Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mia wauw 7 stuks! super goed voor een fsh-meisje (-;

10-10-10 gaat geluk brengen..ik duim voor je!

Ik heb ook goed nieuws (-: Mijn hcg zit beneden de 2! we moeten nog 1 keer prikken voor de zekerheid maar de foute cellen zijn uit mijn lichaam..geen chemo!!

Maandag bel ik het ziekenhuis om een ivf poging te plannen...waarschijnlijk starten in december! Eindelijk positief nieuws

En met jouw mooie opbrengst van 7 heb ik ook weer een beetje hoop!

liefs daan

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Eindelijks een berichtje van mij heb al die tijd wel mee gelezen maar vond het erg moeilijk om hier iets te schrijven ( schaam)

Mia, Meis wouw wat een goed nieuws 7 eicellen daar moeten toch wel een paar goede tussen zitten en mijn duimen maken weer overuren voor je zodat jullie zondag geweldig nieuws krijgen.

Ik heb zo veel bewondering voor jullie, vind het zo onzettend knap dat jullie juist deze maand weer een poging doen dat zal wel dubbel voelen of niet?

Meis nogmaals toi toi toi.

Diaantje, voor jou ook eindelijks goed nieuws en kunnen jullie weer plannen maken hopelijk kunnen jullie in december weer een poging doen.

Bloem, Sen en Jootje, meiden moet veel aan jullie denken ben dan ook net als Mia erg benieuwd hoe het met jullie gaat en ik hoop vooor jullie beide dat het geluk is jullie kant op komt het is jullie zo gegund. Dikke knuffel voor jullie

Joske, meis wat lees ik nu jij zwanger geweldig ik hoop zo dat het deze keer wel goed mag blijven gaan snap ook heel goed dat je elke keer met angst naar de wc gaat maar hopelijk is deze angst voor niks en mogen jullie dan ook eindelijks jullie kleine uk over een aantal maand en vast houden.

Pleun, meis wat vervelend dat je ook zo veel last hebt van BI maar wel fijn dat je je even niet druk hoef te maken over het werk denk goed aan je zelf en neem de rust die je nodig hebt. en meis je bent ook alweer overde helft wat gaat de tijd toch snel zeg!

weet nog heel goed dat we hier met zijn allen schreven dat het toch een keer moest lukken met onze FSH dames en gelukkig is dat daarna ook vrij snel gebeurd voor sommigen van ons en ik hoop dan ook maar dat de rest snel mag volgen wil nu wel een keer die babyborrel graan plannen met zijn allen.

Henkie, Ook hier natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie twee kanjers hopelijk voel jij je al weer wat beter en mogen jullie snel naar huis.

Hier gaat het eigenlijk ook wel redelijk goed heb veel last van harde buiken( al 2x opgenomen geweest ondertussen) en heb al een aantal weken zwangerschapssuiker waar ik 4x daags insuline voor moet spuiten ( we hebben het er graag voor over hoor we weten immers voor welk wondertje we het voor doen) We moeten nu vooral rust houden en mag dan ook niks meer doen van de gyn en dat is soms wel erg lastig maar kan mij nu er aardig bij neerleggen.

We zijn alweer bijna 34 weken zwanger en we zullen over 2 a 3 weken worden ingeleid omdat ons ukkie dan anders te groot wordt en er te veel risico's zijn om het later te laten komen moet zeggen dat ik het nu wel weer heel eng begint te worden

Oja Mia Kyra is nog eerst aan de beurt zij moet begin nov bevallen als het goed is heb al een tijdje niks van der gehoord.

Ik kan trouwens nog niet echt wennen aan deze nieuwe site moet mijn berichten vaak op nieuw typen en kan veel dingen niet weer vinden zal gewoon meer hier op site aanwezig moeten zijn om het allemaal weer een beetje onder de knie te krijgen.

Meiden nog maals allemaal heel veel succes en ik hoop dat we snel met zijn allen die babyborrel kunnen gaan plannen.

Liefsen een dikke kuffel

Chantal

Geplaatst

He meiden,

@Daantje, wauw wat fijn dat je geen chemo hoeft! Jullie hebben zeker wel samen een klein feestje gevierd! Dat is wel goed nieuws zeg, december beginnen, helemaal top! Misschien een beetje stom om te zeggen, maar zo voel ik het voor mezelf wel een beetje, ik kan zwanger worden, jij ook, dus! Het moet gewoon lukken!!!!!!! Ik ben blij dat je dit jaar nog verder kan! En je ziet 7 eicellen voor een fsh meisje, niet slecht (wel duimen dat ze goed rijp zijn, ha ha).

@Chantal, he Chantal!!!! Is het zo'n grote baby dan?! Weten jullie eigenlijk wat het word? Harde buiken had ik ook al vrij snel, volgende keer word zwanger zijn echt mijn full time baan, als ik maar iets voel lig ik op de bank! Waarschijnlijk onzin, iedereen kan altijd alles doen, maar ik blijkbaar niet!

Heb je het kamertje en alles helemaal op orde, is het leuk geworden?

Deze maand voelt wel een beetje dubbel, na de punctie kwam het wel een beetje los, zo raar om daar weer te liggen. Ik hoop zo dat er goed bevruchtingen uitkomen. Morgenochtend tussen 10 en 11 hoor ik het, echt killing! Ik heb gister heel veel berichtjes gelezen van begin dit jaar op het fsh topic. Grappig om te lezen, de stress die we toen ook hadden, ik kon ook even lezen hoeveel bevruchtingen ik toen had (2). Het lijkt wel een soort dagboek!

Ik ben ook nog niet helemaal gewend om met deze site om te gaan, ik vind het veel moeilijker om bij te houden wie, wat, wanneer. Het is wel heel mooi, komt vast wel!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey Mia,

Kan mij voorstellen dat je even alles terug hebt gelezen het was toen inderdaad een erg spannende tijd.

Meis ik hoop dat ze morgen om 10 uur bellen met het geweldige nieuws dat er gewoon meer bevruchtingen zijn dan de vorige keer en heb je dan ook die middag je Tp of doen ze dat niet in het weekend en moet je dan wachten tot maandag?

Hier is alles al een tijdje klaar omdat wij met ECD meer kans hebben op een vroeggeboorte wou ik alles klaar hebben voor mijn 30 ste week zwangerschap en dat is aardig gelukt er moet alleen nog een lamp opgehangen worden en de hartjes voor op demuur moeten nog geschilderd worden maar dit gaat morgen gebeuren.

ja wij weten dat we een meisje krijgen maar verder weet niemand het bij ons in de omgeving vandaar datde lamp en de hartje nog niet hangen maar dat komt snel genoeg.

Ik heb een paar fotootjes in het november topic staan dus als je ze even wilt zien kijk daar dan even weet zo niet op welke pagina is alweer een paar weken geleden dat ik ze geplaats heb.

ons meisje is inderdaad aan de grote kant haar hoofdje en bovenbeentje lopen maar een week voor maar haar buikje loopt z'n 3.5 week voor verder is ze nu al ruim 5 pond maar dat is niet de enigte reden dat ze eerder gaan halen als je namelijk zwangerschapsuiker hebt is de kans op een doodgeboren kindje vanaf week 38 gewoon groter en dat willen we natuurlijk voorkomen.

We moeten nu elke week voorcontrole naar de gyn en de internist om alles goed in de gaten te houden en mocht de kleine zo hart door groeien als de laatste 2 weken ruim 6 ons dan kan het al zijn dat ze me vanaf week 35 in gaan leiden maar dat zullen we woensdag dan wel weten dan hebik weer een controle.

Meis ik heb al een kaarsje voor je branden en ga morgen heel hard duimen dat jullie geweldig nieuws krijgen toi toi toi

Geplaatst

He Chantal,

ok nu begrijp ik de inleiding, spannend joh. Maar je wordt goed in de gaten gehouden, dat is fijn. Leuk een meisje! Wel fijn dat je het hier kan vertellen en dat in je omgeving niemand het weet.

Lieve Chantal, houd jezelf maar goed in de gaten, rustig aan, wat heerlijk over een paar weken heb je zo'n heerlijk wondertje in je armen, wat een fijn vooruitzicht!

Ik duim ook voor jou!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey Mia,

Wat een mooi bericht, zoveel eicellen, na die teleurstellende eerste echo's! Duim voor mooi bevruchtingen en dus een super bericht morgen.

Ik ben net uit het ziekenhuis ontslagen, maar ben er natuurlijk nog steeds erg veel aangezien de boys nog hier zijn. Met mij gaat het bebter , maar merk dat alles een enorme aanslag is geweest op mijn lichaam en conditie. Ik ben werkelijk vel over been op dit moment. Voor mij is het nu een balans te vinden tussen er zijn voor mijn jongens en zelf ook weer proberen aan te sterken. Dat valt niet mee, kan ik je zeggen. Verstandelijk gezien weet ik dat ik ook voor mezelf moet kiezen nu. De tweeling heeft er ook niks aam als ik straks helemaal op ben, wanneer ze thuis komen. Maar gevoelsmatig wil ik zoveel mogelijk hier zijn, toch proberen BV te geven etc. Die BV komt nog niet echt op gang, want daar is de situatie nu gewoon niet rustig genoeg voor en mijn reservers way to low. Voel me dan weer schuldig. Een beetje een emotionele 8baan op dit moment dus. Mijn jongens doen het verder echt super en drinken steeds meer zelfstandig, dus datvolet wel heel goed en verwacht ze dan ook eerder dan 2 weken thuis. Lijkt me heerlijk!

Chantal, hoop dat de kleine een beetje afremt in groei, want inleiden met 35 weken betekent ws toch ook dat de kleine nog even in het ziekenhuis moet blijven. En het is natuurlijk veel fijner om lekker samen thuis te zijn.

Hoor ook graag net als Mia hoe het met de overige FSH meisjes is. Ben niet vaak online, nu heel even in het ziekenhuis, maar check af en toe nieuwe berichtjes.

Mia, nogmaals toi toi.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey Henkie!

Jeetje meid, ik kan me wel voorstellen dat jij het zwaar hebt. Pas goed op jezelf hoor, anders stort je straks in al ze thuis komen. Het is zeker ook zwaar omdat je zoveel in het ziekenhuis bent. Laat je alsjeblieft goed verzorgen! Hoeveel wegen je jongens en hoe groot zijn ze? Over een tijdje loop vast alles op rolletjes meid, als je weer aangesterkt ben kan je vast heerlijk van ze genieten! Als die borstvoeding echt niet op gang wil komen, worden je jongens ook echt wel groot hoor! Het is natuurlijk fijn als het lukt, maar niet teveel stress er over. Bij veel van mijn vriendinnen was het ook lastig. De helft waar het niet bij lukte hebben nu ook grote gezonde kinderen!

Hoe is het met je zus? Is zij nu ook zwanger? Hoe gaat het met hun?

Hier zijn spannende momenten aangebroken, we worden tussen 10 en 11 gebeld of er bevruchtingen zijn, ik word gek!!!

Kissie Mia

Geplaatst

Jaah! Ze hebben gebeld, om 09:40 al, dan schrik je toch.

Er waren 3 embryo's ontstaan waarvan twee 8 celligen! Dus 1 terugplaatsing en 1 eskimootje! Voor een fsh meisje helemaal niet slecht! Dus 1 meer dan de vorige keer. Ik ben tevreden!

Kissie Mia

Geplaatst

Mia gefeliciteerd! super! Ben helemaal blij voor je (-:

Wanneer heb je de terugplaatsing?

Mag ik vragen waarom er 1 wordt terug geplaatst en niet beide?

kus daan

Geplaatst

He Daantje,

omdat onze dochter geboren is met 22 weken. De kans op vroeggeboorte is verhoogd bij meerlingen en bij ons helemaal omdat ik al eens een vroeggeboorte heb gehad. Een volgende zwangerschap wordt dus best spannend. Het is ook nog eens zo dat onder de 36 jaar, je er maar 1 terug krijgt, als het een mindere kwaliteit is mogen er 2 (bij ons ook niet), pas vanaf de 3e poging mogen er 2 terug (bij ons dus ook niet). Het is verschillend per ziekenhuis.

Kissie mia

Geplaatst

Joehoeeee Mia,

Wat een geweldig nieuws zeg nu goed broeden en dan hoop ik blijf duimen voor julllie het is jullie zo gegund!!!!!

Meis toi toi toi deze 14 dagen denk aan je

Liefs

Geplaatst

Mia,

Super, je hebt weer een emmy om lekker warm te houden en om uit te groeien tot een klein broertje of zusje van Philleine. Ik duim dat dat eskimootje voorlopig niet nodig gaat zijn maar pas over een jaartje of 2 a 3. Mijn zus is imiddels weer zo'n 17 weken zwanger en het gaat goed. Ook voor hen is deze zwangerschap natuurlijk minder onbezorgd maar vooralsnog gaat het allemaal prima.

Stijn was bij de geboorte 2090 gram en Job 1860 gram. In het begin beiden wel afgevallen, met name Job tot 1700 gram, maar sinds gisteren is Job weer net boven de 2000 gram en Stijn nu 2200 gram. Ze gaan als een speer. Mijn moeder is deze week bij ons thuis om mij te ontlasten en naar het ziekenhuis te rijden. Superlief. Mij hub moet gewoon werken nl, maar heeft over 2 weken 2 weekjes vrij dus dan kunnen we lekker samen papa en mama spelen thuis.

Joske, jij ook zwanger! Geweldig meid. Een spannende tijd de eerste weken. Hou vertrouwen, komt vast goed.

Chantal, sterkte met de laatste loodjes. Jullie meissie is er ws sneller dan de verwachting is als ik het zo hoor.

Daantje, fijn dat het HCG nu zo laag is en dus gelukkig geen chemo nodig. Wat en opluchting moet dat zijn voor jullie. Veel succes en sterkte met de volgende poging.

Voor de andere FSH meisjes die misschien nog wel af en toe meelezen, ook allemaal een hele dikke knuffel.

Kus, henkie

Geplaatst

Miaaa...wat spannend allemaal. Ik steek een kaarsje voor je aan.

Verder is het met mij zo dat ik inmiddels niet meer dan een paar passen kan verzetten en dus de tijd vooruit kijk.

Volgende week hebben we een afspraak in het ZH om te praten over het evt opwekken van de weeen.

Nu heb ik hier ervaring in en dat is echt echt echt geen pretje. Was een afschuwelijke bevalling. Maar dit kan zo ook niet. Daarnaast is de baby nog niet ingedaald, wat de kans groter maakt dat ik over de 40 weken ga lopen (strompelen)

Vind het zo'n moeilijke keuze!

Bloem, heel veel succes deze ronde. En anders gaan jullie voor ECD. Was het een moeilijke beslissing? Ik denk aan je.

Sen, zou jij niet ook beginnen afgelopen maanden? Dat we niets van je horen, betekent dat slecht nieuws?

Henkie, ook aan deze kant, heel hartelijk gefeliciteerd met je dubbele kado! Lijken ze op elkaar? Is het één-eiig?

Medezwangeren: heel veel sterkte en succes!

Andere meiden: toitoitoi!!

Andere meiden

Geplaatst

Lieve Kyra,

wat vervelend zeg, dat je zoveel klachten hebt! Ik kan me voorstellen dat je de tijd het liefst vooruit wil kijken! Hang on!

Dikke kus Mia

Geplaatst

Mia, bedankt!

Hoe vergaat het broeden, je?

Evenzo zenuwslopend als anders?

Las (en had al in andere topic gereageerd) dat je mee doet met de opnames voor BB. Heeeeeeeeeel gaaf!!

Maken ze ook opnames van je wachtbankje?

Geplaatst

Ha ha Kyra,

geen opnames van het bankje. Ik weet niet of er mensen op zitten te wachten! Het is wel leuk om aan mee te doen, je raakt snel gewend aan de camera's.

Deze keer is het wachtbankje echt zenuwslopend voor mij, ben zo labiel! Verschrikkelijk! Het oktober wachtbankje heeft best al wat negatieve testers gehad, zo erg! Ik vind het nog steeds moeilijk om voor te stellen dat iets wat uit acht cellen bestaat uit kan groeien tot een baby! Terwijl ik het zelf eerder heb meegemaakt! Het is zo'n wonder!

Duimen dus maar!

Kissie Mia

Geplaatst

Lieve Mia

Wil je even een hele dikke digi knuffel geven en laten weten dat we aan je denken hopelijk heb je snel een positieve test in handen.

Meis het kaarsje blijft branden voor jullie.

Liefs

Geplaatst

he meiden, hier even een snelle reaktie van mijn kant. Wij wilden in augustus weer beginnen met een behandeling, nu in Geertgen. Mijn menstruatie bleef heel lang uit, test gedaan.. negatief. Op cyclusdag 39 kwam het pas. Begonnen met de hormonen, bij de uitgangsecho zaten er 3 eicellen. Na 10 dagen stimuleren ging ik voor een FM en wat bleek: eicellen waren verdwenen. Poging gestaakt. Ik moest toen gelijk een kuur Provera nemen om de menstruatie versneld op te wekken om weer verder te kunnen. Die kwam na 7 dagen Provera slikken, weer begonnen met hormonen, op cyclusdag 4 uitgangsecho gehad, konden ze mn linkereierstok niet in beeld krijgen. Laten daar nou net altijd mijn antrale follikels zitten. Dus ik kon kiezen: blind gokken en doorspuiten of de volgende cyclus afwachten. We besloten af te wachten, het voor niets spuiten zijn we nu wel een beetje beu. De maand daarop wilde ik even overslaan, de menstruatie kwam toen vrij op tijd. Maar nu zit ik dus mn menstruatie af te wachten om weer te beginnen en wat denk je... die komt maar niet, test gedaan.. negatief.. arghhhh wat is dit nou toch? vandaag zit ik op cyclusdag 40. Ik moet vrijdag langskomen voor een echo. Kortom, mijn lichaam doet niet echt wat'tie moet doen en kom zo geen stap verder

ik heb ff niet de puf om op iedereen persoon te reageren maar wens jullie allemaal sterkte met de behandelingen, wachtweken, laatste loodjes van de zwangerschappen en slapeloze nachten van 2 krijsende jochies.. grapje HP :)

dikke knuffel

Geplaatst

Hallo Meisjes,

Een en al herkenning voor mij! Ik heb een zoon van vijf uit mijn vorige relatie. Ik was toen bijna 30, toen ik binnen 3 maanden zwanger raakte van mijn zoon. Ik had nooit verwacht dat het nog een zo moeilijk zou kunnen worden om voor de tweede keer zwanger te raken!

Wij zijn inmiddels ruim 3 jaar aan het dokteren. Zit nu midden in ICSI poging nummer 4! Uit onderzoek bleek dat mijn partner traag zaad heeft, dus ik dacht nog dat het niet aan mij lag, maar toen bleek ik een verhoogd FSH te hebben. Dat was schrikken! Het was 12. De afgelopen jaren heb ik het regelmatig laten controleren en het is wel een paar keer net onder de 10 geweest, maar meestal zo 11 of 12. Raar he. Vorig jaar was ik wel zwanger door een derde ICSI poging in Dusseldorf, maar heb helaas ruim een week na de postitieve test een miskraam gehad. We zijn ook nog naar DR. Jansen in Voorburg geweest, maar ook hier kwam uit dat we een verminderde kans heb door mijn verouderde eierstokken enz. Ik menstrueer nog steeds regelmatig, maar ja. Vanavond moet ik mij Pregnyl injectie spuiten en vrijdag hebben we de punctie. Ik had 3 grote follikels van meer dan 18 mm en aan de andere kant nog wat kleinere van rond de 16 mm. Moest vanmorgen nog een laatste keer Menopur spuiten.

Succes en sterkte voor jullie!

Liefs (ook) Bloem

Geplaatst

Hey meiden,

Sen meis, het zit jou ook echt weer niet mee he. Tjonge, wat krijg jij het toch steeds voor je kiezen. Hoop dat de mensturuatie nu snel komt en je een een mooie start kan maken met een goede uitgangsecho en een goede respons op de FSH. Het is je zo gegund!!

Mia, Hou je het nog vol op het wachtbankje? Duim heel hard voor je meis!

Hier helaas even wat minder nieuws, Jobje ligt weer in het ziekenhuis. Heeft een helemaal ontstoken en ontveld okseltje. Hij had dit al een beetje bij ontslag uit het zh vorige week maar toen werd daar vrij luchtig over gedaan en moest er maar wat sudocreme op doen. Sinds een paar dagen echt veel slechter geworden en dus via de poli gisteren opgenomen voor intraveneus antibiotica. Het ziet er echt lelijk uit. Arme schat. Nu dus helaas weer op en neer pendelen tussen zh en thuis en tussen mijn 2 jochies. Dat valt niet mee voor mamma, want wil natuurlijk zoveel mogelijk bij allebei zijn. Hopelijk knapt Job snel op, maar verwacht dat hij toch wel eens een weekje zou moeten blijven. Vandaag was het in ieder geval nog groter geworden tov gisteren.

Nou lieverds, hou jullie zoveel als mogelijk in de gaten, maar heb miet heel veel tijd om te internetten.

Kus voor allemaal, Henkie

Geplaatst

Lieve meiden,

Sen, meisje, die stokken van jou nemen ook elke keer een loopje met je! Heb jij nooit het lange protocol met decapeptyl? Vind het zo rot voor je dat die follikels elke keer weer verdwijnen. Ik hoop ook dat de volgende keer er rooskleuriger uitziet voor jullie!

Henkie, meis wat een pech, je had ze net thuis! Ik hoop dat je kleine man snel weer opknapt! Volgens mij moet je helemaal gesloopt zijn! Veel sterkte!

Bloem 2, ha ha! Welkom hier. Ik zat vorig jaar met mijn fsh tussen de 12 en 17. Nu meten we het niet meer, geeft alleen maar onnodig stress. Mijn moeder was ook vroeg in de overgang, zij heeft nog een kind (mijn zusje) gekregen toen ze 35 was. Toen had ze waarschijnlijk ook al een verhoogd fsh, daarna begon ze te kwakkelen wat betreft menstruatie. Ik ben van mijn eerste ivf zwanger geworden. Nu ben ik met mijn 2e poging bezig (1e keer voor 2e kindje) en heb nu zelfs een cryo! Mijn man heeft ook zeer slecht zaad, we zouden icsi doen omdat ik weinig eicellen had, maar zijn zaad zat net op 1 miljoen. Allebei lekker vrucht baar dus!

Succes met je punctie!

Kissie Mia

Geplaatst

Lieve Henkie, ik ben even benieuwd hoe het met je job gaat? Ik hoop dat hij weer bij jullie thuis is.

Kissie Mia

Geplaatst

Lieve meiden,

ik heb weer positief getest, een wonder! De eerst volgende test na Phileine* is gewoon positief!! Heel spannend allemaal, maar het begin is er, nu vasthouden!!

Dikke knuffel Mia

:aaaflowersmiley:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden