Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joy gecondoleerd. Sorry dat ik wat minder vaak er ben de laatste 2 dagen, maar jens heeft echt flink de waterpokken en voelt zich er niet lekker door. Zijn mond zit ook helemaal onder van binnen. Dus ik ben veel met jens bezig en als hij even slaapt tussen de middag rust ik ook even.

Diana succes morgen bij de gyn.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ben ook niet veel geweest de laatste paar dagen, ben behoorlijk druk geweest, ook sorry.

Vanmiddag gebeld voor de uitslag van het uitstrijkje en die is nu 3A, ik moet dus naar de gyn in okt. en dan zal ik horen wat nu verder.

ik hoefde me geen zorgen te maken, doe ik ook niet vind het alleen super irritant en heb hier gewoon geen zin in. en hij is wel stijgende en wil wel weten hoe of wat daar verder in. ( van 2 nu naar 3A )

Succes morgen Diana en ik hoop dat je hoofdpijn nu over gaat of in ieder geval niet dat neuroligisch iets is.

Geplaatst

Lieve allemaal. Bedankt voor de condoleances. Doet me heel goed. Vanavond een advertentie opgesteld, bah ik heb het er koud van. Ik wil dan ook zo graag dat er alles in staat wat belangrijk is, zelf opgesteld en de buren doen ook mee dus...ook zij geven dan aan wat zij belangrijk vinden. De lay-out moet goed zijn, namen moeten kloppen e.d. Tjonge. Avond is zo om....maar het is gelukt en betaald. Pff. Rust in de tent. Nu ga ik slapen. Ik lees morgen wat er is geschreven. Het heeft niets te maken met geen belangstelling hoor maar goed, dat hoef ik vast niet uit te leggen....toch?? Dikke zoen Joy1

Geplaatst

Renaat je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken hoor. Ik heb ook een keer 3a gehad en de keer daarna was hij weer 2. Dus het gaat op en neer. En nu sinds de bevalling van Robbie gaat het hier helemaal goed. Dus dat kan ook.

Ga Robbie naar school brengen.

XX

Geplaatst

Ja, dat kost veel energie he Joy1, om met zulke zaken bezig te zijn, hoop dat je toch een goede nachtrust gehad heb.

Diana, vandaag naar de gyn, ben benieuwd.

Ik hoop alleen niet dat het de IUI in de weg gaat zitten, verder maak ik me ook geen zorgen of wat dan ook.

Want in okt. bij de gyn gaat hij bespreken wat nu verder of ik nog een ander onderzoek ga krijgen en hoop het dus niet want je mag niet zwanger of ongesteld zijn.

X

Geplaatst

Dat hoop ik ook voor je renaat.

Diana succes zo en Joy ik hoop dat het een beetje met je gaat vandaag.

Ik had een koper voor mijn box. Ben ik mijn box uit mekaar aan het halen. Scheurt heel de houten bodemplaat af. De box is nog wel te gebruiken, maar niet te verkopen. Dus maar besloten om hem toch nog te laten staan. Wel zo handig als ik de honden ga uitlaten of zo en tzt hem maar gratis weg te geven of zo. Dus voorlopig hebben wij nog een box in de woonkamer staan haha.

Geplaatst

Ja dat hoop ik ook, maar ben bang dat de iui in de wacht gezet gaat worden, hij zal wel weer van die hapjes uit mn baarmoederhals willen nemen, heb jij dat ook gehad??? ik heb het al een keer eerder gehad, vond dat echt verschrikkelijk, je baarmoeder wordt wel verdoofd maar toch doet het zeer.

Balen dat je box niet meer verkoopbaar is.

Joy1, hoe gaat het vandaag met je??? wanneer is de begravenis??

Geplaatst

Nee ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gehad volgens mij. Maar ik vergeet veel hoor.

Ach ja die box. We houden hem nu zelf en tegen die tijd dat we de woonkamer gaan veranderen doe ik hem weg aan iemand die geen geld heeft via de voedselbank of zo.

Ga effe kijken of robbie wilt slapen.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou bij de gyno was alles goed.

Wel aangegeven dat ik het goed zat ben, maar ja, daar was niks aan te doen.

Moest echt de laatste 3 weken door zien te komen en aftellen :-)

Dinsdag de 19e moet ik bellen over hoelaat de KS is. Maar zelf dacht hij rond 9.30, dus rond 10 uur is onze meid geboren :-)

ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO SPANNEND!!!!!!!!!!!!

Ik heb er helemaal de kriebels van.

Ik hoef niet meer op controle te komen, en mag de laatste drie weken lekker rustig uitzitten.

Mocht er iets veranderen dan moet ik gewoon even bellen. Helemaal top dus.

Es, wat balen van je box. Hartstikke zonde. Hoe gaat het nu met Jens???

Renaat, wat betekend die uitslag nu precies? Ik ben daar helemaal niet mee bekend allemaal, sorry.

Joy1, hoe gaat het met jou? Ik hoop ietsjes beter, en wat minder verdrietig, maar dat zal niet meevallen lijkt mij.

XXXX

Geplaatst

Wouw Diana nog 3 weekjes meid zo spannend en als ik jou zo lees krijg je er weer helemaal energie van. Super meid. Geniet die laatste 3 weekjes nog even lekker hoor.

Met jens gaat het goed. Hij had vandaag weer zijn boeve streken en gaat morgen ook gewoon naar het KDV. Jan is het er niet mee eens, maar ja ik breng hem om 9.00 uur en haal hem om 15.45 uur weer op. Dus niet echt een lange dag. De pokken zijn ingedroogd dus hij is niet meer besmettelijk. Jan vindt dat ik hem nog 1 dag thuis moet houden, maar ja hij gaat maar 1x in de week naar de creche dus ik ga het gewoon proberen.

Geplaatst

Nog 3 weken Diana, het is overzichtelijk heerlijk nog effkes en je heb je kleine meid in je armen.

Fijn dat jens opgeknapt is, hij was er goed zien van he.

Diana, die uitslag betekend dat ik onrustige cellen heb in mn baarmoederhals en het is nog absoluut niets om zorgen om te maken maar wel iets om in de gaten te houden.

de uitslag hoort 1 te zijn, dan is hij goed.

Normaal hoor ik telefonisch dat ik over een half jaar terug moet komen en nu moet ik langs komen voor gesprek, dus ik denk dat hij een ander onderzoek wil doen, en dan nemen ze onder plaatstelijke verdoving een knipje uit je baarmoederhals onm te onderzoeken, dat heb ik al eens gehad en dat is geen pretje.

maar ja eerst dat gesprek 20 okt. afwachten.

X

Geplaatst

Renaat, dank je wel voor de uitleg!

Kan je nu wel doorgaan met de IUI????

De 20e het gesprek hierover dus met de gyno, word voor ons beiden een spannende dag :-)

Es, is Jens naar het kdv?

Ik moet vanmiddag met jamillah naar de KNO-arts. Hoop dat ze snel wat aan haar keel kunnen gaan doen!

Owja, mijn muur is helemaal opnieuw geschilderd, ziet er top uit. Nu alleen nog alles gaan ophangen en dan is de ellende afgelopen :-)

Ik ga zo even naar de intertoys om de schommelstoel op te halen. Die is vandaag in de dagaanbieding. Scheelt toch 40 euro.

Meteen even boodschappen doen, en dan lekker even slapen, ben weer erg moe.

XXX

Geplaatst

Ja, heb natuurlijk geen idee of de iui door kan gaan, weet niet wat hij gaat zeggen en of wilt gaan doen, weet alleen dat je met die onderzoeken niet zwanger of ongesteld mag zijn.

Dus ik hoop dat hij pas weer iets wilt doen as ik eenmaal zwanger en bevallen ben maar ja dat zal wel niet gaan :-)

Hoe gaat het met Jensje Es??? wel naar kdv??

JOy1, hoe gaat het met je???

Nou dat is erg fijn Diana dat alleen de spulletjes nog opgehangen hoeven worden en dan klaar. hoop dat je nog wat slaapt straks, en ja beide de 20e maar voor jou wel iets spannender hihihihi

Geplaatst

Jensje is naar het kdv. Hij had super geslapen vannacht en ik heb hem pas om 9.10 gebracht en haal hem rond 15.45 uur weer op. Dus niet een al te lange dag en zo heb ik toch nog even rust. Net boodschappen gedaan, alle bedden verschoont, stofgezogen, nu honden uitlaten en dan ga ik een filmpje kijken "de gelukkige huisvrouw".

Diana wat lekker dat nu bijna alles af is in de woonkamer. Was die bezichting nog wat geworden een tijd geleden of niet? Of heb ik dat gemist???

Geplaatst

Hoi, Ik voel me een zwabber....bloemen geregeld van de buren om ons heen, kaartje erbij nog regelen..Vanmiddag nog naar het mortuarium toe...zoonlief wil ook mee....(Krijgen we ook negatieve reacties op....) Maar goed, hij was onderdeel van ons leven dus ik snap wel dat zoon hem wil zien om afscheid te nemen. Als hij alleen de kamerdeur wil zien is het ook goed. Hij wou al speelgoed meenemen...nou ook prima...ik laat het maar op me afkomen. Geen auto tot onze beschikking dus regelen en regelen...Kinderen 's nachts onrustig...Ik wil morgen nog spreken de crematie dus moet nog e.e.a. op papier zetten. als het me niet meer lukt dan...zij het maar zo. Groetjes!!!!Bedankt voor jullie belangstelling. Een 'uitgetelde' Joy1....

Geplaatst

Erg pittig Joy1, snap dat je behoorlijk uitgeteld bent.

En tja of je wel of niet je zoontje mee moet nemen, ik denk dat zo iets van de persoon die overleden is en het soort kindje afhangt, daar is ook geen goed of fout in.

Morgen wordt hij dus gecremeerd, heel veel sterkte morgen en je moet er niet mee zitten als het niet meer lukt wat op papier te zetten,en als je dan toch wat zegt het komt uit je hart en dat is altijd goed.

sterkte morgen X

Geplaatst

Joy, heel veel sterkte morgen!!

Ik vind het niks vreemds hoor als je zoontje mee wilt!

Kinderen zijn zo veel flexibeler dan wij volwassen. Ze kunnen vaak meer aan dan wij denken, simpelweg omdat hun besef heel anders is.

Maar goed, ieder zijn eigen mening daarover.

Renaat, ik las het ook over die drieling, jeetje, wat zal je dan raar staan te kijken, maar wel heel bijzonder hoor.

Geplaatst

Joy heel veel sterkte morgen en als je je zoontje mee wilt nemen is dat toch jullie beslissing. Wij hebben na het overlijden van mijn schoonmoeder onze hond van haar afscheid laten nemen. Dus wie is hier nu raar haha. Effe een geintje sorry.

Ja bijzonder he 2 terug laten plaatsen van 3 zwanger. Lijkt me inderdaad raar. Ik lees bijna niet hier op het forum dus er gaat veel langs me heen. Denk dat dat kom omdat ik geen behandelingen meer doe haha.

Geplaatst

Nou, We zijn geweest. Uiteindelijk is ook dochterlief meegegaan. Eeen buurvrouw kwam langs mij heen op straat en zei, gewoon ook mee nemen joh! Ik ben daar zo blij mee want ze zag hem liggen en...trok haar wenkbrauwen omhoog en wees en keek mij aan en wees opnieuw. Het leek erop dat ze zeggen wou. Hier ligt'ie! Ze had hem ook al een paar weken niet gezien. Zoonlief vond het indrukwekkend, begon te fluisteren en zei ook...Hier is .....(naam) Ging de andere kant nog bekijken van de kist en vond het na een tijdje wel oke, wou de kamer uit. Dat dus ook gedaan. Later vroeg mijn man aan hem hoe het was, ja leuk! Nou...bedankt voor de lieve woorden, later meer.

Een drieling....heel bijzonder!!

Diana, ja je hebt gelijk. Even de rillingen als je hoort dat het bijna zover is. Leuk zeg, echt aftellen he?

Joy1

Geplaatst

Ik ben vanavond bij een openavond geweest voor opleidingen en ik ga volgende week beginnen met een opleiding telefoniste/receptioniste die later uittebreiden is als ik dat wilt, ben super zenuwachtig en vind het doodeng.

heel veel sterkte morgen joy1

Ik lees ook niet veel hoor Es, het is maar net waar mn oog op valt.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat jammer renaat. Het leek mij leuk zo te horen. Wil je weer gaan werken dan?

Ik sta versteld van Jens. Loop ik buiten de honden uit te laten met Jens erbij staat de maan nog aan de hemel. Jens heeft in mijn ogen nog nooit een maan gezien, wel de zon. Wijst hij naar boven en zegt hij maan. Ik sta echt versteld. Hoe weten die kids dat nou joh.

Zo ga jens op bed leggen, lekker zelf nog een boterhammetje eten en effe een boekje lezen. O ja en mijn gordijnen weer ophangen die heb ik gewassen.

Geplaatst

Nou ja, per 1 januarie 2012 wordt ik voor 50 % gekort in mn uitkering, ik ben dan voor 50 % afgekeurd, en ja dat is teveel voor ons dus moet ik wel weer gaan werken, maar als blijkt dat het niet gaat word ik weer opnieuw gekeurd en dan hoef ik niet opnieuw het traject in.

misschien dat er og wel iets van een opleiding binnenkort is wat ik kan doen.

nou zeg wat goed van jens, knap he, misschien in een boekje of zo gezien heeft, maar erg knap, kan em voorstellen dat ej versteld staat ffies.

lekker fris je huisje weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden