan de beurt? Spannend he.

Nou dames ga lekker mijn bedje in. Iedereen ligt er hier al in dus nu ik nog.

Geplaatst

Die klanken die jij wel herken bij jens dat doet Ilona ook niet, wel alle klinkers en medeklinkers schreeuwt en gromt ze eriut, maar ik merk nog totaal geen herkenning erin.

Zal heus wel komen, maar als ik dan bij mn vriendinnen kijk al die kindjes "zeggen " al wel wat, duidelijk papa en mama en uit en die en dat soort dingen dezelfde klank voor eten en slapen enzo.

Zal heus wel komen.

Ben je met Jens al naar de fysio geweest???

Dat zou echt helemaal geweldig zijn als je over 2 weken een pos test :happy: dan ga ik naar dezelfde persoon toe waar jij geweest ben.

Diana hoe gaat het met jou?????

Gast estrhalita
Geplaatst

De fysio had pas plek op 3 feb. maar dat is prima joh. De weken zijn hier al zo druk en het is dezelfde fysio als die van Robbie. Dus ik ken haar al heel goed. Wel zo makkelijk.

Renaat de een is sneller met lopen, de ander met tanden (jens heeft er al 14 bijvoorbeeld) etc etc. Dus dat komt echt vanzelf wel.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaat alles redelijk.

Veel last van de puregon, buikpijn en krampen en extreem sjaggie :mad:

Vrijdag moet ik voor de FM, dus dat is wel even spannend hoor!

Het praten met Jamillah gaat wel heel snel. De woordjes die ze nu zegt zijn: Papa, mama, oma, opa, jari (de hond), letti, (s)pikey(de S lukt nog niet), die (als ze iets wil hebben), Pooh (wijst ze aan op haar gordijnen), en oeeeeeehhhh als ze iets laat vallen. Praten gaat dus snel bij haar.

Lopen gaat weer wat minder, vorige week ging het ineens heel hard, en nu is ze ineens weer heel onzeker, terwijl ze niet gevallen is. Nja het komt vanzelf wel.

Haar haren groeien ook alweer ver over haar ogen heen, maar na 5 keer knippen, stop ik daar nu maar mee en ga het laten groeien. Alle elastiekjes weer bij elkaar gaan zoeken, en we gaan maar weer op voor de staartjes.

Liefs Diana

Geplaatst

Wat leuk zeg dat Jamillah al zo kletst, zal wel heel leuk zijn om te horen.

Zo zie je maar, Jens Jamillah en Ilona zijn bijna even oud en toch ontwikkelen ze heel anders.

Spannend vrijdag de fm, hoop dat je je al wat beter voelt van de hormonen.

Morgen hebben wij onze intake, begin nu toch best zenuwachtig te worden.

Gelijk na de intake hebben we het gesprek met de reumaconsulente, dan horen we ook hoe of wat daar mee verder.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat succes morgen en laat je even weten hoe het gesprek is gegaan.

Ik denk aan je en hoop echt het beste.

Geplaatst

Dank je wel, we moeten vanmiddag, ik ben zoooooo zenuwachtig.

Ik vroeg gister aan Michel wanneer we daadwerkelijk willen beginnen, dat we daar wel op 1 lijn zitten.

Tot mijn verbazing zegt hij zo snel mogelijk, moest ik eerst moeite doen dat hij ook een 2e kindje wil, en dan maak ik gelijk de afspraak vindt bij het te snel, en zeg ik er nog bij het wordt niet eerder dan het voorjaar, dat vond hij prima, en nu heeft hij dat ik nog liever gister dan vandaag dat ik alweer zwanger ben. Mannen echt onbegrijpelijke wezens :shootme:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden