Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Diana, welkom terug, klinkt vermoeiend maar wel leuk.

Ik blijf wel iui doen, want mn vertrouwen komt heus niet ineens terug en als ik weer met een poging bezig ben gaat het wel weer.

zometeen naar een kinderfeestje

tot vanavond dames

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he hoi daar ben ik ook even.

Diana welkom terug. Waar zijn jullie ook al weer naar toe geweest?

Balen van je woonkamer. Hopelijk vind je gauw iemand die de muur kan doen.

net even wezen shoppen met zijn alle. Robbie had nog een herfst/voorjaarsjas nodig. Winter hebben we al. En die van Robbie van verleden jaar kan Jens nu aan. Scheelt weer zo in de kosten 2 jongens.

De rest van de dag blijven we lekker thuis. Effe bijkomen van een drukke week (voor Jan en Robbie dan he).

Geplaatst

Met peuterpuberdochter(ppd)gaat het goed! Ze is een hele ondernemende dame nou ja dame, halve kerel! Banjeren over alles heen en overal bovenop. De taal neemt ze voor lief. Een soort Ilona...Haha. Vandaag wel voor het eerst..Mama op! m.a.w. Mama ik wil bij je op schoot. Nou....er zit een steigende lijn in...Ze rent door het huis en fiets al buiten op de driewieler en kan sturen en achteruitrijden. Ze spring overal van af en ook bovenop. Het is echt een geitje. Het praten moet nog komen....ik vraag wel vaker hoe heet dat....en noem dan eerst zelf het woord...ze herhaalt het dan, het lijkt er soms wel/niet op..en ik roep dan enthousiast...Goedzo!!!!! Dan kijkt zoonlief me vragend en verwonderd aan van...hoezo goedzo en ik fluister hem dan toe ach ja...ze doet haar best...Haha....lachen joh!

Nou, Ik kan me voorstellen Diana dat je niet echt blij bent en hoop dat alles weer gauw schoon is en dat je ook maar weer uitgerust bent.

Renaat, wat goed van je zus dat ze de ex vaarwel kan zeggen, dat lijkt me toch wel moeilijk hoor!

Es., lekker uitrusten! Vandaag 2 winterjassen gekocht, helemaal leuk! Mooie korting gekrast van 25% korting! Mooii meegenomen toch? Goed weekend, ben morgen veel uithuis. En krijg morgen gezellig Sannie op bezoek van het forum. Bye Joy1

Geplaatst

Goedemorgen allemaal.

Zo Joy nu al fietsen op een driewieler. Die is er snel bij haha. Ik ben wat dat betreft een slechte moeder. Heb nog nooit met Jens op een 3-wieler geoefend. Komt denk ik door Robbie. Die krijgt nu een aangepaste 3-wieler. Ach alles komt op zijn tijd zeg ik maar.

Vandaag niks op het programma. Jan was pas om 6 uur thuis van het werken. De jongens waren om 7.30 uur wakker. Zo beneden effe poetsen. Morgen moeten we met Robbie naar de orthopeet voor zijn heupziekte. Zeer waarschijnlijk krijgen we dan te horen wanneer hij geopereerd moet worden, maar dat zeggen we al een half jaar en steeds wordt het uitgesteld dus .............?

Geplaatst

Wat is het hier rustig!

Nou hier trouwens niet veel te melden behalve constante rugpijn en hoofdpijn.

Heb vanochtend weer 2 paracetamol genomen, en jamillah net op bed gelegd en dan ga ik ook mijn bedje opzoeken en hopen dat het afzakt.

Zoniet dan morgen maar even de huisarts bellen, want dit word vervelend.

Ow ja, ik hoorde gisteren dat die bruiloft van vrienden die ook de 20e zou zijn niet doorgaat. Ze zijn uit elkaar en alles is afgezegd.

Dus hoef geen schuldgevoel meer te hebben, maar goed, wel heel vervelend voor hun natuurlijk.

Geplaatst

He??? van die beste vriend van jou??? jeetje das ook vreemd, nee dan hoef je je niet schuldig te voelen nee, niet dat dat nodig was.

hahahaha Joy1, dat klinkt net als Ilona, rauwdouwer klimmen klauteren rennen en lomp doen.

Ik heb vanmorgen de voorbeugel van de kinderstoel afgehaald, de laatste paar dagen krijg ik haar er niet meer in en wil ze op een grote mensen stoel, dus ben benieuwd of ze wel blijft zitten zonder voorbeugel.

Es, jij lekker geshopt , heerlijk weer ff alles in huis halen.

Nou idere keer als mn zusje denkt ach misschien nog een keer praten dan doet hij weer iets waarvan ze gelijk heeft ok dit was het waarom ik weg ging laat maar.

Diana, ben je er geestelijk al wel klaar voor dat de kleine meid komt????

Geplaatst

Ja het is wel heel vreemd dat ze uit elkaar zijn.

Hubbie hoorde het gisteren op zijn werk.

Hij belde de ceremoniemeester om te zeggen dat wij dus de KS hadden die dag, en de bruidegom (mijn beste vriend dus) zich daardoor niet bij ons kon komen omkleden.

Toen zei zij dat het was afgeblazen.

En vervolgens kwam er iemand van de bediening naar hem toe en vertelde dat het feest daar was afgebeld, en of hubbie daar meer van wist.

Hij stond dus een beetje gek te kijken, en ik ook toen ik het hoorde.

Heb overigens geen idee wat er aan de hand is. Wil mij er niet teveel in gaan mengen, stress is niet goed, dus ik laat het maar even zo.

Als hij wil praten weet hij de voordeur wel te vinden lijkt mij.

Mijn vader heeft hier net de ondervloer gelegd, en dinsdag gaat hij het laminaat leggen. Op de plek waar de openhaard dus stond.

Morgen gaat hij voor ons de verf nog bestellen en dan gaat hij woensdag en donderdag de muur overschilderen. Dus dan is het zo goed als klaar (op het plafond na dan)

Of ik klaar ben voor de kleine, tja.....

Ergens ben ik die hele zwangerschap goed zat, mijn buik is enorm geworden inmiddels, en kneiterhard, de rugpijn en hoofdpijn zijn ook dramatisch, maar ja, het is nu ook nog wel even lekker rustig met alleen Jamillah, dus het is nogal dubbel mijn gevoel.

Al moet ik bekennen dat ik gisterenavond dikke tranen gehuild heb omdat ik het zo zat ben, en zo moe ben.........ik weet het gewoon niet zo goed meer.

Wat knap dat je zusje zich zo goed houdt!!! Ik vind het heel bijzonder sterk van haar. Het zal echt wel heel moeilijk zijn.

Was die vent van haar zo'n tiran? Hebben jullie dat eigenlijk nooit gemerkt? Of achteraf eigenlijk toch wel?

Joy1, leuk he die peuterpubers!! Hier nog zo eentje hoor, hihihi.

Maar een rauwdouwer is ze zeker niet. Het is een echt meisje meisje, druk met haar pop, haren kammen en haar prinsessen, ow en kusjes geven natuurlijk!

Es, succes morgen!!!

XXXXX

Geplaatst

Diana waarom bel je het zkh niet met hoe je je voelt. Misschien gooien ze de ks wel iets naar voren. Ook omdat de kleine nog al groot is toch.

Raar zeg je beste vriend dat je het nog niet eens weet. Maar wel raar dat jullie inderdaad nog van niks weten zeg.

Morgen ga ik denk ik niet mee naar het zkh met Robbie. Jens heeft de waterpokken. Dus is nu zo besmettelijk als wat en ja dan ga je niet in het zkh lopen met een kind.

Ik had bij Robbie ook de beugel van de triptrap gehaald, maar dat was geen succes. Robbie klimt er wel zelf in en uit met de beugel ervoor en jens ook bijna.

Geplaatst

Ja, ik moet het ook ff aankijken zonder beugel van de triptrap.

Wij hadden al wel het 1 en ander door bij mn zusje, maar zolang ze zelf niets zegt of denkt dat het nog goed gaat ken je niets, maar wij ( mn zus en dr vriend michel en ik ) hadden al het 1 en ander besproken wat te doen als het uit de hand loop en waar ze dan terecht kan.

Hij cotroleerde haar ziekelijk, mocht ook niet meer zonder hem naar ons toe bijvoorbeel, chechte haar foon en dan moest ze vertellen waar hoelaat welk gesprek over ging, toen ze nog niet samenwoonde doorzocht hij haar huis als ze was werken om maar iets te vinden wat niet goed was. en zo nog tig dingen., maar het ergste is dat hij niet vond dat hij iets verkeerds deed of dat hij iets moest veranderen om de relatie weer goed te krijgen, alleen mn zusje die moest alles veranderen.

Ze durfde amper mij meer te bellen of wie dan ook.

Jens toch de WP gekregen, heeft hij het maar gehad.

Ja Diana, misschien het zh bellen en vertellen dat je zo op bent.

heel vreemd dat jullie op die manier moesten horen dat ze uit elkaar zijn.

Geplaatst

Renaat ik heb ook zo'n ex gehad haha. Erg ziekelijk was het allemaal. Sterke zus heb je in ieder geval.

Diana echt bellen joh morgen, want ik heb zo'n voorgevoel dat de weeen vanzelf eerder gaan komen.

Geplaatst

Ik ga morgen even de huisarts bellen heb ik besloten.

Ik heb echt een super lieve vrouwelijke huisarts waar ik echt even mijn hart kan uitstorten.

En dat is denk ik wat ik nu nodig heb!

Heb net boven toen jamillah een poepluier had een kwartier op bed dikke tranen gehuild. Jamillah was er helemaal van slag van.

Dat gaat zo niet! Dat is iets wat zij zeker niet mee mag krijgen.

En zo klein als ze is kwam ze mij nog troosten ook.

Ga morgen dus daar maar even uithuilen, misschien scheelt dat al alles.

En ik kan dan even met haar bespreken wat te doen.

Woensdag heb ik gelukkig een afspraak bij de gyno!

Ik ga weer even op de bank liggen, ben gebroken en heb ernstig losse tranen.

Geplaatst

jeetje wat een buik. Lijkt wel of er 2 inzitten. Goed van je dat jew morgen naar de ha gaat. Lekker even luchten. En wie weet als je bij de gyn bent dat ze wel besluiten of hwet iets eerder kan.

Hou ons maar effe op de hoogte x x x x

Geplaatst

Ja die buik vind ik niet normaal, is net zo groot als bij jamillah met ruim 38 weken als ik het een beetje vergeleken heb.....pffffffffffffff

Zal mijn rugpijn ook wel verklaren denk ik.

Tja ik denk dat de huisarts ook wel even een goed idee is. Ik hoop dat ze er is want ze werkt niet alle dagen.

En anders wachten we woensdag maar weer af.

Zou gewoon fijn zijn als de emoties niet zo hoog meer zitten.

XXX

Geplaatst

Diana, Ik kan me zo goed voorstellen dat je moe en zat bent. Ik vind dat je niet echt een ontspannen zwangerschap hebt. Als ik soms je verhaal lees, loop ik al te zuchten en puf ik met je mee. Het valt allemaal niet mee toch? De trouwerij die niet doorgaat er weer bij. Jij maakte je druk over de ks die plaats gingen vinden en er ook rekening mee wilde houden. Nou, de tijd heeft het ingehaald. Nou meisie ik wens je heel veel sterkte toe. Wat lief zeg van je dochter dat ze je troost. Misschien heeft ze wel door dat je niet lekker in je vel zit en staat ze niet te kijken dat je dan huilt. Natuurlijk wil je niet dat ze dit meemaakt maar goed, je bent ook geen ubermensch toch? Je gaat heel verstandig om met je zelf door contact te zoeken met de lieve h.arts. En dochterlief heeft je tranen gezien en ik denk dat daar niets mis mee is. Mama is moe en zat en mama houdt van jou is de boodschap. Dat straal je vast uit!

Renaat wat eng zo'n ex van je zus...brrr. Ze mag blij zijn dat ze van hem af is. Ziekelijk zeg. Goh Es., heeft die ex jou niet gestalkt ofzo.? Dat hoor je wel eens als het uit

is.

Ik heb hier nog geen enkele kinderziekte gehad. Ben benieuwd....

Onze dochter is ook een echt poppenmoeder, net als zoonlief...Gaat ook slapen met haar poppenkinderen, zelfs als we haar huilend aantreffen en bij ons in bed nemen dan komt ze met haar heel gevolg..Haha, volle bak in bed!.

Geen Sannie hier gehad, jammer...ze was niet fit genoeg. Bye Joy1

Geplaatst

Joy1, bedankt voor je lieve reactie, de tranen stromen weer. (emo-muts hihi)

Ben net terug van de huisarts. Helaas was mijn favoriet er niet, dus toch maar naar de andere.

Hij weet niet zo goed wat hij er mee aan moet.

Het kan een spanningshoofdpijn zijn, maar ook een sinus-trombose. Dat schijnt heel soms op het laatste stukje zwangerschap of net na de bevalling voor te komen.

Moet daarom morgen naar de neuroloog, en die gaat dan verder kijken.

Ben erg benieuwd wat die te zeggen heeft, maar ik verwacht er niet veel van.

Persoonlijk gok ik op de spanningshoofdpijn.

Jamillah is nu naar het kdv, dus ik ga een dagje helemaal niks doen (proberen dan) misschien helpt dat.

XXX

Geplaatst

Diana lekker genieten vandaag van je dagje rust. en zeker woensdag met de gyn bespreken hoor. Ik denk dat de ks wel iets eerder kan toch. Als is het maar een paar dagen.

Dikke knuffel

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ga het zeker met de gyno bespreken woensdag! Maar ook morgen nog maar even de neuroloog afwachten.

Jeteje ik ging die aandoening even googlen (had ik beter niet kunnen doen)

Wat een raar iets!!!! Nja het zal het wel niet zijn hoor (struisvogelpolitiek) Dus ik moet mij maar geen zorgen gaan maken.

Wel heel vervelend dat hubbie moet werken en ik er alleen (met jamillah dan) heen moet. BAH!

We zullen zien of de KS misschien eerder kan, maar ik denk het niet hoor.

Hij widle beslist niet voor de 38 weken, en omdat hij maar 1 keer per week opereert gaat dat dus niet echt lukken.

Maar goed, wie niet waagt.........

Geplaatst

Nou ja en anders hopen dat je voorweeen wat gaan doen, dan moet de ks wel eerder

Geplaatst

Even over de tiptrap. Dochterlief heeft al maanden geen beugel meer maar....wel een tuigje! Soms ook geen tuigje hoor maar als ik geen gesjouw wil tijdens het eten dan kan ik hem beter om doen. Werkt prima.

Succes Diana, Nou, ben benieuwd. Ik hoop dat het mee gaat vallen, dat dochter de rust kan bewaren tijden het onderzoek.

En ik had nog nooit van deze aandoening gehoord. Zal ook even googelen....

Ik ben zo ontzettend verdrietig. Mijn buurman is overleden en hij neemt zo'n belangrijke plaats in ons leven in. Ik voel me echt lamgeslagen. Hij klom er iedere keer weer bovenop. Zwak lichaam, sterke geest en nu tijdens een 'lullig'onderzoek glijdt hij uit het leven. Hij lag in het ziekenhuis. Kindertjes tekeningen maken en dan dit. Ben er beroerd van.

Later meer. Joy1

Geplaatst

Jeetje Joy1, dat klinkt niet goed!!! Wat zal dat schrikken geweest zijn! Heel erg veel sterkte meis.

Ik heb de afspraak in het ziekenhuis afgezegd. Ben snotverkouden, en dan ook niet een klein beetje.......denk dat de hoofdpijn de voorbode was hiervan!

Morgen overleg ik het met de gyno, en als die toch wil dat ik ga, nou dan ga ik wel meteen door, zit er dan toch.

Maar anders was het gewoon toch van een opkomende verkoudheid.

Verders vandaag maar wat dingetjes gaan afhandelen. MP afzoeken naar een tweelingwagen (valt niet mee), foto's bestellen voor de geboortekaartjes, adressen verzamelen (hondlief heeft adressenboek gesloopt), nieuwe pop en poppenkleding voor jamillah, en opzoek naar een leuke kitten voor mijn ouders. Genoeg te doen dus :-)

Ow ja, ergens tussendoor ook nog even slapen, hahahaha.....

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden